Naurukyyhkystä vielä.....

Katija

että erottaako kaoiraan ja naaraan? pitääkö olla sellainen lasi häkki vai esim. kanaverkkoa?

4

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nina

      Häkin voit nikkaroida vaikka itse,mutta eläinkaupan häkit ovat myös sopivia kyyhkyille kunhan ostat riittävän ison häkin.

      • höm..

        Lasi häkki? Mitähän tarkoitat tällä...? Linnut eivät hahmota lasia, vaan voivat törmäillä siihen, joten ei lasia lintu häkin rakennusmateriaalina!


    • hoax

      Naurukyyhkyillä sukupuolen erottaa lähinnä käyttäytymisen perusteella. Täällä osoitteessa on lajiesittelyissä ja keskustelufoorumilla juttua naurukyyhkyistä.
      http://www.papukaijayhdistys.fi/
      Kannattaa käydä lukemassa, jos et vielä ole käynyt.

    • kyyhky

      Koiras yleensä "aktiivisempi" osapuoli lintuparista,eli se kutsuu naarasta ja kujertelee,naaras harvemmin kujertaa.
      Tosin äänenkään perusteella ei voi 100 prosenttisesti erottaa lintuja,sillä pari voi olla myös 2 naarasta.Jolloin naaraatkin kujertavat.Ainoa varma keino varmistua että linnut ovat pari on se että ne munivat ja saavat poikasia.Naarasparikin voi munia,hautoa mutta poikasia ne eivät koskaan saa.Koirasparilla taas pari voi rakentaa pesän ja istua siinä mutta munia ei ilmesty pesään.

      Voin sanoa tämän kaiken kokemuksella.=)

      Jos haluaa varmasti saada oikean lintuparin kannattaa ostaa linnut asiantuntevalta kasvattajalta.

      Jos kumminkin et halua teettää poikasia,mikä onkin ihan viisasta(sillä nämä naurukyyhkyt ovat hulluja pesijöitä,ja yrittävät vuoden ympäri munia,kasvattaa poikasia). On silloin parempi että hankkii "homoparin".Silloin poikasia ei tule jatkuvalla syötöllä.

      Pesän ottaminen häkistä ei auta,sillä linnut munivat,rakentavat pesänsä vaikka lattialle tai ruoka-astiaan,on myös kerran yrittäneet vesiastiassakin pesiä.Naaras jaksoi istua vesiastiassa noin viikon ja sitten se kyllästyi,siinä on 1 todiste miten hullu pesimävimma linnuilla voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe