Ajattelin laittaa asuntoni vuokralle.
Lainaa lyhennän 420e/kk.
Vastike 470e/kk.
Vuokra tulisi olemaan n. 1200e/kk.
Jääkö minulle verotuksen jälkeen mitään voittoa?
Olen menossa nyt piakkoin verovirastoon asiaa pohtimaan, mutta sitä ennen mielenkiinnosta tulin tänne kysymään, osaisiko joku nopeasti laskea mikä olisi lopullinen summa mikä taskuuni jää ja onko kannattavaa.
Kokeneet vuokranantajat vastailkaa! Kiitos!
Voittoa?
5
188
Vastaukset
- Veroja vain voitosta
Lyhennyksen suuruudella ei ole mitään merkitystä mihinkään. Paljkonko menee korkoa kuukaudessa? Sen saat vähentää voitosta.
Onko vastike hoitovastike vai sisätääkö myös rahoitusvastiketta? Hoitovastikeen saa vähtää voitosta, mutta rahoitusvastiketta ei.
Jos saat voittoa, niin joudut maksamaan myös veroa, eli jos maksat veroa niin silloin jää myös voittoa. Lainan lyhennykseenkin käytetty raha on voittoa.
Jos vuokra on 1200 ja vastike 470, niin voittoa jää 730€, josta menee veroa, jos veroa menee 30%, niin sen osuus on 219€, joten lainan lyhennykseen tai muuhun jää 511€.
Sinä päätät kannattaako vai ei.
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/vuokratulojenverotus/ - Saa vähentää
Rahoitusvastikkeen saa myös vähentää!!!
- : )
Siitä lähtien jos yhtiö ne tulouttaa
- lisää aiheesta
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/a/?groupId=fbba2963-963e-4b21-a2a4-243d3b7842f7&announcementId=358cefdd-bb6f-4ae7-9df8-9c2438255e96
Tulouttamisen riski on se että huonolla sunnitelulla tai aikataulun pettäessä tms. tilanteessa tuloutettu raha voi lipsahtaa tuloksi ja sen jälkeen siitä maksetaan 26% veroa. Neljännes summasta siis sihahtaa hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764