Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

LAKE WORTH suomikaupunki ????

Suomi

Floridan Lake Worth kiinnostaisi paikkana käydä.
Olen lukenut että siellä asuu tosi paljon suomalaisia ja kaupassakin voi käydä ja puhella suomea, pitääkö tämä paikkansa???
No entä onko siellä sitten sitä oikeaa Amerikan tuntua jos sinne menisin lomalle vai onko se sitten kokonaan vain joku suomikaupunki Floridassa
Menisin Joulukuussa joten onko siellä kuinka lämmin siihen aikaan
Voiko loman viettää vaikka kaksi viikkoa pelkästään Lake Worthissä vai onko mentävä naapurikaupunkeihin hakemaan lisää jännitystä
Thanks

16

9247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rappiolla

      Pärjää hyvin suomen kielellä, jos välttämättä haluaa rajoittaa asiointinsa muutamiin suomalaisten pyörittämiin puljuihin.

      Jos välttämättä haluaa nähdä suomalaisia juntteja ja puhua kaupoissa suomea, helpointa ja halvinta on pysyä Suomessa.

      Säät ovat kyllä yleensä ihan OK joulukuussakin.

      • Mirkku

        Hei,
        Olen käynyt monta kertaa Lake Worthissa ja täytyy sanoa että jos ei ole valmis vuokraamaan autoa ja menemään muualle katselemaan paikkoja niin en voi suositella tätä paikka. Mikäli haluaa olla ilman autoa niin Miami Beach on oikea paikka. Siellä voi vielä liikkua jotenkuten ilman mutta Lake Worthissa ei todellakaan ole mitään näkemistä.
        Auto kyllä kannattaa vuokrata joka tapauksessa jos edes jotain haluaa nähdä.
        Lake Worthissa tulee toimeen hyvin suomella mutta kyllä Miamissa pärjää mainiosti vaikka englannin kieli olisikin heikko. Suurin osa latinalaisesta amerikasta tulleista ihmisistä ei välttämättä puhu englantia hekään mutta kyllä sitä aina pystyy selviytymään. Rohkeasti vaan. Sanon että hyöty on kyllä moninkertainen jos ei mene Lake Worthiin.


      • kysyjä
        Mirkku kirjoitti:

        Hei,
        Olen käynyt monta kertaa Lake Worthissa ja täytyy sanoa että jos ei ole valmis vuokraamaan autoa ja menemään muualle katselemaan paikkoja niin en voi suositella tätä paikka. Mikäli haluaa olla ilman autoa niin Miami Beach on oikea paikka. Siellä voi vielä liikkua jotenkuten ilman mutta Lake Worthissa ei todellakaan ole mitään näkemistä.
        Auto kyllä kannattaa vuokrata joka tapauksessa jos edes jotain haluaa nähdä.
        Lake Worthissa tulee toimeen hyvin suomella mutta kyllä Miamissa pärjää mainiosti vaikka englannin kieli olisikin heikko. Suurin osa latinalaisesta amerikasta tulleista ihmisistä ei välttämättä puhu englantia hekään mutta kyllä sitä aina pystyy selviytymään. Rohkeasti vaan. Sanon että hyöty on kyllä moninkertainen jos ei mene Lake Worthiin.

        No empä taida varata matkaa vain Lake Worthiin
        olipa hyvä kysyä asiasta
        Joo no en minäkään halua pelkästään suomijuntteja lomalla nähdä mutta ajattelin jos siellä olisi erilaista vaikka Suomalaisia olisikin
        ja itse kaupunki kuulosti melko tylsältä joten otan sittenkin toisen kohteen. Itse pärjään kyllä englanninkielellä hyvinkin joten no problem
        Kiitos kun kerrotte totuuden


      • Mirkku
        kysyjä kirjoitti:

        No empä taida varata matkaa vain Lake Worthiin
        olipa hyvä kysyä asiasta
        Joo no en minäkään halua pelkästään suomijuntteja lomalla nähdä mutta ajattelin jos siellä olisi erilaista vaikka Suomalaisia olisikin
        ja itse kaupunki kuulosti melko tylsältä joten otan sittenkin toisen kohteen. Itse pärjään kyllä englanninkielellä hyvinkin joten no problem
        Kiitos kun kerrotte totuuden

        Lake Worth on siinä tapauksessa ok paikka jos haluaa kierrellä Floridassa. Siitä on suht hyvä ajomatka Miamiin, Orlandoon tai vaikka Tampaan. Lisäksi se on siinä tapauksessa varmaan edullisimpia vaihtoehtoja majoittumiseen.

        Toistaalta jos lähtisin itse kiertämään autolla niin ottaisin mielummin vaikka vaan ensimmäiselle yölle hotellipaikan ja sitten aina seuraavasta kaupungista uuden niin ei tarvi maksaa kahta paikkaa samaan aikaan.


      • Rappiolla
        Mirkku kirjoitti:

        Lake Worth on siinä tapauksessa ok paikka jos haluaa kierrellä Floridassa. Siitä on suht hyvä ajomatka Miamiin, Orlandoon tai vaikka Tampaan. Lisäksi se on siinä tapauksessa varmaan edullisimpia vaihtoehtoja majoittumiseen.

        Toistaalta jos lähtisin itse kiertämään autolla niin ottaisin mielummin vaikka vaan ensimmäiselle yölle hotellipaikan ja sitten aina seuraavasta kaupungista uuden niin ei tarvi maksaa kahta paikkaa samaan aikaan.

        Kyllä Lake Worth-Lantana -seutu tukikohdaksi soveltuu, mutta muuten ko. kaupung(e)issa ei ole ole paljoakaan nähtävää/tekemistä, biitsiä lukuun ottamatta.

        Onhan se toki myös kätevää, jos voi esim. vuokrata auton vakuutuksineen suomalaisesta autovuokraamosta käteisellä ja ilman tolkuttomia takuumaksuja, jollei satu olemaan luottokorttia. Ainakin joskus takavuosina tämä oli mahdollista, nykytilanteesta en osaa sanoa.


      • Nug
        Rappiolla kirjoitti:

        Kyllä Lake Worth-Lantana -seutu tukikohdaksi soveltuu, mutta muuten ko. kaupung(e)issa ei ole ole paljoakaan nähtävää/tekemistä, biitsiä lukuun ottamatta.

        Onhan se toki myös kätevää, jos voi esim. vuokrata auton vakuutuksineen suomalaisesta autovuokraamosta käteisellä ja ilman tolkuttomia takuumaksuja, jollei satu olemaan luottokorttia. Ainakin joskus takavuosina tämä oli mahdollista, nykytilanteesta en osaa sanoa.

        Taitavat vaatia luottokortin vuokraajalta joka paikassa ainakin Jenkkilässä nykyään.


      • Se on ittestä kii
        Nug kirjoitti:

        Taitavat vaatia luottokortin vuokraajalta joka paikassa ainakin Jenkkilässä nykyään.

        Ainakin Discount car rental vuokraa suomalaisille ilman luottokorttia ja takuumaksutta, löytyy Lantanasta Dixie hwy:ltä.


    • Boca Beach

      Noilla seuduilla tuo auton käyttö on "pakollista", muuten tulee aika köyhä matka. Palm Beach on Lake Worthin vieressä muutaman minuutin ajomatkan päässä, se todella näkemisen arvoinen paikka... West Palm Beach myös. Miamiin ajat alle kahden tunnin, siellä on halpoja hotelleja joissa yöpyä. South Beach on paikka jossa pitää kaikkien käydä (Miami beachilla).
      Ford Lauderdale on myös hieno paikka , siellä on upeat beachit...kilpailee jo south beachin kanssa . Suomalaisiin siellä voi luottaa, mutta ei kannata odottaa automaatisia alennuksia...

    • Enya

      Miksi ihmeessä menisit sinne suomalaisten veronkiertäjien paratiisiin uima-altaan reunalle istumaan, kun USAssa on paljon mielenkiintoisempiakin paikkoja?

      • Anonyymi

        Olen täällä lake worthissa elämä hymyilee ja ihan veroja maksan niinkuin kaikki suomalaiset ystäväni ja kyllä olen omakotitaloni uima altaalla


    • Frank

      Lake Worth on ihan kiva paikka. Kävin 16 vuotta sitten ja tulen muistamaan ikäni 24.12.1988 Klo 18.00 jolloin lämpötila oli 24 astetta celsiusta.

      Paikassa ei ole hirveesti näkemistä, mutta taas sen alapuolella on Fort Lauderdale, jossa on upea ranta ja kauniita tyttöjä. ;-)

      Jos taas haluat nähdä loistoa, niin käy Lake Worthin luona olevassa West Palm Beachissa. Siellä liikkuu lähinnä Rolls Royceja yms. Ole varovainen, jos ajat liian hiljaa ja katselet liikaa upeita taloja, sillä omistajat soittaa herkästi poliisit ja silloin tarvitaan hyviä selitystaitoja.

      Jos hyvä tuuri käy, niin sulle voi käydä niinkuin mulle, nimittäin nähtiin kahden Rollssin kolari. Harmi, ettei saatu kameraa ajoissa esille.

      Miamiin on lyhyt matka ja siellä on paljon nähtävää.

      Kaikkialla Floridassa oli hauska katsella Joulukuussa appelsiinipuita ja samalla Jouluisia pihoja, kun ihmiset olivat koonneet pihalleen esim. seimiä jeesuslapsineen yms.

      Lake Worthissa kävin kalassa, en saanut mitään, mutta intokin lopahti, kun yksi oli onnessaan saatuaan kilpikonnan.

      Lake Worthissa on kyllä suomalaisia ja jos tarvitset autoa, eikä sinulla ole luottokorttia, niin Sikaselta saat vuokrattua auton. Olethan jo 21v? (Valitettavasti mulla ei ole lähellä Floridan suomipuhelinluetteloa). Löytynee Suomen konsulaatista.

      Jos et ole vielä 21v. niin kannattaa ostaa auto ja myydä se siellä takaisin.

    • tässä

      suomen puhutaan seuravissa paikoissa:
      -polar bakery(ocean ave, lantana)
      -scandia bakery(lantana square, ei kaikki myjät)
      -muutama autovuokraamo(mm. dixie highwaylla lantanassa, texacon huoltoaseman vieressä, dixien ja lantana roadin kulmassa).
      -lake worth pd:n palveluksessa on ainakin ollut yksi suomalaissyntyinen virkailija
      -konsulaatti, lucerne ave, lake worth

      eli se on harhaa kun kaikkialla kuulee sanottavan että suomella pärjää kaupoissa, pankeissa jne. ei pidä paikkaansa. tiedän, sillä olen asunut siellä

      • Anonyymi

        Lake worthiin oiski kiva mennä


    • been there

      Lake worth hiljainen kaupunki, mutta siellä on aivan mahtava biitsi, parikin. jossa populaa riittää. luulen, että lake worthin maisemat on katsottu päivässä, mutta tunnin kahden ajomatkan päässä on upeita paikkoja, ja key westiin kannattaa mennä, noin neljän tunnin ajomatkan päässä, sielöä voi snorklata koralliriuotilla ym. miamiin on noi parin tunnin ajo riippuen tietysti ruuhkasta, eli varaa ruuhka-aikoina aikaa ajomatkoille. ja cityplace on aivan mahtava paikka, elokuvateatteri, kauppoja, ravintoloita, kaikkea kivaa.
      ilmasto kohtalainen, lämmintä piisaa suomalaiseen makuun. hauskaa matkaa!

    • Menen jouluksi

      Moi! Tarkkaile tilannetta www.usasuomeksi.com ja päättele itse.

      Kokemuksesta voin kertoa, ettei siellä suomenkielellä pärjää, eikä suomalaisiin joka päivä törmää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1297
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1263
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe