ONko asunto huijaus?

josjaksattelukea

Hei haluaisin mielipiteitä eräästä tekstistä joka tuli minulle sähköpostiin, siis jos palstalaiset jaksaisitte lukea.
Olen siis itse laittanut ilmoituksen nettiin etsiväni asuntoa ja ensin minuun otti sähköpostitse suomenkielinen henkilö ja sen jälkeen tämä..

Hello,

My name is Sharon Carter and I just got an e-mail regarding your interest in my apartment from Helsinki.
I'm looking for someone to live in my apartment, because my company has won an auction for a big construction project in Liverpool, United Kingdom.
I'm a project manager in civil engineering, so my accommodation period here will be very large (more than 5 years). I'm a english engineer.
I bought this flat when I worked in Helsinki,Finland as part of a 3 year contract, thinking it would be a better investment than taking in rent. I am the single owner, the apartment is fully paid and there is no legal problem. The apartment is unoccupied since I no longer live there.

I want to rent my apartment to some nice and responsible persons, so I would like to know more details about yourself : How old are you, if you are married, if you have a pet, if you have a car, occupation etc.. I must say that I have nothing against the fact that you're a student and I love pets and they are welcome in the apartment. You should also know that I appreciate the sincerity.
In addition to the rest, here is some information about myself and about the apartment, so we knew a little more.
The apartment is exactly like in the pictures, fully furnished, fully equipped, so you won't need anything to move in (you can also bring your own things furniture if you have).

The monthly rent is 650 EUR (for the whole apartment), utilities included (water, electricity, internet, cable). You can rent the apartment for an indefinite period, but for a minimum period of 3 months.
About myself, I am 51 years old, single woman and as mentioned above I am a project manager in civil engineering, currently living in Liverpool, United Kingdom. You can move into the apartment the same day you receive the keys. The only problem is that I'm already in UK, but I already thought at a solution so you can get the keys and visit the apartment to make an impression.
I appreciate your interest in my apartment and I'm looking forward to our future collaboration and friendship.

Sincerely,
Sharon Carter

PS: If you do not understand english, you can use www.translate.google.com , because my finnish is not very good.

ja sen jälkeen kun vastasin niin tällainen..

Thank you for your reply and full description.
The apartment is located on 4 Siuntionkatu,Alppila.It is 55 m2, with two bedrooms.
But the matter is that I 'm in Liverpool already. Like I have inform you before, the price you shall pay for one month of rent will be 650 EUR , with no extra taxes to pay.
The money, I want to revive it monthly to my bank account, so I hope it will be no problem for you to wire the money to my bank account. The apartment is ready for you, you will need only to receive the keys and the contract to check it, and see if you like it.
Obviously we need a way to complete this deal, that will allow us to make sure we receive what we are after. In order of that I have found a way for us to complete the deal safely and fast, and in this way you will receive the Keys in less than 3 days, if you move fast as well. The solution is provided by a company called TNT which is similar to FedEx, DHL or UPS, which will handle both payment and delivery of the Keys.
I have found a procedure that will allow you to pay for the rent of the apt only after you will receive the keys of it and through this way you will see it and decide if you will stay in the apt or not before I receive my payment.
Please click on the link bellow to the TNT website to see how we can complete the deal safely and fast directly from the website of the company where the procedure is explained:
http://www.tnt.com/express/en_gb/site/home/services/express_delivery.html
Let me know if you are interested please because I by the end of this week or the beginning of the next one.

Thank you

Pahoittelen teksitn määrää, olen itse aika huono englannissa ja ymmärsin tuosta jotenkuten, mutta haluaisin kuitenkin varmistuksen asiasta. Etenkin tuo viimeinen teksti avaimineen ja maksuineen kiinnostaa. Google kääntäjälläkään ei oikein saa asiallista tulosta..

38

3747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maija993
    • eräs hyyryhousti

Hommahan on selvä. Sovit vaan vuokraisännän kanssa avaimien luovutuksesta. Hän valitettavasti ei tietenkään pääse nyt paikalle, mutta voit kyllä lähettää hänelle vuokraennakon etukäteen. Tämän jälkeen et enää kuule vuokraisännästä, hän ei vastaa sähköposteihin eikä hänen antamaansa puhelinnumeroa ole olemassakaan. Jos menet kolistelemaan asunnon ovea annetussa osoitteessa, niin sieltä tulee eteisessä vastaan asunnon omistaja kysyen, että mitä vittua? Seuraavaksi jatkat poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta petoksesta. Ilmoituksesi vastaanotetaan ja tiskillä sinulle todetaan myötätuntoisesti, että näitä on aika paljon liikkeellä, valitettavasti näitä ei ulkomailta asti saada kiinni ja että rahallesi saat heittää hyvästit.

• aloittajaja

no en ole onneksi laittanut rahaa minnekään, heti kun tuon toisen viestin sain niin rupesi hälärit soimaan.. toki jo ensimmäisen viestin perusteella vaikutti liian hyvältä, mutta halusin kuulla miten hän meinasi asian suorittaa...

• 77778888888888889999

Pyydät ensin isännöitsijän todistuksen siitä asunnosta. Siitä alkaa selvitä mikä se on, voit vielä soittaakkin isännöitsijälle. Jos asunto tosiaan on tällaisen henklilön omistuksessa niin tehtyäsi vuokrasopimuksen voit alkaa maksaa hänelle sovittua vuokraa. Mitään ennakkorahalähetyksiä ei kannata alkaa tekemään, sellaiset viittaa huijaukseen.

Tarinassa epäilyttää eniten ne työt ja toimet miksi tämä nainen sanoo suomessa olleensa.

• 44455666666666666666

Siinä tekstissä on muutama kielioppivirhe jotka voivat printtausvirheitäkin olla, mutta pääsääntöisesti teksti on aika hyvää ja uskottavaakin tarinaa ainakin siinä mielessä että asianomaisella on tuollainen asunto ja että hän sen vuokrata haluaa, ja on valmis vuokraamaan kohtuuhintaan jos vaan tietää asiallisen vuokralaisen saavansa.
      Kun omistat asunnon ulkomailla niin kyllä se pelottaa antaa sitä vuokralle kun ties mitä vuokralaisia voi saada. Sellaista tulee mieleen että asunto tuhotaan tai vuokrat jätetään maksamatta. Ja keräjoimään tällaisten menetysten päälle ei varsinkaan vieraassa maassa kannata lähteä.

• Lisäksi kyseessä lienee joku virus-/matohuijaus! Käyn tnt:n sivustolla pari kertaa kuukaudessa, eikä mitään evästeiden sallimista ole koskaan vaadittu. Kävin juuri kokeilemassa, eikä vieläkään vaadittu (vaikka linkissä väitettiin vaatimuksen tulleen voimaan jo vuonna 2009).

Eli kaikki jotka ovat sortuneet hyväksymään ko. ehdon yllä olevassa linkissä ajavat nyt vain suosiolla ainakin kaikki netistä löytyvät haittaohjelmaskannaukset. Niitä löytää ainakin osoitteista www.avast.com ja www.fsecure.fi.

• daughtersofanarcy

Saman asuntotarjouksen olen saanut minäkin. Teksit identtiset, ainoastaan eri nimellä.
        Hain isännöitsijän tietoja, ei löytynyt puhelinnumeroa. Viimeisimmässä yhteydenotossa "vuokranantaja" kirjoittaa hyvin tarkasti miten avaimen ja sopimuksen luovuttaminen tapahtuu. Kuriiriposti toimittaa avaimen ja vuokrasopimuksen minulle. Maksan kuukauden vuokran tälle kuriirifirmalle??!!, joka viiden vuorokauden kuluttua luovuttaa maksamani kuukauden vuokran vuokranantajalle, jos olen tyytyväinen.

Anyway, asetan "vuokranantajan" hyvin vaikeisiin ratkaisuihin, eli ehdotan toisenlaista toimintatapaa, esittäen edelleen olevani vakavissani tekemään sen kahden vuoden sopimuksen.

Viihdettä viikonlopuksi......

• eräs hyyryhousti
        daughtersofanarcy kirjoitti:

Saman asuntotarjouksen olen saanut minäkin. Teksit identtiset, ainoastaan eri nimellä.
        Hain isännöitsijän tietoja, ei löytynyt puhelinnumeroa. Viimeisimmässä yhteydenotossa "vuokranantaja" kirjoittaa hyvin tarkasti miten avaimen ja sopimuksen luovuttaminen tapahtuu. Kuriiriposti toimittaa avaimen ja vuokrasopimuksen minulle. Maksan kuukauden vuokran tälle kuriirifirmalle??!!, joka viiden vuorokauden kuluttua luovuttaa maksamani kuukauden vuokran vuokranantajalle, jos olen tyytyväinen.

Anyway, asetan "vuokranantajan" hyvin vaikeisiin ratkaisuihin, eli ehdotan toisenlaista toimintatapaa, esittäen edelleen olevani vakavissani tekemään sen kahden vuoden sopimuksen.

Viihdettä viikonlopuksi......

Internet on pullollaan näitä huijausyrityksiä. Valitettavasti niihin aina joku typerys lankeaa ja rahansa menettää. Vakiokamaa iltapäivälehdissä on tarinat suomalaisistakin onnettomista, jotka ovat valokuvan perusteella "rakastuneet" johonkin ulkomailla asuvaan aivan ihanaan ihmiseen. Näille sitten ovat lähettäneet kymppitonnitolkulla rahaa eivätkä käsitä tulleensa huijatuksi kuin vasta sitten, kun kaikki rahat on lähetetty ja sen jälkeen kirjeenvaihto lakkaa.

Nettiautossa liikkui taannoin myynnissä hyväkuntoisia ja vähän ajettuja laatuautoja. Hintapyyntö vaan oli 1/4 sellaisen auton käyvästä hinnasta. Kuvio oli taas sama: lähtetä tonnin varausraha, niin auto lähetetään sinulle tarkastettavaksi. Rahan saat tietenkin takaisin jos auto ei ole niin priimakunnossa, kuin annetaan ymmärtää. Arvaa vaan näkyykö niitä rahoja saatikka autoa jos sellaisiin menee sortumaan.

Lueskelin taannoin jotakin blogitekstiä näihin huijareihin kyllästyneestä tyypistä. Hänkin oli päättänyt ryhtyä harrastamaan palturia ja vedättämään näitä huijareita aikansa kuluksi. Oli ryhtynyt kirjeenvaihtoon ja lupaillut aina lähettää rahaa, mutta jostakin syystä raha ei lähtenyt taikka tullut perille. Hän sopi sitten tapaamisen jonnekin eurooppalaisen kaupungin keskustaan. Lupasi tuoda kassillisen rahaa näille huijareille tullessaan. Tapaaminen sovittiin johonkin kadun kulmaan ja kerrottiin minkälaisista vaatteista toisensa tunnistettaisiin. Huijarin huijaaja näki vaivaa ja selvitti etukäteen Internetistä kaikki lentojen numerot joilla saapuisi ja hotellit missä muka majoittuisi. Tapaamisen kellonaikaan huijarin huijaaja sitten tietenkin istuskeli kotisohvallansa, katseli tilanteen kehittymistä jostakin julkisesta nettikamerasta still-kuvia napsien, rouskutti suolapähkinöitä ja naureskeli makeasti. Kun sitten huijatuksi tullut huijaaja loukkaantuneena lähetti sähköpostia ja tiedusteli mikset tullut rahoinesi, oli tämä tyyppi räjäyttänyt pankin ja ladannut koko tarinan webkamerakuvineen päivineen Internetiin ihmisten naurettavaksi.

Ei muuta kuin harrastamisen iloa ja mukavaa viikonvaihdetta sinnekin, jos joku jaksaa ryhtyä kirjoittelemaan näiden kanssa. Vielä kerran: älkää lähettäkö rahojanne noille, älkää antako oikeita henkilötietojanne tai puhelinnumeroitanne noille...

• a ja b rappu
        eräs hyyryhousti kirjoitti:

Internet on pullollaan näitä huijausyrityksiä. Valitettavasti niihin aina joku typerys lankeaa ja rahansa menettää. Vakiokamaa iltapäivälehdissä on tarinat suomalaisistakin onnettomista, jotka ovat valokuvan perusteella "rakastuneet" johonkin ulkomailla asuvaan aivan ihanaan ihmiseen. Näille sitten ovat lähettäneet kymppitonnitolkulla rahaa eivätkä käsitä tulleensa huijatuksi kuin vasta sitten, kun kaikki rahat on lähetetty ja sen jälkeen kirjeenvaihto lakkaa.

Nettiautossa liikkui taannoin myynnissä hyväkuntoisia ja vähän ajettuja laatuautoja. Hintapyyntö vaan oli 1/4 sellaisen auton käyvästä hinnasta. Kuvio oli taas sama: lähtetä tonnin varausraha, niin auto lähetetään sinulle tarkastettavaksi. Rahan saat tietenkin takaisin jos auto ei ole niin priimakunnossa, kuin annetaan ymmärtää. Arvaa vaan näkyykö niitä rahoja saatikka autoa jos sellaisiin menee sortumaan.

Lueskelin taannoin jotakin blogitekstiä näihin huijareihin kyllästyneestä tyypistä. Hänkin oli päättänyt ryhtyä harrastamaan palturia ja vedättämään näitä huijareita aikansa kuluksi. Oli ryhtynyt kirjeenvaihtoon ja lupaillut aina lähettää rahaa, mutta jostakin syystä raha ei lähtenyt taikka tullut perille. Hän sopi sitten tapaamisen jonnekin eurooppalaisen kaupungin keskustaan. Lupasi tuoda kassillisen rahaa näille huijareille tullessaan. Tapaaminen sovittiin johonkin kadun kulmaan ja kerrottiin minkälaisista vaatteista toisensa tunnistettaisiin. Huijarin huijaaja näki vaivaa ja selvitti etukäteen Internetistä kaikki lentojen numerot joilla saapuisi ja hotellit missä muka majoittuisi. Tapaamisen kellonaikaan huijarin huijaaja sitten tietenkin istuskeli kotisohvallansa, katseli tilanteen kehittymistä jostakin julkisesta nettikamerasta still-kuvia napsien, rouskutti suolapähkinöitä ja naureskeli makeasti. Kun sitten huijatuksi tullut huijaaja loukkaantuneena lähetti sähköpostia ja tiedusteli mikset tullut rahoinesi, oli tämä tyyppi räjäyttänyt pankin ja ladannut koko tarinan webkamerakuvineen päivineen Internetiin ihmisten naurettavaksi.

Ei muuta kuin harrastamisen iloa ja mukavaa viikonvaihdetta sinnekin, jos joku jaksaa ryhtyä kirjoittelemaan näiden kanssa. Vielä kerran: älkää lähettäkö rahojanne noille, älkää antako oikeita henkilötietojanne tai puhelinnumeroitanne noille...

Selvä huijaus tämä on.
        Olen omistanut huoneiston tuosta talosta ja kaikki asunnot ovat yksiöitä eikä mitään 55m2:n kokoista huoneistoa löydy koko talosta.

• susan36

Ei kannata maksaa eikä vuokrata mitään..

• marinière

olen tehnyt rikostutkintapyynnön vastaavasta tapauksesta tammikuun alussa Helsingissä. kaava on sama, toinen viesti "vuokranantajalta" oli lähes identtinen, henkilötarina vain eri, mutta kuitenkin kytköksissä Englantiin. Itse otin varmuudeksi selvää taloyhtiön isännöintitoimistosta ja sillä tavoin selvisi ettei kyseinen henkilö omista mitään taloyhtiössä. Minulle oil toimitettu jopa vuokrasopimus. Jotta tämä ilmeisesti sama henkilö saataisiin edesvastuuseen, toivoisin myös sinun tekevän tapauksesta tutkintapyynnön poliisille. Todella häpeilemätöntä toimintaa.

• halpaan menny

Huoh.. Kuullostaapa tutulta, henkilö vaan eri nimellä (Anthony Mosdine, kämppä huippuhalvalla vuokralla Katajanokalta), mutta tarinassa yhteneväisyyksiä. Mukana oli vielä hyvin luotettavan oloinen ja kuuloinen HF Rental vuokrayhtiö Lontoossa, joka ainakin näytti todella olevan olemassa Jenkeissä. Itse menin sitten täysin halpaan ja kerkisin maksaakin kyseiseen "vuokrafirmaan" 900 e, jonka jälkeen kyseisestä ihmisestä ja vuokrafirmasta ei kuulunut yhtikäs mitään. Kyllä ottaa päähän ja rankasti! Eipä auta muu kuin marssia meikäläisenkin poliisille!

• xxyyzz

Löysin Tori.fi-sivustolta 6.2. ilmoituksen kämpästä. Ilmoituksen oli jättänyt Altnöder Tomas E. Ilmoituksessa luki osoitteena 9 viborgsgatan. Lähetin ilmoittajalle viestin ja noin viikon päästä sain eri henkilöltä seuraavan viestin sähköpostiini:

------------------
      Hello,
      My name is FRITZ CANBERT and I just got an e-mail regarding your interest in my apartment from 9 Kotkagatan ,Alppila,Helsinki, Finland.
      I'm looking for someone to live in my apartment, because my company has won an auction for a big construction project in London, United Kingdom.
      I'm a project manager in civil engineering, so my accommodation period here will be very large (more than 5 years). I'm a English engineer.
      I bought this flat when I worked in Helsinki as part of a 3 year contract, thinking it would be a better investment than taking in rent. I am the single owner, the apartment is fully paid and there is no legal problem. The apartment is unoccupied since I no longer live there.
      I want to rent my apartment to some nice and responsible persons, so I would like to know more details about yourself : How old are you, if you are married, if you have a pet, if you have a car, occupation etc.. I must say that I have nothing against the fact that you're a student and I love pets and they are welcome in the apartment. You should also know that I appreciate the sincerity.
      In addition to the rest, here is some information about myself and about the apartment, so we knew a little more.
      The apartment is exactly like in the pictures, fully furnished, fully equipped, so you won't need anything to move in (you can also bring your own things furniture if you have).
      The monthly rent is 650 EUR (for the whole apartment), utilities included (water, electricity, internet, cable). You can rent the apartment for an indefinite period, but for a minimum period of 3 months.
      About myself, I am 56 years old, single woman and as mentioned above I am a project manager in civil engineering, currently living in London, United Kingdom. You can move into the apartment the same day you receive the keys. The only problem is that I'm already in UK, but I already thought at a solution so you can get the keys and visit the apartment to make an impression.
      I appreciate your interest in my apartment and I'm looking forward to our future collaboration and friendship.
      PS: If you do not understand English, you can use Google Translate
      Let me know
      Thank you and have a good day.
      Best Regards
      yours

Mr. FRITZ CANBERT
      Contact Phone Number: 0044 750 065 7804
      31 Greville Street
      London
      Zip code: NW8 7HT
      United Kingdom
      We speak only English

------------------

Yritin vastata tollekin, mutta sähköpostit ei mene perille. Eli viesti on täysin sama kuin jollakin oli tossa aiemminkin ollut, eri nimellä ja osoitteella vain. Onneksi en mitään henkilötunnuksia tai muuta kertonut, nimen ja ammatin vain...

• hillu3

Omalla kohdalle on myös sattunut sama huijari joka on itse Liverpoolissa työmatkalla yms. Eri nimellä esiintyi tietenkin. Tässä näyttäis taas olevan hänen lisäämä kohde http://www.jokakoti.fi/kohde/ba122?3

• walter reisch

Ja sama huijari. Täysin identtinen teksti tuli minulle eri nimellä vain. Kyseessä jokakoti.fissä oleva 400e maksava Espoon asunto

• inno1

Täälläkin sama huijari. 400 maksava Espoon asunto. 800 olis maksanu pelkkä katsominen.

• hellu462

hahhhaaa....sama hemmetin huijari haluu nyt Lahesta antaa asuntoa vuokralle....

Pakko oli avautuu tolle heti jo ekan viestin jälkeen, kun etsin oikeasti kämppää ja tollaset huijarit vaan saavat poikkeuksetta tulistumaan...
      Tällä kertaa nimenä on Bo Tuikka....Varsin mielikuvituksellista..

• tiina301

Myös Tampereen Postitalosta yritettiin vuokrata minulle tänään asuntoa samalla tekniikalla!

• tiina301

Nyt tosin summa oli 1000 euroa, jolla olisi saanut Moneybookersin kautta avaimet asunnon katsomista varten.

• ---aasikas

joo, itsekin saanut viestin, mutta google translatorilla suomennettuna ja nimenä käytettiin Mika Saloa... joo, joku Mika Salo varmaan puhuukin näin:

Hei,

Ensinnäkin mielestäni se on helpompaa minulle jos voimme puhua Englanti.
      Nimeni on Juho Salo , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Uudenmaankatu 13 , 20500 Turku, Finland.
      Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Turku osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
      Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole oikeudellista ongelmaa. Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
      Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten haluaisin tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne.. Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet opiskelija ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
      Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto, joten tiesimme hieman.
      Asunto on täsmälleen samalta kuin kuvissa, täysin kalustettu, täysin varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat asiat huonekaluja, jos sinulla on).
      Kuukausivuokra on 450 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
      Itsestäni olen 32 vuotias, yksi mies, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.
      Arvostan kiinnostus omassa asunnossa ja olen innolla tulevaa yhteistyötä ja ystävyyttä. Jos olet kiinnostunut vuokrata ota yhteyttä minuun takaisin enemmän kuvia.

Ystävällisin terveisin,
      Salo

• alexandra6

no niin, hyvää että ruoesin etsimaan nettistä tietoa, sama teksti tuli mulle :( en saakaan asuntoa, kuulosti liian hyvälle :(
      poisti heti ilmoituksen tori.fi, yksi päivä vain oli ilmoitus

• miumau2

Joo-o. Sama tapahtui meikälle. Torissa tarjottiin vuokralle Oulun keskustasta liiankin edullista kämppää. Yritin soittaa tyypille, mutta puh numerosta puuttui yksi numero. Lähetin tyypille viestiä ja vastaukseksi sain tämän saman löpinän..

Hei,

Ensinnäkin mielestäni se on helpompaa minulle jos voimme puhua Englanti.
      Nimeni on Bo Hasti , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Kauppurienkatu 36 , 90100 Oulu, Finland.
      Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Oulu osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
      Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole oikeudellista ongelmaa. Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
      Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten haluaisin tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne.. Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet opiskelija ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
      Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto, joten tiesimme hieman.
      Asunto on täsmälleen samalta kuin kuvissa, täysin kalustettu, täysin varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat asiat huonekaluja, jos sinulla on).
      Kuukausivuokra on 470 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
      Itsestäni olen 32 vuotias, yksi mies, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.
      Arvostan kiinnostus omassa asunnossa ja olen innolla tulevaa yhteistyötä ja ystävyyttä. Jos olet kiinnostunut vuokrata ota yhteyttä minuun takaisin enemmän kuvia.

Ystävällisin terveisin,
      Hasti

Tosi kieroa! Nyt odotan innoissani, että laittaako tyyppi tilinumeronsa mulle takuuvuokraa varten. Hahhhah... Bo Hasti ja aiemmin Bo Tuikka, eikö parempaa enää keksi..

• vatutus on suuri

Sama homma, Tampereella tällä kertaa. Homma olis aikalailla melkein uskottavaa (tietyin varauksin koska, halpa keskustakolmio ulkomainen vuokranantaja -> epäillys) kunnes tyyppi alkoi selittää noista nettipankkihommista. Osote ja puhelinnumero on työsähköpostin allekirjotuksessa ikävä kyllä, ja ajat jollon olisin kotona annoin (avaimen lähetystä varten), mutten mitään pankkihommia. Toivottavasti ei lappaa nyt kaiken maailman voroa ovesta sisään sinä parina tuntina mitä sanoin etten oo kotona pakettia vastaanottamassa. :')

• kansalainen333

JA SAMAAN SARJAAN TÄMÄ HUIJARI!

Tää tapahtui viime viikolla 21.8.2013

Vuokrataan ilmoitus oli tori.fi -sivustolla ja vuokrattavana Kuusitie 18:sta n. 100 m2! 750€!!! Helsinki

Kun olin ilmoittanut kiinnostukseni, sain alla olevan viestin:

3h avok

Thomas Myers

Hei,
        Olisi hienoa, jos voisit vastata minulle englanniksi.
        Luin juuri viestisi koskien asuntoani.
        Olen pahoillani, jos vastaukseni on myöhässä, mutta emailisi saapui roskapostikansiooni, enkä nähnyt sitä kuin vasta nyt.
        Ostin tämän asunnon tyttärelleni hänen opiskellessa Suomi, mutta nyt hän on tullut takaisin kotiin pysyvästi, joten vuokraan asuntoa. Emme käytä asuntoa enää, joten voit vuokrata sen huoletta pidemmäksikin aikaa.
        Asunto on täysin sisustettu ja remontoitu, kuten kuvasta näkyy.
        Voit käyttää huonekalujani tai voit myös käyttää omiasi, jos haluat. Jos haluat käyttää omiasi, voit varastoida minun huonekaluni suureen kellarin varastoon.
        Paikka on varustettu mm. ilmastoinnilla, astianpesukoneella, mikroaaltouunilla, jääkaapilla, pesukoneella, LCD TV:llä jne.
        Myös, mikä tärkeintä, hyödykkeet (vesi, sähkö, internet laajakaista, digi-TV, autotalli) sisältyvät € 750,00 /kk vuokraan. Takuu on myöskin € 750,00 , jonka saat takaisin muuttaessasi pois (tarvitsen 30 päivän irtisanomisilmoituksen).
        Sitten hieman itsestäni: Nimeni on Thomas Myers ja olen 44 vuotias arkkitehti West Yorkshiresta Iso-Britanniasta.
        Omistan itsekin lemmikin, joten minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos haluat pitää lemmikkiä talossa, kunhan mitään vaurioita ei synny.
        Valitettavasti terveyteni ja jatkuva hoitoni eivät salli matkustelua seuraavan muutaman kuukauden aikana, joten en pääse tapaamaan sinua henkilökohtaisesti vähään aikaan.
        Tämä ei kuitenkaan vaikuta vuokraamiseen millään tavalla. Voin järjestää asiat niin, että asunnonvälittäjä hoitaa kaiken puolestani.
        Haluaisin tietää kuinka monen henkilön kanssa aiot jakaa asunnon ja kuinka pitkäksi aikaa. Myös muut yksityiskohdat itsestäsi olisivat tervetulleita.

Tässäpä kaikki tältä erää, toivottavasti en unohtanut mitään.

Kuvat :

http://oi41.tinypic.com/e66sk5.jpg
        http://oi39.tinypic.com/iyh361.jpg
        http://oi41.tinypic.com/2moe9o4.jpg
        http://oi40.tinypic.com/2gxptmt.jpg
        jne.

Seuraava viesti, kun edelleen olin kiinnostunut:

Hello ,

Regarding the property address: Kuusitie 18, 00270, Helsinki
        As I said, the total price which you will have to pay for one month of rent will be € 750,00 , no additional costs.
        The rent will be paid monthly, to my bank account.

In order to view the flat and settle a deal, you will need the keys, and the contract.
        Since I am unable to come to Finland personally, I've hired a real estate agency from UK,specialized in international rentals, to represent me.
        They are called Yahoo Real Estate.
        This agency will offer you an inspection of the property, and handle the payments and documents.

Here's how it works :

1 - To start this transaction, I need your full name, address and telephone number. I will also need to know the rental period for the contract.
        2 - I will go to the Yahoo Real Estate office to drop off the keys and documents of the house, along with the contract.
        3 - Yahoo Real Estate will verify the documents, and send you an invoice.
        4 - At this point you will have to pay 1 month rent € 750,00 kaution € 750,00 as a security deposit to Yahoo Real Estate, according to the instructions from the invoice.
        This will be a guarantee that they don't send an agent all the way to Finland for nothing. The deposit will be only a temporary guarantee,and will not obligate you to renting the property.
        The money will remain in the custody of Yahoo Real Estate until you have checked the apartment and confirmed that everything is ok.
        5 - After you pay the deposit, and send them the details, Yahoo Real Estate will send an agent to Finland in the next 24-48 hours (Monday to Friday),to meet you and help you inspect the apartment. You can choose the date and time of inspection, to fit your schedule .
        6 - If you are not pleased with the apartment for any reason, the Yahoo Rentals agent will give you the money back on the spot, and I will get my keys and documents back.
        I will pay for the services of the agency, so there will be no extra costs for you.
        Also, in case you have another apartment right now, and you cannot move out immediately, we can arrange the deposit and inspection now, and consider the property reserved for you.
        If everything is ok, please email me the details that I requested above, so I can make the arrangements.
        I look forward to your quick response, because there are several others interested in the apartment, and I need to know if I can count on a deal with you.

Best greetings!

Lähetin vielä pyydetyt tiedot ja nopeasti putkahti tekaistu lasku Yahoo Real Estatelta. Tämmöstä!
        Huijari oli kopioinut todellisesta oikotie.fi -ilmoituksesta suomenkielisen tekstin ja kuvan tempaissut sieltä mistä saanut suht samanlaisia... ;)

• missä blogi

Mistä lyötyy tuo blogi, jossa henkilö oli huijannut huijaria?

• Qrrio

Hei kaikki,

Näitä huijauksia löytyy joka sivustolta se lienee selvää. Tapauksia on tutkittu ja jäljet johtavat jonnekin päin afrikkaa, mutta tarkkaa paikannusta ei ole.

Jotta nämä huijarit saisivat näpeilleen ja huijausilmoitukset katoaisivat vähitellen toivon että kiinnostuneet voisivat liittyä aloittamaani trollaukseen.

ELI: Kyllästyttyäni huijauksiin, olen alkanut huijata huijareita. Saan tuon "Yrityksemme on voittanut mittavat vesirakennusprojektin Liverpoolissa....jne jne. " -meilin. Vastaan meiliin, esitän hölmöä ja hyväuskoista, kiitän että hän on valinnut minut jne.

Tässä vaiheessa huijari avaa rahalähetyksen Moneybookersissa neuvoo minua maksamaan takuun Moneybookersin tilille jne.
      Tärkeää tässä on se että huijari joutuu maksamaan tuosta lähetyksen avaamisesta n. 30€. Avattu lähetys on voimassa 2 vuorokautta, jonka jälkeen se raukeaa. Jos ei sitä siis käytetä kahden vuorokauden kuluessa, huijari joutuu avaamaan uuden 30€ lähetyksen jos haluaa jatkaa huijaamista.

Kun lähetys on siis avattu ja huijari maksanut siitä 30€, lähetän yleensä toisena tai kolmantena päivänä meilin johon olen keksinyt jonkun syyn, miksi en ole pystynyt lähetystä maksamaan, olin mökillä, matkoilla, verkkopankki ei toiminut, en ymmärtänyt proseduuria jne.

Huijari avaa toisen 30€ lähetyksen jos uskoo selitykseni. Kun sanon sitten taas 2-3 päivän päästä jonkun syyn miksi en ole voinut maksaa tai pyytelen lisätietoja maksua varten, huijarikin rupeaa tajuamaan että häntä on huijattu. Tässä vaiheessa saat hyvin hyvin PAINOKELVOTONTA ja huutomerkeillä varustettua tekstiä sähköpostiisi. Oma fiilis on tässä kohtaa euforinen! Kun huomaat kuinka olet saanut iskettyä näpeille tällaista muilta ihmisitä rahat huijaavaa henkilöä, fiilis on kertakaikkiaan fantastinen ja saapuville meileille saa nauraa kippurassa!
      Viimeisenä meilinä lähetän sitten trollface hymiön, eli tämän:
      http://i333.photobucket.com/albums/m374/century32/trollface1-1.png

Liittykää rintamaan ja näpoäyttäkää huijareita, tämä on ainoa tapa päästä heistä eroon kun huomaavat että Suomessa huijataan takaisin. Nämä operoivat siis monissa maissa, lähinnä kuitenkin Euroopassa.

• Sama henkilö yrittää huijata myös alueella Turku, nimellä TIMO MYLLYS. Sain täysin samanlaisen s.postin missä oli noi Liverpool hommat ymymym. Ja asunto oli Humalistonkatu 5, 420e vuokra. Luojan kiitos aloin ottaa selvää tarkemmin ja löysin tämän viestiketjun!!!!!

• jkl3

Tori.fi kautta oli vuokra-asuntoilmoitus Jyväskylässa. Ilmoitus oli jätetty suomeksi Jan Honkosen nimellä. Kun kysyin asunnosta, sain sähköpostia englanniksi. Tämmöinen huijari liikenteessä:

"Hei,
      Pahoittelen, että otan yhteyttä englanniksi, mutta en osaa suomea kovin hyvin.
      I am sorry but I do not speak Finnish very well. I am British, I live and work in London, United Kingdom. The apartment that I have for rent, I bought it as a holiday house for me and my family. I'm having some financial difficulties at this time so I have decided to rent out the apartment for an additional income. I am looking for a long term rental (1 year or more).
      The apartment is located at Yliopistonkatu 20, 40100 Jyväskylä.
      The apartment is fully furnished, ready to move in as you can see in the photos. It comes with storage area in the basement and parking space. If you are not planning on using any of the stuff I have there you can put it in the storage area.
      The rent is 600 Eur/month (it includes common costs, internet, cable-tv). Electricity is not included, you will have to pay for that separately.
      The deposit is 1200 EUR (fully refundable at the end of the contract unless you damage something and you don't fix it).
      I will not be able to be present for viewing, therefore I spoke to my real estate agency here in London and they said that they will take care of the whole transaction. They have a Property Management service that will basically take care of everything (contract, paperwork, bills, rent payment etc.)

So, in case we come to an agreement, this is how it works:
      - You'll have to give me your full name, date of birth, telephone number and postal address. A copy of your passport or driving license would be great.
      - Then I will forward your details to the real estate agency and they will start the process. They will contact you with more information regarding the transaction and also how to make the payment. You will have to pay the deposit and first month rent into the agency's bank account.
      - After the payment is received by the agency, they will send you the contract and keys by courier and you will receive them in about 2-3 days.
      - Since you haven't seen the apartment yet, the real estate agency will provide you with a 10 days Money Back Guarantee. This means that the payment will not be forwarded to me and you will have 10 days to decide if you'll take the apartment or not. If you don't like the apartment or if it is not as I have presented it to you, then you can mail back the keys to the agency and they will immediately refund your payment to your bank account.
      - If you're satisfied with the apartment all you have to do is sign the contract and mail it to the agency. You will be paying the rent every month into the agency's bank account and they will forward it to me. The agency will also take care of the monthly bills (those included in the rent).

Before any agreement between us, the agency will send you a draft of the contract so you will have a clear idea of the content of the contract. It is a standard lease contract very similar to the one most finnish use provided by The Finnish Association of Landlords.

If you are interested, please provide me more information about yourself as a possible future tenant.

Regards,
      David Young
      25 Portland Square
      London, E1W 2QR
      United Kingdom"

• tankki1

David Young yritii minullekin tätä kaupitella. Haistelinkin huijausta, kun muistan aikoinaan myytiin Helsingin Ullanlinnassa aivan järkyttävän edullista asuntoa juuri vastaavalla periaatteella.

• mercuryms
    • Voi Daavidia.

Mielenkiintosta että tuo samainen brittiherra tarjos mullekkin identtistä asuntoa, eri osote mutta sama teksti.

Kyllä herran rahaongelmissa on silti varaa moneen asuntoon meitin mailla :D

• Real David Beckham

Sama Tampere.
      Pellavatehtaankatu 19, 33100 TAMPERE
      Vuokra: 620,00 €/kk
      Asuinpinta-ala: 54,00 m2

Hei,
      Pahoittelen, että otan yhteyttä englanniksi, mutta en osaa suomea kovin hyvin.
      I am sorry but I do not speak Finnish very well. I am British, I live and work in London, United Kingdom. The apartment that I have for rent, I bought it as a holiday house for me and my family. I'm having some financial difficulties at this time so I have decided to rent out the apartment for an additional income. I am looking for a long term rental (1 year or more).
      The apartment is located at Pellavatehtaankatu 19, 33100 Tampere.
      The apartment is fully furnished, ready to move in as you can see in the photos. It comes with storage area in the basement and parking space. If you are not planning on using any of the stuff I have there you can put it in the storage area.
      The rent is 620 Eur/month (it includes common costs, internet, cable-tv). Electricity is not included, you will have to pay for that separately.
      The deposit is 1240 EUR (fully refundable at the end of the contract unless you damage something and you don't fix it).
      I will not be able to be present for viewing, therefore I spoke to my real estate agency here in London and they said that they will take care of the whole transaction. They have a Property Management service that will basically take care of everything (contract, paperwork, bills, rent payment etc.)

So, in case we come to an agreement, this is how it works:
      - You'll have to give me your full name, date of birth, telephone number and postal address. A copy of your passport or driving license would be great.
      - Then I will forward your details to the real estate agency and they will start the process. They will contact you with more information regarding the transaction and also how to make the payment. You will have to pay the deposit and first month rent into the agency's bank account.
      - After the payment is received by the agency, they will send you the contract and keys by courier and you will receive them in about 2-3 days.
      - Since you haven't seen the apartment yet, the real estate agency will provide you with a 10 days Money Back Guarantee. This means that the payment will not be forwarded to me and you will have 10 days to decide if you'll take the apartment or not. If you don't like the apartment or if it is not as I have presented it to you, then you can mail back the keys to the agency and they will immediately refund your payment to your bank account.
      - If you're satisfied with the apartment all you have to do is sign the contract and mail it to the agency. You will be paying the rent every month into the agency's bank account and they will forward it to me. The agency will also take care of the monthly bills (those included in the rent).

Before any agreement between us, the agency will send you a draft of the contract so you will have a clear idea of the content of the contract. It is a standard lease contract very similar to the one most finnish use provided by The Finnish Association of Landlords.

If you are interested, please provide me more information about yourself as a possible future tenant.

Regards,
      David Young
      25 Portland Square
      London, E1W 2QR
      United Kingdom

• Catherine Arnoux

Moro

Kolme huijausyritystä oikotiessä Hgin alueelle.

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/8147959
      http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/7540335
      http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/8446823

Vuosluku on on pöh-pöhhiä kahessa ilmootuksessa. Ilmoittaja on Gallia Arnoux. Kohteet:
      Haaga, Etelä-Haaga
      Artturi Kanniston Tie 4, 00320 Helsinki 56 m²
      Taka-Töölö, Keski-Töölö
      Töölönkatu 27, 00260 Helsinki 55,6 m², 2h avok
      Taka-Töölö, Keski-Töölö
      Töölönkatu 27, 00260 Helsinki 55,6 m², 2h avok

Terveiset Arnouxille. Toivottavasti tämä sotkee sun bisneksiä

• Pernoux

Joo heh, Arnouxin asunnotkin ovat ilmoituksen mukaan vapaana v. 2012 ja 2013... Aina noista vuokrista pystyy jo etukäteen päättelemään, mikä on huijausta.

• pate45

Joo sitten vielä asunnon neliöt ilmoitetaan isomaksi.

• voivoihuijareita

Nykyään mennään näköjään uudella nimellä:

"Hei,

Ensinnäkin sinun täytyy tietää, että käytän translate.google.com kirjoittaa tämän sähköpostin, ja se on minulle helpompi, jos jatkamme tätä keskustelua Englanti.
      Nimeni on Emily Gardiner ja Sain sähköpostin koskien kiinnostunut minun asunto Agricolankatu 9, 00530 Helsinki, Suomi.
      Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan iso rakennushanke Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän tasainen, kun työskentelin Helsingissä osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa. Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole oikeudellista ongelmaa.Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
      Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten haluaisin tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne .. täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet opiskelija ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
      Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto, joten tiesimme hieman enemmän.
      Asunto on täsmälleen kuten kuvia, täysin kalustettu, täysin varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat asiat huonekaluja, jos sinulla on).
      Kuukausivuokra on 595 euroa mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
      Itsestäni, olen 31 vuotias, naimaton nainen, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen Liverpoolissa, mutta olen jo joskin ratkaisu niin saat avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.
      Arvostan kiinnostus omassa asunnossa ja olen innolla tulevaa yhteistyötä ja ystävyyttä.

Ystävällisin terveisin,
      Emily Gardiner"

Trollface lähdössä vastauksena Afrikkaan.

• voi pojat pojat...

Hei,

Ensinnäkin sinun täytyy tietää, että voin käyttää translate.google.com kirjoittaa tämän sähköpostin, ja se on minulle helpompi, jos jatkamme keskustelua Englanti.

Nimeni on Sirkku Koski, ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Puutarhakatu 37, 33230 Tampere, Finland.
      Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Tampere osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
      Kuukausivuokra on 450 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.

Itsestäni olen 36 vuotias, yksi mies, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.

Ystävällisin terveisin,
      Sirkku

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe