Ja onko tehty turvaavaa ulosmittausta esim asunnosta jonka omistaa...
Paljon teillä mahdollisesti ulosotossa?
22
1537
Vastaukset
- LOPPUUNPALANUT66
700 e ja OHI ON!!!
- riippuu velasta
Asunto on heti alusta saakka "panttina"jos on tuhansia ulosotossa eli ei voi myydä sitä ilman ulosoton lupaa(ei tule erillistä ilmoitusta).Yleensä ei ulosmittaa asuntoa ellei ole sitten se pankki joka lainannut asuntoon varat silloin lähtee myös asunto heti alta.
- ulosotossa >100.000
jos asuntovelkaa ja asuntovelan maksaa pankille palkasta menee ulosottoon, ei ulosotto ulosmittaa asuntoa. Jos taas velat jää hoitamatta se on mahdollista, että omistusasunto ulosmitataan, on syytä hoitaa asiansa ulosottomiehen kanssa niin jää henkinen jaksaminenkin johonkin kuntoon.
- tyytyväinen
Ei kannata ikinä laiminlyödä taloutensa. Jos johonkin ei ole varaa niin sit saa olla ilman. Mikään ei ole niin tärkeää että tarttis lähtee velkaantumaan täällä suomessa. Esimerkiksi oli kummipojan ristiäiset ja tarvitsin mekon, ei ollut rahaa enkä todellakaan ajatellut että "hei minäpäs tilaan netistä laskulla vaikkei mulla ole rahaa" vaan lainasin kaverilta.
Meillä olisi kyllä tarvetta autoon mutta tällä hetkellä meillä olisi varaa pelkästään autoon ja bensaan muttei veroihin ja vakuutuksiin, joten lainaamme anopin autoa aina viikonloppuisin jotta saadaan viikon kauppareissu ja muut autoa vaativat asioinnit.
Minulle ei ole opetettu säästämään ja vanhempani ovat olleet ulosotossa. Mutta onneksi aviomieheni on opettanut minua ja opetetaan myös lapsille elää varojensa mukaan.- Kreikka,täältä tulla
Hieno asenne!mutta on olemassa toisenlainenkin totuus,jos olisit työskennellyt koko ikäsi pienessä(3-4työnekijää)perheyrityksessä,yllättäen firmalta loppuu tilaukset ja joudut kortistoon, normi kaava,ilmottaudut työttömäksi työnhakijaksi...mutta sitten! olet ollut kuulemma yrittäjä?,hitto ei mulla ollu yhtään osaketta ko.firmassa! o.k asuin kyllä samassa osoitteessa kylläkin erillis talossa,ei tullut työllistemis tukia eikä päivärahoja?eikä liiemmin ansiosidonnaisia koska samoihin perusteluihin vedoten eväsivät minulta liiton jäsenyyden aikoinaan kun sitä hain.Mitä tehdä? työtä ei ihan "tostavaan" loydy vaikka koulutus ja kokemus on kohdillaan!.pakkohan se on,lapset ruokkia ja laskut maksaa? ...siis vippaa rahaa kunnes pääset jaloilles! venähti se työn saanti vaan puoleksivuodeksi ja vippejä kertyi! sen puolenvuoden aikana korot sen kun kasvoi ja perintätoimistot innostui!,ei tullut armoa mistään.kun sain uuden työpaikan alkoikin se lopullinen"alasajo".nyt laskeskelin että ulosoton ja välttämättömien laskujen jälkeen,päivä-budjetiksi jää tähtitieteelliset10,t79€
Toivon totisesti ettei sinun tai tämän täydellisen aviomiehesi kohtaloksi koidu "turha viisastelu ja päteminen!"...
- sorjonen,,,,
noin.20.000€ kyhennän velkaa n.500€/kk ulosottoon.
- Puhelinvastaaja tarj
Oikeasti täysin nolla.
- Et voi myöskään käyttäytyä tällä tavalla tekemällä omaisen perimää,
- 1. Et voi myöskään käyttäytyä tällä tavoin tekemällä omaisen perintää.
Vihan ja raivon; väkivallan käyttäytyminen. - Kohta vapaa
Oli n. 28 000 e. Sain kaverilta lainaan 8000 ja maksoin sen ensin. Sitten olen maksanut 600 e / kk, nyt on kolme vuotta mennyt, vielä puoli vuotta ja velka on maksettu. Eli tällä hetkellä n. 4000 e jäljellä. Ja on vapaa-ajan kiinteistö, johon tehty turvaava ulosmittaus, eli ei tarvinnut myydä sitä.
Kamalaa on ollut, nytkin pelkään, että nuo ainoat talvikenkäni hajoavat ennen kevättä ja joudun kulkemaan kumpparit jalassa lopputalven. :) Mutta se on pientä siihen verrattuna, että selvisin kuitenkin tänne saakka ja loppuunkin ja saan pitää perintömökkini.
Oppinut olen sen, että apua pitää pyytää heti kun on vaikeuksissa, ei saa venyttää ongelmia ja antaa niiden kasvaa. Turha ylpeys elämässä pois, jos asiat menevät huonosti. Ja sitten olen oppinut paljon siitä, miten senttiä venytetään, en usko että enää toiste joudun tällaiseen painajaiseen.- 7463535
Samanmoisia summia. Oliko tuo 28k yksi ja ainut lyhennettävä?
Maksanut olen jo 2,5 vuotta uo:oon arviolta 15000 euroa ja on lyhentynyt mielestäni vain ~5000 eurolla.
- Köyhä, ei kipee
Verottajalta tilittyy voudille, ja summasta päätellen ensi veronp. jää jotain jo itsellekin.
Pesänosuuteni ei korjaannu- vaikka näin käykin, sisaruksista 1 ei oikeasti pidä siitä että pesässä "velkaisia tai köyhiä". Ei ole silti halunnut ostaa uloskaan.
Nihkeää koittaa mitään yhteyttä pitää, pesän asioissa ois kyllä ehkä pian minuakin koskevia asioita, velkojahan ei sitten omista sitä osuutta..
Eikä se vouti ole, jolta lupia mihinkään pitää kysellä.
Mitäpä tekisitte tilanteessa? Pesänosaa ei osta kukaan ulkop. Ja muut ei tahdo, lapsiani en sukusoppaan halua, etenkään kun eivät tahdo. - jjjjööö
Samanlaine tilanne ku "köyhä, ei kipee":llä. minäkin osallisena perintöön. Perikunta ei näkyvästi riitainen, ei vaa puhuta koko asiasta oikei ikinä=/. Kerran minut kutsuttiin ulosottomiehen juttusille jossa kerrattiin tulojani ja siellä uo kysyi oliko muita tuloja (kuin kertomani ansiosidonnainenpväraha) niin rehtina likkana kerroin perinnöstä jota tosin ei ole vieläkään n.20v:n jälkeen jaettu niin hän kehoitti jakamaan. Nyt olen pattitilanteessa kun en kehtaa asiaa nostaa esille etten leimaantuisi äitini ja sisarieni silmissä rahanhimoseks. Enkä toisaalta välittäisi lakituvassakaa istua mokoman takia.
- Köyhä, ei kipee
Enpähän o ainoa.. Äiti kielsi mitään yht. ottamatta. Oli kutsunut jopa "sijaani" virallisten lakim. kutsujen lisäksi mitenkään asiaankuulumattoman pk, ja semmoista kaikkea. Lähiomaisistani yksi oli kovin myymässäö puustoa, muttei päässyt läpi ajatuksessaan. Kun äidin ja muiden luvatta noinvain ei myydä. sitä ihmettelen, miten vode ei puustoa "ole huomannut".
Tuloni ovat pienet, oikeasti, ja lain mukaan minullekkin on jäätävä jotain elooni, mutta- sisarus kiristää. Pää viileenä vaan loppuun asti. Verottajan kautta maksellen jäänyt alle suojaosa. Mutta? Olen sitten pesässä, mitä ei ole toivottu. Nyt velan pienimmillään ollen osuuteni voisi olla halvin. Hinta pompsahtaa kohti perukirja-arvoja heti, kun olen asiasta päässyt.
Tarkoitan, että pysyn pesässä kyllä mielelläni.
- +++++++
Itsellä meni toistakymmentätuhatta ulosottoon joitain aikoja sitten, ja tuntui että elämä loppuu siihen, se ei vähene ikinä.
No nyt tuli kuitti ulosottomieheltä, ja pitkästä aikaa jaksoin jopa avata kuoren...ja mikä yllätys, enää yksi erä ja vähän toisesta, niin se on siinä!
Mikä tunne se olikaan, ihan sanoinkuvaamaton.
Eli niin se vain meni, kituuttaen tosin, mutta meni kuitenkin.
Kyllä se siitä siis lyhenee kuukaus kerrallaan vaikka välillä tuntuukin epätoivoiselta.
Tämä siis piristämään niitä, joilla sitä ulosottovelkaa on.
Ja tästä oppikin jotain, ei enää ikinä mitään velaksi. Mitä ei pysty ostamaan käteisellä, jää ostamatta. - styke
ei se noin helppo on että saan 20000 tuhatta maksettu 3 vuodessa, minulla oli 6v sitten 40000 t ulosotto maksan joka kuukausi 550euro ja kuitenkin on jäljellä yli 30000t
kaikki mene korkoihin- kodari
Oli noin 24000€. Vuosi sitten otin töistä vapaaehtoisen 15-kk:n lähtöpaketin ja maksoin voudille velkani pois.
Olen IT-alalla ja uutta työtä en ole Suomesta löytäny ja loppu-paketti alkaa olemaan kohta syöty. Siis työtön ja luottotiedot menneet mutta velaton.
Mutta onneksi osaamiselleni löytyi käyttöä ulkomailta, GB:stä, ja sinne siis kohtapuoliin. Tuskinpa maksuhäiriöt sinne seuraavat...
- holappa1
3500€,koostuu erilainoista,henk.kohtasista ja TMI:iin laskuista.
- karo18
Mulla uo-velkaa noin 22 000e ja juuri tämän kuun 15.päivä palkasta meni ulosottoon 740e. Palkkaa käteen 1400e.
- 25000+
mulla menossa ulosottoon varmankin 25000, maksan palkasta laskurin mukaa 700-1000 euroa.
Montahan vuotta siinä menee?
kokemuksia? - 1+20
0,00 EUR ulosotossa
- 2+15
Mulla meni ulosottoon n.14000. Potti kasvoi korkojen kera n. 25 000:een euroon. Maksellut olen 1,5v ja vielä jäljellä palttia rallaa 10000 eli vuosi. Eli eiköhän tästä selviä vaikka rankkaa pukkaa olemaan välillä.
- tunnen muitakin
en yhtään ihmettele että rikollisuus kasvaa kun vouti vie kaiken tässä pieni kertomus: asumme maalaiskylässä josta matkaa tampereelle 50 km töitä olisi tarjolla tampereella mutta mutta kun ei pysty hakkimaan autoa jolla pystyisi käymään töissä kokeiltu on hommasin 500e maksaneen auton ja kävin sillä töissä kolmekuukautta kunnes se hajosi moottoristaan sillain että en pystynyt korjaamaan ja sain potkut töistä sekä karenssin työkkäristä joten en yhtään ihmettele että ns. rikollisuus lisääntyy saatika sitten ulosotto vei palkasta kolmanneksen eli kahdenviikon palkka käteen oli vajaa 500e.
kyllä moneen kertaan on tullut mieleen ruveta ns.rikolliseksi,tulevaisuus on iso kysymysmerkki voipi olla että ryhdyn rikolliseksi joka minusta olisi kannattevampi asia ,ihan sama mitä muut ajattelee.- ei hätiä
Hommaa toinen auto. Romuttajatkin maksaa autosta jotain. Ne himoitsee auton katallysaattoria jossa on muistaakseni kultaa. Osta leimallinen 200e auto. Sillä voi hyvässä lykyssä ajaa pitkäänkin. Katso vaikka tuolta tori palstalta. Muistitko sanoa vakuutukset irti kun kosla hajosi Käy verottajalla joka ottaa matkakulut huomioon. Kannattaa maksaa veroa enempi, niin UO ottaa vähempi. Tai käy sopimassa pidätyksistä Suojaosuus pitää UO:n jättää.
Ei työkkäri voi antaa karenssia potkuista. Silloin voi, jos menet irtisanomaan itsesi. Tee valitus toiminnasta. Jos ei tule rahaa niin mene sossuun pyytämään.
Ei kannata alkaa rikolliseksi, sotket itsesi suohon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849