Susiepidemia

hulluihin kyllästyny

Olen tarkkaillut jo kauan sivusta tätä susiepidemiaa, mikä suomessa tällä hetkellä on ollut paljon esillä otsikoissa. Maalla asuvat pelkäävät lastensa, koiriensa ja karjansa vuoksi. Heidän mielestä susia pitäisi harventaa. Vastaan puhuvat taas ihmiset, jotka eivät pidä susia minkäänlaisena suurena haittana.

Olen reheellisesti sitä mieltä, että sudet eivät ole sen vaarallisempia kuin ampiaiset. ihmisiä kuolee vuosittain enemmän ampiaisten pistoihin, kuin susien suuhun. Lisäksi en ymmärrä ihmisiä, jotka muuttavat maalle, eivätkä kestä villieläimiä. Lapsia pelotellaan ja ylisuojellaan. Suoraan sanottuna minulle tulee tasan yksi sana mieleen "typeryys".

Ymmärrän, että on ikävää menettää karjaa tai koiria suden suuhun, mutta toivottavasti maalla asustavat ihmiset ymmärtäisivät sen, että asuvat lähellä metsiä ja jakavat tilansa villieläinten kanssa. Mielestäni koiria ei saisi edes jättää yöksi ulos. Koiran paikka on omistajansa lähellä. Se on omaa typeryyttä ja vastuuntunnottomuutta lemmikkiään kohtaan, jos jättää koiransa yöksi ulos, eikä katso koiransa perään.

Tämä susiepidemia on tehnyt herkistä ihmisistä vainoharhaisia ja yliherkkiä. Susista on tehty hirviöitä. Tämä kaikki on vain niin naurettavan turhaa. Huomaa, ettei ihmisillä ole tänäpäivänä mitään oikeita huolia kun viattomasta villieläimestä luodaan hirviö! sama oli aikoinaan valkohaiden kanssa ja niitä salametsästettiin melkein sukupuuttoon asti. Oikeasti ihminen on pahin vihollinen niin sudelle kuin haille. Tilastollisesti hait ja sudet eivät ole todellakaan uhka ihmiselle.

Asia on vain näin: Jos asut luonnon lähellä sinun tulee jakaa asuinalueesi luonnon ja sen eläinten kanssa. Jos et kestä lunotoa ja sen hurjia "petoja" niin muuta kaupunkiin. Lapsia on ihan turha terrorisoida ja pelotella susilla. Se on vain vanhempien typeryyttä. Tämä aihe on muutenkin saanut aivan liian suuret mittasuhteet. Toivottavasti ihmiset ottaisivat järkensä käyttöön, jos heillä sitä vielä on?

0

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
        Maailman menoa
        245
        4452
      2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
        Maailman menoa
        123
        2899
      3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
        Ikävä
        41
        2652
      4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
        Heinola
        81
        1644
      5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
        Ikävä
        116
        1528
      6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
        Ikävä
        50
        1238
      7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
        Ikävä
        85
        1164
      8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
        Maailman menoa
        203
        1054
      9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
        Ikävä
        59
        1003
      10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
        Ikävä
        45