Tiedätte varmaan että jos naaras kanista tullee liika lihava sille tulee suuri kaulus. Entäs jo kauluksesta tulle niin suuri että nukkuessa kanin on hankala hengittää? Olen kuullut ettei kaulusta saa pois, onko tämä totta? Itselläni on uros kani joka on `''sutjakassa'' kunnossa eikä sillä olee mitään kauluksia. Voiko uros kanille edes tulla kaulusta? Olen todella iloinen kaikista vastauksistanne jo etu kätee :)
Kauluksesta
5
448
Vastaukset
- Heppi
Juu, naaras kanille voi tulla helpostikin leukapussi. Toisilla se on ihan perinnöllistä, eikä sitä periaatteessa voi välttää..ja toisille se tulee rasvaisesta ruuasta. Pieni leukapussi ei ole kanille haitaksi, mutta jos kaulapussista todella tulee niin suuri, ettei kani voi hengittää, olisi asialle välittämösti tehtävä jotain. Eli paljon lisää liikuntaa, ja teolliset rehut pois. Pelletithän ovat muutenkin vain ravinnon lisä...ja siemenseokset eivät taas kuulu kanin ruokavalioon ollenkaan. Naaras joka on kerran saanut leukapussin, joutuu sitä luultavasti kantamaan koko ikänsä..koska vaikka kani laihtuisi, tämä löysä pussi jää jäljelle. Myös sterilointi voi vaikuttaa siihen, että kanin leukapussi pienentyy..koska hormoneihinhan sekin on sidoksissa.
Uroksille harvemmin tulee leukapussia, jolleivat sitten mahdottoman lihavia ole. Suuri kokoisille roduille leukapussi tulee helpommin..mutta jos uroksella on leukapussi, niin yleensä se on sitten jo muutenkin ylipainoinen.- rabbit91
kiitoksia. Kyllä se heppi tietää.;) Ei kallella oo kaulusta mutta mun kaverilla on iso luppakorva naaras kani niin sille on tullu IIIIso kaulus.
- Tiuhti=mun oma kani
Mun kanilla on leukapussi mutta se ei haittaa sen menoa kun leukapussi on niin pieni.
Kysyisin mitä vikaa on siemenseoksessa jota annetaan ja suositellaan eläinkaupoissakin???
Onko pelletit kalliimpia kuin siemenseokset???- ansudaa
Jos perus ruokakaupoista ostaa ni halvemmaks.. muistaakseni yks pussi oli 1.85 jos en väärin muista.. mutta ite olen kuullut että kani siemenseoksella on sama ku ihminen pelkällä mäkki ruoalla.. eli ei terveellistä..
ansudaa kirjoitti:
Jos perus ruokakaupoista ostaa ni halvemmaks.. muistaakseni yks pussi oli 1.85 jos en väärin muista.. mutta ite olen kuullut että kani siemenseoksella on sama ku ihminen pelkällä mäkki ruoalla.. eli ei terveellistä..
Ruokakauppojen pelletit on myös aika pitkälti roskaa jota ei kannata tarjota :D
MIeluummin esim. Genesis, Supa Rabbit Exel, Hobby Plus, Lottie, tai sit voi käydä lähieläinkaupassa katsomassa mitä siellä myydään, ja kotona googlettaa onko se hyvää pellettiä vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954