Hei!
Aloitin viime syksynä rakennustekniikan opiskelut ammattikorkeakoulussa työnjohdon puolella eli rakennusmestariksi olis tarkoitus valmistua v. 2015. Kuitenkin olen alkanut epäillä omia kykyjäni vähäisen kokemukseni ja tietojeni perusteella.
Rakennusmestarihan on sananmukaisesti rakennuksella toimiva mestari, joka vastaa työn sujuvuudesta jne. Kuitenkin, vasta kaksikymmentä vuotiaana olen rakennuksilla ehtinyt työskennellä vasta reilun vuoden, joten kokemusta rakennusalalta ei hirveästi ole. Luokallani on monia 40 vuotiaita, jotka ovat 20 vuotta tehnyt raksahommia joten kyllä työnantaja varmaan sellaisen palkkaa ensin mestarin hommiin.
Mitä te olette mieltä, voiko kokematon tehdä rakennusmestarin hommia? Kuitenkin puolet opiskeluporukasta otetaan aina yo-papereiden perusteella (kuten esim. minä). Oon miettiny, että kyllää sitä on aika orpo olo koittaa opastaa kokeineita raksamiehiä, kun itse on melko kokematon. Oon miettinyt, pitäisikö minun yrittää päästä oppisopimuksella rakennusmieheksi ja vasta myöhemmin jatkaa siitä rakennusmestariksi, onhan minulla iän puolesta vielä aikaa. Mutta joka tapauksessa inhottavaa, kun on koko ajan epävarma tulevaisuuden suhteen, kun ei ole varma saako töitä.
Epävarmuus ja -tietoisuus tulevaisuuden suhteen!
epävarma
1
90
Vastaukset
- Menestystä
Tulevaisuus on epävarmaa kaikille. Varmaa on silti, että itseluottamuksesi kasvaa vielä opiskelun aikana.
Jos kuitenkin vielä valmistuttuasi tuntuu siltä, ettet olisi kypsä työnjohtotehtäviin heti, hankit silloin kokemusta muissa rakennusalan töissä. Viimeistään kolmekymppisenä olet sitten mitä pätevin työnjohtaja. Nyt on opiskelun aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834