BING - virus?

Bing=Bang

Elikä asensin navigaattorin (Garmin) vaadittuja ohjelmistoja muutama päivä takaperin. Garmin tekee yhteistyötä Bing-hakukoneen kanssa mm. kartoissa.

No heti näiden asentamisen jälkeen alkoivat ongelmat; Kun avaan selaimen (Mozilla Firefox), aloitussivuni on Bing.

Olen vaihtanut sekä ohjauspaneelista että työkaluista aloitussivukseni tyhjän, googlen, tai Mozillan oman sivun. Sitten taas kun availen selaimen; Bing!

Olen poistanut koneestani kaikki Garminin ohjelmat sovelluksen poistolla. Mitään Bingiin tai Garminiin viittaavia lisäosia / liitännäisiä ei ole käytössä. Myöskään tässä selaimen oikeassa yläkulmassa olevassa hakupalkissa ei ole Bing-vaihtoehtoa, poistin senkin.

Hain myös koneesta sanalla Bing kaiken bingaiheisen, ja deletoin.

Silti, yhä edelleen kun käynnistän selaimen, tulee Bing!
Konetta on tässä parina päivänä käynnistelty kyllä, että koneen uudelleenkäynnistys ei auta asiaa missään muodossa.

Kysymys kuuluu; miten helvetissä saan Bingin pois? Olen koettanut jo kaikkea.. Alkaa totaalisesti palaa hermo.


// ja turha tyrkyttää selaimen vaihtoa, en vaihda. Asiallisia, oikeita vastauksia ongelmaan kiitos!

/// miksi selaimeen avautuu välillä ihan itse ilman mitään napin painallusta uusi välilehti, jossa tyrkytetään jotain humpuukia ja kilpailuja.....?

4

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bing=Bang

      Noniin, nyt sain ratkaisun.

      Pistin merkille automaattisesti vaihtuneen aloitussivun osoitteen. Se oli jotakin tällaista (minä tyhmä unohdin sen kopioida talteen) : websearch.quick-soft.com

      Löysin tietokoneesta kansion QuickSoft. Siellä oli kaksi tiedostoa, toinen uninstall ja toinen joku.... en muista. Kokeilin uninstall, mutta ei toiminut. Kokeilin poistaa; tiedosto avattu toisessa; rundll32.exe.

      Googlailin rundll32.exe, ja selvitin, että omat tiedostoni olivat saastuneet. Ilmeisesti siinä, kun latasin Garminin sovelluksia - tuntematon julkaisija, jne. Kun kokeilin poistaa rundll32.exejä Tehtävien hallinnasta, tuli käyttö estetty.

      No, palautin tietokoneen päivään 25.12.2012. Kävin katsomassa tiedostoissa, QuickSoft -kansio oli hävinnyt. Avasin selaimen, tuli Google aloitussivu, kokeilin poistaa rundll32.exejä Prosesseista - ne poistui ilman ongelmia.

      Mikä virus sitten olikin, nyt se lienee poissa. Enää en päivitä navigaattoria, tuskin Suomen tiet radikaalisti muuttuu.

    • bingbing

      Mullaki on sama homma. Tosin se on tullut jostain muusta ohjelmasta kuin Garminista, en ole sitä asentanut. En löytäny mitään QuickSoftia... mitenkähän mä saisin ton pois? Anybody here anymore?

    • joskiinnostaa
    • Bingonturha

      Itse olin tehnyt javan päivityksen ja sen jälkeen ilmestyi tuo bing haittaamaan elämää. Virukseksi epäilen itsekin. Poistin javan, jonka jälkeen löysin ohjelman nimeltä search engine. Poistin senkin niin bing poistui kuvioista. Ainakin uskon näin.. laitan nyt virusohjelman pyörimään ja seuraan tilannetta. :p Eli siis tää alkoi vasta vaivaamaan .. Helvetin bing.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe