BING - virus?

Bing=Bang

Elikä asensin navigaattorin (Garmin) vaadittuja ohjelmistoja muutama päivä takaperin. Garmin tekee yhteistyötä Bing-hakukoneen kanssa mm. kartoissa.

No heti näiden asentamisen jälkeen alkoivat ongelmat; Kun avaan selaimen (Mozilla Firefox), aloitussivuni on Bing.

Olen vaihtanut sekä ohjauspaneelista että työkaluista aloitussivukseni tyhjän, googlen, tai Mozillan oman sivun. Sitten taas kun availen selaimen; Bing!

Olen poistanut koneestani kaikki Garminin ohjelmat sovelluksen poistolla. Mitään Bingiin tai Garminiin viittaavia lisäosia / liitännäisiä ei ole käytössä. Myöskään tässä selaimen oikeassa yläkulmassa olevassa hakupalkissa ei ole Bing-vaihtoehtoa, poistin senkin.

Hain myös koneesta sanalla Bing kaiken bingaiheisen, ja deletoin.

Silti, yhä edelleen kun käynnistän selaimen, tulee Bing!
Konetta on tässä parina päivänä käynnistelty kyllä, että koneen uudelleenkäynnistys ei auta asiaa missään muodossa.

Kysymys kuuluu; miten helvetissä saan Bingin pois? Olen koettanut jo kaikkea.. Alkaa totaalisesti palaa hermo.

// ja turha tyrkyttää selaimen vaihtoa, en vaihda. Asiallisia, oikeita vastauksia ongelmaan kiitos!

/// miksi selaimeen avautuu välillä ihan itse ilman mitään napin painallusta uusi välilehti, jossa tyrkytetään jotain humpuukia ja kilpailuja.....?

4

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bing=Bang

Noniin, nyt sain ratkaisun.

Pistin merkille automaattisesti vaihtuneen aloitussivun osoitteen. Se oli jotakin tällaista (minä tyhmä unohdin sen kopioida talteen) : websearch.quick-soft.com

Löysin tietokoneesta kansion QuickSoft. Siellä oli kaksi tiedostoa, toinen uninstall ja toinen joku.... en muista. Kokeilin uninstall, mutta ei toiminut. Kokeilin poistaa; tiedosto avattu toisessa; rundll32.exe.

Googlailin rundll32.exe, ja selvitin, että omat tiedostoni olivat saastuneet. Ilmeisesti siinä, kun latasin Garminin sovelluksia - tuntematon julkaisija, jne. Kun kokeilin poistaa rundll32.exejä Tehtävien hallinnasta, tuli käyttö estetty.

No, palautin tietokoneen päivään 25.12.2012. Kävin katsomassa tiedostoissa, QuickSoft -kansio oli hävinnyt. Avasin selaimen, tuli Google aloitussivu, kokeilin poistaa rundll32.exejä Prosesseista - ne poistui ilman ongelmia.

Mikä virus sitten olikin, nyt se lienee poissa. Enää en päivitä navigaattoria, tuskin Suomen tiet radikaalisti muuttuu.

• bingbing

Mullaki on sama homma. Tosin se on tullut jostain muusta ohjelmasta kuin Garminista, en ole sitä asentanut. En löytäny mitään QuickSoftia... mitenkähän mä saisin ton pois? Anybody here anymore?

• joskiinnostaa
    • Bingonturha

Itse olin tehnyt javan päivityksen ja sen jälkeen ilmestyi tuo bing haittaamaan elämää. Virukseksi epäilen itsekin. Poistin javan, jonka jälkeen löysin ohjelman nimeltä search engine. Poistin senkin niin bing poistui kuvioista. Ainakin uskon näin.. laitan nyt virusohjelman pyörimään ja seuraan tilannetta. :p Eli siis tää alkoi vasta vaivaamaan .. Helvetin bing.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      224
      4513
    2. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      132
      3772
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      309
      3353
    4. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      20
      2118
    5. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      67
      1734
    6. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      192
      1598
    7. Kuvaa kaivattuasi

Yhdellä kivalla yhdyssanalla. 🥹
      Ikävä
      80
      1420
    8. Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä

Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1332
    9. Mitä vielä

Toivot välillemme ?
      Ikävä
      104
      1150
    10. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      11
      1125
    Aihe