Olen suunnittelemassa laituria pienen järven rantaan. eniten kiinnostaa ponttoonilaituri, kysyisinkin nyt kokemuksia tyroksi ponttooneista, kestääkö ne esim. talven yli järvessä useampia vuosia? Tyroksit olisi niin helppo piilottaa laiturin alle. vielä kyselisin konsteja ponttoonilaiturin vakauttamiseen, ne kun ovat melko kiikkeriä normaalisti.
Laiturin teko
3
1937
Vastaukset
- eppu
...sanon, etten enää laita styroksiponttooneja. Siis tarkoitan sellaisia, jotka ovat pelkkää styroksia eikä niitä ole "koteloitu" tms.
Laitoin sellaiset laituriin ja parin kesän jälkeen otin ne pois käytöstä. Eivät kestä talvea järvessä. Murenevat muutenkin helposti. Vaikea nostaa syksyllä, kun ovat vettyneet ja painavat todella paljon.
Eli en suosittele. - mökkeilijä
joo älä strykosia käytä jos kunnollisen laiturin haluat niin ollenkaan. Talven yli ei kestä ja muutenkin hyvä jos parin kesänkää yli.
Pontoonilaituria kannattaa vakauttaa ankkureilla pohjasta käsin.Eli ankkurivaijerit tiukalle pingotettuna, ja niiden päihin valat kunnon painot, pysyy hyvin kun hyvin tekee :)- mökkiläinen
Minulla on ollut jo paikymmentä vuotta tyroksiponttooninen laituri ympäri vuoden järvessä ja hyvin on kestänyt.
Vakauttamiseen olen tehnyt astinlaudat laiturin kummallekkin puolelle painekyllästetystä laudasta 80 cm vesirajan alapuolelle. Kooltaan ½ neliömetriä kumpikin, ne tasoittaa keinumista, kuin autossa iskunvaimentimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 931114
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897