Rotarit?

Höm?

Miten siis se rotary juttu toimii? Tiiän et pitää sitoutuu lähtee neljään maahan, mut onks oikeastaa tapauksii mis päätyy muuhun ku siihen ekaan? Mä haluaisin mennä Koreaan tai Japaniin syksyllä 2016, nii millon olis sopiva aika hakee, kun ne kuulemma täyttyy tosi nopeasti? Vaikuttaaks kielitaito ja todistus siihen, että pääse? Ja sit kun ne sanoo et "tavallinen suomalainen nuori", niin mä olen puoliks ulkomaalainen jolla on ulkomaalainen sukunimi, mut siis iha asunu Suomessa, nii huonontaako se mahiksii? Ja jotkut puhuu jotai siit et pitää vaihtaa puolesvälis kouluu ja isäntäperhet, nii tietääks joku siit? Ja ylensäkkin kaikkee tietoo mitä voitte antaa rotareista. Kiitos jos viitsitte kertoa!

6

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dskmldsmls
    • anon.?

      Koreaan on todella vaikea päästä Rotareiden kautta, joinain vuosina on ollut Koreaan monta hakijaa- mutta kukaan ei ole päässyt...
      YFU:n kautta pääse tosin myös Koreaan, hinta vaan on 9000 luokkaa..

    • höm?

      Mul on vaan se ongelma, et voin lähtee pelkästää syksyllä. Aattelin et kannattaa yrittää rotareitten kaut, mut pelkään et joudun jonnekki huitsii kun Koreaa ja Japanii lukuun ottamat ei oikein muut kinnosta. Mut jos joku on ollu jossa maassa vaihdos ja vois suositella sitä nii kertokaa! Kiitos tähän menneisistä vastauksista. Jos jollakulla on viel lisätietoo rotareist nii kertokaa.

    • anon.?

      Hmm, toi syksy lähtö kyl rajottaa YFU:n pois (lähöt helmikuus Koreaa, maaliskuus Japanii). Tohon syksy lähtöön viäl et jos ajankohta talvella olis ongelmallinen lukion kannalta, ni kannattaa muistaa et lukiohan on luokaton..

      Tiedän joitain, jotka ovat olleet YFU:n kautta vain puoli vuotta vaihossa (Koreassa siis), eli olisit kesän loputtua takaisin Suomessa. Oma neuvoni on kuitenkin että olisit koko vuoden- hinta on lähestulkoon sama ja pääsee paremmin samaistumaan kulttuuriin sekä kulttuurishokin jälkeiseen aikaan.

      Ja jos todella ajatus vuodesta esim. Kiinassa ei kiinosta, niin suosittelen jtn muuta järjestöä kuin Rotareita. Japaniin järjestää todella moni järjestö vaihtovuosia, ja monilla järjestöistä on lähtö syksyllä. Itselläni ei kuitenkaan ole henk. kohtaista kokemusta kuin YFU:sta (suosittelen!) jtn en osaa muista järjestöistä enempää kertoa.. AFS:sta olen kuullut tosin paljon hyvää.. Noin yleisesti kannattaa suosia noita ei-voittoa tekeviä järjestöjä. Huomion arvoinen seikka on myöskin se, että vaikka lähtisit jonkun tietyn järjestön kautta, on mahdollista että paikan päällä Japanissa olet jonkun muun järjestön "hoidossa".

      Ja jos se Korea nimenomaan tuntuu juuri oikealta, niin vaikka varmasti tällä hetkellä ajatus tuntuu mahdottomalta, niin kannattee ehkä harkita vasta yliopistovaihtoa... (Aasiassa yleisesti lukio on melkoista helvettiä, eikä kavereilla useinkaan ole aikaa hengata vaihtareiden kanssa. Säännöt ovat tiukkia, ja sinua todennäköisemmin kohdellaan samoin kuin Suomessa vastaavasti itseäsi huomattavasti nuorempaa lasta..) Yliopistossa sen sijaan on reippaasti enemmän vapauksia, lukio ei keskeydy kesken, saman aineen opiskelijoista löytyy helpommin sielun kumppaneita jne. Toki lukio vaihto on sellanen "once-in-a-lifetime" juttu, ja sit kun lukion on ohi, niin et tule kohtaamaan uutta mahdollisuutta opiskella lukiolaisena muun maan oppilaitoksissa.

    • Höm?

      Kiitos anon.?! Olen päättänyt jättää Rotarit sikseen, koska minua ei oikeasti huvittaisi jättää lukiota kesken ja maksaa mistään muusta kuin Etelä-Koreasta tai Japanista. Lisäksi tullessaan valituksi ei saa edes tietää minne. Olen joka tapauksessa aikeissa mennä kauko-Itään opiskelemaan, enkä vain vaihtoon vaan ihan tutkintoa hankkimaan(hirvittää vähän vain Korea yliopistojen hintataso). Joten Japaniin vain yrittämään lukiossa!

    • oppan_gangnam__

      Oon talla hetkella Meksikossa Rotareilta, ja Meksiko oli mulla toisena maavalinnoissa. Mutta todellakin, vain harva paasee Koreaan, mutta Japanista on kylla Suomeen monta halukasta. 2016 on aika kaukana viela, Koreasta voi olla siina ajassa ehka enemman halukkaita tanne, kuka tietaa.
      Vaihto-oppilaan kuuluisi myos ajatella niin, ettei se ykkosvalinta ole ainut maa mihin suostuu lahtemaan.. Niin kuin "muut maat eivat kiinnosta". Koska todella usein on kaynyt niin, etta joku on halunnut suosittuihin maihin, eika ole paassytkaan, vaan "joutunut" toiseen maahan. Mutta vuodesta on siitakin huolimatta tullut upea!!
      Ulkomaalaistaustasta ei mitaan miinusta, kaikki kayvat Rotareiksi (: Sahkopostia kannattaa laittaa oman/lahiklubin nuorisovaihtomiehelle vaikka heti koulujen alettua, olet ainakin ajoissa. Myos oman perheesi kuuluu olla Suomeen tulevalle vaihtarille ensimmainen host-perhe, jos et halua etsia hanelle esim. kaverin perheesta host-perhetta.
      Hyva etta valitset Rotarin, koska esim EF ja STS ovat aivan kamalia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe