Saako merkonomi kunnon hommia

Girly girl

Opiskelen ekaa vuotta merkonomiksi ja pääsin työssäoppimaan serkun tilitoimistoon. Nyt kuitenkin epäilyttää saako merkonomina koskaan mitään kunnollisia töitä? Mua kiinnostaisi joku pankkiala tai vakuutusyhtiö tai sellainen.

8

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lrig ylriG

"saako merkonomina koskaan mitään kunnollisia töitä?"
      Suora vastaus: ei

"Mua kiinnostaisi joku pankkiala"
      Kai sinne jotain vessoja pääsee puhdistamaan...

• opiskelunriemua,jes

Tottakai voi saada. Kannattaa etsiä netistä sellaisten ammattien koulutuksia joihin haluaisit mennä, esim. jos haluat olla pankkivirkailija niin etsi sellane googlesta ja kato millane koulutus tarttee.
      Ja jos tarvitsee ylemmän koulutuksen, vaikka tradenomi tai ekonomi, niin senkus haet sellaseen koulutukseen merkonomin jälkeen! Paljon parempaa palkkaakin saa kun käy vielä ammattikorkean. :) (en muista onko ekonomi koulutus yliopistossa vai amkssa, mutta voihan sinnekin hakea, ammattikoulusta on helpompi päästä amkhon muttei yliopistokaan ole mahdoton kunhan arvosanasi eivät ole hirveen huonoja. ;))

• lrig ylriG

"Tottakai voi saada"
        Niin no, voihan lotossakin voittaa.

"Ja jos tarvitsee ylemmän koulutuksen"
        Ei kai se vessojen puhdistaminen nyt sentään mitään avaruustiedettä ole...

• opiskelunriemua,jes

Irig ylriG taitaa itse olla työtön lääkäri kun noin väheksyy ammattikoulu tutkintoja :DD

• antonkikkelström

Oletko joskus kuullut työttömästä lääkäristä? Liekö samanlainen olento kuin fiksu turkulainen?

• Töihin pääsee

Parhaat merkonomit pääsevät kunnollisiin töihin. Ei toki pankinjohtajaksi, mutta asiakaspalvelutehtäviin esimerkiksi.

• dfggf

Oon ite ylioppilas ja merkonomi, työskentelen vakuutusalalla. (kävin yo-merkonomi linjan..) Meillä oli erikseen finanssialanlinja pilottihankkeena koulussa. Suurin osa luokkalaisista työllistynyt pankkiin / vakuutusalalle :)

• fgdfg

Opiskelin siis suomen liikemiesten kauppaoppilaitoksessa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe