mitä kannattaa tuoda jenkeistä

matkaaja71

olen menossa viikon päästä jenkkeihin ja tarkoitus on tuoda samalla vähän tuliaisia tietenkin. Itselle aion katsella pari pukua ja talvitakin, en sen kummempaa. Mutta mitä muuta tuolta kannattaa tuoda, vaatteet ovat halpoja, entäs elektroniikka, kamerat ja ipadit? Mikä olisi fiksua tuotavaa taloudellisessa mielessä?

16

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jounivaan

      Kaikkeen tekniikkaan ja elektroniikkaan liittyy semmoinen juttu, että ostaessa kannattaa varmistaa, että laitteella on esim. maahantuojan tai valmistajan tarjoama takuu myös käyttömaassa eli tässä tapauksessa Suomessa. Ja käytännön korjausmahdollisuus myös. Muuten voi joutua postittamaan viallisen laitteen rapakon taakse ja odottamaan viikkoja. Tai takuukorjauksia tai vaihtoja ei saa mitenkään.

    • misterx1

      mikäs ongelma siinä laitteen postittamisessa on? kuriiri vie viikossa eestaas, puhumattakaan jos on työkavereita ketkä lentelee usa:n viikon välein. Ei tuollaisesta kannata itselleen ongelmaa alkaa tekemään väkisin.

      • 16+9

        Siihen se säästetty raha sitten meneekin


    • ameriikan markku

      ei välttämättä. Laite x kun maksaa USA:ssa 1000 dollaria eli 750 euroa ja suomessa 1500 euroa, siinä saa muutamat kerrat postitella ees taas ennenkuin hyöty nollaantuisi. Siinä ikävässä tapauksessa, että laite rikkoontuisi.

      • bachus

        Jos ja korostan imenomaan sitä, että jos ero on noin suuri niin voi kannattaa. Useimmissa asioissa se ei kyllä ole. Kannattaa selvittää etukäteen netissä mitä laite maksaa USA:ssa ja mistä sen saa, sekä verrata hintaa siihen mitä se maksaisi Suomessa tai esimerkiksi Saksasta netin kautta tilattuna.


      • huonokurssi

        Kerrotko vielä millaisen tuonhintaisen laitteen saat USA:ta puolet halvemmalla?


      • 7+6

        Muista että joudut maksamaan tullimaksut laitteista ja arvonlisäverot


      • ostokset USA:sta
        7+6 kirjoitti:

        Muista että joudut maksamaan tullimaksut laitteista ja arvonlisäverot

        Miten niin JOUDUT maksamaan? Kyllä täytyy olla tosi huonoa tuuria jos JFK-HEL lennolta tulliin joudut ja vielä tullimaksut maksamaan ostamistasi tuotteista. Jos taas saavut USA:sta Suomeen jonkin Euroopan lentokentän kautta on Suomen tulliin joutuminen lähes mahdotonta.

        http://www.bestbuy.com/site/index.jsp
        http://www.frys.com/


      • 620

        Entas jos ostaa joltain huijarilta, naitakin on nahty varsinkin New Yorkissa. Kamera nayttaa ulospain ihan hyvalta mutta sisuksista puuttuu osia. Turistia on helppo huijata kun ei ne ihan heti tule takaisin rayhaamaan niinkuin paikallinen.


    • hah huh hei

      Vaatteet, kengät ja tietty elektroniikka. Ne saa jopa matkalaukkuun mahtumaan. Isommista jutuista huonekalut, veneet, autot ja mp:t.

    • Mississippi80

      Ei tullut mieleen teille et jos täältä jenkeistä laittaa elektroniikaa suomeen niin se nyt vaan ei toimi siellä vitun pöljät. Meillä eri virta määrä täällä kuin suomessa ja eri virtapiuhat mitkä tulee seinään. siis pistokkeet erit.

      Eli siis vaatteet on halvempia täällä ku suomessa ja se elektroniikka mut älä nyt sitä suomeen vie samoin ku dvd.t ja cd.t on halpoja cd.t toimii suomessa mut dvd.t ei. Kokeiltu on!

      • huh hah hei

        Tietty elektroniikka on näköjään väärä ilmaisu. Sieltä kannattaa tuoda kameroita ja meri elektroniikkaa. Yleensäkin muuntajalla varustettuja laitteita. Samoin auton / veneen virroilla toimivia...


    • vinkki4

      Ipadeista SIM-kortillisia ei kannata hankkia, koska on lukittu tietyn operaattorin SIM-korttiin.

      Riippuen alennuksista tai esim. outleteista vaatteet, kosmetiikka ja pienelektroniikka on halvempaa kuin Suomessa.

    • GMruokaa

      Hitsauskoneita, ne ovat siellä kymmenen kertaa suurempia ja painavampia. Sähkötuoleja, niitä ei valmisteta Suomessa.

    • padi1

      Olen ostanut Ipad minin ja Iphonen molemmat jenkeistä, ei mitään lukituksia tms.

    • USA_1974

      Mä olen USA:sta tuonut:
      Vaatteita, outleteistä ostettuja paljon....
      Tabletin (Nexus 7) , oli noin 30% edullisempi kuin suomessa.
      Viinaa: 0.75l Jim Beam $11,50 CVS:stä.

      Muuten perus matkamuistoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe