Onko 8.6 keskiarvo hyvä?

...

Otsikko kertoo, laitan mun numerot tähän suurimmast pienimpään:

Kemia: 10
Käytös: 9
Kuvis: 9
Ruotsi: 9
Puutyö: 9
Äikkä: 9
Matikka: 8
Bilsa: 8
Hissa: 8
Enkku: 8
Köksä: 8
Liikunta: 7

Onkstoi teiän mielest hyvä todistus? Mitä ite saitte? :D

57

9862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertyjuik

Hyvä on aina suhteellista. Jos tuo vastaa tavoitteitasi ja kouluun panostamaasi aikaa, sitten se on hyvä.

Kouluastekin vaikuttaa.

Mulla oli hyvin tuommonen yläasteella.

• Luonnonlahjat

Tiedäthän, etteivät taito- ja taideaineet yleensä kuulu keskiarvoon, sillä en eivät vaikuta toisen asteen haussa muulloin kuin aineeseen liittyvälle linjalle haettaessa.

Kyllä tuo 8.6 on ihan hyvä suoritus, semmoinen mihin normaaleilla älynlahjoilla ilman muuta voi päästä. Lahjakkaalla on tietenkin mahdollisuudet vielä korkeammalle. Itselläni oli parista heikommasta aineesta huolimatta päättötodistuksen keskiarvo yli 9.

Niin että kun mietit mihin voit hakea, laske vain lukuaineiden keskiarvo. No kyllä tuolla pääsee käytännössä mihin vain yleislinjalle.

• rthd

Kyllä nuo "taito- ja taideaineet" vaikuttaa keskiarvoon, mutta jos haet lukioon niin siinä lasketaan vain lukuaineiden keskiarvot yhtee....
        Eli jos haet ammattikouluu niin "taito- ja taideaineet" vaikuttaa keskiarvoosi...

• Milla uusitalo

Tiedätkö,että onko sellaista paikkaa olemassa kuin taideaineitten ammattistartti tai tiedätkö,että voiko talouskoulussa parantaa taideaineitten numeroita esim käsityötä tai kotitaloutta

• Liikunta

Ihan hyvä Todistus Liikunta vois olla parempaa koska se on tärkeätä elämässä/elämäntyylissä ja Pärjäät varmasti hyvin elämässäsi Itsellä tuli samantyylinen Todistus
      Onnea elämälle

• jepjep...

Mitä mieltä olette tällaisesta todistuksesta?... :D muutama numero laski vähän, mutta onpahan nostettavaa keväälle ;)
      7lk välitodistus

Käyttäytyminen: 9
      Äidinkieli:10
      Englanti:10
      Ruotsi:10
      Matematiikka:10
      Kemia:10
      Biologia:9
      Historia:10
      Uskonto:10
      Terveystieto:10
      Kuvataide:10
      Musiikki:9
      Käsityö(tekstiili):9
      Liikunta:8
      Kotitalous:7... :D
      KA. 9.43 :)
      ja on toi sun todistus ihan hyvä! monilla kavereilla on ollu kutosen keskiarvoa, joten kasin yläpuolella on aina hyvä:)

• erst43esrew

aika hiq ^

• Pk:n pt:n ka 9,82

Miten voi olla noin paljon kymppejä mut sitte mussa 9 liikka 8 ja KÖKSÄ 7???

Ihmettelen vaan.. Ei kai tyyppi osaa tehä muuta ku lukee

• Aino-Maria

Tosi hyvä todistus :-)itselläni oli ka;9,2:-) ysillä kummiskin pitää vähän vielä parantaa:-)

• lollolloolololl

ei nää huijaa muut ku itteää -.-

• Paska15

7 luokka on periaatteessa vielä helvetin helppoa

• Anonyymi
        Pk:n pt:n ka 9,82 kirjoitti:

Miten voi olla noin paljon kymppejä mut sitte mussa 9 liikka 8 ja KÖKSÄ 7???

Ihmettelen vaan.. Ei kai tyyppi osaa tehä muuta ku lukee

Ei kukaan näitä lue mutta kaverilla oli kaikki muut 7-8 mutta terveystieto ja kemia 10

• aaaarghf

Aloittaja on erityisen ylpeä todistuksestaa on olevinaan niinki "onks hyvä"?? Vaikka tietääki et TOTTA KAI SE ON HYVÄ EI JUMALAUTA

• Jii Pee

Ihmettelen miksi sain keskiarvoksi vain 10, vaikka kokeista tuli aina 10 numeroita?!!

• VIttuuUu Elä huijaa
        Jii Pee kirjoitti:

Ihmettelen miksi sain keskiarvoksi vain 10, vaikka kokeista tuli aina 10 numeroita?!!

VITTU ELÄ HUIJAA EI KAIKISTA KOKEISTA VOI TULLA 10 PLUS NUMEROITA VITTU REPESIN HANKI ELÄMÄ

• 1212

Onhan 8,6 keskiarvo ihan ok. Itselläni oli keskiarvo päättötodistuksessa nelisen vuotta sitten 9,8, mutta toisaalta se olikin koko koulumme paras.

En tehnyt edes liiemmin töitä, mutta kaipa yläaste vain oli niin helppo paikka. :o

• 1313

Minulla oli peruskoulun ja lukion todistuksissa aina kaikki kymppejä ja keskiarvokin oli sen mukaan kymppi. Kirjoituksista tuli 6 ällää.

Vaikka sairauden takia en voinut olla koulussa kuin muutaman kuukauden vuodesta.

• MINNA KAUPPIS
        1313 kirjoitti:

Minulla oli peruskoulun ja lukion todistuksissa aina kaikki kymppejä ja keskiarvokin oli sen mukaan kymppi. Kirjoituksista tuli 6 ällää.

Vaikka sairauden takia en voinut olla koulussa kuin muutaman kuukauden vuodesta.

Vähän oikeesti hyvä.Itselläni oli ysiluokan päättötokarissa KA:9,8:-)vaikka en tehnyt koulun eteen hirveesti töitä.Mitä olette mieltä mun ysin päättötokarista?

Käyttäytyminen 9
        Äidinkieli 9
        Matematiikka 10
        Ruotsi 10
        Enkku 10
        Biologia 10
        kemia10
        fysiikka10
        maantieto9
        terveystieto10
        hissa 10
        musa 10
        Köksä 10
        leivonta 10
        Valinnainen liikunta 10
        Käsityö10
        Ussa 10
        liikunta10
        Valinnais Köksä 10
        Kuvataide10
        Valinnainen kuvataide 9

• Anonyymi
        MINNA KAUPPIS kirjoitti:

Vähän oikeesti hyvä.Itselläni oli ysiluokan päättötokarissa KA:9,8:-)vaikka en tehnyt koulun eteen hirveesti töitä.Mitä olette mieltä mun ysin päättötokarista?

Käyttäytyminen 9
        Äidinkieli 9
        Matematiikka 10
        Ruotsi 10
        Enkku 10
        Biologia 10
        kemia10
        fysiikka10
        maantieto9
        terveystieto10
        hissa 10
        musa 10
        Köksä 10
        leivonta 10
        Valinnainen liikunta 10
        Käsityö10
        Ussa 10
        liikunta10
        Valinnais Köksä 10
        Kuvataide10
        Valinnainen kuvataide 9

Sun keskiarvos on kyllä 9,9, laske laskimella

• Anonyymi
        MINNA KAUPPIS kirjoitti:

Käyttäytyminen 9
        Äidinkieli 9
        Matematiikka 10
        Ruotsi 10
        Enkku 10
        Biologia 10
        kemia10
        fysiikka10
        maantieto9
        terveystieto10
        hissa 10
        musa 10
        Köksä 10
        leivonta 10
        Valinnainen liikunta 10
        Käsityö10
        Ussa 10
        liikunta10
        Valinnais Köksä 10
        Kuvataide10
        Valinnainen kuvataide 9

Mitäh

• 12121

Hyvä, että olet onnistunut elämässäsi! :) Niin minäkin pyrin ällät kirjoittamaan tässä keväällä, voin ilmoitella tuloksia, vaikkei ne varmaankaan sinua kiinnostakaan.

• Antiperfektionismi

Tässä kohtaa olisi hyvä muistuttaa perfektionismin vaaroista. Ensinnäkin kyseessä on yhteisöissä leviävä tauti, eli muista suojautua oikealla ennakkoasenteella. Varsinkin ylppäreissä on syytä muistaa, että VAIN 5% sen ällän sieltä raapii. Gaussin käyrän mukaan suurin yksittäinen joukko päätyy sinne keskinkertaisiin arvosanoihin, eivätkä ne estä pääsyä yliopistoihin jos jaksaa opiskella pääsykokeisiin.

Jostain aineesta olisi hyvä löytää oma erikoisala ja siitä saada parempikin tulos. Jos sieltä kuitenkin niitä keskinkertaisia ropisee, niin muista että olet siis tavallinen, täysin normaali etkä mitenkään tyhmä ;) Tämän oppiminen vei minulta kauan, peruskoulusta lähdin vielä ällien perään, nyt uskon saavani vahvoista aineista E:tä ja olen iloinen tietäessäni, että se riittää minulle.

On hyvä tavoitella kuuta taivaalta, mutta kannattaa pitää laskuvarjo valmiina. Eli tähtää korkealle, mutta aseta vähimmäistavoite realistiselle tasolle. En aio itkeä jos saankin "vain" ämmän.

• atrytone.

Helvetin hyvä. Amis: amiksessa on pisteet. Keskiarvo lasketaan lukuaineista, ja sitä saa jonkinverran pisteitä. Sitten katsotaan 3 parasta käytännönainetta, eli liikunta ei haittaa, ja niistä saa vielä pisteitä. Lisäksi pisteitä jaetaan riippuen siitä pitääkö välivuosia. Lukio: tolla pääsee.

• 12+18

Vitut, lukioon pääsee mut mihin lukioon sillä pääsee? Lähipaskalukioon kyllä mut ei mihinkää Etikseen tai Sykkiin.
        Kannattaa koittaa saada vähintään se 9.2 et ois jotain lol. Tiiän et lähipaskalukios pääsee sinne yliopistoon mut se on vvähän vaikeempaa ku et oo oppinu mitään. Jos tavote on joku Oxford tai Cambridge niinku mul nii kyl se 9.3 pitää saada.

• atrytone.
        12+18 kirjoitti:

Vitut, lukioon pääsee mut mihin lukioon sillä pääsee? Lähipaskalukioon kyllä mut ei mihinkää Etikseen tai Sykkiin.
        Kannattaa koittaa saada vähintään se 9.2 et ois jotain lol. Tiiän et lähipaskalukios pääsee sinne yliopistoon mut se on vvähän vaikeempaa ku et oo oppinu mitään. Jos tavote on joku Oxford tai Cambridge niinku mul nii kyl se 9.3 pitää saada.

Oulun lyseo on oulun paras lukio. Sinne on päästy jo alle ysin keskiarvolla. Huippulukioissa on monesti vaikeaa, kun oppilaiden kesken on kova kilpailu.

Iin lukio: alin 7,0
        Utajärven lukio: 5,75

• MyLovesFictive

Hyvä on. Mulla oli 8.8, liikunta huononsi.

• milla uusitalo

Toi on oikeesti tosi hyvä tuolla keskiarvolla pääsee vaikka mihin:-)

• No emt

Voisit vähän enemmän panostaa koulunkäyntiin. Aika keskiarvoo...

• hmmhmmhhmmhmm

8.6 on tosi hyvä (mul on 8.4) :)!!

• Sugyjjcbjhg9

noo ei se hyvä oo mut kyl sillä huoltoaseman kassalle pääsee töihin

• fjegkero

Käyttäytymistä ei lasketa keskiarvoon! :)

Ja riippuu sun tavoitteistas. Jos oisit halunnu vaik 9.2 keskiarvon toi on surkea!! Mut jos halusit ton tai vähemmän nii sit se on hyvä!! :)

• keskiarvo,

käyttäytyminen on tositärkeä numero se antaa kuvan koko ihmisestä.
      olis vielä arvostelu siisteydestä.

• Milla Uusitalo

Hei tietääkö joku että voiko talouskoulussa parantaa taideaineita kun olen hirveän huolissani kun ope ei usko että olen tehnyt käsityön itse ja tiputtaa mun numeron 7 vaikka oikeesti olen 8 oppilas

• thisisfuckingawesome

Vitu hikke! Vitu panostus! Mun keskiarvo oli 7.1 ja sä viel kysyt onks 8.6 keskiarvo hyvä! Hanki elämä

• julleonparas

8.6 on hyvä , itelki 1 kymppi ja 1 seiska , loput kasei ja ysei ... ka 8.5 :)!

• fttdf

ei oo hyvä

• girl97.

mun todistus :
      kemia 7
      käytös 8
      kuvis 8
      ruotsi 7
      puutyö 9
      äikkä 8
      matikka 6
      bilsa 7
      historia 7
      enkku 7
      kotitalous 8
      kotitalous(valinnainen) 10
      liikunta 8
      valokuvaus (valinnainen) 9
      ilmaisutaito 8
      tekninen käsityö (valinnainen) 9
      ja mä oon tyytyväinen tohon tokariin vaikka oonki uhrannu lähes kaiken vapaa aikani koululle mutta mun ka. on parantunu viimme vuodesta yli numerolla ja oon siitä iha sairran ilonen. ja tosta sun tokarista päätellen oot seiskalla joten toi on ihan hyvä , itellä oli ka. seiskalla 8,4 ja ainoo mitä tein koulun eteen oli että luin kokeisiin ja kasille mennessä muutin isompaan kaupunkiin ja keskiarvo laski saman tien reilusti alle kutoseen kun opettajat ei pysty opettaa yksilöitä vaa ryhmää toisin kuin pikkukaupunkien/kylien kouluissa joten suosittelen niitä kaikille. Nyt ole menossa syksyllä pikkukaupungin lukioon ja muutan siskolleni asumaan ,hän on juuri valmistunut samaisesta lukiosta

• dursg97

äidinkieli 9
      ruotsi 10
      englanti 9
      matematiikka 10
      biologia 9
      maantieto 9
      fysiikka 9
      kemia 8
      uskonto 7
      historia 9
      yhteiskuntaoppi 9
      terveystieto 9
      musiikki 9
      kuvataide 8
      kotitalous 8
      käsityö 7
      liikunta 6

lukuaineet 8,92
      kaikki aineet 8,53

• 1233

Aika vitun hyvä keskiarvo 8.6 ylä-asteella!
      mulla oli joskus ala-asteella noin hyvä keskiarvo mut nyt ylä-asteella on kutosen keskiarvo

• Näin se vaan on

Oma keskiarvo oli 7.25 yläasteella. Nykyään opiskelen lukiossa jossa vaaditaan melkein 8.0 keskiarvo. Tässä pitää sit tietää että ei se keskiarvoa aina automaattisesti kerro sitä pääseekö johonkin tiettyyn kouluun.

• Mun keskiarvo on 8.6 oon tyytyväinen(;

• ei_mikään_hikke

Meidän eräs opettajamme jaksaa aina muistuttaa, että kasi on HYVÄ, se, johon pyritään. Jos keskiarvo on siis tasan kasi ja kaikista aineista on se, silloin osaa juuri ne asiat, jotka peruskoulussa kuuluu oppiakin. Kaikki kasin yli oleva on bonusosaamista.

• misse22

Hyvä keskiarvo on lukuaineiden keskiarvo yli 9, taitoaineet on ihan sama mitä ne on. Itsellä oli 9,9 päättötodistus lukuaineet, mutta taitoaineet esim. liikka 7, kuvis 10, kässä 7,musiikki 8, kotitalous 8. Ja olen huippulukiossa. Lukiossa sama meno. Mutta omasikin on hyvä, joskin lukuaineita voi parantaa vielä.

• jokujokujokunen

lol mitwn sul on noi huomi liikka???

• lolägsdee

hyvin tehty argeologi; löysit 4 vuotta vanhan ketjun

• Paskakasa02

itellä 5,6 ysiluokan välissä että siihen verrattuna on hyvä

• jeeee

On tuo hyvä todistus ap :lla! Pikkuveljeni päätti viidennenluokan samalla keskiarvolla, mutta numerot olivat tietysti erilaisia. Hänellä ei myöskään ollut vielä kaikki noita aineita. Itse päätin ala-asteen 9.4. keskiarvolla.
      Käytös: 10
      Äidinkieli (Suomi): 9
      Matikka: 9
      Englanti: 10
      Ruotsi: 9
      Uskonto: 10
      Yhteiskuntaoppi: 10
      Historia: 9
      Kuvis: 9
      Käsityö: 9
      Liikunta: 10
      Ympäristöoppi: 9
      (tuossa taisi olla kaikki aineet?)

• Anonyymi

itsellä ka lukiossa 8.8, olis ollu ysi jos liikunta ja musiikki olis ollut 9... en ollut tarpeeksi vaan paikalla. Kyllä mää opiskelin eli keskityin tunneilla, mut en ollu mikää hikke.

Peruskoulun päättö noin 8.3, olin aika paska koulussa

• Anonyymi

Mitä hikkejä täällä oikeen on? Tääl jotku on niinku 9,8 keskiarvo. Mitä ihmettä? Itellä siinä 8 yläpuolella. Mutta tottakai 8,6 on hyvä. Itekki olen ihan suht tyytyväinen omiin numeroihin, et tuo tuntuu jo vähä flexaamiselta. Mutta ne joilla on joku 9,8 ni nehän ovat Kait viisaampia ku opet.

• Anonyymi

kemia 10
      ruotsi 10
      äikkä 9
      kässä 10
      matikka 10
      bilsa 10
      hissa 9
      enkku 10
      köksä 10
      liikka 10

• Anonyymi

Onko 7.3 ka hyvä?

• Anonyymi

Ite oon ysillä ja ka 9,625 ja oon ihan tyytyväinen :)
      Sanoisin et keskiarvolla ei oo mitään rajaa millon se on hyvä ja milloin ei. Tottakai numero 8 tarkoittaa hyvää, mutta se, että onko se sinulle itsellesi hyvä riippuu tavoitteista. Itselle esim 8 aineesta on huono eikä mulla niitä yhtään olekkaan, koska aijon mennä lukioon, jonka keskiarvoraja on yli 9.
      Tolla sun keskiarvolla pääsee kaikkiin toisen asteen oppilaitoksiin lukuunottamatta sitä ihan kärkipäätä joten yleisestiottaen se on hyvä.

• Anonyymi

Ka. On hyvä silloin kun se riittää siihen kouluun, mihin haluaa peruskoulun jälkeen. Jos vaikka Helsinkiin Ressun lukioon hakee niin 9,5 ei ole tarpeeksi hyvä.

• Anonyymi

minusta tuo ei ole hyvä keskiarvo. itse sain päättötodistukseen keskiarvoks 9,6 ja se on hyvä. noin 9 tai yli on hyvä keskiarvo. vaikka kouluissa sanotaan että 8 on hyvä numero niin sillä ei pääse elämässä pitkälle

• Anonyymi

On se kohtuullisen hyvä, ja jokainen asettaa itse itselleen ne tavoitteet mihin pyrkii. Itsellä taisi kouluaikoina paras keskiarvo olla 8,2. Itellä ei ollut mitään hinkua lähteä korkeakouluihin. Itsellä on kaksi ammattitutkintoa, ja kummankin näiden keskiarvo oli 4:n pinnassa. Asteikko on 1-5. Ihan turha sanoa, että, mikäli et saa sitä lähes 10:n keskiarvoa, niin et saa töitä. Peruskoulun ka:lla ei ole mitään tekoa siinä vaiheessa, kun haetaan töihin. Enemmänkin on tekoa sillä, mitä olet tehnyt ja mitä osaat tehdä. Jollain voi olla vaikka kuinka korkeat numerot todistuksessa, mutta tietää vain asiat teoriatasolla, käytännön osaaminen voikin olla ihan mitä sattuu.

• Anonyymi

Se on hyvä. Tuolla kyllä pysyy tulevaisuuden vaihtoehdot auki.

• Anonyymi

Puutyöt 9
      kuvis 8
      käytös 9
      hissa 9
      bilsa8
      Ruotsi 8
      Enkku 9
      kemia 8
      matikka 9
      Äikkä 9
      Liikunta 7

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3815
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2689
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2154
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1667
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1491
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1488
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1461
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1444
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1423
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      11
      1284
    Aihe