Aikani omaishoitajana päättyi omaisen kuolemaan, mutta niin hyvät muistot jäivät facebook ryhmän jäsenistä, jota en koskaan saanut muualta.
Nyt suuri tyhjyys valtaa mielen ja on surun aika. Vaikka vuosia jo varauduin, että se päivä tulee, kun varsin raskaan omaishoidon työ on tehty kunnialla loppuun asti, joka tarkoitus, eli hoidetaan niinkauan kun voimia riittää..
Olen ylpeä mitä tein ja siitä onnellinen! Voimia kaikille omaishoitajille!!!
-e-
Olin omaishoitaja..
6
268
Vastaukset
- ystävä.
Hyvä että jaksoit tehdä arvokkaan palveluksen läheisellesi.
Meillä jatkuu vielä, omaisen voimat hiipuu hitaasti mutta varmasti. Todennäköistä on, ettei hänelle kesää enää tule.
Rankkaa katsoa sivusta läheisen loittonemista, hetki hetkeltä. - JKPPP
NINKÖ
- menettänyt
Voimia niitä me tarvitsemme. Menetin oman äitini heinäkuussa, vaikka paljon oli sairauksia, tieto pois menosta tuli kuin nurkan takaa. Hän jäi heräämöön ja minä omaishoitaja, olin ainolla vapaa päivälläni lasteni kanssa retkellä. Tiedän etten olisi voinut mitään, en olisi voinut estää hänen pois menoaan... Ikävä on kova ja vieläkin kun haudalla luen kiveen kirjoitetun...en tahdo uskoa että hän on poissa vaan tulee tunne, että näen vain pahaa unta. Niin kovin mielelläni olisin vielä hänen kanssaan jatkanut, vaikka päivät olivat välillä raskaita ja epätoivoisia yrityksiä olla jotain mikä ei kaadu vaan jaksaa ja jaksaa...Toivon voimia teille jotka vielä jatkatte yhdessä omaisenne kanssa ja toivon voimia teille joiden omaishoitajuus päättyi kuolemaan. Muistakaa, me olemme tehneet ja teemme arvokasta työtä!
- surullinen vaimo
Näin on, olen meinannut menettää omaiseni monta kertaa viime aikoina. Hän ei ole liikkunut, eikä pystynyt tekemään itse mitään enää vuosiin. Nyt jouduttiin amputoimaan jalka tukoksen takia.
Ei enää puhu mitään, syö kuitenkin kun syötän.
Puhuin lääkärin kanssa elvytyskiellosta, minä suostuin siihen vaikka sydäntä raastoi. Lapset olivat tukena ja samaa mieltä, sitä toivoisin itsekin jos olisin samassa tilanteessa.
Kuolema yllättää aina, vaikka kuinka hyvin yrittäisi valmistautua pahimpaan. Onkohan niin, että ihminen elättelee toivoa viimeiseen asti, jos ihme tapahtuisi.- menettänyt
Teit raskaan valinnan, usko minua, teit sen rakkaudesta omaiseesi! Uskon myös sen, että hän tietää ja tuntee rakkautesi, kun häntä syötät.
Minäkin haluaisin lähteä, kun ei enään mitään minusta ole jäljellä. Toivoisin, jos tilanne vaatii, että läheiseni olisivat vahvoja ja elvytyskielto olisi yhteinen päätös. Voimia Sinulle Surullinen Vaimo! Olet tehnyt oikean valinnan ja tiedän että se on paras mahdollinen kaikkien kannalta.
Suru on raskas kantaa, perjantaina 18.1 tulee puoli vuotta äitini pois menosta. Joka päivä toivon, että hän taas istuisi tuolissaan ja sanoisi: aurinko nousi taas ja kuinka kaunis se olikaan, tänäänkin. Vaikka kuinka toivoisin, hän ei enään tule...kertomaan kuinka aurinko nousee.....
- menettänyt
Hei Ystävä ja surullinen vaimo
Mitä teille kuuluu?
Niin kuin joku viisas on sanonut kipu helpottaa. Myönnän tämän, kipu on helpottanut, ikävä vain on valtava. Ensi viikolla on jo kulunut vuosi. Aika ei pysähtynyt vaikka yksi pysähtyi, äitini. Se mikä on auttanut eteen päin, tieto siitä että oikeasti hänellä on hyvä olla ja hän pääsi pois ennen kuin sairaudet olisivat tehneet hänestä kävelevän "haamun". Hän sai rauhan ja hän itsekkin halusi jo pois kivuistaan.
Jos vielä luette tätä Ystävä ja surullinen vaimo, voimia ja jaksamista teille! Muillekkin jotka ovat luopumisen edessä ja jo joutuneet luopumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131458
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361067- 68974
- 39917
- 69874
- 97867
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54852- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784