Muistan omituisena,

MinäSinäHän

jotta äitee, nyt hänkin jo edesmennyt, teititteli omia vanhempiaan vielä 60 luvulla ja 70 luvun alussa siihen asti kun he elivät. Äitikin silloin 60 ikäinen, teititteli ?

Toki tästä on avattu keskustelu ennen internettiä paikallis-pubin kulmapöydässä. Siksi halusin muistella asiaa.

15

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60+-

      Samoin isäni teititteli äitiään. Äitini sinutteli joskus, mutta myös teititteli.
      Itse olen aina sinutellut, myös appivanhempiani. Ei teitittely oikein luonnistu nykynuorilta. Itsekin harrastan sitä harvoin.

    • Teiti vai meiti

      Mitä omituista siinä on, siihen aikaan osoitettiin vanhemmille kunnioitusta ja arvostusta teittittelemällä. Nykyisin harvempi enää teitittelee vieraitakaan vanhuskai. Aika härskiltä kuulostaa kun teinit sinuttelee kasikymppisiä.

    • Haluatteko

      Minä teitittelen kaikkia vanhoja ihmisiä niin kauan kun he itse haluavat tehsdä "sinunkaupat" :)

      • MinäSinäHän

        Vaikka kirjoitin aloituksessa että asia kuullosti omituiselta, kuullostihan se 'lapsen' korvissa ja silmissä. Niin jotakin jäi päälle sen ajan kasvatuksesta, vaikka meitä ei sananmukaisesti kasvatettukaan (opetettiin vaan rehellisyyteen), niin itsekin teitittelen yhä itseäni vanhempia, ellei ne ole lähituttuja. Vasta luvan kanssa sinuttelen.


    • tulisilla

      Tänä päivänä ei monet iäkkäämmät ihmiset edes tykkää jos teitittelee.
      Ite teitittelen jos vieras vanhempi ihminen tulee kohdalle, se tulee han automaattisesti mutta hyvin usein he heti huomauttaa ettei tarvi teititellä.

      Mun vanhempien vanhemmat kuoli jo silloin kun olin ihan pikkutyttö joten ei mitään muistia kuinka heidän kohdalla oli. Enkä koskaan tullut kysyneeksi kummaltakaan.

    • keskity nykyhetkeen

      Niin, en tä sitten? Mitä sillä enää on väliä. silloin oli niin, nyt on nyt. Se oli silloin tapana että teititeltiin omia vanhempia, kunnes nämä kupsahtivat.

    • silti turpiin sai.

      Minun mummini teititteli ukkia.

    • Viitaten aloitukseeni "Pässinlihaa"
      Pubiin viittaaminen, ei ole hienostunut keino tehdä vakavasta provosta hyväksyttävää.
      Varsinkaan, kun palstalla elää ihmisiä jotka eivät ymmärrä mistään mitään.

      Aloituksen pitäisi mennä näin:

      "Kun minä ja sisarukseni olimme nuoria, olimme kuin Fanny ja Alexander."

      Aloitus on tulisen säälittävä.


      H.

      • Elä ihminen huijo, ota ohvia :)


      • tulisilla kirjoitti:

        Elä ihminen huijo, ota ohvia :)

        "tulisilla"

        Tosiaanko minulle?
        Miksi?
        Muistutin lasten naurusta, kun pierevän miehen pieru sytytettiin tuleen.

        H.


      • sehän se
        hunksz kirjoitti:

        "tulisilla"

        Tosiaanko minulle?
        Miksi?
        Muistutin lasten naurusta, kun pierevän miehen pieru sytytettiin tuleen.

        H.

        Ei ymmärrä lukemaansa.


      • hunksz kirjoitti:

        "tulisilla"

        Tosiaanko minulle?
        Miksi?
        Muistutin lasten naurusta, kun pierevän miehen pieru sytytettiin tuleen.

        H.

        Tosiaankin siulle hunksi.
        Siehän huijot kun etelän mies ikään menkää sinne ja menkää tänne.
        Näen sieluni silmin sinut siinä huitomassa.
        Vai viittaatko kuin opettajalle ikään :))


    • mitä siihen sanotte

      Joissain sijaisperheissä lapset/nuoret joutuvat tänäpäivänäkin kutsumaan kaikkia aikuisia nimityksellä herra/rouva.

    • Takas koriin!

      Meidän naurava pärekoripoika: hunksi!

    • Minä teitittelin appivanhempiani, olivat sen verta iäkkäitä. Myös isän äitiä ja isää.
      Äidin äitiä en muista teititelleeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe