Muistan omituisena,

MinäSinäHän

jotta äitee, nyt hänkin jo edesmennyt, teititteli omia vanhempiaan vielä 60 luvulla ja 70 luvun alussa siihen asti kun he elivät. Äitikin silloin 60 ikäinen, teititteli ?

Toki tästä on avattu keskustelu ennen internettiä paikallis-pubin kulmapöydässä. Siksi halusin muistella asiaa.

15

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60+-

Samoin isäni teititteli äitiään. Äitini sinutteli joskus, mutta myös teititteli.
      Itse olen aina sinutellut, myös appivanhempiani. Ei teitittely oikein luonnistu nykynuorilta. Itsekin harrastan sitä harvoin.

• Teiti vai meiti

Mitä omituista siinä on, siihen aikaan osoitettiin vanhemmille kunnioitusta ja arvostusta teittittelemällä. Nykyisin harvempi enää teitittelee vieraitakaan vanhuskai. Aika härskiltä kuulostaa kun teinit sinuttelee kasikymppisiä.

• Haluatteko

Minä teitittelen kaikkia vanhoja ihmisiä niin kauan kun he itse haluavat tehsdä "sinunkaupat" :)

• MinäSinäHän

Vaikka kirjoitin aloituksessa että asia kuullosti omituiselta, kuullostihan se 'lapsen' korvissa ja silmissä. Niin jotakin jäi päälle sen ajan kasvatuksesta, vaikka meitä ei sananmukaisesti kasvatettukaan (opetettiin vaan rehellisyyteen), niin itsekin teitittelen yhä itseäni vanhempia, ellei ne ole lähituttuja. Vasta luvan kanssa sinuttelen.

• Tänä päivänä ei monet iäkkäämmät ihmiset edes tykkää jos teitittelee.
      Ite teitittelen jos vieras vanhempi ihminen tulee kohdalle, se tulee han automaattisesti mutta hyvin usein he heti huomauttaa ettei tarvi teititellä.

Mun vanhempien vanhemmat kuoli jo silloin kun olin ihan pikkutyttö joten ei mitään muistia kuinka heidän kohdalla oli. Enkä koskaan tullut kysyneeksi kummaltakaan.

• keskity nykyhetkeen

Niin, en tä sitten? Mitä sillä enää on väliä. silloin oli niin, nyt on nyt. Se oli silloin tapana että teititeltiin omia vanhempia, kunnes nämä kupsahtivat.

• silti turpiin sai.

Minun mummini teititteli ukkia.

• Viitaten aloitukseeni "Pässinlihaa"
      Pubiin viittaaminen, ei ole hienostunut keino tehdä vakavasta provosta hyväksyttävää.
      Varsinkaan, kun palstalla elää ihmisiä jotka eivät ymmärrä mistään mitään.

Aloituksen pitäisi mennä näin:

"Kun minä ja sisarukseni olimme nuoria, olimme kuin Fanny ja Alexander."

Aloitus on tulisen säälittävä.

H.

• Elä ihminen huijo, ota ohvia :)

• tulisilla kirjoitti:

Elä ihminen huijo, ota ohvia :)

"tulisilla"

Tosiaanko minulle?
        Miksi?
        Muistutin lasten naurusta, kun pierevän miehen pieru sytytettiin tuleen.

H.

• sehän se
        hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Tosiaanko minulle?
        Miksi?

H.

Ei ymmärrä lukemaansa.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Tosiaanko minulle?
        Miksi?

H.

Tosiaankin siulle hunksi.
        Siehän huijot kun etelän mies ikään menkää sinne ja menkää tänne.
        Näen sieluni silmin sinut siinä huitomassa.
        Vai viittaatko kuin opettajalle ikään :))

• mitä siihen sanotte

Joissain sijaisperheissä lapset/nuoret joutuvat tänäpäivänäkin kutsumaan kaikkia aikuisia nimityksellä herra/rouva.

• Takas koriin!

Meidän naurava pärekoripoika: hunksi!

• Minä teitittelin appivanhempiani, olivat sen verta iäkkäitä. Myös isän äitiä ja isää.
      Äidin äitiä en muista teititelleeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      58
      10117
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      4221
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      32
      3486
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      103
      2834
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      433
      2148
    6. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2140
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      1577
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1371
    9. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      75
      1198
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1145
    Aihe