rupia

tietämätön

hei luin jostain vanhasta keskustelusta että forex vaihtaa vähän rupiaksi.onko se totta ja 200-500 euroa pystyykö vaihtamaan?

16

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nihs

      ei kannata vaihtaa ku ihan alkukassa forexilla,paikan päällä paljon parempi kurssi

    • Edes alkukassaa

      ei kannata vaihtaa Forexilla. Lennätte sitten mille tahansa kentälle Intiassa, niin pystytte vaihtamaan siellä ensirupianne. Eikä silloinkaan kannata vaihtaa kuin muutama kymppi, sillä lentokentillä tarjotaan aina huonompaa kurssia kuin varsinaisissa rahanvaihtopisteissä.

      Ja yhtään jos on ajatuksena joskus palata uudestaan Intiaan, niin yijääneet rupiat mukaan seuraavaa reissua varten. Meillä on ainaainakin sen verran lompakossa että pystytään maksamaan kyyti hotelille.

    • kysyvä ei tieltä eks

      Oliskohan helpompi kysäistä Forexilta kuin täältä palstalta ? Ja niinkuin monet ovat kirjoittaneet, ei ole järkeä vaihtaa täällä vaan vasta perillä.

      • tammikuugoa

        Eipä ole koskaan vaihdettu rupioita suomessa vaan kentällä muutama kymppi että pärjää ensimmäisen illan ja seuraavana päivänä perillä saa paremman kurssin.


      • Ja mikä on

        valistunut veikkauksesi Forexin vastaukseksi? Luuletko ihan tosissasi että he kertovat ettei heillä kannata vaihtaa rupioita, sillä heidän tarjoamansa kurssi on rutkasti huonompi kuin mitä Intiassa saa?

        Ap:lle sen verran, että jos nyt päädyt vaihtamaan rupiat jo Suomessa, niin varaudu siihen että Forexilla ei hirveästi rupioita ole kun se ei kuulu vaihdettaviin valuuttoihin. Forexin rupiat ovat peräisin Intiasta palanneita matkalijoilta, ja niitä on jemmassa satunnaisia määriä. Intian rupioitahan ei oikeastaan edes saisi viedä pois maasta.


      • Martta 18
        Ja mikä on kirjoitti:

        valistunut veikkauksesi Forexin vastaukseksi? Luuletko ihan tosissasi että he kertovat ettei heillä kannata vaihtaa rupioita, sillä heidän tarjoamansa kurssi on rutkasti huonompi kuin mitä Intiassa saa?

        Ap:lle sen verran, että jos nyt päädyt vaihtamaan rupiat jo Suomessa, niin varaudu siihen että Forexilla ei hirveästi rupioita ole kun se ei kuulu vaihdettaviin valuuttoihin. Forexin rupiat ovat peräisin Intiasta palanneita matkalijoilta, ja niitä on jemmassa satunnaisia määriä. Intian rupioitahan ei oikeastaan edes saisi viedä pois maasta.

        Käsittääkseni forexilta voi tilata rupioita etukäteen,saa siten haluamansa määrän.


    • mnuu

      Kannattaako rahat nostaa ATM:sta vai vaihtaa vaihtopisteessä?

      • Luottokortti

        nostoista veloitetaan per nostokerta. Kannattaa selvittää etukäteen miten paljon oman korttisi nostosta rokotetaan. Dinersilla esim. paukahtaa aina ruhtinaalliset 15e per nosto.


      • mnuu
        Luottokortti kirjoitti:

        nostoista veloitetaan per nostokerta. Kannattaa selvittää etukäteen miten paljon oman korttisi nostosta rokotetaan. Dinersilla esim. paukahtaa aina ruhtinaalliset 15e per nosto.

        siis jos nostaa pankkikortilla ATM:sta käteistä niin meneekö siitä joku maksu?


    • Miksi vaihtaa tääll?

      Euroilla pärjää mainiosti Intiaan asti, ehtii sitä pehkua vaihtamaan sielläkin ja lentokentällä löytyy sen verran, että alkuun pääsee, kuten täällä on jo monet kertoneetkin. Muutamalla kympillä saa jo niin paljon ruppanoita, että moni käytännön asia hoituu ihan hyvin.
      Rahan nostot ja korttien käyttämiset kannattaa selvittää, ettei tule myöhemmin yllätyksiä. Itse olen varannut vain riittävästi käteistä euroina ja vaihtanut sitten tarpeen tullen niitä ruppanoiksi. 500€ on paljon rahaa Intiassa ja silläkin tapahtuu vaikka mitä tai sitten ei tapahdu vielä mitään, paikasta riippuen. Muovirahaa kuitenkin mukaan riittävästi, aina sitä ostettavaakin löytyy.

    • goa11

      Hei!
      Jos vaihdat rupioita Foreksilla liity netin kautta jäseneksi kurssi hiukan parempi.
      Lentokentällä voit vaihtaa mutta itse en tykkää sählätä siellä. Jos edelliseltä matkalta ei jää rupioita niin vaihdan 50-100euroa suomessa. On kiva kun voi aloittaa elämän rahat taskussa meinigillä ja ostettua vettä ym pientä!
      Jokainen tekee miten parhaaksi katsoo.

      • Miks vaihtaa tääll?

        Mitä ihmeen sähläystä on lentokentällä vaihtaa valuuttaa, siisti ja asiallinen paikka ainakin Mumbain kentällä. Ei siinä mitään sähläystä ole!


      • laukkupojat
        Miks vaihtaa tääll? kirjoitti:

        Mitä ihmeen sähläystä on lentokentällä vaihtaa valuuttaa, siisti ja asiallinen paikka ainakin Mumbain kentällä. Ei siinä mitään sähläystä ole!

        goa kentällä ei myöskään sählystä ja ehtii vaihtaa, kun odottaa laukkuja( tosin laukut tulee aika nopeasti)
        kenttä on ihan pieni ja periaatteessa ei mitää palveluja
        2-3 pientä baari kioski jossakin myytiin tupakkaa ja alkoholia ja jotakin pientä syötävää sekä rahan vaihto

        vaihdoin viime vuonna 50€ rupioita suomessa että pääsi alkuun mutta vaihto onnistuu myös goan kentällä - vaihdoin aikaisemmin siellä
        ota 1€ kolikko tai 50 rupiaa laukku pojalle
        vedin itse laukkuni linkkariin, mutta kun he lastaa niitä laukkuja autoon niin pyytävät palvelu rahaa siinä on hyvä olla pientä rahaa - en itse jaksa alkaa tappelemaan niiden kanssa .....siinähän saavat provisiota pieneen palkkaan

        pyytelevät myös vaihtamaan euron kolitkoita seteleiksi jotta voivat vaihtaa ne itse paikalliseen valuuttaan, mutta tarkista saamasi kolikot toiset huijaavat niissä sanovat esim. siinä on 10€ mutta onkin oikeesti vain 9


      • Miks vaihtaa tääll?
        laukkupojat kirjoitti:

        goa kentällä ei myöskään sählystä ja ehtii vaihtaa, kun odottaa laukkuja( tosin laukut tulee aika nopeasti)
        kenttä on ihan pieni ja periaatteessa ei mitää palveluja
        2-3 pientä baari kioski jossakin myytiin tupakkaa ja alkoholia ja jotakin pientä syötävää sekä rahan vaihto

        vaihdoin viime vuonna 50€ rupioita suomessa että pääsi alkuun mutta vaihto onnistuu myös goan kentällä - vaihdoin aikaisemmin siellä
        ota 1€ kolikko tai 50 rupiaa laukku pojalle
        vedin itse laukkuni linkkariin, mutta kun he lastaa niitä laukkuja autoon niin pyytävät palvelu rahaa siinä on hyvä olla pientä rahaa - en itse jaksa alkaa tappelemaan niiden kanssa .....siinähän saavat provisiota pieneen palkkaan

        pyytelevät myös vaihtamaan euron kolitkoita seteleiksi jotta voivat vaihtaa ne itse paikalliseen valuuttaan, mutta tarkista saamasi kolikot toiset huijaavat niissä sanovat esim. siinä on 10€ mutta onkin oikeesti vain 9

        Mitä ihmeen rahanvaihtoa laukkupoikien kanssa???? Goasta en tiedä, mutta Mumbaissa ei kannata olla missään tekemisissä niiden laukkupoikien kanssa ainakaan raha-asioissa. Ovat kyllä innokkaasti sähläämässä laukkuja autonkatolle, mutta periaatteessa heistä on vain haittaa laukkujen kiinnittämisessä ja luulevat turistilla olevan pohjattoman rahasäkin mukanaan. Ketkä lienee opettaneet?
        Lentokentällä on ihan virallinen rahanvaihtopaikka, jossa voi vaihtaa kohtuulliseen kurssiin niitä ruppanoita, 50€:lla saa jo ihan riittävästi, jolla pääsee alkuun. Eikä siinä ole mitään sähläystä, rauhassa voi vaihtaa rahat.


    • 1234 Goa

      Älkää vaihtako laukkupoikien kanssa euron kolikoita seteleiksi,
      kiitos riittää laukun kannosta, jos ottaa laukusta kiinni ja kantaa
      kyllähän ne osaa pyytää, mutta ei tarvi maksaa mitään niille.

    • Laukkupojat

      Joo ei siis mitään tekemistä laukkupoikien kanssa, olen Goassa käynyt usean reissun ja viime reissulla siis ihan väkisin vaikka kielsin, kaksi laukku poikaa nappasi matkalaukku kärryni ja veivät juosten kohti busseja, juoksin perässä ja kadotin ihmis vilinässä pojat, siis oli yö ja huono valaistus.No lopulta matkalaukku kärryni löytyi oppaan ja laukkupoikien esimiehen avustuksella erään bussin vierestä, laukut olivat tallella mutta muovikassi jossa koneesta ostamani 2 kartonkia tupakkaa puuttuivat.Kauhea hässäkkä alkoi, bussimme ei päässyt lähtemään ennenkun kaikki laukkupojat n. 25 , 30 poikaa laitettiin riviin ja minun olisi pitänyt pojat tunnistaa, voi luoja, siis Intialaiset pojat niin saman näköisiä ja kokoisia,lähes pimeää ja viellä kun samanlaiset työpaidatkin... aivan mahdotonta tunnistaa. En halua edes ajatella mitä tapahtui pojille kun bussimme lähti, pomon huutaminen ja raivoaminen oli ainakin vaikuttavaa vai oliko pomokin mukana ja osuutensa nappasi.
      No pääasia että sain laukkuni, viis tupakoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe