Joku tuolla aiemmin kirjoittikin, että oli ihan hyviä kokemuksia kyseisestä vuokraamosta. Vertasin AutoReiseniä Avia Carin (Finnmatkojen käyttämä vuokraamo) hintoihin: Avia Carilla b-luokan auto, ilman omavastuuta vakuutuksessa, korokeistuimella, maksoi 3 päiväksi 160,00 (!) euroa. AutoReisenillä vastaava auto, vakuutuksella ja korokeistumella, maksoi 51,50 euroa. Ero oli siis yli kolminkertainen!
Ainoat asiat, joita mietimme, ovat auton nouto (Avialla meidät noudetaan hotellista Bahia Felizissa), ja vakuutus. Bahia Feliz on kuitenkin niin lähellä AutoReisenin vuokraamoa ( Local 6, Playa del Ingles), että taksikaan ei maksaisi paljoa?
Vakuutuksesta sanottiin AutoReisenin sivuilla näin: " Insurances.
Collision Damage Waiver (SUPER CDW with no excess).
Theft protection (TP).
Personal Accident Insurance (PAI)
Third party coverage." Jos oikein ymmärsin, tässä nyt on tuo Super CDW, joka korvaa vahingot ilman omavastuuta?
Kiitos taasen vastaajille :)
AutoReisen -vuokraamo, lisää kokemuksia Gran Canarialta?
8
2607
Vastaukset
- Petskuuuuuuuuuuu
Itselläni on juuri nyt täällä Maspalomasissa auto reisenin kautta 3 viikoksi.Varasin auton suomesta ja maksoin auton tiskillä lentoasemalla luottokortilla.itse en ottanut autolleni super cdw vakuutusta jolla juurimpoistaa sen omavastuun kokonaan.reisenillä se olisi ollut toki vain 3 euroa päivää kohti mutta ikinä en ole sitä itse ottanut.toki se varmaan kannaattaa jokainen itse miettiä se asia.Halpahan se on jos vertaa esim avis vuokraamon hintaa samaa vakuutusta..avis rokottaa huikeat 17 euroa päivää kohti,joka on mielestäni sikamaista ryöstöä.Reisenin autot on aina toimineet moitteettomasti ja olen ollut erittäin tyytyväinen kyseiseen firmaan.Aina kun saavun tänne ja olen varannut auton niin löytävät heti vanhoilla tiedoilla minusta tarvittavat tiedot.Toivottavasti tämä antaa pähkäilyillesi notain osviittaa ja mukavaa lomaa teille.me kohta takas jo suomen suuntaan.
- jlkjlk
Kiitos! Tein varauksen nyt, en hoksannyt missä sen super cdw:n olisi voinut valita? Voikohan sen ottaa paikanpäällä?
- bgtvfr
Vakuutuksen voit ottaa autoa noutaessasi. Sitä varmaan myös tarjotaan siinä tilaisuudessa. Lisävakuutuksen hinta on pieni, pitkäaikaisvuokraukseen suhteessa vieläkin pienempi. Silloin sitä tarvitsee maksaa vain olikohan viikolta tai kahdelta.
- Perdone
Bahia Felizistä pääsee olemattomalla hinnalla bussilla Playa del inglesiin noutamaan vuokraamaansa autoa. No ei se taksikaan maksa 6 enempää, varmaankaan. Kyllä hinnoissa on melkoiset erot, olkoonkin että suosio menee saksalaisten omistamiin vuokraamoihin. Viikko joulun aikaan maksoi 119,88€ PlusCar`lta lentokentältä otettaessa ja sinne palautettaessa. Netistä. Peugeot 207 oli ja yllättävän hyvä ajettava.
- 1551
Kiittää ja kumartaa!
ap - b_br
Finnmatkojen sivuilla kerrotaan:
VAKUUTUKSET:
CDW (Collision Damage Waiver): Hintaan sisältyvä oman ajoneuvon vahingot kattava vahinkovakuutus, jonka omavastuu on ilmoitettu hintataulukossa kunkin kohdemaan kohdalla. Omavastuu veloitetaan vuokraajalta riippumatta vahingon aiheuttajasta.
Super CDW tai Franchisee Waiver (FW): Omavastuun poistava tai sitä pienentävä lisävakuutus, joka maksetaan perillä suoraan autovuokraamolle. Huolimatta omavastuun poistosta, autovuokraamo voi vahinkotapauksessa veloittaa kuljettajalta ns. hallinnollisia maksuja (administration fee).
TW (Theft Waiver): Hintaan sisältyvä auton varkausvakuutus, jonka omavastuu on yleensä saman suuruinen kuin CDW-vakuutuksen omavastuu. Omavastuun voi yleensä poistaa tai sitä voi pienentää lisävakuutuksella, joka maksetaan suoraan autovuokraamolle. Joissakin kohdemaissa Super CDW (LDW) –vakuutus poistaa/pienentää myös varkausvakuutuksen omavastuun.
PAI (Personal Accident Insurance): Vapaaehtoinen, lisämaksullinen kuljettajan henkilövahingot kattava tapaturmavakuutus. Tarkempia tietoja vakuutuksista on kerrottu hintataulukossa kunkin kohdemaan kohdalla. Vakuutukset eivät yleensä kata renkaiden, tuulilasin, alustan ja öljypohjan vaurioitumista, eivätkä ne ole voimassa ajettaessa teiden ulkopuolella tai jos vahingot ovat seurausta tahallisuudesta tai törkeästä tuottamuksesta tai ne ovat syntyneet ajettaessa alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena. Autovuokraamo veloittaa kadotetuista autonavaimista, auton dokumenteista ja lisävarusteista yms. maksun vuokraajalta (yleensä alk. 100 €).
blues_brother - Anonyymi
Varo Autoreisen vuokraamoa!
Käytin tätä vuosia ongelmatta, mutta vuokraamon toiminta on nyt muuttunut.
Varasin ryhmällemme 2 autoa.
Virkailija teki paperit ja maksoin 2 auton vuokrasumman. Tämän jälkeen virkailija ilmoitti ettei sama henkilö voi varata kahta autoa, vaikka toiseen autoon vuokraajaksi / kuljettajaksi merkitään eri henkilö.
Näytin varausvahvistuksen molemmista autoista, mutta ei auta.
Vaadin rahojen palauttamista ja hirveän väännön jälkeen sain maksun peruttua ja maksoin vain yhden auton.
Toinen auto piti varata paikanpäällä puhelimella sovelluksesta, odottaa 15min vastausta ettei tätä autoa ole saatavilla. Tässä vaiheessa ko virkailija lähti pois töistä sanomatta mitään.
Muutkaan virkailijat eivät muka tienneet mitkä autot olisivat vapaina vaan taas piti yrittää nettivarausta ja vastausta ettei auto ole vapaana.
Tämä riitti ja lähdimme pois.
Kaiken lisäksi vuokraamo ei ole enää lentokentällä vaan hornan tuutissa, minne 15min ajomatka ja sukkulabusdia saa odottaa ikuisuuden.
EI ENÄÄ IKINÄ AUTOREISEN!
TopCar ja Cicar on vielä ok vuokraamot.- Anonyymi
Joo huijareita koko porukka. Ei koskaan enää gran kanarialle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450