Minulla on ollut vuoden verran käytössä Nikon D3100 perusputkilla (AF-S Nikkor 55-200mm f/4-5.6 ja 18-55mm f/3.5-5.6).
Olen pärjäillyt putkien kanssa vähän niin ja näin. Pitää olla todella valoisaa ulkona, että kuvat onnistuvat. Sisällä huonolla menestyksellä.
Kuvaan pääasiassa koiria ja tahtoisin putken, jolla saan laadukkaita ja tarkkoja kuvia myös liikkeestä kuin paikoillaankin olevista koirista. Linkkaan tähän blogin, jossa on mieltä ylentävän upeita kuvia.
Osaattekohan kertoa, mikä olisi hyvä objektiivi, jolla saisi edes lähelle tuon blogin laatuisia kuvia?
Mikä objektiivi koirakuvaukseen?
5
228
Vastaukset
- koirafani888
Ai niin. linkki unohtui. http://snapshotartism.blogspot.fi/
- niinpä24
Miksi et kysy blogin pitäjältä mitä putkea hän käyttää ??!!
- opekope1
Ei tämä homma mene niin että kun ostaa samat kamat kuin jollain hyvällä on niin on olet heti yhtä hyvä.Ei kitaraakaan osaa soittaa vaikka ostaisi ekana Fenderin. Kyllä nyt on vaan nöyrryttävä opettelemaan.
- kokemus-k
"Osaattekohan kertoa, mikä olisi hyvä objektiivi, jolla saisi edes lähelle tuon blogin laatuisia kuvia?"
Valitettavasti on niin että 90% noiden blogin kuvien hyvyydestä johtuu kuvaajan valokuvaustaidoista, ei käytetystä objektiivista. Hän ottaisi todennäköisesti sinunkin kalustollasi melkein yhtä hyviä.
Lue valokuvauksesta kertovia kirjoja, opettele kamerasi säädöt ja toiminnot perin pohjin ja kuvaa paljon. Kokeile, kokeile ja kokeile...
Vasta kun olet todella löytänyt kamerasi tekniset rajat (ei siis kuvaustaitojesi rajat), kannattaa sijoittaa parempiin objektiiveihin. Silloin sinulla on myös jo itselläsi paljon parempi tuntuma siihen mitä todella haluaisit uudelta objektiiviltasi. Esim. pelkästään valovoimaisempi objektiivi ei usein auta nopeasti liikkuvien kohteiden, kuten koirien kanssa, koska suuren aukon antama hyvin lyhyt tarkkuusalue on ei ole kauhean hyvä yhdistelmä nopeasti liikkuvan kohteen kanssa. Toki siitä voi olla joskus hyötyäkin. - NikoNISTId3100
Opettele tarkentamaan käsin, tarvittaessa käytä pienempää aukkoa suuremman syväterävyysalueen saavuttamiseksi, esitarkenna ja laukaise kun koira tarkennuspisteen tasalla. Ennenkaikkea harjoittele lisää. Sulla on jo olemassa kalusto jolla tuohon kuvanlaatuun on mahdollista päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984