Mikä objektiivi koirakuvaukseen?

koirafani88

Minulla on ollut vuoden verran käytössä Nikon D3100 perusputkilla (AF-S Nikkor 55-200mm f/4-5.6 ja 18-55mm f/3.5-5.6).
Olen pärjäillyt putkien kanssa vähän niin ja näin. Pitää olla todella valoisaa ulkona, että kuvat onnistuvat. Sisällä huonolla menestyksellä.
Kuvaan pääasiassa koiria ja tahtoisin putken, jolla saan laadukkaita ja tarkkoja kuvia myös liikkeestä kuin paikoillaankin olevista koirista. Linkkaan tähän blogin, jossa on mieltä ylentävän upeita kuvia.
Osaattekohan kertoa, mikä olisi hyvä objektiivi, jolla saisi edes lähelle tuon blogin laatuisia kuvia?

5

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirafani888
    • niinpä24

      Miksi et kysy blogin pitäjältä mitä putkea hän käyttää ??!!

    • opekope1

      Ei tämä homma mene niin että kun ostaa samat kamat kuin jollain hyvällä on niin on olet heti yhtä hyvä.Ei kitaraakaan osaa soittaa vaikka ostaisi ekana Fenderin. Kyllä nyt on vaan nöyrryttävä opettelemaan.

    • kokemus-k

      "Osaattekohan kertoa, mikä olisi hyvä objektiivi, jolla saisi edes lähelle tuon blogin laatuisia kuvia?"

      Valitettavasti on niin että 90% noiden blogin kuvien hyvyydestä johtuu kuvaajan valokuvaustaidoista, ei käytetystä objektiivista. Hän ottaisi todennäköisesti sinunkin kalustollasi melkein yhtä hyviä.

      Lue valokuvauksesta kertovia kirjoja, opettele kamerasi säädöt ja toiminnot perin pohjin ja kuvaa paljon. Kokeile, kokeile ja kokeile...
      Vasta kun olet todella löytänyt kamerasi tekniset rajat (ei siis kuvaustaitojesi rajat), kannattaa sijoittaa parempiin objektiiveihin. Silloin sinulla on myös jo itselläsi paljon parempi tuntuma siihen mitä todella haluaisit uudelta objektiiviltasi. Esim. pelkästään valovoimaisempi objektiivi ei usein auta nopeasti liikkuvien kohteiden, kuten koirien kanssa, koska suuren aukon antama hyvin lyhyt tarkkuusalue on ei ole kauhean hyvä yhdistelmä nopeasti liikkuvan kohteen kanssa. Toki siitä voi olla joskus hyötyäkin.

    • NikoNISTId3100

      Opettele tarkentamaan käsin, tarvittaessa käytä pienempää aukkoa suuremman syväterävyysalueen saavuttamiseksi, esitarkenna ja laukaise kun koira tarkennuspisteen tasalla. Ennenkaikkea harjoittele lisää. Sulla on jo olemassa kalusto jolla tuohon kuvanlaatuun on mahdollista päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe