Agadir

Mörkö

Terve!

Kertoisitteko kokemuksia Marokosta! Hintatasosta olisi kiva kuulla enemmän sekä millainen sää käytännössä on siinä helmikuun paikkeilla? Mitä kannattaa ostaa? Muitakin vinkkejä saa kertoa, esim. taksien hinnat etc!

20

3597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut matkaaja

      lähteä kyseiseen paikkaan ollenkaan. Muutama vuosi sitten olin viikon lomareissulla Agadirissa ja eka iltana hotellin edessä ryöstettiin laukku ja samassa yhteydessä tuli puukosta kylkeen. Onneksi vamma oli sen verran vähäinen, että selvisin muutaman päivän sairaalareissulla. Opas kertoi minulle, että siellä on sattunut paljon väkivaltaisia ryöstöjä ja että paikka oli suunniteltu poistettavaksi monen matkatoimiston matkakohdelistalta. Mutta niin vaan on, että edelleenkin sinne matkoja järjestetään.

      • Mörkö, myös kokenut

        Olen kuullut, että paikka olisi turvallinen kaikin puolin? No, eipä minua ainakaan niin pelota, etten uskaltaisi lähteä. Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia paikasta?
        Ja ystävällisesti kaipaisin niitä muita lisätietoja mitä kyselin. Netistä on katottu melkeinpä kaikki, mutta olisi kiva kuulla joltain suoraan!


    • matkalainen

      Pieneen ikääni nähden (27v) olen reissannut ihan kohtuullisesti pakettimatkoilla ja sen voin sanoa, että Agadiriä en kaipaa. En sinne enää toisten menisikään. Matkoilla tulee usein juteltua muiden suomalaisten kanssa siitä, missä kukin on käynyt ja mitä pitänyt. Näiden milipidekin on usein ollut se, että tuli käytyä vaikka väliin olisi voinut jättää tai että kolme päivää olisi riittänyt.

      Hintatasosta en enää muista, olin matkalla vuonna 2001. Tottahan on, että helmikuussa matkakohteet rajoittuvat juuri Afrikan pohjois-osiin, Kanariansaariin tai Thaimaa-intia linjalle, mikäli lämpöä mielii.

      Jos kuitenkin Agadiriin menet, niin ota päiväreissu Marakechiin jotta tulee vähän vaihtelua. Agadirissa oli tammikuun puolessa välissä sellasta 17 astetta, merivirtaukset oli voimakkaita joten lähes joka päivä oli musta lippu salossa kieltämässä uimista.

    • Burjaatti

      Tyytyväistä porukkaa oli ainakin meidän yli 10 hengen poppoomme viime joulukuussa Agadirissa. Meillä oli "all inclusive" hotelli ja ruokaa ja juomaa riitti.

      Kauppiaat häiritsevät tietysti niitä, jotka ottavat asiasta paineita - älkää siis ottako paineita ja olkaa vain kuin ette heitä huomaisi, jos ostotarvetta ei ole.

      Meidän porukkamme liikkui kaupungilla ja rannalla aamusta iltamyöhään ja kenellekään ei sattunut mitään - ei pientäkään. Tottakai normaali varovaisuus on paikallaan eli ei yöllä yksin liikkumista - ja ei ainakaan kännissä.

      Kävimme Marrakechissa ja tee Sinäkin sama - kannattaa! Aikaisemmin olen käynyt Marrakechissa pari kertaa myös paikallisella bussilla, joka on paljon halvempi tapa kuin suomalaisten matkanjärjestäjien retket. Jos teet niin, valitse kalliimpi bussiyhtiö, sillä matka on aika pitkä.

      Hinnat ovat hotellien lähellä Suomen tasoa, mutta tippuvat, kun menet paikallisten asuma-alueille.

    • Tapiiri

      Olin viime tammikuussa Agadirissa. Meillä oli all
      inclusive joten ei syöty hotellin ulkopuolella.
      Taksi maksaa 50 senttiä Agadirin alueella, ajat
      miten paljon tahansa. Ostokset (vaatteet ja tuliaiset) ovat halvempia kun Suomessa. Ruoka-annokset mitä katselin hintoja, on vähän halvempia kun Suomessa. Juomat (kaljat) oli muistaakseni jotain parin euron luokkaa. Käytiin retkillä Marrakesissä sekä yhdessä kalastajakylässä/hippikylässä. Retket oli tosi mahtavia, kannattaa mennä. Matka Marrakesiin on kyllä pitkä, 4 tuntia mutta nähtävää riittää ja ostettavaa. Ostosten tekemisessä pitää aina muistaa tinkiä!! Äläkä osta jos tuntuu kalliilta. Muutaman kerran kävi niin kun sanoin että en osta on liian kallis ja lähdin menemään niin kauppias juoksi perässä ja anto sillä hinnalla mitä sanoin. Agadiristä löytyy samoja muotivaatteita mitä meiltä, ainakin nuorílle. Niin ja siellä ei kaupoissa ole tavaroissa hintoja, vaan hinta määräytyy ostajan mukaan. Jotkut kauppiaat ovat tosi ärsyttäviä iilimatoja. Yrittävät myydä väkisin. Minttuteetä tarjotaan joka kaupassa. Ilmat oli päivällä 20 mutta illat oli tosi viileitä. Kannattaa otta reilusti lämmintä mukaan. Itse voisin mennä uudestaan, siellä on paljon nähtävää. Ei muuta kun matkaan vaan ja itse kokemaan, sano muut paikasta mitä hyvänsä.

      • matkalainen

        Jotkut tykkää jotkut ei, näinhän se on..makuasioita. Itse lähdin Agadiriin äkkilähtönä tammikuun puolessa välissä, majoitus oli hotelli Kamal:issa, kapunginta talon ja uniprix -myymälän vieressä. Tuossa uniprixissä on muuten kiinteät hinnat, muutoinhan hinnat neuvotellaan.

        Jos tuohon aikaan vuodesta pitäisi matkaan päästä niin suosittelen kaksita talvivaihtoehdoista Thaimaata.

        Kuitenkin sillä varauksella, että viikon matkalle sinne ei ehkä kannata lähteä pitkän lentoajan ja 5h aikaeron vuoksi. Nythän toki sinne tehdään noita 10päivän matkojakin, jos ei kahdeksi viikoksi voi mennä. Matkahan maksaa n. 1200e kolem tähden majoituksella, mutta sen voi rehellisesti sanoa, että kokonaispakettina tulee halvemmaksi kuin olla sama aika jossakin Agadirissä tai Kanarialla..Ja kolmen tähden hottelli on luxus tasoa verratuna samoilla tähdillä merkattuun etelä-euroopan hotelliin. Siellä syöt 2eurolla hyvän ruuan ja 50eurolla teetät jo iltapuvun silkistä mittojen mukaan. Lisäksi rantaa ei voi verrata mihinkään muuhun kohteeseen..sori, innostuin taas..


      • Tapiiri
        matkalainen kirjoitti:

        Jotkut tykkää jotkut ei, näinhän se on..makuasioita. Itse lähdin Agadiriin äkkilähtönä tammikuun puolessa välissä, majoitus oli hotelli Kamal:issa, kapunginta talon ja uniprix -myymälän vieressä. Tuossa uniprixissä on muuten kiinteät hinnat, muutoinhan hinnat neuvotellaan.

        Jos tuohon aikaan vuodesta pitäisi matkaan päästä niin suosittelen kaksita talvivaihtoehdoista Thaimaata.

        Kuitenkin sillä varauksella, että viikon matkalle sinne ei ehkä kannata lähteä pitkän lentoajan ja 5h aikaeron vuoksi. Nythän toki sinne tehdään noita 10päivän matkojakin, jos ei kahdeksi viikoksi voi mennä. Matkahan maksaa n. 1200e kolem tähden majoituksella, mutta sen voi rehellisesti sanoa, että kokonaispakettina tulee halvemmaksi kuin olla sama aika jossakin Agadirissä tai Kanarialla..Ja kolmen tähden hottelli on luxus tasoa verratuna samoilla tähdillä merkattuun etelä-euroopan hotelliin. Siellä syöt 2eurolla hyvän ruuan ja 50eurolla teetät jo iltapuvun silkistä mittojen mukaan. Lisäksi rantaa ei voi verrata mihinkään muuhun kohteeseen..sori, innostuin taas..

        Olet ihan oikeassa, mutta kun mulla on tämä poitsu
        mukana niin en voi hänen takiaan lähtee hirveen pitkille lennoille. Mä odotan että poika kasvaa ja sit on tarkotus mennä Thaimaaseen ja toinen mihin haluan on sellanen parin viikon risteily. Niin ja kolmas on myös kiikarissa, nimittäin Australia. Nyt tänä talvena tyydytään Egyptiin ja Sharmiin. Lento sinne on 5 h eli vähemmän kun Kanarialle.


      • Mörkö
        matkalainen kirjoitti:

        Jotkut tykkää jotkut ei, näinhän se on..makuasioita. Itse lähdin Agadiriin äkkilähtönä tammikuun puolessa välissä, majoitus oli hotelli Kamal:issa, kapunginta talon ja uniprix -myymälän vieressä. Tuossa uniprixissä on muuten kiinteät hinnat, muutoinhan hinnat neuvotellaan.

        Jos tuohon aikaan vuodesta pitäisi matkaan päästä niin suosittelen kaksita talvivaihtoehdoista Thaimaata.

        Kuitenkin sillä varauksella, että viikon matkalle sinne ei ehkä kannata lähteä pitkän lentoajan ja 5h aikaeron vuoksi. Nythän toki sinne tehdään noita 10päivän matkojakin, jos ei kahdeksi viikoksi voi mennä. Matkahan maksaa n. 1200e kolem tähden majoituksella, mutta sen voi rehellisesti sanoa, että kokonaispakettina tulee halvemmaksi kuin olla sama aika jossakin Agadirissä tai Kanarialla..Ja kolmen tähden hottelli on luxus tasoa verratuna samoilla tähdillä merkattuun etelä-euroopan hotelliin. Siellä syöt 2eurolla hyvän ruuan ja 50eurolla teetät jo iltapuvun silkistä mittojen mukaan. Lisäksi rantaa ei voi verrata mihinkään muuhun kohteeseen..sori, innostuin taas..

        on mukana, joten se rajoittaa meidän kohdevalintaa. Myös se, että joudun itse maksamaan 3 aikuisen (1 lastenvahti) ja 2 lapsen reissun, niin silläkin karsitaan aika paljon.
        Kiitoksia vastauksista!


      • Neljästi
        Mörkö kirjoitti:

        on mukana, joten se rajoittaa meidän kohdevalintaa. Myös se, että joudun itse maksamaan 3 aikuisen (1 lastenvahti) ja 2 lapsen reissun, niin silläkin karsitaan aika paljon.
        Kiitoksia vastauksista!

        Neljä kertaa olen käynyt siellä ja ikinä en enää mene.
        Pari ekaa reissua oli ilmaisia
        (eka erään firman tarjoama ja toinen
        arvonnassa voitettu) ja kaksi
        seuraavaa tein paikallisen naisen vuoksi.
        (olisi halukkaasti ollut tulossa Suomeen)
        Ekalla reissulla jouduin ryöstetyksi rannalla
        illalla puukolla uhaten.
        Toisella kertaa yritettiin kahdesti ryöstää
        ja kolmannella kerralla skootterinvuokraaja
        ei aikonut antaa panttimaksua takaisin lainkaan.
        Lopulta olin senverran kuumana käyvän näköinen
        että rahat löytyi nopsaan.
        Neljannellä kertaa totesin että niin kivaa kuin
        se olisikin niin en ala kustantamaan Fatimaa
        Suomeen ja elättämään täällä.

        Ai mitäkö nähtävää siellä on ? Ei yhtikäs mitään.
        Mitä tekemistä ? Ei yhtikäs mitään.


      • Mörkö
        Neljästi kirjoitti:

        Neljä kertaa olen käynyt siellä ja ikinä en enää mene.
        Pari ekaa reissua oli ilmaisia
        (eka erään firman tarjoama ja toinen
        arvonnassa voitettu) ja kaksi
        seuraavaa tein paikallisen naisen vuoksi.
        (olisi halukkaasti ollut tulossa Suomeen)
        Ekalla reissulla jouduin ryöstetyksi rannalla
        illalla puukolla uhaten.
        Toisella kertaa yritettiin kahdesti ryöstää
        ja kolmannella kerralla skootterinvuokraaja
        ei aikonut antaa panttimaksua takaisin lainkaan.
        Lopulta olin senverran kuumana käyvän näköinen
        että rahat löytyi nopsaan.
        Neljannellä kertaa totesin että niin kivaa kuin
        se olisikin niin en ala kustantamaan Fatimaa
        Suomeen ja elättämään täällä.

        Ai mitäkö nähtävää siellä on ? Ei yhtikäs mitään.
        Mitä tekemistä ? Ei yhtikäs mitään.

        Eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu ja missä, ja jos ei halua mennä, niin eihän sinne ole pakko mennä.


    • Mörkö

      Vai onko tämä kusetusta?

      MATKUSTAJIEN ARVOSANAT VIIME TALVEN LOMAMATKOISTA
      Tjäreborgin ja sen pohjoismaisten sisaryhtiöiden asiakkaat ovat antaneet arvosanat viime talven lomamatkoista. Kaikkiaan 287 000 matkustajaa eli n. 53 % talven aikana lomamatkalla olleista ovat täyttäneet kyselykaavakkeen lomansa päätteeksi. Arvosanoista koottu laaturaportti kertoo, että 278 000 matkustajaa eli 97 % kaikista vastanneista kertoo olleensa tyytyväisiä tai hyvin tyytyväisiä lomaansa!


      ODOTUSTEN TÄYTTYMINEN & VASTINE RAHOILLE


      Kaikkein tyytyväisimpiä lomaansa olivat ne, jotka lomailivat Kauko-Idässä. Suomen osalta viiden kärki on seuraava:
      1. Thaimaa
      2. Agadir
      3. Goa, Intia
      4. Gambia, Afrikka
      5. Madeira

      • kusetukselta

        Listalla on ainakin kaksi kohdetta
        joissa käyneistä on vaikea löytyy
        siitä pitäneitä eli Agadir ja Gambia.

        Taitaa pitää paikkansa: vale, emäväle ja tilasto ;)


      • matkalainen

        no jos tohon mentäisiin,

        Niin todella upeat pisteet saisi Thaimaa, joka ylitti sen mitä odotin. Paikka ja ilmat jees, ihmiset vilpittömän mukavia ja ystävällisiä. Hintataso reilassa.

        Sitten tulisi Kreikan kohteet, jotka ovat kaikki tähän asti olleet mukavia ja positiivisia kokemuksia.

        Tämän jälkeen tulisi tuo Kanarian Teneriffa, joka oli aikalailla hotellihelvetti. Tekemistä kyllä oli, mikä on todella mukavaa. Viihtyisä ei sinällään kyllä ole..ehkä pohjois-teneriffa vaikutti mukavammalta, mutta se ei ole niin aurinkovarma kuin eteläosa.

        Viimesenä kaikista käymistäni paikoista olisi Agadir, missä todella ei ollut oikein mitään. Ei edes sitä eksotiikkaa, jota matkaopas hehkutti. Marrakechin päivä oli kivaa vaihtelua, mutta muutoin aikalailla surkea tuo koko kohde Agaidir-kaikkinensa.

        Jokainen tietenkin tekee omat mielipiteensä.


      • Thaimaako paratiisi?
        matkalainen kirjoitti:

        no jos tohon mentäisiin,

        Niin todella upeat pisteet saisi Thaimaa, joka ylitti sen mitä odotin. Paikka ja ilmat jees, ihmiset vilpittömän mukavia ja ystävällisiä. Hintataso reilassa.

        Sitten tulisi Kreikan kohteet, jotka ovat kaikki tähän asti olleet mukavia ja positiivisia kokemuksia.

        Tämän jälkeen tulisi tuo Kanarian Teneriffa, joka oli aikalailla hotellihelvetti. Tekemistä kyllä oli, mikä on todella mukavaa. Viihtyisä ei sinällään kyllä ole..ehkä pohjois-teneriffa vaikutti mukavammalta, mutta se ei ole niin aurinkovarma kuin eteläosa.

        Viimesenä kaikista käymistäni paikoista olisi Agadir, missä todella ei ollut oikein mitään. Ei edes sitä eksotiikkaa, jota matkaopas hehkutti. Marrakechin päivä oli kivaa vaihtelua, mutta muutoin aikalailla surkea tuo koko kohde Agaidir-kaikkinensa.

        Jokainen tietenkin tekee omat mielipiteensä.

        ...olen ollut Bangkokissa, Hua Hinissä ja Phuketissa.
        OK, halpaa on ja ruoka on hyvää.
        Mutta: Phuketin ja Hua Hinin voi täysin rinnastaa mihin tahansa massaturismikohteeseen. Tekemistä on juuri yhtä paljon kuin muuallakin, jos "turistirysässä" koko lomansa viettää. Sää voi Thaimaassakin talviaikaan olla sateista ja pilvistä vaikka lämpöä riittää.
        Suomalaisten matkanjärjestäjien 3 ja 4 tähden hotellit eivät anna sen parempaa vastinetta Thaimaassa kuin missään muuallakaan (kokemusta ainakin 15 maasta, joissa useimpia yöpymiskohteita osin tosin omatoimimatkoja). Thait hymyilevät, mutta hymy hyytyy heilläkin, kun selkä kääntyy...
        Pari kertaa räätällillä käyneenä, en suosittele varauksetta... Sumsummarun; Eikö matka kuin matka ole juuri niin hyvä kuin sen itse päättää tehdä: hymyile ja ole ystävällinen niin palvelu pelaa missä vaan, syö paikallista ruokaa, liiku muuallakin kuin hotellialueella... Tämän valitusketjun tähden pakko mennä testaamaan, onko Agadir ja Marokko maineensa ansainnut ;)


      • kiinnostaisi tietää
        Thaimaako paratiisi? kirjoitti:

        ...olen ollut Bangkokissa, Hua Hinissä ja Phuketissa.
        OK, halpaa on ja ruoka on hyvää.
        Mutta: Phuketin ja Hua Hinin voi täysin rinnastaa mihin tahansa massaturismikohteeseen. Tekemistä on juuri yhtä paljon kuin muuallakin, jos "turistirysässä" koko lomansa viettää. Sää voi Thaimaassakin talviaikaan olla sateista ja pilvistä vaikka lämpöä riittää.
        Suomalaisten matkanjärjestäjien 3 ja 4 tähden hotellit eivät anna sen parempaa vastinetta Thaimaassa kuin missään muuallakaan (kokemusta ainakin 15 maasta, joissa useimpia yöpymiskohteita osin tosin omatoimimatkoja). Thait hymyilevät, mutta hymy hyytyy heilläkin, kun selkä kääntyy...
        Pari kertaa räätällillä käyneenä, en suosittele varauksetta... Sumsummarun; Eikö matka kuin matka ole juuri niin hyvä kuin sen itse päättää tehdä: hymyile ja ole ystävällinen niin palvelu pelaa missä vaan, syö paikallista ruokaa, liiku muuallakin kuin hotellialueella... Tämän valitusketjun tähden pakko mennä testaamaan, onko Agadir ja Marokko maineensa ansainnut ;)

        luin tuon keskustelulistan läpi. olen aikeissa lähteä agadiriin marras-joulukuun vaihteessa. askarruttaa sellainen asia, että miten tuo ravintolakulttuuri marokossa ja varsinkin agadirissa mahtanee olla? tiedän että alkoholia ei ihan joka paikassa tarjoilla, mutta voisiko joku vaikka valaista asiaa jonkin verran. ja kun minua on peloteltu myös hashiksella, niin jos siitä jotain tietää, niin sekin tieto olisi kiva.


      • matkalainen
        Thaimaako paratiisi? kirjoitti:

        ...olen ollut Bangkokissa, Hua Hinissä ja Phuketissa.
        OK, halpaa on ja ruoka on hyvää.
        Mutta: Phuketin ja Hua Hinin voi täysin rinnastaa mihin tahansa massaturismikohteeseen. Tekemistä on juuri yhtä paljon kuin muuallakin, jos "turistirysässä" koko lomansa viettää. Sää voi Thaimaassakin talviaikaan olla sateista ja pilvistä vaikka lämpöä riittää.
        Suomalaisten matkanjärjestäjien 3 ja 4 tähden hotellit eivät anna sen parempaa vastinetta Thaimaassa kuin missään muuallakaan (kokemusta ainakin 15 maasta, joissa useimpia yöpymiskohteita osin tosin omatoimimatkoja). Thait hymyilevät, mutta hymy hyytyy heilläkin, kun selkä kääntyy...
        Pari kertaa räätällillä käyneenä, en suosittele varauksetta... Sumsummarun; Eikö matka kuin matka ole juuri niin hyvä kuin sen itse päättää tehdä: hymyile ja ole ystävällinen niin palvelu pelaa missä vaan, syö paikallista ruokaa, liiku muuallakin kuin hotellialueella... Tämän valitusketjun tähden pakko mennä testaamaan, onko Agadir ja Marokko maineensa ansainnut ;)

        Makuasioita, mutta itse en voi yhtyä edellisen kirjoittajan mielipiteeseen.

        Totta on, että turistikohteita ovat siinä missä muutkin nuo Thai-kohteet. Muutoin kyllä vaikea verrata johonkin kanarian saareen tai Agadiriin.

        Mitä ilmoihin tulee, niin sadekausi ei ole päällä enää tammikuussa..ainahan voi vähän ripsasta tai enemmänkin, mutta lämpötila on silti puolet enemmäin kuin samaan aikaan Agadirissä. Lomalla oma fiilis on tärkeä, totta se on. Mutta agadirissä olin lomalla kuten muuallakin matkatessa, en silti voi sanoa nauttineeni tuosta lomasta..lähinnä surkea koko paikka. Tämä mun mielipiteeni..eikä enää sen enempää tästä asiasta.


      • matkalainen
        kiinnostaisi tietää kirjoitti:

        luin tuon keskustelulistan läpi. olen aikeissa lähteä agadiriin marras-joulukuun vaihteessa. askarruttaa sellainen asia, että miten tuo ravintolakulttuuri marokossa ja varsinkin agadirissa mahtanee olla? tiedän että alkoholia ei ihan joka paikassa tarjoilla, mutta voisiko joku vaikka valaista asiaa jonkin verran. ja kun minua on peloteltu myös hashiksella, niin jos siitä jotain tietää, niin sekin tieto olisi kiva.

        Alkoe en nauttinut koko matkan aikana, mutta ihanan makeaa marokkolaista minttuteetä kyllä kului.

        Hasiksesta sen verran, että minulle tai matkatoverilleni sitä ei koitettu tarjota. Sen sijaan liikuimme välillä syömässä yms. sellaisen noin 19v nuoren parin kanssa. Näistä poika sanoi, että heitä lähestyttiin tuon tuosta myyntitarkoituksessa. No, poika pujeutui leveisiin lökösortseihin ja "pappalippalakkiin" ja kaipa nämä ajattelivat, että käyttää tavaraa..

        Itse ei törmätty, meille ei koitettu myydä tai tarjota..


      • Merituuli
        matkalainen kirjoitti:

        Makuasioita, mutta itse en voi yhtyä edellisen kirjoittajan mielipiteeseen.

        Totta on, että turistikohteita ovat siinä missä muutkin nuo Thai-kohteet. Muutoin kyllä vaikea verrata johonkin kanarian saareen tai Agadiriin.

        Mitä ilmoihin tulee, niin sadekausi ei ole päällä enää tammikuussa..ainahan voi vähän ripsasta tai enemmänkin, mutta lämpötila on silti puolet enemmäin kuin samaan aikaan Agadirissä. Lomalla oma fiilis on tärkeä, totta se on. Mutta agadirissä olin lomalla kuten muuallakin matkatessa, en silti voi sanoa nauttineeni tuosta lomasta..lähinnä surkea koko paikka. Tämä mun mielipiteeni..eikä enää sen enempää tästä asiasta.

        Kävin Marokossa ekan kerran vuonna 2000, sen jälkeen käyntejä on tullut kuusi lisää,
        pisimmillään kuukauden olen siellä viettänyt. Kertaakaan minua ei ole väkivallalla uhattu enkä muutenkaan ole
        kokenut paikallisten puolelta sen kummempaa kuin nuorten miesten liian intiimiä tuttavallisuutta, josta on selvitty naurulla.
        Marokkolaiset ovat pääasiallisesti upeaa väkeä mutta poikkeuksia mahtuu joukkoon. Itse olen naimisissa marokkolaisen kanssa,
        olemme olleet useamman vuoden. Agadiristä saa irti vaikka mitä, jos vähän vaivautuu ottamaan selvää. Hippielämää tai yökerhomeininkiä, perhelomailua
        tai yksinäistä seikkailua, kaikki onnistuu kun käyttää päätään ja ei ole ennakkoluuloinen. Voi kysellä lisää, jos joku tietty juttu kiinnostaa.


      • Untuvikko
        Merituuli kirjoitti:

        Kävin Marokossa ekan kerran vuonna 2000, sen jälkeen käyntejä on tullut kuusi lisää,
        pisimmillään kuukauden olen siellä viettänyt. Kertaakaan minua ei ole väkivallalla uhattu enkä muutenkaan ole
        kokenut paikallisten puolelta sen kummempaa kuin nuorten miesten liian intiimiä tuttavallisuutta, josta on selvitty naurulla.
        Marokkolaiset ovat pääasiallisesti upeaa väkeä mutta poikkeuksia mahtuu joukkoon. Itse olen naimisissa marokkolaisen kanssa,
        olemme olleet useamman vuoden. Agadiristä saa irti vaikka mitä, jos vähän vaivautuu ottamaan selvää. Hippielämää tai yökerhomeininkiä, perhelomailua
        tai yksinäistä seikkailua, kaikki onnistuu kun käyttää päätään ja ei ole ennakkoluuloinen. Voi kysellä lisää, jos joku tietty juttu kiinnostaa.

        Voiko olla totta, että tuo Marokon Agadir olisi noin väkivaltainen ja vaarallinen paikka. Minä jotenkin kuvittelin, että nyt kun lähdemme turistikohteeseen, siellä olisi ihan turvallista liikkua. En uskalla Suomessakaan liikkua yksin yöllä ja ulkomailla en tietysti liikkuisi sitäkään vähää, mutta uskaltaako siellä edes miehen kanssa liikkua yöllä, vai onko heti puukko selässä? On kyllä ihan uutta tietoa minulle ja iski katumus, että väärä lomakohde taidettiin varata. Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia.
        Piristäkää nyt joku!


      • Merituuli
        Untuvikko kirjoitti:

        Voiko olla totta, että tuo Marokon Agadir olisi noin väkivaltainen ja vaarallinen paikka. Minä jotenkin kuvittelin, että nyt kun lähdemme turistikohteeseen, siellä olisi ihan turvallista liikkua. En uskalla Suomessakaan liikkua yksin yöllä ja ulkomailla en tietysti liikkuisi sitäkään vähää, mutta uskaltaako siellä edes miehen kanssa liikkua yöllä, vai onko heti puukko selässä? On kyllä ihan uutta tietoa minulle ja iski katumus, että väärä lomakohde taidettiin varata. Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia.
        Piristäkää nyt joku!

        Täällä vähän maalaillaan kauhukuvia, mitä helposti tietysti tulee jos jollekin on käynyt jotain ikävää.
        Kuten edellä kerroinkin, olen useita kertoja ollut Agadirissä ja lisäksi olen sieltä tehnyt reissuja Essauiraan, Casablancaan, Marrakeshiin jne. Osan reissuista olen tehnyt marokkolaisen mieheni kanssa
        mutta pari ekaa reissua tein naispuolisen ystäväni kanssa. Koskaan mitään ongelmia ei ollut ellei miesten jatkuvaa kiinnostusta skandinaavisia naisia kohtaan lasketa. Marokkolaiset ovat sympaattista kansaa,jos sinulla on oikeasti jotain hätänä
        tai muuten tarvitset apua, heiltä sitä saa. He ovat mielellään antamassa neuvoja ilman taka-ajatuksia ja takuulla auttavat hotellille jos olet eksynyt (kokemusta on). Tietysti joukossa on poikkeuksia niin kuin kaikkialla. Pariskunnat saavat yleensä liikkua täysin rauhassa,
        parisuhdetta ja miestä kunnioitetaan, silloin jatkuvat treffitarjouksetkin yleensä tyrehtyy. Agadirissa on kahta kansaa: arabeja ja berbeerejä. Berbeerit ovat alkuperäisväestöä, joilla on oma kielensäkin (kuulostaa meikäläisen korvaa arabialta). Berbeereihin voi luottaa paremmin, arabien joukosta löydät suuremmat määrät huijareita.
        Agadirissä on turvallista kulkea sillä se on suhteellisen täynnä poliiseja, joiden tehtävänä on turvata turisteille rauhallinen olo. Paikallisille on mm. kielto, että miehet eivät saa liikuskella turistien (naisten) seurassa, kokeile, niin kyllä pian poliisi tulee kysymään, onko kaikki hyvin.
        Yöllä ei kannata lähteä tietenkään mihinkään tuntemattomaan kolkkaan yksin hengaileen, ei Hesassakaan kannattais. Se on hyvä tietää, että noin klo 23 jälkeen liikkuvat yksinäiset naiset kadulla ovat pääsääntöisesti "huonoja naisia", joten jos ei halua ikävää huomiota ei yksin kannata
        lähteä kaduille siihen aikaan (sekin kokeiltu ja tosi törkeitä ehdotuksia saatu). Monista asioista selviää huumorilla, kuten suorista ehdotuksista. Ylimielinen ei kannata olla sillä se ärsyttää ketä tahansa.
        Jos on kumppani, saa mennä ja tulla kyllä hyvin rauhassa, kun noudattaa normaalia varovaisuutta eikä ihan sokeana usko kaikkeen mihin sanotaan. Marokkolaiset kadunmiehet ovat köyhää mutta ylpeää kansaa, jotka joutuvat rankasti taistelemaan selviämisen kanssa. Heillä ei ole sosiaalihuoltoa ja siksi kaupankäynti on
        kovaa, joskus kauppamiehet tarttuvat ihan epätoivoisesti myymään tuotteitaan. Sitten vaan tinkausta loppuun asti.
        Baarielämä Agadirissa on ihan mukavaa, tosin suomalaisia saa usein hävetä heidän töykeän käytöksensä vuoksi. Paikallisia näkee julkisissa paikoissa harvemmin kännissä eivätkä he ole remuajia.
        Agadir ei ole huono valinta lomalle, sopivasti eksotiikkaa, kaunista luontoa, huvää ja halpaa ruokaa, aurinkoisia ihmisiä. Kannattaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe