voiko pikku- tyttö 11v mennä pikku- koiran kaa koirapuistoon?

minnu3

Siis,olen lekuri ammatiltani ja mulla on usein töitä niihin aikoihin,kun koiramme pitää viedä ulos.Voinko luottaa 11v tytön haltuun koiran? Miten tuo koirapuistossa käyminen.Koiramme on sellainen Elsa Beskowin saduista tuttu musta karvaturri.

19

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turenki1

      jos on hentoinen tyttö viemässä koiraa puistoon,en suosittele.Meillä laiha 60v naapurinrouva saa just ja just pidettyä oma pikku terrierin aisoissa,niin miten pieni hentoinen 11v tyttö pystyy samaan..

    • teeeeeeeeeeeee

      Riippuu koiran luonteesta. Alistuneisuudesta ja rauhallisuudesta. Tottelevaisuudesta. Tytön ja koiran suhteesta. Tytön tulee hallita koira täysin ilman fyysistä voimaa.

      Koira ei toisin sanoen saa provosoitua mistään. Ja täytyy totella. Ja tytön pitää osata antaa selkeät käskyt ja olla se "johtaja". Muutoin täysin vastuutonta. Kaikenlaisia koiria tulee vastaan pelkästään lenkkipolulla. Saati koirapuistossa.

      Itse pistin 9v tyttäreni pienemmän koirani, collien hihnan päähän. Asumme koira kylässä. Siellä tulee jos mitä rähinä iitaa vastaan ja hihnanpäitä. Tarkasti käytiin läpi mihin keskitytään.

      Koira tosin on erittäin alistuva ja tottelevainen ja ei uhmaa mitään ja hakee aina katsekontaktin tai käsimerkkiä. Annoin ohjeet tytölle ja harjoiteltiin muutama kerta lenkkipolulla niin et tulin reippaasti jäljessä,edellä tai tien toisella puolella. Hyvin meni. Rähisevätkin koiruudet tyttö ohitti koira takanaan/sivulla täysin rauhallisesti puikoissa.

      Kerroin mitä saa tehdä mitä ei,millaisiin koiriin voi mennä tutustumaan mihin ei ja vain toisen omistajan luvalla ja tutustuminen vieraisiin koiriin tehtiin muutamaan otteeseen ohjauksella sekin, et tyttö oli hihnanpäässä ja opastin koirien elekieleen jne.

      Hyvin voi antaa jos tyttö on luontainen kyky ja alistuvainen rauhallinen koira käsissä :).

      • teeeeeeeeeeeeee