Presidentti Puh & kumppanit

fefefefe

Presidentti Nalle Puh laski luurin kädestään huokaisten syvään. Piru oli taas kerran merrassa. Talouskriisi sen kun paheni. Ja mitä teki valtiovarainministeri. Hamelnin pillipiipari? Hän sen kun soitti huiluaan.

- Lopeta tuo musisointi. Valtion kassakirstun pohja näkyy jo, ja sinä vaan soittelet. ärähti Puh.

- Musiikki on jumalten kieltä, sanoi pillipiipari. – Ota iisisti! Pulmat ratkeavat kyllä aikanaan.

– Kunpa niin kävisi! mutisi Puh. – Ei ainakaan kääpiöiden toimesta, hän jatkoi.

Kuten tunnettua, pääministerin virkaa toimittivat seitsemän kääpiötä ja päätöksenteko oli sen mukaista: jokainen oli eri mieltä. Mutta edellinen pääministeri Irvikissa oli ollut vielä huonompi.

Puh käveli ikkunaan ja loi apaattisen silmäyksen Mäntyniemeen.

14

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fefefefef

      Ovi aukeni ja sisään astui repsottaviin sandaaleihin ja likaiseen, oranssinväriseen kaapuun pukeutunut kaljupäinen vanhus. Hän näytti epäsiistiltä, suorastaan haisi.

      - Kuka hemmetti uskaltaa tulla tänne ilman lupaa? Miten tuo siivoton ukko pääsi turvamiesten ohitse? ärähti Puh.

      Pillipiipari sanoi: – Minä tiedän kuka hän on! - Hän on Buddha!

      Sitten pillipiipari alkoi soittaa itämaista sävelmää.

      – Minulla on vastaus kaikkiin ongelmiinne, vanhus sanoi hymyillen.

      Puhin karvat nousivat pystyyn. Ukossa oli jotain pahasti vialla... Tilanne vaati kulauksen käynyttä hunajaa. Puh käveli ruukun ääreen ja joi kulauksen.

    • fefefefe

      – Minä kuulin pillipiiparin maagisen huilun kutsuvan minua, joten minä tulin, sanoi vanhus mahtipontisesti. – Minä tulin vuosisatojen takaa - ei! tuhansien vuosien takaa. Pelkästään auttaakseni teitä. Olkaa kiitollisia.

      - En luota apuusi. Tämä talouskriisi koituu tuhoksemme, sanoi Puh synkkänä. Hänen mielestään ukko höperehti.

      - Vaikeutenne ovat kiistatta suuret. Siksi Kaitselmus päätti lähettää luoksenne mahtavan vastavoiman - minut! Buddha sanoi.

      Buddha jatkoi puhettaan: - Apuni ei kuitenkaan ole ilmaista. On eräs ehto...

    • fefefefe

      - Arvasinhan minä, että ukko on umpikiero, tuumi Nalle Puh mielessään. Mutta ääneen hän tokaisi: – Älä jaarittele, vanha mies, vaan kerro ehtosi!

      - Palkkioni tehokkaista neuvoistani Suomen tasavallan auttamiseksi on vaatimaton, suorastaan mitätön... nauratte varmaan, kun kerron, että haluan vain 9 987 654 321 ja puoli ruukullista hunajaa.

      - Ulos täältä, murahti Nalle Puh.

    • fefefefe

      Nalle Puh osoitti käpälällään seinällä roikkuvaa Sauli Niinistön muotokuvaa ja sanoi:

      - Tuossa on edeltäjäni! Hänen valtakaudellaan ongelmat kärjistyivät. Ja kun Niinistö oli äkkiarvaamatta eronnut virastaan ja ruvennut ammattimaiseksi rullaluistelijaksi, lapsille annettiin äänioikeus ja minut valittiin presidentiksi.

      Pillipiipari nyökkäsi. - Niinhän siinä kävi. Voitit Aku Ankan niukasti toisella kierroksella.

    • jgjgddfff

      Nalle Puh päätti soittaa USA:n presidentille. Hän tarttui punaiseen puhelimeen ja näppäili salaisen numeron. Valkoisessa talossa piippasi.

      - Obamalla, Barack puhelimessa.

      - No täällä on Puhin Nalle Suomesta. Kuis hurisee siellä jenkeissä?

      - Eipä kehumista. Taantuma painaa päälle.

      - Niin täälläkin.

      • grgrgrrggg

        Puh päätti puhelun pettyneenä.

        Silloin pillipiipari sanoi: – Miksei perusteta valtioliittoa vaikka Zimbabwen kanssa?

        Siinä oli ratkaisu. Puh näppäili oitis Robert Mugaben numeron.


    • fefefefgef

      Mutta Puh näppäilikin vahingossa Idi Aminin numeron.

      Helvetissä piippasi. – Okei, Idi Amin, sanoi Idi Amin.

      - Ai säkö siellä? No sama se. Täällä puhuu Suomen tasavallan presidentti Nalle Puh. Miten olisi valtioliitto?

      - Okei, sanoi Idi Amin.

    • fefefefef

      Nukuttuaan yön yli Idi Amin tuli katumapäälle.
      – Hitto soikoon, tuli luvattua liikoja. Nyt on vain yksi vaihtoehto... On palattava maan päälle selvittämään sekasotku. Minun on noustava kuolleista.

    • fefefeeff

      Heti aamulla Idi Amin käveli helvetin kirjastoon hakemaan tietoa. Hyllystä löytyi pienellä etsimisellä iso musta kirja nimeltä "Kaikki mitä olet ikinä halunnut tietää kuolleista nousemisesta".

      Idi alkoi lukea kirjaa lukusalissa, jossa olivat myös hänen kaverinsa Adolf Hitler, Stalin ja Pol Pot. Aikoivatkohan hekin nousta kuolleista...

    • fefefefef

      Idi Amin katsoi tarkemmin ympärilleen. Täällähän oli paljon muitakin tuttuja! Tsingis-kaani, Vlad seivästäjä, Himmler, Göbbels... Kaikki lukivat samaa isoa mustaa kirjaa.

    • fefefefef

      Luettuaan kirjan helvetissä järjestettiin kokous, jonka puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Adolf Hitler. Kokouksen alettua Idi toivoi, ettei olisi äänestänyt Hitleriä.

      – Kuolleista nouseminen kuuluu vain arjalaisille, karjui Hitler osoittaen Idi Aminia sormella. – Painu siis täältä, hän jatkoi.

      Idi Amin jätti kirjaston pettyneenä. Mikä nyt neuvoksi?

    • Krutus Pöff

      Presidentti Nalle Puh puhui tv:ssä kansalle suoraan Mäntyniemestä.

      – Kansalaiset, medborgare! Olen saanut erään luotettavan meedion kautta tietää, että Idi Amin aikoo nousta kuolleista. Se estäisi Suomen ja Udandan välisen valtioliiton toteutumisen. Siksi kaikkien on syötävä tänään hunajaa, se on ratkaisu!

      Mutta hunaja loppui pian kaupoista.

    • Bruce Zoff

      Silloin pillipiipari alkoi soittaa merkillistä sävelmää. – Tämä musiikki tuo kansalle hunajaa, hän selitti Puhin nyökytellessä hyväksyvästi. Pian taivaasta alkoikin sataa hunajaa koko Suomeen.

      Illalla tv:n sääennuste kuului: – Odotettavissa koko maahan hunajasadetta, mikä pitää Idi Aminin edelleen helvetissä.

    • Rudus Shack

      Pari kuukautta meni mukavasti, ja Suomen talous tuntui kääntyvän vihdoin nousuun kiitos taivaasta sataneen hunajan.

      Mutta sitten Adolf Hitler onnistui palaamaan helvetistä. Eikä siinä kaikki: hän oli tehnyt itsestään miljoona kopiota. Ei ollut enää paikkakuntaa, jossa ei olisi ollut Hitleriä puhetta pitämässä ja yllyttämässä kansaa vähemmistöjä vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      125
      9854
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2881
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2675
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2069
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1826
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1515
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1498
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1346
    Aihe