Hei te VPK:ssa olevat!
Saatteko olla pois töistä, jos hälytys on tullut ennen oman työvuoron alkua vai pitääkö silloin jättää hälytys väliin, jos epäilee ettei ehdi työvuoroonsa? Sanooko laki/ammattiliitot jotain asiasta? (kesken tehtävän kun ei voi tapahtumapaikalta poistua)
T. Asiaa itsekseen pohtinut...
VKP harrastus ja töissä käyminen
3
680
Vastaukset
- onnikkakuski
Kun olin paikallaan olevassa työssä niin sain työnantajalta luvan poistua töistä hälytyksen tullessa ja jos hälytys tuli tai kesti pitempään kuin työ alkoi niin sain myöhästyä töistä.
Sain jopa mahdollisuuden pitää nukkumispäivän kun olin ollut yön hälytyksessä.
Nykyään tuo ei onnistu nykyisen työni luonteen vuoksi - olen linja-autonkuljettaja ja ajan kiinteitä vuoroja joihin ei ole mahdollisuutta saada nopeasti tuuraajaa - tuuraaja voi olla jopa 200 km päässä. - heiheihuoltanytei
Itse olin pidemmällä hälytyksellä kun työvuoro alkoi (vakiammatilta vartija) ja pyysin sitten yhtä vpk:n naisosaston jäsentä soittamaan minun kännykällä pomolle ja selittämään tilanteen. Minulle löydettiin tuuraaja ja menin töihin 2h myöhässä. Riippuu paljon työpaikasta.
- an()n
Oma työnantaja ei suvaitse myöhästymisiä ollenkaan tai minuuttiakaan aikaisemmin töistä poistumista VPK:n hälytysten takia. VPK:n kanta on taas "jollei pääse niin ei pääse".
Eli jos on töitä niin et pääse ja ei voi mitään. Riippuu paloasemasta ja työnantajasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067