Tarkoitus olisi hankkia Salama kyseiseen kameraan. Mietinnässä kaksi, joko halvempi Metz 44 tai Nikonin oma SB-700. Ohjekirjassa Nikon suosittelee omiaan, luonnollisestikin, mutta miten tuo Metz toimii Nikonissa, onko kellään kertoa omakohtaisia kokemuksia onko Metz ihan asiallinen ja hyvin toimiva vai kannattaako laittaa reilu satanen enemmän ja ostaa SB-700?
Salama D7000:seen
4
288
Vastaukset
- Ei kumpikaan
Enemmän tehoa eurolla:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19930/dbkss/Nissin-Di866-Mark-II-salamalaite-Nikon - J©B
Metz lienee kaikista kestävin ja pitkäikäisin (mulla on edelleen käytössä 80-luvulla hankittu Metz 45).
Metz 44 on vähän liian ”mini”
50 tai 52 olisi mielestäni pitkän päälle viisaampi valinta.
Metzin voit myöhemmin netissä päivitää myös seuraavaan kameraan sopivaksi. - Salamanteri-76
Itse pähkäilin samaa juuri äskettäin ja kyselinpä sitä täälläkin mutten silloin kauhean selkeitä vastauksia asiaan saanut. Päädyin itse lopulta Nikonin omaan SB700 salamaan kun hinta sillekään ei nyt ihan mahdoton ollut.
Nyt parin viikon käytön jälkeen täytyy sanoa että olen ollut siihen todella tyytyväinen. En tiedä mitä kaikkia varusteita muissa salamoissa tulee vakiona mukaan mutta ainakin tuon aidon Nikonin varustus oli minulle iloinen yllätys. Siinä nimittäin tuli mukaan kaksi eri väristä muovista värisuodinta (oranssi ja vihreä), läpikuultava valkoinen "valonhajoitin" sekä sisäänrakennettu ulos vedettävä hajottaja ja valkoinen "kortti" . Ja kaikki menee yhteen aika kompaktin kokoiseen pehmeään säilytyslaukkuun joka siis myös tulee mukaan
Salama myös tunnistaa automaattisesti sen eteen laitetun suotimen ja säätää itsensä sen mukaan.
Eli jos kaikkia vastaavia varusteita ei noissa halvemmissa tule mukaan, kannattaa se ottaa huomioon hintaeroa vertailtaessa.
Lisäksi olen ollut todella tyytyväinen laitteen nopeaan toimintaan, eli se lataa itsensä seuraavaan välähdykseen todella nopeasti eikä pidä latautuessaan mitään ääntä (ainakin vanhat salamat ulisivat ärsyttävästi). Myös käyttö langattomasti on toiminut moitteetta ja antaa todella paljon lisää mahdollisuuksia salaman käyttöön.
Mutta noista toisten valmistajien salamoista minulla ei siis ole kokemuksia joten en pysty vertaamaan.- pepi105
Minulla on ollut ongelmia (tai sanotaan osaamattomuutta) noiden D7000:n salama-asetusten kanssa.
Osti juuri Stockamannilta ulkoisen salaman - tämän Nikon kopion Nissinin.
Integroitu salamani pomppaa koko ajan päälle - kirkkaassa valossakin.Näin on se on tehnyt ilman ulkoista salamaakin...
Mistähän sen saisi pois ja kuinka se pysyy pois kun ulkoinen on kiinnitettynä?Ulkoisella salamalla läheltä otetut kuvat ovat myös rajusti ylivalottuneita.
Miten asetuksi pitäisi laittaa - osaisitko neuvoa, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399