Kylppäriremontin teko

itse

Haluaisimme tehdä itse kylpyhuoneremontin, sillä pidämme puuhastelusta ja tulisihan se toki varmaan edullisemmaksi kuin teettäminen. Kylppärimme on ok-talossa siten, että samassa yhteydessä on sauna ja wc. Tarkoitus olisi laittaa seinät ja lattia uuteen laattaan sekä uusia kalusteet. Suihkun viereen tulisi lasitiiliseinä esteeksi veden roiskumiselle kaapistoihin, jotka tulevat suihkun viereen samalle seinälle.

Ongelmana on, että kylppärissä menee pinta-asennettuna vesiputkia, jotka ovat vesivaraajan alla. Vesivaraaja on siis niin, että sen alle mahtuu kyllä pyykkikone niiden putkien eteen, mutta haluaisimme kuitenkin "koteloida" putket jotenkin. Onko hyviä ideoita? esim. voisiko laittaa jonkin puusäleikön eteen tms vai millainen ilmanvaihto putkille pitää jäädä mahdollista hikoilemista yms. varten?

Toinen kysymys on siitä, että kylppärissä on tehty 2v sitten kosteusmittaukset ja silloin ei ole mitään todettu. Lattialämmitys on. Uskaltaneekohan kuitenkin vetää vanhan laatan päälle suoraan uuden, sillä purkuhomma olis varmaan melkoinen. Kaikkialla takana betonia. Talo rakennettu 1992.

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

2

1216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

tiedä miten putket koteloidaan niin kannattaako _oikeasti_ ryhtyä hommaan itse?? Voit vielä joutua maksamaan työstäsi kalliisti vaikka asunnon myynnin kohdalla. Vesieristys on syytä tarkistaa...tuolloin ainakaan seiniin ei välttämättä laitettu mitään etenkään jos kyse oli betonista.

Annetaan ammattilaisten tehdä heille kuuluvat hommat! ja tehdään me niitä mihin meidät itse kukin on koulutettu.

• Ressu

Ei kannattaisi laatoittaa entisten päälle. Mielummin entiset pois ja uusi veseriste. 1992-mallin vesieristeet eivät ole nykyisten veroisia.
      Remontille tulee kuitenkin hintaa aika paljon, vaikka sen tekisi itse. Siksi ei kannata aivan joka asiassa säästää.
      Teknisesti hyvä, tekipä sen millä periaatteella tahansa, laadusta ei kannata tinkiä.

Voihan ne putket peittää vaikkapa avattavalla kotelolla, joka on päistään avoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      13
      5015
    2. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      143
      3665
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      91
      2266
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1937
    5. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      142
      1903
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      44
      1827
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1566
    8. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1435
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1236
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      164
      1175
    Aihe