Meillä on käytössä vielä perikunnan nimissä lankapuhelin. Soneralta tuli kesällä ilmoitus, että heidän kanssaan voi tehdä sopimuksen, jolloin puhelut normaaleihin lanka-ja kännykkäliittymiin maksavat sunnuntaisin enintään yhden euron. Soitin Soneran asiakaspalveluun ja sovimme sopimuksesta, jonka jälkeen käytimme sunnuntaisin lankapuhelintamme ahkerasti. Seuraava puhelinlasku olikin sitten yllätys, lähes 200 euroa! Soitin taas asiakaspalveluun ja kysyin, kuinka noin iso lasku on mahdollinen, vaikka oli sunnuntaisopimus. Sieltä sanottiin, että he olivat kaksi kertaa soittaneet puhelimeemme, siksi ettei kyseistä sopimusta voikaan tehdä perikunnan nimissä vaan ainoastaan yksityishenkilö. Ihmettelimme, miksei kyseistä tietoa ole tarjouskirjeessä, johon se mielestämme kuuluisi ehdottomasti.
Nähtävästi heidän soittonsa ovat kestäneet vain kymmenisen sekuntia kerralla, sillä jos he olisivat soittaneet pidempään, niin hälytys olisi tullut kännykkääni. Olisihan sielä voitu postittaa myös kirje, postihan olisi tavoittanut meidät kuten laskukin. Olemme todella pettyneet Soneraan!!
Soneran huijaus
7
366
Vastaukset
Hei "mummikin"
Todella harmi kuulla tapauksestasi!
Meillä on tosiaan euron sunnuntai-sopimus, ja se on määräaikainen sopimus, joten jo sen luonteensakin takia se tehdään vain luontaisen henkilön kanssa. Olet ihan oikeassa että tuosta olisi hyvä olla maininta myös tarjouskirjeessä, toimitan tästä toiveen eteenpäin.
Eikö kännykässäsi näkynyt ollenkaan että olemme yrittäneet tavoitella? Huonolla tuurilla voi olla että yhteysnumerona on ollut meillä täällä väärä numero, muuten sen olisi pitänyt näkyä ihan siellä puhelimessa että meiltä on yritetty soitella.
Tässä on sattumusten summa nyt kyseessä, ja ymmärrän että varmasti harmittaa. Lähetämme aina tilaus/kytkentävahvistuksen kun kytkemme päälle uusia palveluita/sopimuksia, sellaista ei sitten tietenkään tässä tilanteessa tullut, kun palvelua ei oltu kytketty päälle ollenkaan. Tottakai, tämä rajoitus olisi pitänyt tulla esille jo alkuperäisen puhelun aikana, eikä vasta jälkikäteen erillisellä soitolla, joka ei sitten edes tavoittanut.
Melkein tekisin niin, että soittaisin asiakaspalveluumme vielä kerran, ja tekisin tuosta ihan reklamaation. En lupaa, että se välttämättä auttaa, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Kaikesta huolimatta mukavaa alkanutta vuotta,
Tero@SoneraPartio- jantsu3
Käytössäni on 24 mbits kuituyhteys ja nettitikku täydellä nopeudella ja 20 gigan rajalla. Sain kotiini kirjeen Soneralta jossa kerrottiin että taloomme on tehty linjamuutoksia jotka mahdollistavat 100 mbits nopeuden. Kyselin Soneran asiakaspalvelusta lisätietoja ja siellä nainen lähti puhelun aikana kysymään minulle tarkempia tarjoustietoja. Minulle tarjottiin 100 mbits yhteyttä sama käytössä oleva nettitikku paketti KotiTV palvelut ja maksan 30 euron kertamaksun digiboksista. Tämä kaikki luvattiin 10 euroa halvemmalla kuin nykyinen kuukausikustannus on. Kävimme tämän tarjouksen sisällön ja hinnan läpi pari kertaa jonka jälkeen sovimme että tilaus on nyt tehty ja asia lähtee eteenpäin. Nyt sitten muutaman päivän jälkeen ihmettelin kun mitään vahvistuksia tms. ei tule sähköpostiin. Otin uudelleen yhteyttä Soneran asiakaspalveluun ja tiedustelin tilauksen tilannetta. Nyt sitten minulle kerrottiin, että tarjouksen tehnyt asiakaspalvelija tarjosi pakettia hinnalla jolla sitä ei voi tarjota! Sitten minulle alettiin tarjoamaan samaa pakettia, mutta nettitikun pakettia riisuttuna ja hinta oli sitten tottakai kalliimpi kuin aikaisempi tarjoukseni. Pointtini on siis se, että Sonera antaa ensin katteettoman, hienon tarjouksen, ja sen jälkeen tarjous pyörretään ja tarjotaan "melkein samaa" ominaisuuksiltaan riisuttuna ja hinta korkeampana. Joskus sitten asiakkaat tuohon huijaukseen menevät koska ovat esim. kiinnostuneet nopeasta nettiyhteydestä. OLKAA TARKKOJA NÄIDEN SONERAN "HYVIEN TARJOUKSIEN" KANSSA!
- mummikin
Kiitos, vastauksesta!
Äsken tuli Soneralta kirje, joka sisälsi puhelinlaskun lisäksi taas tuo "euron sunnuntai"-mainoksen eikä siinä vieläkään ollut mainintaa, ettei sitä voi solmia kaikkiin lankaliittymiin.
Teillä oli kyllä ihan oikea numero, ette vaan olleet malttaneet soittaa kyllin kauan, että puhelunne lankapuhelimesta olisi ehtinyt siirtyä kännykkään, joten numeroa ei luonnollisesti näkynyt kännykässäni.
Tämän harmittavan tapauksen takia olen rajoittanut merkittävästi lankapuhelimen käyttöä ja muutenkin luottamukseni Soneraan on aika lailla vähentynyt.
Heippa,
Nyt kyllä ottaisin yhteyttä asiakaspalveluumme, pitäähän tähän nyt selvyys saada, jo ihan siitäkin syystä että pyrimme siirtämään aina lankaliittymät esim. omaisen nimiin, perikunnan nimillä emme niitä mielellämme pidä vaan liittymillä olisi hyvä olla omistajana luontainen henkilö (tai yritys).
Samalla saatte selvitettyä tuon Euron Sunnuntaisopimuksen, ettei tarvi alkaa puhelimen käyttöä rajoittamaan :)
Tero@SoneraPartio- Kyllästynyt soneraan
Nyt kyllä vaikuttaa siltä, että huijaatte pahasti. Soitin teidän asikaspalvelunumeroon teidän mokienne takia ja multa veloitettiin siitä 4 euroa vaikka sen piti olla ilmainen numero. Ja siinä ei ollut vielä kaikki veloititte sen lisäksi myös palvelunumeron estosta 9.90? Ihmeen huijausta, en haluaisi olla tekemisissä enää teidän kanssanne missään tapauksessa, koska opiskelijabudjetilla en pysty leikkimään teidän kanssanne huijauspeliä.
Olen kyllä yrittänyt selvittää asiaa teidän henkilökunnan kanssa, joka vaan ehdotti laskuerittelyä, joka olisi maksanut 9.90. Eikä hän yrittänyt edes ratkaista asiaa asiallisesti vaan kuulosti kyllästyneeltä ja ehdotti vaan tuota laskuerittelyä, joka olisi maksanut lisää rahaa. Vaikuttaa siltä, että tällaista tapahtuu teillä useamminkin.
Aiemman liittymäni kanssa ei käynyt koskaan mitään tällaista ja olenkin vaihtamassa nopeasti ennen kun ehditte veloittaa lisää rahaa. En voisi kehua teidän toimintaa. - kusetettu2
Moi. Sonera maksattaa vieläkin minuaa. Ostin Doro-puhelimen( koska siinä on hyvä kamera) v. 2012 maaliskuussa. Viimeisen laskun piti tulla maaliskuussa-soitinkin sinne. Yhä vaan laskua pukkaa.
Älkää ikinä liittykö Soneraan ja TeleFinlandiin.
TeleFinlandilta tuli hirveitä laskuja, joihin ei ollut mitään selitystä.
Viime vuonna soittelin heille laskuista monta kertaa.
Laskivat tarkemmin ja aina puhelinlasku aleni monta kymppiä.
Nyt mulla on DND: n netti ja ostan kioskilta Saunalahden liittymiä puhelimeen.
Saunalahden prepaid-liittymässä nimittäin näkee aina saldon kun puhuu tai lähettää tekstarin.- kusetettu2
Anteeksi kirjoitusvirheet! DNA: n netti.
Olin niin kiihtynyt ja vihainen, että tuli toinenkin kirjoitusvirhe, mutta asiani lienee tuli selväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1314577
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233142Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132584- 462171
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591733Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471659- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201486- 281470
- 951211