Koneessa oleviin likaisiin astioihin (lähinnä ruokailuvälineet, kauhat, paistolastat yms.) alkaa muodostua hometta jo toisena päivänä. Kaikki koneeseen laitetut astiat on kuitenkin huuhdeltu hyvin, sillä kestää joitakin päiviä, ennen kuin astioita tulee koneellisen verran. Näin on toimittu vuosia, mutta hometta on alkanut tulla vasta viime aikoina. Koneessa oli kerran veitsi, jolla oli leikattu vuohenjuustoa, ja siihen hometta alkoi tulla ensimmäisen kerran. Jos siitä kaikki alkoi, miten saan homeen tulon loppumaan? Koneella on pesty lukuisia kertoja tuon jälkeen, ja sitruunahappoakin on kokeiltu. Onko home voinut pesiä jonnekin letkuihin, josta se sitten ryömii esiin? ;o) Hometta ei kuitenkaan synny esim. lautasten pinnalle. Saanko homeen jollain konstein taltutettua vai saanko tästä hyvän syyn hankkia uuden astianpesukoneen?!
Hometta astianpesukoneessa!
4
9340
Vastaukset
- make
hei, pidätkö koneen kantta kiinni ennen kuin kone on täynnä eli onko mitään vaikutusta, jos pitää koneen kannen raollaan ennen pesua, itse en ainakaan koskaan napsauta kantta kiinni, kuin vasta pesuvaiheessa. Lisäksi en koskaan huuhtele astioita sen enempää, isommat kaavin pois, silti tulee hyvin puhtaaksi, vaikka pesen vain n.
kerran viikossa. Voisiko näillä olla vaikutusta asiaan?- Tiskari
Koneen kansi on ollut kiinni ja raollaan, eli tuolla asialla ei ole vaikutusta asiaan. Puhtaaksi meilläkin astiat tulee muuten, mutta varsinkin puisiin lastoihin jää hometta pesunkin jälkeen. Home siis kiusaa edelleen, eli ottaisin mielelläni vastaan lisää vinkkejä.
- make
Tiskari kirjoitti:
Koneen kansi on ollut kiinni ja raollaan, eli tuolla asialla ei ole vaikutusta asiaan. Puhtaaksi meilläkin astiat tulee muuten, mutta varsinkin puisiin lastoihin jää hometta pesunkin jälkeen. Home siis kiusaa edelleen, eli ottaisin mielelläni vastaan lisää vinkkejä.
Siis noita puulastojahan ei sais edes koneessa pestä!!!
- voi auttaa
Kodinkoneiden huoltoliikkeistä saa ainetta, joka poistaa rasvan ja kalkin sekä homeen tarvitseman kasvualustan. Ostin itse kahta eri ainetta kun pyykinpesukoneeni "homehtui". He antoivat myös muita neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835