Asunnon myyminen itse

Pasi

Olen myymässä kaksiota Tampereelta ja ajettelin hoitaa myymisen itse. Tuntuu vähän turhalta maksaa välittäjällä monta tuhatta euroa, koska asunto menee varmasti suht. helposti kaupaksi.

Mihin kannattaisi laittaa ilmoitus? Onko netissä Oikotien ja news-ryhmien lisäksi jotain hyviä ilmoituspalstoja? Kuulisin mielelläni kaikenlaisia vinkkejä asunnon myymisen liittyen.

4

936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedonantaja

1. Tee asunnosta helposti ja ilmaiseksi (tai vaihtoehtoisesti pienellä rahalla nopeampana ilman mainoksia) oma sivu. Tällaisen voit tehdä esim. palvelussa www.tripod.com. Oma sivu on siitä kätevä, että saat sinne kuvia ja tietoa tosi mukavasti ja sivun tekeminen ei ole vaikeaa eikä työlästä.

2. Oikotie on myös välittäjän mukaan tehokas kanava. Käytä sitä, koska se ei yksityiselle maksa paljoa.

3. Mainosta paikallisessa lehdessä lyhyesti ja nasevasti. Esim. HYVÄ 3h k, 120.000€, 050-xx23xx23, www.kolmio.tripod.com.

4. Järjestä esittely, josta kerrot nettisivullasi ja esim. oikotiellä.

Vaivannäkö kannattaa.

• Jere

Varaudu välittäjien soitteluun! Minä möin pari vuotta sitten vanhan kaksioni (helsingistä) itse ja sain viikon aikana soittoja yli kolmelta kymmeneltä välittäjältä...välillä tuntui ettei muut soitakaan. No asunto meni kyllä jo toisella näytöllä (ilmoitus hesarissa ja oikotiellä) vaikka suurin osa välittäjistä sanoikin etten saisi sitä itse myytyä.

Eli itse myyminen kannattaa kyllä rahallisesti, mutta välittäjien soitot voi ärsyttää!

• asunto

Hei, jos on huolta kauppakirjojen tekemisestä niin kysy sitä pankiltasi. Todennököisesti pankki voi tehdä kauppakirjat maksua vastaan, mikäli et itse rohkene niitä tehdä. Halvemmaksi tulee kuitenkin niin, kuin myydä välittäjän kautta.

Ilmoittaa kannattaa varmaan paikallisessa ilmaisjakelulehdessä tai sanomalehdessä. Sinuna saattaisin kokeilla etuovea tai oikótietä, jos lehti-ilmoikkeilla ei tule yhteyden ottoja..näin ne saavat s-postiin viestin asunnostasi, joilla on asuntovahti ko. sivuilla päällä ja joiden kriteerit asutosi täyttää.

• Minä

Laitoin ilmoituksen viime viikon etuovi.com-lehteen, maksoi 30€. Nyt tehdään kaupat ensi viikolla. Kannattaa laittaa ilmoitukseen "ei välittäjille". Kauppakirjoja myy kirjakaupat ja itse voi kaupat tehdä, katso jos sulla on joku vanha kauppakirja ja ota mallia. Isännöitsijäntodistus tarvitaan. Oma Pankki tilaa osakekekirjat. Itse tiedän enemmän huomenna kun soittavat mulle. Mutta itse voi todella tehdä kaupat sanoivat pankissa vaikka heilläkin on oma notaarinsa, se vain maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe