Kun otin 110 kiinalaisen rossin magneeton kopan irti sieltä tuli öljyä niin kuuluuko siellä olla öljyä vai onko stefa mennyt paskaksi? :D
110 magneeton kopassa öljyä
10
3928
Vastaukset
- fdsgery
Kiinan romuista ei ole tietoa mutta oikeissa pyörissä siellä on öljyä.
- KATSO!!!!
Hei!! Se pitää olla koko crossi sivuttain, niin sieltä ei tipu öljyä yms. Meillä on 110 ja 150 kiinalaiset x)
- mr.papi
Mitä ihmettä? Eihän magneetosta mitään öljyä kuulu ikinä tulla... Jos tulee, niin silloin on stefa paskana.
- dsfsdfsdfds
mr.papi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eihän magneetosta mitään öljyä kuulu ikinä tulla... Jos tulee, niin silloin on stefa paskana.
kyllä siellä öljy kuuluu olla. Vajaatahtisista en ole varma, mutta nelareissa siellä ainakin öljyä on..
- mr.papi
dsfsdfsdfds kirjoitti:
kyllä siellä öljy kuuluu olla. Vajaatahtisista en ole varma, mutta nelareissa siellä ainakin öljyä on..
Sinulla on kyllä nyt iso aukko sivistyksessä tämän magneeton suhteen...
Katsos kun magneetossa ei ole yhtään pintaa, jota pitäisi voidella tai jäähdyttää. Sen sijaan magneetossa kulkee sähköä ja jos siellä on öljyä, niin siellä on periaatteessa oiklosulku. En kyllä tiedä toimiiko magneetto edes, jos siellä on öljyä... Ja miksi kampiakselilla olisi stefa ennen magneettoa, jos sinne saisi päästä oljyä? Magneeton kopassa oleva tiivistekkin on vain pölysuoja, jotta kaikki kävyt eivät pyörisi siellä. Johan jo pelkästään siitä tiivisteestä, joka on magneetosta lähtevien johtojen ympärillä kusisi kaikki öljyt pihalle.
Ja magneetto toimii samalla tavalla, oli tahteja sitten kuinka paljon tahansa. - dsfgdhg
mr.papi kirjoitti:
Sinulla on kyllä nyt iso aukko sivistyksessä tämän magneeton suhteen...
Katsos kun magneetossa ei ole yhtään pintaa, jota pitäisi voidella tai jäähdyttää. Sen sijaan magneetossa kulkee sähköä ja jos siellä on öljyä, niin siellä on periaatteessa oiklosulku. En kyllä tiedä toimiiko magneetto edes, jos siellä on öljyä... Ja miksi kampiakselilla olisi stefa ennen magneettoa, jos sinne saisi päästä oljyä? Magneeton kopassa oleva tiivistekkin on vain pölysuoja, jotta kaikki kävyt eivät pyörisi siellä. Johan jo pelkästään siitä tiivisteestä, joka on magneetosta lähtevien johtojen ympärillä kusisi kaikki öljyt pihalle.
Ja magneetto toimii samalla tavalla, oli tahteja sitten kuinka paljon tahansa.kyllä se nyt niin on parahin mr.papi että sinulla on vielä opittavaa crossipyörien moottoreista..:)
vilkaiseppas vaikka tätä kuvaa:
http://i44.photobucket.com/albums/f9/dirtyhucker/DSC05520.jpg
Huomaa että vauhtipyörän/magneeton takana näkyy mm. nokkaketju joka on aina voideltu. Nokkaketjun "tunneli" on suoraan yhteydessä kannen päälle ja siis nokka-akseleihin, jotka ovat aina voideltuja. Olen avannut muutaman erimerkin crossin ja kaikissa tilanne on juurikin samanlainen. Hondassa taisi jopa öljyn tarkistusikkunakin olla vauhtipyörän puolen poskessa. - mr.papi
dsfgdhg kirjoitti:
kyllä se nyt niin on parahin mr.papi että sinulla on vielä opittavaa crossipyörien moottoreista..:)
vilkaiseppas vaikka tätä kuvaa:
http://i44.photobucket.com/albums/f9/dirtyhucker/DSC05520.jpg
Huomaa että vauhtipyörän/magneeton takana näkyy mm. nokkaketju joka on aina voideltu. Nokkaketjun "tunneli" on suoraan yhteydessä kannen päälle ja siis nokka-akseleihin, jotka ovat aina voideltuja. Olen avannut muutaman erimerkin crossin ja kaikissa tilanne on juurikin samanlainen. Hondassa taisi jopa öljyn tarkistusikkunakin olla vauhtipyörän puolen poskessa.Perskules, nyt iski epävarmuus :/ En ole ikinä nelarin magneettoa avannut, mutta mitenkä staattori voi mukamas toimia, jos se ui öljyssä?
- dfgsff
mr.papi kirjoitti:
Perskules, nyt iski epävarmuus :/ En ole ikinä nelarin magneettoa avannut, mutta mitenkä staattori voi mukamas toimia, jos se ui öljyssä?
kyllä se hyvin toimii. Käytetään muuntajissakin muuntajaöljyä ja staattorin käämit on lakalla suojattu jokatapauksessa. Eikä öljyn sähkönjohtavuus taida hääppöinen olla, mutta hapettumaa se kyllä ehkäisee hyvin.
- mr.pöpi
Haha, palo ja ulos :D bööörn!! voi voi, mr.papi, aina pakko päästä pätemään joka asiaan vaikkei mistään mitään tiedä. Miksi edes kommentoit jos et ole koskaan nelaricrossin magneettoa aukonut? Joskus vaan kannattaisi pysyä kolossaan tai hankkia vaikka muitakin harrastuksia kuin foorumeilla päteminen.
- mr.papi
Joo en minäkään mikään kaikkitietävä ole (enkä tietääkseni niin ole missään mainostanutkaan), mutta moottoreiden kanssa on kyllä tullut enemmän ja vähemmän pelattua, joten et voi kyllä mitenkään väittää etten mistään mitään tietäisi. Koetappa vaikka itse rekisteröityä tänne foorumille, niin katsotaan sitten kumpi puhuu enemmän totta. Mutta sitä ennen sinulla ei ole varaa tulla sanomaan minun vastauksistani yhtään mitään.
Ja mistä päättelet, ettei minulla ole muita harrastuksia? Aika velho olet, jos luulet tietäväsi minun harrastukset vaikket ole minua koskaan nähnytkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356