Kun otin 110 kiinalaisen rossin magneeton kopan irti sieltä tuli öljyä niin kuuluuko siellä olla öljyä vai onko stefa mennyt paskaksi? :D
110 magneeton kopassa öljyä
11
4456
Vastaukset
- fdsgery
Kiinan romuista ei ole tietoa mutta oikeissa pyörissä siellä on öljyä.
- KATSO!!!!
Hei!! Se pitää olla koko crossi sivuttain, niin sieltä ei tipu öljyä yms. Meillä on 110 ja 150 kiinalaiset x)
- mr.papi
Mitä ihmettä? Eihän magneetosta mitään öljyä kuulu ikinä tulla... Jos tulee, niin silloin on stefa paskana.
- dsfsdfsdfds
mr.papi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eihän magneetosta mitään öljyä kuulu ikinä tulla... Jos tulee, niin silloin on stefa paskana.
kyllä siellä öljy kuuluu olla. Vajaatahtisista en ole varma, mutta nelareissa siellä ainakin öljyä on..
- mr.papi
dsfsdfsdfds kirjoitti:
kyllä siellä öljy kuuluu olla. Vajaatahtisista en ole varma, mutta nelareissa siellä ainakin öljyä on..
Sinulla on kyllä nyt iso aukko sivistyksessä tämän magneeton suhteen...
Katsos kun magneetossa ei ole yhtään pintaa, jota pitäisi voidella tai jäähdyttää. Sen sijaan magneetossa kulkee sähköä ja jos siellä on öljyä, niin siellä on periaatteessa oiklosulku. En kyllä tiedä toimiiko magneetto edes, jos siellä on öljyä... Ja miksi kampiakselilla olisi stefa ennen magneettoa, jos sinne saisi päästä oljyä? Magneeton kopassa oleva tiivistekkin on vain pölysuoja, jotta kaikki kävyt eivät pyörisi siellä. Johan jo pelkästään siitä tiivisteestä, joka on magneetosta lähtevien johtojen ympärillä kusisi kaikki öljyt pihalle.
Ja magneetto toimii samalla tavalla, oli tahteja sitten kuinka paljon tahansa. - dsfgdhg
mr.papi kirjoitti:
Sinulla on kyllä nyt iso aukko sivistyksessä tämän magneeton suhteen...
Katsos kun magneetossa ei ole yhtään pintaa, jota pitäisi voidella tai jäähdyttää. Sen sijaan magneetossa kulkee sähköä ja jos siellä on öljyä, niin siellä on periaatteessa oiklosulku. En kyllä tiedä toimiiko magneetto edes, jos siellä on öljyä... Ja miksi kampiakselilla olisi stefa ennen magneettoa, jos sinne saisi päästä oljyä? Magneeton kopassa oleva tiivistekkin on vain pölysuoja, jotta kaikki kävyt eivät pyörisi siellä. Johan jo pelkästään siitä tiivisteestä, joka on magneetosta lähtevien johtojen ympärillä kusisi kaikki öljyt pihalle.
Ja magneetto toimii samalla tavalla, oli tahteja sitten kuinka paljon tahansa.kyllä se nyt niin on parahin mr.papi että sinulla on vielä opittavaa crossipyörien moottoreista..:)
vilkaiseppas vaikka tätä kuvaa:
http://i44.photobucket.com/albums/f9/dirtyhucker/DSC05520.jpg
Huomaa että vauhtipyörän/magneeton takana näkyy mm. nokkaketju joka on aina voideltu. Nokkaketjun "tunneli" on suoraan yhteydessä kannen päälle ja siis nokka-akseleihin, jotka ovat aina voideltuja. Olen avannut muutaman erimerkin crossin ja kaikissa tilanne on juurikin samanlainen. Hondassa taisi jopa öljyn tarkistusikkunakin olla vauhtipyörän puolen poskessa. - mr.papi
dsfgdhg kirjoitti:
kyllä se nyt niin on parahin mr.papi että sinulla on vielä opittavaa crossipyörien moottoreista..:)
vilkaiseppas vaikka tätä kuvaa:
http://i44.photobucket.com/albums/f9/dirtyhucker/DSC05520.jpg
Huomaa että vauhtipyörän/magneeton takana näkyy mm. nokkaketju joka on aina voideltu. Nokkaketjun "tunneli" on suoraan yhteydessä kannen päälle ja siis nokka-akseleihin, jotka ovat aina voideltuja. Olen avannut muutaman erimerkin crossin ja kaikissa tilanne on juurikin samanlainen. Hondassa taisi jopa öljyn tarkistusikkunakin olla vauhtipyörän puolen poskessa.Perskules, nyt iski epävarmuus :/ En ole ikinä nelarin magneettoa avannut, mutta mitenkä staattori voi mukamas toimia, jos se ui öljyssä?
- dfgsff
mr.papi kirjoitti:
Perskules, nyt iski epävarmuus :/ En ole ikinä nelarin magneettoa avannut, mutta mitenkä staattori voi mukamas toimia, jos se ui öljyssä?
kyllä se hyvin toimii. Käytetään muuntajissakin muuntajaöljyä ja staattorin käämit on lakalla suojattu jokatapauksessa. Eikä öljyn sähkönjohtavuus taida hääppöinen olla, mutta hapettumaa se kyllä ehkäisee hyvin.
- mr.pöpi
Haha, palo ja ulos :D bööörn!! voi voi, mr.papi, aina pakko päästä pätemään joka asiaan vaikkei mistään mitään tiedä. Miksi edes kommentoit jos et ole koskaan nelaricrossin magneettoa aukonut? Joskus vaan kannattaisi pysyä kolossaan tai hankkia vaikka muitakin harrastuksia kuin foorumeilla päteminen.
- mr.papi
Joo en minäkään mikään kaikkitietävä ole (enkä tietääkseni niin ole missään mainostanutkaan), mutta moottoreiden kanssa on kyllä tullut enemmän ja vähemmän pelattua, joten et voi kyllä mitenkään väittää etten mistään mitään tietäisi. Koetappa vaikka itse rekisteröityä tänne foorumille, niin katsotaan sitten kumpi puhuu enemmän totta. Mutta sitä ennen sinulla ei ole varaa tulla sanomaan minun vastauksistani yhtään mitään.
Ja mistä päättelet, ettei minulla ole muita harrastuksia? Aika velho olet, jos luulet tietäväsi minun harrastukset vaikket ole minua koskaan nähnytkään...
- Anonyymi
kannattaa vaihtaa magneeton öljyt vuosittain ettei palokammio viritykset katoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224194- 183186
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3952250Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 271931
- 311787
- 321639
- 141457
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121231