110 magneeton kopassa öljyä

110cc

Kun otin 110 kiinalaisen rossin magneeton kopan irti sieltä tuli öljyä niin kuuluuko siellä olla öljyä vai onko stefa mennyt paskaksi? :D

10

3517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsgery

      Kiinan romuista ei ole tietoa mutta oikeissa pyörissä siellä on öljyä.

    • KATSO!!!!

      Hei!! Se pitää olla koko crossi sivuttain, niin sieltä ei tipu öljyä yms. Meillä on 110 ja 150 kiinalaiset x)

      • mr.papi

        Mitä ihmettä? Eihän magneetosta mitään öljyä kuulu ikinä tulla... Jos tulee, niin silloin on stefa paskana.


      • dsfsdfsdfds
        mr.papi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Eihän magneetosta mitään öljyä kuulu ikinä tulla... Jos tulee, niin silloin on stefa paskana.

        kyllä siellä öljy kuuluu olla. Vajaatahtisista en ole varma, mutta nelareissa siellä ainakin öljyä on..


      • mr.papi
        dsfsdfsdfds kirjoitti:

        kyllä siellä öljy kuuluu olla. Vajaatahtisista en ole varma, mutta nelareissa siellä ainakin öljyä on..

        Sinulla on kyllä nyt iso aukko sivistyksessä tämän magneeton suhteen...

        Katsos kun magneetossa ei ole yhtään pintaa, jota pitäisi voidella tai jäähdyttää. Sen sijaan magneetossa kulkee sähköä ja jos siellä on öljyä, niin siellä on periaatteessa oiklosulku. En kyllä tiedä toimiiko magneetto edes, jos siellä on öljyä... Ja miksi kampiakselilla olisi stefa ennen magneettoa, jos sinne saisi päästä oljyä? Magneeton kopassa oleva tiivistekkin on vain pölysuoja, jotta kaikki kävyt eivät pyörisi siellä. Johan jo pelkästään siitä tiivisteestä, joka on magneetosta lähtevien johtojen ympärillä kusisi kaikki öljyt pihalle.

        Ja magneetto toimii samalla tavalla, oli tahteja sitten kuinka paljon tahansa.


      • dsfgdhg
        mr.papi kirjoitti:

        Sinulla on kyllä nyt iso aukko sivistyksessä tämän magneeton suhteen...

        Katsos kun magneetossa ei ole yhtään pintaa, jota pitäisi voidella tai jäähdyttää. Sen sijaan magneetossa kulkee sähköä ja jos siellä on öljyä, niin siellä on periaatteessa oiklosulku. En kyllä tiedä toimiiko magneetto edes, jos siellä on öljyä... Ja miksi kampiakselilla olisi stefa ennen magneettoa, jos sinne saisi päästä oljyä? Magneeton kopassa oleva tiivistekkin on vain pölysuoja, jotta kaikki kävyt eivät pyörisi siellä. Johan jo pelkästään siitä tiivisteestä, joka on magneetosta lähtevien johtojen ympärillä kusisi kaikki öljyt pihalle.

        Ja magneetto toimii samalla tavalla, oli tahteja sitten kuinka paljon tahansa.

        kyllä se nyt niin on parahin mr.papi että sinulla on vielä opittavaa crossipyörien moottoreista..:)
        vilkaiseppas vaikka tätä kuvaa:
        http://i44.photobucket.com/albums/f9/dirtyhucker/DSC05520.jpg
        Huomaa että vauhtipyörän/magneeton takana näkyy mm. nokkaketju joka on aina voideltu. Nokkaketjun "tunneli" on suoraan yhteydessä kannen päälle ja siis nokka-akseleihin, jotka ovat aina voideltuja. Olen avannut muutaman erimerkin crossin ja kaikissa tilanne on juurikin samanlainen. Hondassa taisi jopa öljyn tarkistusikkunakin olla vauhtipyörän puolen poskessa.


      • mr.papi
        dsfgdhg kirjoitti:

        kyllä se nyt niin on parahin mr.papi että sinulla on vielä opittavaa crossipyörien moottoreista..:)
        vilkaiseppas vaikka tätä kuvaa:
        http://i44.photobucket.com/albums/f9/dirtyhucker/DSC05520.jpg
        Huomaa että vauhtipyörän/magneeton takana näkyy mm. nokkaketju joka on aina voideltu. Nokkaketjun "tunneli" on suoraan yhteydessä kannen päälle ja siis nokka-akseleihin, jotka ovat aina voideltuja. Olen avannut muutaman erimerkin crossin ja kaikissa tilanne on juurikin samanlainen. Hondassa taisi jopa öljyn tarkistusikkunakin olla vauhtipyörän puolen poskessa.

        Perskules, nyt iski epävarmuus :/ En ole ikinä nelarin magneettoa avannut, mutta mitenkä staattori voi mukamas toimia, jos se ui öljyssä?


      • dfgsff
        mr.papi kirjoitti:

        Perskules, nyt iski epävarmuus :/ En ole ikinä nelarin magneettoa avannut, mutta mitenkä staattori voi mukamas toimia, jos se ui öljyssä?

        kyllä se hyvin toimii. Käytetään muuntajissakin muuntajaöljyä ja staattorin käämit on lakalla suojattu jokatapauksessa. Eikä öljyn sähkönjohtavuus taida hääppöinen olla, mutta hapettumaa se kyllä ehkäisee hyvin.


    • mr.pöpi

      Haha, palo ja ulos :D bööörn!! voi voi, mr.papi, aina pakko päästä pätemään joka asiaan vaikkei mistään mitään tiedä. Miksi edes kommentoit jos et ole koskaan nelaricrossin magneettoa aukonut? Joskus vaan kannattaisi pysyä kolossaan tai hankkia vaikka muitakin harrastuksia kuin foorumeilla päteminen.

      • mr.papi

        Joo en minäkään mikään kaikkitietävä ole (enkä tietääkseni niin ole missään mainostanutkaan), mutta moottoreiden kanssa on kyllä tullut enemmän ja vähemmän pelattua, joten et voi kyllä mitenkään väittää etten mistään mitään tietäisi. Koetappa vaikka itse rekisteröityä tänne foorumille, niin katsotaan sitten kumpi puhuu enemmän totta. Mutta sitä ennen sinulla ei ole varaa tulla sanomaan minun vastauksistani yhtään mitään.

        Ja mistä päättelet, ettei minulla ole muita harrastuksia? Aika velho olet, jos luulet tietäväsi minun harrastukset vaikket ole minua koskaan nähnytkään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe