Cruzbroker Vantaa - välttäkää!

Välttäkää paikkaa

Ostin jonkin aikaa sitten tietokoneen Cruzbrokerista. Aluksi luulin sen olevan hyvin rakennettu, mutta vähän aikaa huomasin että siinä on kaikki kasattu päin vittua. Aion tehdä asiasta reklamaation ja vaatia korvauksia. Sen opin että tuolta ei saa muuta ostettua kuin paskaa. Jos haluaa toimivan koneen, on se parempi rakentaa itse kuin antaa jonkun torvelon amiksen kasata sitä.

81

9901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12-21

      No mikä siinä oli mielestäsi väärin?

    • Kertosit edes, mitä siinä koneessa oli tehty väärin? Ehkä sun kannattaa jatkossa kasata koneesi itse?
      Ite asioinut tuossa putiikissa useammankin kerran, ja komponentit mitä tuolta ostanut, niin toimineet ihan hyvin.

      • www

        Kumma kun avaaja ei ole uskaltanut edes nimeään laittaa väitteidensä tueksi ja kiroilee kun teini.

        Ainiin, unohdin että me olemme Suomi24:ssä. Yhtähyvin avaaja voi olla ylläpitäjäkin.


      • Just Joo
        www kirjoitti:

        Kumma kun avaaja ei ole uskaltanut edes nimeään laittaa väitteidensä tueksi ja kiroilee kun teini.

        Ainiin, unohdin että me olemme Suomi24:ssä. Yhtähyvin avaaja voi olla ylläpitäjäkin.

        Mikäs sinun nimesi sitten on?

        Terveisin
        Just Joo


      • Anonyymi

        Minäkin olen tuolta ostanut osia, ei mitään vikoja ole ollut. Se viimeinen ostos oli Lenovon uudehkoon Thinkpadiin (se on läppäri) Kingstonin 16 GT:n lisämuistikalikka . Asensin sen itse ja hyvin toimi, ei tarvinnut käyttää alkuperäistä Lenovo-merkkistä muistia. Muisti oli tilaustavaraa. Se tuli alle viikossa myymälään, josta noudin sen.


      • Anonyymi

        Samoin kyllä voi Brokersin hemmot on täysin ammattilaisia että vaikea on uskoa tollasta BS:ää.


      • Anonyymi

        Aivan! Turha nurista muuten.


      • Anonyymi
        Just Joo kirjoitti:

        Mikäs sinun nimesi sitten on?

        Terveisin
        Just Joo

        Ei tulta ilman savua.


    • ma73mk

      Olen samaa mieltä, mutta lisäisin välttäkää ajamasta OHI cruzrockerin on kuulemma hyvä paikka ja ystäväni kävi siellä viimeksi tänään ja on hyvä ja ystävällinen palvelu tietojeni mukaan!

      • Välttäkää paikkaa

        Palvelussa ei mitään vikaa olekaan, ainakaan myymälän puolella. Sanoisin myyjien palvelun olevan kiitettävällä tasolla, mutta huollon puolella pyörii liikaa aloittelijoita ja joku yrmeäkin henkilö siellä oli. Suhtaudun varauksella firman palveluihin ja huoltopalveluihin, kun ei tiedä minkälaatuista työtä siellä tehdään. Tietsikkaan tehtyjen mokien jälkeen en enää käytä paikan kasauspalveluita kun joutuu itse tarkistamaan jokaisen asian jälkikäteen.


      • Välttäkää paikkaa kirjoitti:

        Palvelussa ei mitään vikaa olekaan, ainakaan myymälän puolella. Sanoisin myyjien palvelun olevan kiitettävällä tasolla, mutta huollon puolella pyörii liikaa aloittelijoita ja joku yrmeäkin henkilö siellä oli. Suhtaudun varauksella firman palveluihin ja huoltopalveluihin, kun ei tiedä minkälaatuista työtä siellä tehdään. Tietsikkaan tehtyjen mokien jälkeen en enää käytä paikan kasauspalveluita kun joutuu itse tarkistamaan jokaisen asian jälkikäteen.

        Cruz/Beestingiltä on tullut tilattua aika moneen koneen osat, koska hinnat olleet kilpailukykyiset verrattuina muihin liikkeisiin. Yks kaveri osti tuolta joskus jonkun peruspc:n ja ainakin se oli kasatttu ihan hyvin. Kerro edes, mikä siinä koneessa oli, niin pahasti pielessä, että märehdit asiaa täällä? Itse en ole tuolta mitään kasauspalveluita tarvinnut, vaan kasannut aina itse.


      • Välttäkää paikkaa
        pmtm81 kirjoitti:

        Cruz/Beestingiltä on tullut tilattua aika moneen koneen osat, koska hinnat olleet kilpailukykyiset verrattuina muihin liikkeisiin. Yks kaveri osti tuolta joskus jonkun peruspc:n ja ainakin se oli kasatttu ihan hyvin. Kerro edes, mikä siinä koneessa oli, niin pahasti pielessä, että märehdit asiaa täällä? Itse en ole tuolta mitään kasauspalveluita tarvinnut, vaan kasannut aina itse.

        Kasauspalvelut on semmoista tunarointia että saa itse korjata jäljet jos siellä mokaavat. Täysin ammattitaidotonta sakkia huollon puolella ja hyvitykset olemattomia. Täytyy laittaa Kuluttajavirastoon kyselyä onko aikaisemmin ollut ongelmia firman kanssa. Sietäisi ajaa koko pulju alas.


      • Välttäkää paikkaa kirjoitti:

        Kasauspalvelut on semmoista tunarointia että saa itse korjata jäljet jos siellä mokaavat. Täysin ammattitaidotonta sakkia huollon puolella ja hyvitykset olemattomia. Täytyy laittaa Kuluttajavirastoon kyselyä onko aikaisemmin ollut ongelmia firman kanssa. Sietäisi ajaa koko pulju alas.

        Omasta mielestäni esitin helpon kysymyksen. Miks kiertelet vastauksen kanssa? Kysyin, mitä siinä koneessa oli sinun mielestäsi tehty väärin? Et antanut minkäänlaista vastausta, tyydyt ainostaan haukkumaan henkilökunnan osaamista/asennetta.


      • Välttäkää paikkaa
        pmtm81 kirjoitti:

        Omasta mielestäni esitin helpon kysymyksen. Miks kiertelet vastauksen kanssa? Kysyin, mitä siinä koneessa oli sinun mielestäsi tehty väärin? Et antanut minkäänlaista vastausta, tyydyt ainostaan haukkumaan henkilökunnan osaamista/asennetta.

        En rupea kaikkia yksityiskohtia erittelemään, mutta virheet olivat pelkkää huolimattomuutta. Väärin kytkettyjä johtoja, prossun jäähdytys irti ja rikottuja osia kun ei oltu osattu laittaa oikein kiinni.


      • ostajaehdokas
        pmtm81 kirjoitti:

        Cruz/Beestingiltä on tullut tilattua aika moneen koneen osat, koska hinnat olleet kilpailukykyiset verrattuina muihin liikkeisiin. Yks kaveri osti tuolta joskus jonkun peruspc:n ja ainakin se oli kasatttu ihan hyvin. Kerro edes, mikä siinä koneessa oli, niin pahasti pielessä, että märehdit asiaa täällä? Itse en ole tuolta mitään kasauspalveluita tarvinnut, vaan kasannut aina itse.

        Kasauspalveluista en tiedä, hinnat on mitä on... Mutta joko hinnat on niin tiukkoja ettei tinkiä voi niistä tai sitten kauppa käy niin kuumana, ettei tinkijöitä tarvitse kuunnella :) Yritin nimittäin tinkiä koneen hinnasta pois 79e, mutta ei kuulemma voitu antaa. No, meni lopulta 2100 euroa toiseen firmaan :) Jäin vain miettimään, onko yrityksellä tosiaankin varaa torjua tinkijät vai eikä hinnoissa ole muka vara tinkimiseen?

        No, minä joka tapauksessa äänestin jaloillani ja ostin muualta tavarat...


      • Anonyymi
        Välttäkää paikkaa kirjoitti:

        En rupea kaikkia yksityiskohtia erittelemään, mutta virheet olivat pelkkää huolimattomuutta. Väärin kytkettyjä johtoja, prossun jäähdytys irti ja rikottuja osia kun ei oltu osattu laittaa oikein kiinni.

        Hahaha, uskomatonta narsisti paskaa taas...


    • Jukka-vaan

      Moikka, viimeksi ostin (2013) Tsengin ET4000 näytönohjaimen ja toimi kun Buikki.
      Ainahan tekijöille sattuu - uskoisin että asiallinen palaute tuottaa onnistuneen korjauksen.
      Jos nyt tietokoneesta jotain tietää niin aika vähän uusissa koneissa on mahdollisuuksia laittaa johtoja väärin.
      Toista oli ennen, kun tökkäsin SCSI-kaapelin kovalevyyn väärin päin ja ihmettelin kun levyä ei löydy. No liittimen kääntö auttoi.

      • Välttäkää paikkaa

        Korjauskin oli tehty väärin. Kun ei yhtä osaa osattu laittaa oikein kiinni koneeseen, oli siitä napsittu osa pois pihdeillä! Se ei tosin käyttöön vaikuta, mutta tämmöistä ammattitaidottomuutta en ole missään paikassa ennen nähnyt. Todennäköisyys että saa liikkeestä "korjauksen" jälkeen ehjän koneen on alle 40 prosentin luokkaa.


      • Harri Lind
        Välttäkää paikkaa kirjoitti:

        Korjauskin oli tehty väärin. Kun ei yhtä osaa osattu laittaa oikein kiinni koneeseen, oli siitä napsittu osa pois pihdeillä! Se ei tosin käyttöön vaikuta, mutta tämmöistä ammattitaidottomuutta en ole missään paikassa ennen nähnyt. Todennäköisyys että saa liikkeestä "korjauksen" jälkeen ehjän koneen on alle 40 prosentin luokkaa.

        Mitä sinä täällä valitat, vie se laite sinne crutsiin ja anna palaute niille. Jos haluat koneen joka miellyttää sinua täydellisesti, rakenna se itse. Ja jos oot niin kiinnostunut, että avaat koneen ja katot joka johdon kulman siellä sisällä ja purat sillä takuun, niin mene itsees.


      • Anonyymi
        Harri Lind kirjoitti:

        Mitä sinä täällä valitat, vie se laite sinne crutsiin ja anna palaute niille. Jos haluat koneen joka miellyttää sinua täydellisesti, rakenna se itse. Ja jos oot niin kiinnostunut, että avaat koneen ja katot joka johdon kulman siellä sisällä ja purat sillä takuun, niin mene itsees.

        Tämä on foorumi, jossa on oikeus arvostella esim. Cruzbrokerin toimintaa. Älä siis aio päätäsi turhan vuoksi, vaan anna duden kertoa mielipiteensä.


    • Cruzbroken

      Kannattaa tosiaan pysyä poissa tästä lafkasta. Rahalleen saa parempaa vastinetta jostakin muualta, pelkkiä ikävyyksiä tulee vain tämän puljun kanssa.

      • Anna esimerkki missä ovat sinun kohdallasi menneet metsään.
        Ite en ole kertaakaan joutunut tän firman kans vaikeuksiin. Komponentteja tullut tilattua aika monta kertaa, ja homma on toiminut. Lisäksi kaikkea pikkusälää hankkinut tuolta, ja eikä ole ollut valittamista. Tosin konetta ei ole tullut tuolta hankittua, kun olen kasaillut itse.


      • Anonyymi
        pmtm81 kirjoitti:

        Anna esimerkki missä ovat sinun kohdallasi menneet metsään.
        Ite en ole kertaakaan joutunut tän firman kans vaikeuksiin. Komponentteja tullut tilattua aika monta kertaa, ja homma on toiminut. Lisäksi kaikkea pikkusälää hankkinut tuolta, ja eikä ole ollut valittamista. Tosin konetta ei ole tullut tuolta hankittua, kun olen kasaillut itse.

        On täysin totta, että Cruzbrokerilla on huono maine jo nyt, vaikka se on aika uusi firma. Ongelmia on ollut sekä asiakaspalvelupuolella kuten myös kasauspuolella.

        Ei pidä hiiltyä, jos Cruzia käyttäneet kertovat negatiivisista kokemuksistaan


    • Huh huh sanon mie

      Kuka nyt muutenkaan valmispakettia ostaisi jos itse osaa kasata koneen?
      Osaatko muka itse kasata koneen ja ostit silti paketin?

      • kaikilla ei luista

        Anna sille anteeksi, se on tyhmä...


      • kusetus kunniaan!
        kaikilla ei luista kirjoitti:

        Anna sille anteeksi, se on tyhmä...

        Olen tapellut näyttis ongelmien kanssa jo 4 kuukautta, viimeksi sain takuuseen "uuden näyttiksen maahantuojalta" pääsin kotiin ja avasin paketin, jolloin huomasin sen olleen auki koska siellä oli ruoka athroja.. no asensin näyttiksen koneeseen ja onnekseni huomasin että pelatessani peliä jonkin aikaa kuva rupesi vilkkumaan. No soitin liikkeeseen ja sanoivat että vika voi olla koneessasi joten tuo se meille tarkistettavaksi josta veloitettiin 50€ vaikka kone oli kunnossa. Näyttis oli rikki mutta eivät olleet viitsineet näyttistä testata vaan vaihtoivat pelin asetuksista DirectX 9 päälle jolla peli toimi normaalisti. No ostin sitten wolfenstein new orderin josta ei pysty direcx asetuksia taaksepäin vaihtamaan jolloin kiikutin näyttiksen takaisin kun seinät ilmestyy yhtäkkiä eteen tyhjästä, katsotaan minkälaisen kortin tällä kertaa saan vaihdossa.


      • shgsghsgh

        ”Kuka nyt muutenkaan valmispakettia ostaisi jos itse osaa kasata koneen?”

        Jotenkin tuli sama mieleen. Tosin jos on huonoja kokemuksia omista ensirakenteluista (kokemus vielä laihanlainen), niin sekin voi olla syynä miksi joku päätyy taas valmis pöytä-PC kokoonpanoon.

        Mutta mahdollista sekin, että ammattitaito aika hakusessa myös tietyissä liikkeissä, mitkä tätä kasauspalvelua tarjoaa.


    • yks ite kasaaja

      Olen cruz brokerilta ostanut pari komponenttia viimeisen 3kk aikana.
      Itselläni oli aluksi ongelma prosessorin lämpöjen kanssa olivat liian korkeat vakioo jäähyllä. En tiedä oliko kyse emolevystä vai vain siitä tunnetusta tosiasiasta että intel vakio jäähy on paska. No tästä hyvin tietoisena asensin aftermarket jäähyn joka poisti ongelman. Voi olla että olin asentanut alkuun tuuletin setupin väärin josta tämä johtui mutta en saanut Intel vakio jäähyä asennettua niin että se olisi saanut kunnon kontaktia prosessorin pintaan. Pitää kai laittaa intelille vistiä asiasta.
      Ainakin omat kokemukseni ovat ihan hyviä cruzbrokerin toiminnasta.
      Osat mitä ostin olivatihan ok vaikka tuo prosessorin jäähy aiheuttikin ongelmaa. Mutta olen hyvin tietoinen tuosta Intelin jäähyjen huonosta laadusta joten se einyt mielestäni ole ongelma. Sekannattaa heti vaihtaa parempaan aftermarket jäähyyn. Kasauksesta enmaksaisi koska se on niin helppoa tänäpäivänä ettei siitä yksinkertaisesti kannata maksaa.
      Näytönohjaimien kanssa voi tulla ongelmia mutta neeivät johdu myyjäliikkeestä vaan valmistajasta. Kannattaa keskittyä ostamaan laatutuotteita joilla on pitkä takuu kuten asus, gigabyte, evga,zotac,msi..
      harmillista että tällaisia ongelmia tulee käyttäjille mutta ihmiset tekevät joskus virheitä. Kannattaa kysyä neuvoa komponenttien valinnassa. Voi saada hyviä vinkkejä foorumeilta mistä saa osia halvemmalla ja mitä ei kannata ostaa. Toivottavasti ongelmat ratkeavat :) Mukavaa kesää :)

      • kusetus kunniaan!

        Yks ite kasaaja jos yritit kääntää huomion muualle ni oli aik tökerö yritys. Näyttikseni on asus joten ihan laatu merkki pitäs olla.


      • Salapoliisi
        kusetus kunniaan! kirjoitti:

        Yks ite kasaaja jos yritit kääntää huomion muualle ni oli aik tökerö yritys. Näyttikseni on asus joten ihan laatu merkki pitäs olla.

        Taitaa kusetus kunniaan olla oikeessa ton yks ite kasaajan suhteen..
        Kuulostaa ihan kyseisen paikan henkilökunnan kommentilta yrittää putsata paikan maine.


    • yks ite kasaaja

      Ei kerroin vain omat kokemukseni. Olen ostanut sekä prosessorin että emolevyn kyseisestä putiikista viimeisen 3kk aikana.

      Jos Asus näyttiksen kanssa on ongelmia niin onko kyseessä huutonetistä ostettu referenssi R9 290? Itsekkin meinasin sellaisen ostaa mutta minulla on jo GTX 780 joten pärjään sillä. Olisin laittanut tuon R9 290 vesiblokilla toimivaksi joten takuu olisi mennyt joten parempi oli ostaa sellainen kortti joka säilyttää takuun kun siihen laittaa vesiblokin.

      Tarvittaessa voi kopioda ostamieni tuotteiden kuitit ja ladata ne nettiin jos ette muuten usko :D Huomioikaa nyt se että kyseessä on elektroniset komponentit ja niiden kanssa voi tulla ongelmia. Riippumatta siitä mistä ne ostaa. Jos on huono tuuri niin mikään ei toimi. Siksi niissä on takuu ja saa sitä kautttta kuntoon. Toki se on harmillista kun ilmenee ongelmia.
      Mutta se ei ole kaupan vika jos komponenti on valmistettu väärin.
      Jos kyseessä on Asus tuote niin heilä on mielestäni hyvä asiakastuki joka toimii netissä. Facebook ainakin aktiivinen.Jos kone on kasattu väärin niin siitä toki pitää reklamoida. Luulisi että kasauksellakin on joku takuu.
      Mutta siitä en voi tietää koska en ikinä osta valmiiksi kasattua konetta.
      Mielestäni itse kasaaminen on hauskaa ja saan sellaisen koneen kuin itse haluan. Voin myös vaivattomasti muutta sitä jos haluan.

      Mun mielestä te kuullostatte aika vainoharhaisilta jos kuvittelette anonyymipalstalla jonkun kirjoituksen olevan kaupan työntekijän tekemä.
      Vaikka kyseessä on normi käyttäjä joka kertoo omista kokemuksista.
      Eikö nämä palstat ole juuri sitä varten että kerrotaan omista kokemusksista? Vai onko nämä vain haukkumista varten?
      Mielestäni kirjoitukseni sisälsi myös negatiivista asiaa. Mutta ette huomanneet sitä. Miksi?

    • kusetus kunniaan!

      Onko huutonetistä ostettu? Ootko tosissas? Sulla taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisessä tai oot muuten vaa sokea asioille joita et halua nähdä/ymmärtää!
      Ja vielä jos ostan tuotteen liikkeestä johon saan takuun, se tarkoittaa että se tuote korvataan uuteen tai uutta vastaavaan tuotteeseen. Sitä ei korvata rikkinäisellä uudella tuotteella vaan toimivalla uudella tai uutta vastaavalla ja jos aiot vielä kirjottaa noita satuja ni be my guest eiköhän ihmisillä ole aivot päässä ja ymmärtää ostaa tuotteensa liikkeistä joihin voi luottaa.
      Itse en ainaskaan kyseisen paikan tuotteita enää osta ;)

    • yks ite kasaaja

      Ai jaa toi putiikki myy halpaa osaa huutinetissä jatkuvasti! Uusia ja käytettyjä. Uusille osille luonnollisesti antavat täyden uuden tuotteen takuun.
      Taidat itse olla idiootimpi kuin aluksi kuvittelin.

      Lista nyt myynnissä olevista tuotteista huutonetissä.
      Tälläkin taitaa olla ihan täysi takuu kun on uusi tuote.
      http://www.huuto.net/kohteet/asus-radeon-r9-290-4gb-gddr5---uusi-ei-hintavarausta/322711669

      Muut tuotteet:
      http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/306185/sort/closing

      cruzbroker ja beesting taitavat olla samaa putiikkia vaikka niillä eri nettisivut onkin?
      http://www.cruzbroker.fi/
      http://www.beesting.fi/

      Ettei vaa nää negatiiviset paskanjauhanta ketjut perustusi olemattomiin juttuihin jotta nämä käyttäjät saisi huutaa huutonetistä tuotteita halpaan hintaan? Nyt mun vuoro epäillä teidän kirjoitusten aitoutta.
      Todistaakaapa ostonne ja se että on viallisia tuotteita saatu kyseisestä liikkeestä? Vai menikö kännykamera juuri rikki? Kyllä mä ainaki ottasin kuvan jos saisin viallisen koneen joka on kasattu väärin tai näytönohjaimen missä on jonkus sapuskat sisällä.
      Lähtis muute iltapäivä lehtiin aika nopeasti ne kuvat.

      • kusetus kunniaan!

        Jep jos seuraavassa näyttiksessä on vikaa minkä takuuna saan ni vien jutun eteenpäin.
        Sen pituinen tää tarina.


    • Edelleenkin näyttää tämä sama mollaaminen ja kitinä jatkuvan tässä ketjussa. Beestingiltä on tullut tässä lähiaikana ostettua ainakin seuraavat tuotteet Asusksen WLAN-reititin. Toimii täysin. TP-Linkin WLAN-kortti. Toimii täysin. 2 kpl WD Blue 1 TB kiintolevyjä. Toimivat täysin. Lisäksi aiemin on tullut hankittua emolevy, prossu, muistit, näytönohjain, virtalähde, dvd-rw -asema, SSD. Yhdessäkän näissä osassa ei ole ollut mitään vikaa.
      Kaikkein vainoharhaisimmille tiedoksi, liike ei pysty vaikuttamaan siihen, että onko suljetussa paketissa oleva tuote ehjä/rikki.

      • Nuff said!

        Hyvin se toimii henkilökunnan keskustelu foorumien ylläpito.. aina tarvitaan kaks osapuolta jotta saadaan aikaan riita, joten jos jätetään ihmisille päätösvalta kenen tuotteita ostetaan.
        Ja edelleen ei ole kyse etteikö uusi tuote toimisi vaan kun se sitten tarvitsee huoltoa niin sitten tullaan tämän kyseisen firman akillenkantapäähän, ei meinaan oo kehumista.
        Jos et vaivaudu lukemaan ni älä myöskään vaivaudu kirjoittamaan!


      • 15 + 1
        Nuff said! kirjoitti:

        Hyvin se toimii henkilökunnan keskustelu foorumien ylläpito.. aina tarvitaan kaks osapuolta jotta saadaan aikaan riita, joten jos jätetään ihmisille päätösvalta kenen tuotteita ostetaan.
        Ja edelleen ei ole kyse etteikö uusi tuote toimisi vaan kun se sitten tarvitsee huoltoa niin sitten tullaan tämän kyseisen firman akillenkantapäähän, ei meinaan oo kehumista.
        Jos et vaivaudu lukemaan ni älä myöskään vaivaudu kirjoittamaan!

        Niin kauan kun kaikki toimii, ei olekaan ongelmia. Mutta kun tilaat Cruzista valmiiksi kasatun tietokoneen tai haluat että liikkeessä asennetaan osia koneeseen eikä sitä osata tehdä rikkomatta komponentteja eikä myönnetä tekoja, ollaan kyllä aika pahasti liemessä. Siitä lempinimi CruzBROKEN. Asiakaskato on varmaa niin kauan kun ongelmien hoitoon suhtautuminen on tällä tasolla, oli vika sitten asiakkaan omaa tai ei.


    • yks ite kasaaja

      Mikä hiton idiootti vie konettaan liikkeeseen "huoltoon" :D
      Taas joku maalmanluokan tampio suomi24 palstalle eksyny :D
      Hitto mä emmärrä näitä kädettömiä tampiota mitkä ei osaa senvertaa et sais itse koneensa kuntoon. Olen saanu omani aina kuntoon ja tuttujenki koneet. Kasannu yli20 konetta 2v aikana ja hyvin toimineet.
      Tosin tollaselle tampiolle en suostus kasaamaan enkä myymään mitään joka ei osaa mitään. Todennäkösesti ite hajottanu koneensa ja sit syyttää siitä liikettä :D Enhkä syytä kysyä neuvoa foorumilla ensin ennen ku tekee jotain ni voi säästyä siltä valittamisen vaivalta. Kysy ensin ja tohelio vasta sitten seuraavalla kerralla. Mene potkii vaikka metsään puita jos ottaa pataan. Turha tääl netis on valittaa. Ketään ei oikeesti kiinnosta.

      • Troll basher!

        Ja vieläkin väität ettet oo siellä töissä?
        Ei kukaa urpo puolusta mitää henkee ja veree ellei oo mitään menetettävää tai sit ei vaa oo muuta elämää! haha
        Etkä oo edelleenkää lukenu mitää joten ei noit sun kommenttei kukaa voi ottaa ees tosissaa ;)


      • non1

        kaikki ei ole yhtä neroja kuin sinä, oletko sukua Rooman polttajaNerolle, sinä itsekas olio, asut ehkä Niuvanniemen "hoitokodissa" osastolla minä itte, et varmaan ymmärrä, että kirjoituksesi on itsekehua. Kehu nyt kovasti, kun kiinnostaa, tampio sanana on jo paljon käytetty, oletko matkijatyyppi, kun otat netistä jo vuosia käytetyn sanan, käytät myöskin määritelmää todennäkoisesti, sinäkin olet varmaan joku puutteessa elävä kakara, sinun kirjoituksesi perustuu pelkkiin olettamuksiin. Terveiset sinne pystymetsiin, todella lapsekas kirjoitus.


      • Anonyymi

        Olet selvästi Cruz BROKENIN trolli :) Poltit päreesi ja teet kirjoitusvirheitä. Cruz Broken on ongelmafirma sille ei voi mitään.

        Oppilas kasaamaan koneet ja palvelemaan asiakkaita asiallisesti ja kohteliaasti. Se saattaa tosin olla jo myöhäistä, koska huono maine kiirii kauemmas kuin hyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selvästi Cruz BROKENIN trolli :) Poltit päreesi ja teet kirjoitusvirheitä. Cruz Broken on ongelmafirma sille ei voi mitään.

        Oppilas kasaamaan koneet ja palvelemaan asiakkaita asiallisesti ja kohteliaasti. Se saattaa tosin olla jo myöhäistä, koska huono maine kiirii kauemmas kuin hyvä

        Huomasitko muuten, että vastasit vuosia vanhaan viestiin? Sinulta ei voi tietenkään odottaa, että selvittäisit firman nykyistä tilaa mitenkään? Ihan vinkkinä Cruz ei ole enää ilmeisesti firman alkuperäisten omistajien käsissä. Yritys on ilmeisesti myyty vuonna 2019, mutta nimi on säilynyt. Firmaa pyörittävät täysin eri henkilöt. Nämä tiedot löytyvät yrityksen kotisivulta, kun hieman katsoo, ja toimipaikkana on nykyään Vantaan Petikko.


    • myös tyytyväinen

      Mitä tässä kiistellään? Ja nostellaan vanhaa keskustelua?

      Minäkin olen ostanut tuolta eikä ole ollut ongelmia. Olen tilannut reilun kahden vuoden aikana kolmeen mikroon suurimman osan osista tuolta tai siis samasta rakennuksesta kun oli Beesting (paitsi esim. kotelo tai kovalevy muualta tai poweri ja jotain muuta vanhasta mikrosta yms.), eikä yhdessäkään komponentissa ole ollut yhtään mitään ongelmaa, en ole tarvinnut takuukorjauksia ja olen täysin tyytyväinen asiakaspalveluun ja toimitusten nopeuteen. Hm... tilasin noutona, joten olen tyytyväinen tuotteiden toimitusnopeuteen noutomyymälään, päivä tai kaksi riippuen siitä mihin aikaan vuorokaudesta tilasin. Tilasin osia, jotka olivat varastossa.


      Vanhasta kommentista:
      "En rupea kaikkia yksityiskohtia erittelemään, mutta virheet olivat pelkkää huolimattomuutta. Väärin kytkettyjä johtoja, prossun jäähdytys irti ja rikottuja osia kun ei oltu osattu laittaa oikein kiinni."

      Parempi olisi eritellä.
      Ihmettelen, jos mikro olisi myyty keskustelun aloittajalle väärin koottuna ja testaamattomana. Jos esim. prosessorin jäähdytys ei toimi (miten voi olla irti vai oliko tuulettimen johto irti?), niin eikös siitä tule jo virheilmoitusta liian kuumumisen takia jo nopeasti testatessa. Tai että jos osat on rikki, niin eihän mikro voi toimiakaan. Johtoja ei voi oikeastaan kytkeä väärin... tai jos kyse on kovalevyn ledistä tms. niin tietysti mutta parempi olisi eritellä.

    • Huijaushinnat-com

      Onkos joku käynyt onnistunutta kauppaa halvathinnat.com:in kanssa?

      Tuttavapiirissä eräällä on järkyttäviä kokemuksia firmasta

      • halvathinnatconHuija

        halvathinnat.com on tunnuksella "cadlik" huutonetissä.

        Tosikallis, miljoona prosenttia kallimpi kuin muut.

        Sai viallisen kiintolevyn. Palautti ohjeen mukaan.
        Nyt firma ei ole tietävinään palautuksesta
        Siis kolmisenkymppiä rahaa meni kankkulan kaivoon.
        Muualta ostaen olisi kulunut pari euroa enemmän mutta olisi saanut jotain


      • cadlik_huutonetti
        halvathinnatconHuija kirjoitti:

        halvathinnat.com on tunnuksella "cadlik" huutonetissä.

        Tosikallis, miljoona prosenttia kallimpi kuin muut.

        Sai viallisen kiintolevyn. Palautti ohjeen mukaan.
        Nyt firma ei ole tietävinään palautuksesta
        Siis kolmisenkymppiä rahaa meni kankkulan kaivoon.
        Muualta ostaen olisi kulunut pari euroa enemmän mutta olisi saanut jotain

        > Nyt firma ei ole tietävinään palautuksesta

        Petkutusfirmahan tuo on useammankin tiedon mukaan.
        Palautus tuollaiselle pitäisi lähettää kalliina seurannallisena lähetyksenä.


    • ^^^=o

      Jotenkin olettaisin että riittää jos on maksukuitti siitä että on palauttanut tuotteen postiin.

      Kas kummaa kun nämä negatiiviset postaukset nousevat aina kun jotain halpaa menossa huuto netissä myyty tilaan.

      Lopettakaa jo toi negatiivisten asioiden postailu. Tai muistakaa myös postata kaikki positiiviset kokemukset. Ei tää netti ole mikään wc pönttö mihin käydään pudottamassa kaikki P-A-S-K-A!

      Käykääs joku huutamassa näiltä pois tuo GTX 760 ku ei nää negailijat sitä oikeesti ansaitse,
      Varmasti toimii ja ongelmiakaan tuskin tulee. (hyvän valmistajan kortti)
      http://www.huuto.net/kohteet/gigabyte-gtx-760-oc-2gb-ei-hintavarausta/324981972

    • jarppalarppa..

      Cruzbrokerista on minulla ollut vain pelkkiä positiivisia kokemuksia, monet koneet on tullut kasattua tuolta ostetuista osista. Aina löytyy hyllystä se uusi näytönohjain tai prossu joka kaikista muista verkkokaupoista on loppu, vaikka hinta olisikin muutman kympin enemmän kuin halvin kauppa joka myy ei oota niin parasta on nimenomaan että aina on hyvää kamaa hyllyssä ja saatavilla heti. Itse ostan tuolta kaikki komponentit mitä tartten ja kasaan koneen itse, aina on kaikki toiminnut mallikaasti. Loistava kauppa, toivottavasti pysyy elossa pitkään, näin hyvin palvelevia kauppoja ei montaa muuta löydy näiden bulkkiketjujen joukosta.

      • 14 + 14

        Sanat palvelu ja Cruzbroker eivät istu samaan lauseeseen myönteisessä merkityksessä. Niin kauan kunnes saavat rahat asiakkaalta, sinua palvellaan tyytyväisenä, mutta kun ensimmäinen ongelma tulee, tulee liikkeestä turpaan ja kunnolla. Takuuasioissa vittuillaan ja parikymppiset "ammattilaiset" ovat tietävinään ongelmista enemmän kuin asiakkaat jotka haluavat vaihtaa takuuseen rikki menneet muistipiirit tai kovalevyt uusiin. Uutta vastaavaa et saa takuuseen Cruzbrokerista tilalle, vaan hajonneen kovalevyn tilalle tarjotaan käytettyä kovalevyä. Näin toimii Cruzbroker.


    • Naditek tms

      Hyvähän tuota asiaa on hoitaa kun on kotimainen

      Kuulemma HALVATHINNAT.COM on "turkulaisesta" huutonet-ilmeestään huolimatta ulkomainen

      Ja täysi huijarifirma

      Ainakin jos on jotain valittamista tuotteesta

    • jumalautasaatana!!!!

      Ostakaa gigantista ja lopettakaa valittaminen!

    • jussinpuoti

      Älkää yleistäkö-vuoskymmenet olen saanut hyvää tavaraa ja PALVELUA:

    • vihaancruzia

      Cruzbroker Vantaa on sairas paikka. Uskokaa pois!

      • ouipåä4

        Olen samaa mieltä, että Cruzbroker on huijaripaikka!

        Tietokoneen käyttöjärjestelmät oli laitettu päinhonkia, joista osan huomasimme jo kassalla, mutta muut mokat ollaan sitten yhdessä kaverin kanssa saatu paikkailla ja sähköpostin salasananvaihtoon oli partapoika vielä laittanut oman s-postiosoitteensa, jonne pitää ilmoittaa, jos salasana muuttuu!!!???

        Kaiken kukkuraksi kassalla tämä virnuileva partapoika vielä yritti vielä ottaa tuplahinnat, jonka huomasimme onneksi heti - ei pyytänyt edes anteeksi.


    • 800egee_Wc.stä_alas

      Itsellä myös huonot kokemukset liikeen toiminnasta.
      Kusetetaan asiakkaita minkä keritään ja SeXXXnen vielä vittuilee kaupan päälle... Ei ole mitään tilannetta että tämän kaupan palveluihin turvautuisin.
      Takuuta ET saa vaikka myydessä niin väitetään. Kun tulee ongelma, juokset huollossa viikottain, ja kun ei voida korjata, sanotaan vaan että "korjattu on!" :-)

    • Asko_78

      Lähes jokaisen tämän mollausketjun haukunnoissa on sama kielellinen ulkoasu ja aina vain takerrutaan samaan asiaan. herää kysymys onko joku henkilö todella pahoittanut mielensä niin pahasti, että itse kirjottaa kokoajan eri nimellä. Kannattaisi varmaan suoraan antaa palaute sinne liikkeeseen eikä trollata ympäriinsä netissä ja antaa itsestään vähän outo mielikuva.

      Ja sitten itse asiaan... Omat kokemukseni Cruzista ovat olleet pääosin positiivisiä. Valikoima liikkeessä on yleensä aina sellainen että esim uusi nvidian kortteja on suoraan hyllyssä toisinkuin monessa muussa. Hinnoissa on lähes aina keskusteluvaraa jos osaa asiallisesti tinkiä. Toki joka paikassa on aina omat miinukset ja plussansa ja sille ei mitään voi.

      Eihän se nyt liikkeen vika ole jos joku kiinanpojan valmistama komponentti hajoaa.
      Huollossakin tekevät montaa sellaista hommaa jota muut firmat eivät enää tee. Esimerkiksi siirtivät videoita DVD:ltä toiselle jne perus pikkujuttuja. Itsellä ei juuri ole onneksi ollut mitään takuuvikoja laitteissa ja jos on niin takuu ne hoitaa kuntoon joko maahantuojalle lähetettynä tai paikanpäällä korjattuna.

      Takuuasiathan hoitavat komponenteissä pääsääntöisesti maahantuojat kaikissa firmoissa jos ei ole virallista maahantuojan valtuutusta tehdä huoltoja itse jota harvalla puljulla on.

      • HävetkääHujarit

        Ei pidä paikaansa - eri ihmisiähän nuo ovat selvästi kaikki!

        Et vaan Grutzin huijariduunarina haluaisi, että muut saisivat tietää, iten huonosti hoidatte liiketoimintaanne. Yritätte ottaa tuplamaksuja, korjaatte koneet niin huonosti, että niitä täytyy käyttää teidän 'korjaamisenne' jäljiltä asiantuntijalla, joka on SUURESTI ihmetellyt teidän fiksailujanne ja vielä suureen hintaan!


    • Pipopäästä

      Se ostos oli hänelle ainut vittu mitä elässään saa hiplata. Oikeesta elällä naisella olevaa makkeeta paikkaa hän ei osaa eikä ymmärrä edes noilla taidoillaan saamaan.

    • Elvis777

      Kävin tänään hakee kovoa ja muistia. Hyvä palvelu! Ei ollut eka kerta kun käyn - eikä viimeinen.

      • 1417

        Olet sitten aika tyhmä


    • NVWU

      Ei pidä paikkaansa! ostin cruz koneen 15v sitten sanoi vasta sopimuksen irti 15v päästä ostohetkestä!

    • Disappoinment

      Jo vuonna 2013.

      Firma on edelleen pystyssä.

      Kerron pienen tarinan. Minulla oli nippu eri komponentteja.Kaksi emolevyä. Neljä näytönohjainta. Nippu ADM-keskusyksiköitä. Ja nippu muistikortteja.

      Soitin ja kysyin että vaihtaisivatko kasattuun laitteeseen. Eli olisiko osakustannusta. Sanoivat että asia järjestyy. Tuo tänne.

      Vein tavarat tiskille. Alkoi valitus että ovat kyllä niin vanhja ettei niillä mitään tee. Koska tämä oli samalla pienikokeilu en alkanut valittamaan. Kysäisinettä jos jotain? - Toivat 16 bittisen muistitikun. Ettei tarvitse ihan tyhjin käsin lähteä. Sanoi kaveri

      Nipussa oli mm.
      4* 4 gb Dimm2 Muisteja
      2* Asus emolevyä (toinen uusi ja toinen ehjä käyttökelpoinen kahden vuode takaa)
      3 * ADM keskusmuisteja ko. emoihin sopivia
      2 * Ralen näytönohjainta (toinen ihan uusi 1 1/2 vuoden takaa) Tehokas tupla
      jne....

      Oma arvioni oli n. 250-300€. Joten VÄLTTÄKÄÄ

      Tietenkin olisin voinut ottaa kamat ja häipyä. - No niin en tehnyt.Annoin 'tahallisesti' tulla huijatuksi.

      • Tekevälle-sattuu

        Mutta nyt sitten vituttaa, ja syytäkin on ihan tarpeeksi, otan osaa.


        Linux Mint 18.1 Serena
        Xfce 64-bit
        Vittu tätä suomi24 moderointia, ihan perseestä.


      • giganttiinko

        No sinähän sankari oot. Ei taida olla rahasta pulaa kerta tahallasi jätit tavarat sinne? Tuskin kukaan on pakottanut... Kerronpa myös mitä gigantti teki kaverilleni... Vei sinne yhden iphonen ja suht uuden tabletin, hyvittivät muutaman kympin vaihdon yhteydessä. Eiköhän se nyt ole ihan normaalia, että yrityksille jos "myyt" nii et saa samaa hintaa kuin itte myymällä. Oletko koskaan vienyt autoa autoliikeeseen ja kysynyt mitä tarjoovat? Yritykset joutuu aina maksamaa kaikenmaailma kierrätysmaksuja ym noista. Ja kerrotko lopuks mitä on adm muisti ja rale näyttikset? Olen aika kauan pelannut pc vehkeiden kanssa, ja nuo ei sano mitään mulle... Liekkä jotain vanhaa kuten EDO ram?


    • jostainjotain

      Itsekin olen ostanut ko. liikkeestä, emoja, muisteja, kovalevyjä, ym. sälää.
      Ovat toimineet ihan samalla tavalla kuin verkkokaupasta tai jim's ostetut.
      Palvelu on ollut ihan ok.

      Joskus kauan, kauan sitten kun se li vielä Malminkartanossa niin siellä oli kyllä yksi kaveri aika rääväsuinen myyjä.
      Oli kaverille sanonut, kun oli kysynyt jotain "tyhmää" ettei täällä kysellä mitään vaan ostellaan ja jos ei tiedä mitä on ostamassa ei kannata ostaa..

      En ole myynyt sinne mitään, joten siitä en tiedä. :)

    • tonttutenttu

      Se hemmo ataisi olla nimeltään joku "Malinen" tai "Alinen".
      Tota Malminkartanon paikkaa ennen ne hemmot taisi olla jossain Pukinmäki-Malmi-Suutarila tienoilla myymässä sälää... taisin ostaa sieltä jonkun IDE-kovalevyn, jos muistan oikein.

      • Gigabyte-rules

        Kyllä, olivat Pihlajamäessä. PC-surplus niminen paikka, jossa kävin pari kertaa. Se taisi olla joskus 90-luvulla. Tunnistin vanhemman äijän myöhemmin Malminkartanossa, oli aiemmin siellä Pihlajamäellä. Itse olen nyt 62-vuotias.


    • Krutsproukker

      Teillä on ihan paskat koneet eikä kukaan tiedä tietokoneista mitään eikä osaa kasata. Lisäksi olette kaikki maksaneet liikaa koska olette tyhmiä.

    • yksJ

      Olen ostanut kaikenlaista sälää ja yhden vanhan koneen, ei mitään huomauttamista. Myyjä on ollut ihan kivan tuntuinen, että jos tarviin jotain, niin poikeen varmasti uudelleen, sillä hinta on ollut ihan sopiva.
      linux ubuntu 18,1

    • Anonyymi

      Olen ko liikettä käyttänyt se perustamisesta asti ja ollut aina joko tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen. Monta konetta siellä kasauttanut ja huollattanut ja ostellut paljon tarvikkeita, eikä valittamista, eli meinaan jatkossakin tuolla asioida. Palvelu ollut aina asiallista, muttei mitään lipevää nuoleskelua ja se kelpaa mulle. Hintataso on sellainen, että kannattaa maksaa, ainkin omalta osaltani ja rahoille saa vastineen.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvää palvelua ja ainakin minun koneeni kasattiin ammattimaisesti. Jos on koneeseen tullut vikaa on erittäin edukkaasti ja asiantuntevasti hoitaneet tilanteen kuntoon vaihtamalla tarvittavan osan ei ole itse tarvinnut sen enempää tutkia ja alkaa säätää ja vääntää kun on hoitaneet homman kuntoon :)

      Suosittelen kaikille paitsi jos itsellään on ammattitaitoa juuri koneitten kasaamisesta tai on harrastelija niin voi olla että kasaa koneen mielummin itse ja tutkii mahdolliset ongelmat myöhemmin myös itse.

      Vaikka osaan itse korjata IT softan kuin softan kuntoon on koneen kasaamisessa ja ylläpitämisessä omat haasteensa

    • Anonyymi

      Mistäs Cruzi hankkii vanhat läppärit?

      • Anonyymi

        Ne ovat vanhoja yritysten käytössä olleita koneita, joita Cruz ostaa. Ilmeisesti myös yksityishenkilöt voivat myydä koneita heille. Ehkä varminten saat vastauksen, että kysyt asiaa heiltä suoraan.


    • Anonyymi

      Cruzbroker ei ole enää samojen omistajien käsissä, kuin aiemmin. Veikkaan, että he laittoivat ns. hanskat tiskiin tai myivät yrityksen. Kyseinen firma on lisäksi muuttanut pois Vantaan Hämeenkylästä. Toimii nykyään Petikossa. Nykyinen Cruzbroker on perustettu vuonna 2019. Yrityksen virallinen nimi on CruzIT Oy.

    • Anonyymi

      Sehän on tiedossa että ne myyvät pääasiassa vain ja ainoastaan käytettyä tavaraa, eli myyty kone voi olla edellisen omistajan itsensä kasaama, ja ei ne siellä tehneet mitään muuta kuin vain kokeilivat että toimiiko se.

    • Anonyymi

      Mites tää pulju vielä voi olla pystyssä, kun oon kuullut tästä jo kyseenalaista juttua vuonnas 2004? Kai ne jotain oikein osaa kun tänne saakka toiminnassa ollut?

      • Anonyymi

        Mene hoitoon.


      • Anonyymi

        Onhan se pystyssä, kun firmaa ei enää pyöritä samat yrittäjät. Ainoastaan nimi on säilynyt. Lisäksi yritys on muuttanut eri paikkaan. Tämä muutos on tapahtunut 2019. Aiempien yrittäjien toiminta olikin hieman erikoista. Tosin itse en asiakkaana kertaakaan joutunut pettymään. Komponentteja tuli ostettua itselle useita tuolta, ja parin tutun koneen osat kokonaisuudessaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe