Lennot Amerikasta Aasiaan?

pahna24

Mistä löytäisin lentoreitit Amerikasta Aasiaan? Pääseekö Etelä Amerikasta lentäen Aasiaan muualta kuin Santiagon (Chile) kautta? Onko Manner-Aasiaan suoria lentoja muualta Amerikoista kuin USA:sta? Kyllä välilaskutkin käy jos joku tietää reitin?

Mieluiten lentäisin jollakin kolmeen suureen alliansiin kuuluvan yhtiön koneella, mutta jos joku muu reitti löytyy otan vinkit kiitollisena vastaan. Autralia tai NZ käy hätätilassa välilaskupaikkana.












chuke)

15

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paulista

      Etelä-Amerikka ja Aasia ovat aika hyvin vastakkaisilla puolilla maapalloa, joten matka on niin pitkä että suoria yhteyksiä ei pahemmin ole. Ja valituista kaupungeista riippuu kannattaako mennä idän, lännen, pohjoisen, tai etelän kautta, vai onko jopa aika sama. Santiago de Chilestäkään ei mielestäni mene Aasiaan suoria lentoja, mutta lähi-idän kolme suurta, eli Emirates, Etihad ja Qatar lentävät kaikki joko Rio de Janeiroon tai Sao Pauloon ja osa jatkaa vielä Buenos Airesiin.

      Eli jos itäisempään Aasiaan haluat, niin vaihdon tarvitser joko USA:ssa, Euroopassa, Persianlahdella, Afrikassa tai Australiassa. On ainakin suuntia mistä valita.

    • KE ja CA

      ei koneenvaihtoa:
      KE GRU-LAX-ICN
      CA GRU-MAD-PEK

    • KE ja CA

      Mikähän on alkuperäsen kysyjän tilanne? Onko hän jo Etelä-Amerikassa ja Aasiaan pitäs päästä vai suunnitteleeko hän lentoreittiä Eurooppa-Etelä Amerikka-Aasia-(Eurooppa)? Ekassa tapauksessa voi tulla halvimmaksi palata jo olemassa olevalla paluulipulla Eurooppaan ja ostaa sitten erikseen menopaluu Aasiaan kuin oneway esim GRU-PEK. Jos taasen suunnitellaan pallonympärimatkaa niin edullisin vaihtoehto on sillon RTW-liput.

      • Juu, kysyin vähän epäselvästi, tarkennetaan:
        Pallonympärimatkaa suunnitttelen. Suunnitelmaan kuuluu myös bussilla Etelä-Amerikan kiertoa Equador, Peru, Bolivia alueella. Ja nyt sitten pitäisi sieltä jostain päästä Kaakkois-Aasiaan Indonesiaan, Malesiaan tai Thaimaahan ja tätä yritin kysyä, että mitä kautta sieltä pääsee ja minkä alianssin koneilla?

        Ajattelin, että Luoteis Etelä-Amerikasta Kaakois-Aasiaan lennetään länteen, mutta jos yhteyksiä ei ole, niin sitten pitää lentää, ainakin ensin, pohjoiseen (USA), etelään (Chile) tai länteen (EMEA).

        Rtw-lippu ei ole itsestäänselvyys, ja allianssin valinta riippuu yhteyksistä. Tämä tyynenmeren ylitys on se vaikea paikka kun haluaisi lentää mahd. vähillä maileilla ja lentosegmenteillä, jos se tulee olemaan se rtw-lippu.


      • KE ja CA
        pahna24 kirjoitti:

        Juu, kysyin vähän epäselvästi, tarkennetaan:
        Pallonympärimatkaa suunnitttelen. Suunnitelmaan kuuluu myös bussilla Etelä-Amerikan kiertoa Equador, Peru, Bolivia alueella. Ja nyt sitten pitäisi sieltä jostain päästä Kaakkois-Aasiaan Indonesiaan, Malesiaan tai Thaimaahan ja tätä yritin kysyä, että mitä kautta sieltä pääsee ja minkä alianssin koneilla?

        Ajattelin, että Luoteis Etelä-Amerikasta Kaakois-Aasiaan lennetään länteen, mutta jos yhteyksiä ei ole, niin sitten pitää lentää, ainakin ensin, pohjoiseen (USA), etelään (Chile) tai länteen (EMEA).

        Rtw-lippu ei ole itsestäänselvyys, ja allianssin valinta riippuu yhteyksistä. Tämä tyynenmeren ylitys on se vaikea paikka kun haluaisi lentää mahd. vähillä maileilla ja lentosegmenteillä, jos se tulee olemaan se rtw-lippu.

        Lyhimmillään maileja varmaan kuluu QF : SCL-AKL-SYD-DPS reitillä. Oneworld jos valitset niin sillonhan sulla on koko LP reitistö käytettävissä Etelä-Amerikassa. Varmaan kannattaa harkita myös LIM-IPC-SCL koukkausta.

        Se on totta ettei RTW-lippu aina ole se halvin vaihtoehto. Jos meinaat oneway lippuilla lennellä pallonympäri niin uskon et se on kalliimpaa kuin RTW. Ainahan voit tehä niin että menopaluu Euroopasta Etelä-Amerikkaan ja toinen menopaluu Euroopasta Aasiaan. Muista että RTW-liput on hyvinkin joustavia. Päivämääriä voi vaihdella pientä muutosmaksua vastaan.


      • KE ja CA
        KE ja CA kirjoitti:

        Lyhimmillään maileja varmaan kuluu QF : SCL-AKL-SYD-DPS reitillä. Oneworld jos valitset niin sillonhan sulla on koko LP reitistö käytettävissä Etelä-Amerikassa. Varmaan kannattaa harkita myös LIM-IPC-SCL koukkausta.

        Se on totta ettei RTW-lippu aina ole se halvin vaihtoehto. Jos meinaat oneway lippuilla lennellä pallonympäri niin uskon et se on kalliimpaa kuin RTW. Ainahan voit tehä niin että menopaluu Euroopasta Etelä-Amerikkaan ja toinen menopaluu Euroopasta Aasiaan. Muista että RTW-liput on hyvinkin joustavia. Päivämääriä voi vaihdella pientä muutosmaksua vastaan.

        AR kuuluu muuten Skyteamiin ja se lentää EZE-SYD, josta sitten pääsee helposti Aasiaan CZ, VN tai MU kyydissä.


      • pallo on pyöreä
        pahna24 kirjoitti:

        Juu, kysyin vähän epäselvästi, tarkennetaan:
        Pallonympärimatkaa suunnitttelen. Suunnitelmaan kuuluu myös bussilla Etelä-Amerikan kiertoa Equador, Peru, Bolivia alueella. Ja nyt sitten pitäisi sieltä jostain päästä Kaakkois-Aasiaan Indonesiaan, Malesiaan tai Thaimaahan ja tätä yritin kysyä, että mitä kautta sieltä pääsee ja minkä alianssin koneilla?

        Ajattelin, että Luoteis Etelä-Amerikasta Kaakois-Aasiaan lennetään länteen, mutta jos yhteyksiä ei ole, niin sitten pitää lentää, ainakin ensin, pohjoiseen (USA), etelään (Chile) tai länteen (EMEA).

        Rtw-lippu ei ole itsestäänselvyys, ja allianssin valinta riippuu yhteyksistä. Tämä tyynenmeren ylitys on se vaikea paikka kun haluaisi lentää mahd. vähillä maileilla ja lentosegmenteillä, jos se tulee olemaan se rtw-lippu.

        Aika oleellista tosiaa on, että missä osaa Etelä-Amerikkaakin pyörii, kun se ei ole mikään pieni manner. Mutta tuolla välillä ilmansuunta on oikeastaan lähes yhdentekevä. Limasta Bangkokiin lyhin isoympyräreitti kulkee Etelä-Euroopan kautta. Mutta se on mitaltaan 19726 kilometria, ja kun maapallon ympärys on noin 40000 kilometria, niin se tarkoittaa, että vaikka lähtisi mihinkä suuntaan, niin suora reitti ei ole maksimissaan kuin noin 500km enemmän. Eli oikeasti merkityksellisempää on lähinnä, että miten lennot sopivat yhteen ja millä hinnalla ne saa. Yhdellä stopilla ei kokonaismatkalla edes voi tulla isoa eroa tuossa tapauksessa. Isoympyräreittejä lentoenntien välillä saa mitattua http://www.gcmap.com/


      • pallo on pyöreä
        KE ja CA kirjoitti:

        AR kuuluu muuten Skyteamiin ja se lentää EZE-SYD, josta sitten pääsee helposti Aasiaan CZ, VN tai MU kyydissä.

        Näin sivumennen sanoen AR kuuluu siihen harvalukuiseen listaan lentoyhtiöitä, joita omien kokemusten perusteella yritän välttää ellei hinta ole selkeästi muita halvempi ja perillepääsypäivällä ei ole niin väliä. Kokemusta tosin vain E-Amerikan sisäisistä lennoista, mutta en kyllä niiden aussireittiinkään luottaisi.


      • pallo on pyöreä kirjoitti:

        Aika oleellista tosiaa on, että missä osaa Etelä-Amerikkaakin pyörii, kun se ei ole mikään pieni manner. Mutta tuolla välillä ilmansuunta on oikeastaan lähes yhdentekevä. Limasta Bangkokiin lyhin isoympyräreitti kulkee Etelä-Euroopan kautta. Mutta se on mitaltaan 19726 kilometria, ja kun maapallon ympärys on noin 40000 kilometria, niin se tarkoittaa, että vaikka lähtisi mihinkä suuntaan, niin suora reitti ei ole maksimissaan kuin noin 500km enemmän. Eli oikeasti merkityksellisempää on lähinnä, että miten lennot sopivat yhteen ja millä hinnalla ne saa. Yhdellä stopilla ei kokonaismatkalla edes voi tulla isoa eroa tuossa tapauksessa. Isoympyräreittejä lentoenntien välillä saa mitattua http://www.gcmap.com/

        Pallo todellla on pyöreä. En olisi ihan heti uskonut, että Limasta pitää lähteä Itään jos haluaa lyhintä tietä Bangkokiin?? Toisaalta huomaisn, että LIma on suunnillen New Yorkin longituudilla, eli Etelä-Amerikka onkin vähän eri paikassa kuin luulin :)

        Toi LIma-Pääsiäissaaret yhteys on mielenkiintoinen. oliko se Quantas? Muuten kaksi hakua ilisi kiva löytää; airport code ja kenttälyhennys, IATAn kai? .n oikeeen joutavaa hakua kumpaankaan löytänyt kun käytätte noita lyhenteitä!?

        Ja lopuksi alkuperäiseen kysymykseeni, eli löytyykö jostain reittikartttaa josta esim tuo LIM - IPC olisi voinut pistää silmään?


      • KE ja CA
        pahna24 kirjoitti:

        Pallo todellla on pyöreä. En olisi ihan heti uskonut, että Limasta pitää lähteä Itään jos haluaa lyhintä tietä Bangkokiin?? Toisaalta huomaisn, että LIma on suunnillen New Yorkin longituudilla, eli Etelä-Amerikka onkin vähän eri paikassa kuin luulin :)

        Toi LIma-Pääsiäissaaret yhteys on mielenkiintoinen. oliko se Quantas? Muuten kaksi hakua ilisi kiva löytää; airport code ja kenttälyhennys, IATAn kai? .n oikeeen joutavaa hakua kumpaankaan löytänyt kun käytätte noita lyhenteitä!?

        Ja lopuksi alkuperäiseen kysymykseeni, eli löytyykö jostain reittikartttaa josta esim tuo LIM - IPC olisi voinut pistää silmään?

        Nyt on siis vielä hakusessa perustyökalut maailmanympärimatkan suunnitteluun.
        - Ainakin oneword ja staralliance sivuilta löytyy interaktiivinen reittikartta
        - www.gcmap.com täällä jo mainittiinkin
        - lentokenttä ja -yhtiö koodeja voi ihan googlettaa esim LP iata (=LAN)

        ensin kannattaa suunnitella se perusreissu, missä on pakko käydä. Sitten laskee mailit ja alkaa miettimään et missä voi viel käydä niin sanotusti samaan hintaan. RTW-lipuilla kannattaa lentää paikkoihin johon muuten on kallista lentää, Karibia, Oceania, osa Afrikkaa. Samoin ei kannata tuhlata arvokkaita RTW-maileja esim Aasian ja Euroopan sisäisiin lentoihin koska halpalentoyhtiöt on edullisia.

        Vinkkinä vielä että miksi lentää tylsästi esim IB:lla HEL-MAD-LIM, kun voit valita BA/LP reitin HEL-LHR-ANU-TAB//CCS-LIM


      • pallo on pyöreä
        pahna24 kirjoitti:

        Pallo todellla on pyöreä. En olisi ihan heti uskonut, että Limasta pitää lähteä Itään jos haluaa lyhintä tietä Bangkokiin?? Toisaalta huomaisn, että LIma on suunnillen New Yorkin longituudilla, eli Etelä-Amerikka onkin vähän eri paikassa kuin luulin :)

        Toi LIma-Pääsiäissaaret yhteys on mielenkiintoinen. oliko se Quantas? Muuten kaksi hakua ilisi kiva löytää; airport code ja kenttälyhennys, IATAn kai? .n oikeeen joutavaa hakua kumpaankaan löytänyt kun käytätte noita lyhenteitä!?

        Ja lopuksi alkuperäiseen kysymykseeni, eli löytyykö jostain reittikartttaa josta esim tuo LIM - IPC olisi voinut pistää silmään?

        Noita RTW-työkaluja kannattaa tosiaan tuollaisissa tapauksissa käyttää, vaikka päätyisikin hankkimaan liput erikseen. Sitten tietenkin ihan tavallisia lentojen hakukoneita, joista näkee mitä kautta halvimmat yhteydet reitittyvät. Wikipediassa olevat artikkelit lentokentistä ovat myös joskus hyödyllisiä, koska niissä on yleensä "airlines and destinations" osa, josta näkee että mitkä yhtiöt ja mista paikoista liikennöivät kyseiselle kentälle.

        Karttoja kannattaa pitkien kaukomatkojen suunnittelussa tuijottaa myös paljon ja huomioida mittakaavat. Monilla, mukaanlukien minä itse, on välillä vähän vaikea ymmärtää etäisyyksiä toisella puolella maailmaa. Kaksi kohdetta, jotka ovat siinä maailmankartassa "ihan vierekkäin" voivat olla yllättävän kaukana toisistaan. Lisäksi jos suunnittelet bussimatkailua E-Amerikassa, niin huomioi myös teiden vaihteleva kunto ja mutkaisuus. Ecuadorin Quitosta Bolivian Santa Cruzilln on teitä pitkin yli 4000 kilometria ilman mitään välikoukkauksia. Itse bussejakin löytyy hengenvaarallisista ikkunoiden kautta ilmastoiduista rämistä luksusbusseihin, joissa on vaakatasoon asti menevät penkit ja henkilökohtaiset viihdejärjestelmät.


      • no mikäs on
        pahna24 kirjoitti:

        Pallo todellla on pyöreä. En olisi ihan heti uskonut, että Limasta pitää lähteä Itään jos haluaa lyhintä tietä Bangkokiin?? Toisaalta huomaisn, että LIma on suunnillen New Yorkin longituudilla, eli Etelä-Amerikka onkin vähän eri paikassa kuin luulin :)

        Toi LIma-Pääsiäissaaret yhteys on mielenkiintoinen. oliko se Quantas? Muuten kaksi hakua ilisi kiva löytää; airport code ja kenttälyhennys, IATAn kai? .n oikeeen joutavaa hakua kumpaankaan löytänyt kun käytätte noita lyhenteitä!?

        Ja lopuksi alkuperäiseen kysymykseeni, eli löytyykö jostain reittikartttaa josta esim tuo LIM - IPC olisi voinut pistää silmään?

        Mikäs toi Quantas on? Qantasin tiedän kyllä olevan lentoyhtiö.


      • pallo on pyöreä kirjoitti:

        Noita RTW-työkaluja kannattaa tosiaan tuollaisissa tapauksissa käyttää, vaikka päätyisikin hankkimaan liput erikseen. Sitten tietenkin ihan tavallisia lentojen hakukoneita, joista näkee mitä kautta halvimmat yhteydet reitittyvät. Wikipediassa olevat artikkelit lentokentistä ovat myös joskus hyödyllisiä, koska niissä on yleensä "airlines and destinations" osa, josta näkee että mitkä yhtiöt ja mista paikoista liikennöivät kyseiselle kentälle.

        Karttoja kannattaa pitkien kaukomatkojen suunnittelussa tuijottaa myös paljon ja huomioida mittakaavat. Monilla, mukaanlukien minä itse, on välillä vähän vaikea ymmärtää etäisyyksiä toisella puolella maailmaa. Kaksi kohdetta, jotka ovat siinä maailmankartassa "ihan vierekkäin" voivat olla yllättävän kaukana toisistaan. Lisäksi jos suunnittelet bussimatkailua E-Amerikassa, niin huomioi myös teiden vaihteleva kunto ja mutkaisuus. Ecuadorin Quitosta Bolivian Santa Cruzilln on teitä pitkin yli 4000 kilometria ilman mitään välikoukkauksia. Itse bussejakin löytyy hengenvaarallisista ikkunoiden kautta ilmastoiduista rämistä luksusbusseihin, joissa on vaakatasoon asti menevät penkit ja henkilökohtaiset viihdejärjestelmät.

        RTW työkaluja ei oikein ole! Esim, mistä löydät lennot Kiirunasta Rovaniemelle (tai niiden puuttumisen) kun ei löydy rtw.kartttaa?


      • jullexx
        no mikäs on kirjoitti:

        Mikäs toi Quantas on? Qantasin tiedän kyllä olevan lentoyhtiö.

        Ilmeisesti et myoskaan järjen jättiläinen.


      • oikea nimi
        pahna24 kirjoitti:

        Pallo todellla on pyöreä. En olisi ihan heti uskonut, että Limasta pitää lähteä Itään jos haluaa lyhintä tietä Bangkokiin?? Toisaalta huomaisn, että LIma on suunnillen New Yorkin longituudilla, eli Etelä-Amerikka onkin vähän eri paikassa kuin luulin :)

        Toi LIma-Pääsiäissaaret yhteys on mielenkiintoinen. oliko se Quantas? Muuten kaksi hakua ilisi kiva löytää; airport code ja kenttälyhennys, IATAn kai? .n oikeeen joutavaa hakua kumpaankaan löytänyt kun käytätte noita lyhenteitä!?

        Ja lopuksi alkuperäiseen kysymykseeni, eli löytyykö jostain reittikartttaa josta esim tuo LIM - IPC olisi voinut pistää silmään?

        Se on nimeltään Qantas...ei Quantas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4402
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2859
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2612
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1585
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      192
      1030
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    Aihe