Vähän aikaa sitten satuin näkemään mainoksen kys. tuotteesta telkkarista. Nimi ei vain jäänyt mieleen, osaisiko joku auttaa?
Uusi reseptitön unilääke?
20
7072
Vastaukset
- Ei_meinaa_uni_tulla
Jaa löytyi jo, Unital oli siis kyseessä.
- Oikeastaan toi ei
ole lääke, vaan hormonivalmiste. Mutta käsitykseni mukaan turvallisin unenantaja, koska siihen ei tule riippuvuutta. Lääkärit muuten sanoo että melatoniinia voi ottaa 6mg/ilta, mutta enempi ottaminen ei auta. Lienee niin että mitä vähemmällä pärjää sitä parempi.
- OH HOH!
1970- ja 80-luvuilla myytiin apteekeissa unilääkettä nimeltä Unital eikä se totisesti ollut mitään melatoniinia, vaan OIKEAA unilääkettä. Sitä sai kolmen tabletin pakkauksissa ilman reseptiä apteekeista. Itsekin ostin sitä monta kertaa. Nyt herää kysymys, miten tämän nykyisen Unitalin valmistaja voi käyttää lääkefirman vanhan tuotteen nimeä? Tuskin minäkään saisin alkaa valmistaa päänsärkypulveria ja nimetä sitä Hotaksi, joka on jo lakkautettu merkki.
- i7y87yv87vtu7tv78
OH HOH! kirjoitti:
1970- ja 80-luvuilla myytiin apteekeissa unilääkettä nimeltä Unital eikä se totisesti ollut mitään melatoniinia, vaan OIKEAA unilääkettä. Sitä sai kolmen tabletin pakkauksissa ilman reseptiä apteekeista. Itsekin ostin sitä monta kertaa. Nyt herää kysymys, miten tämän nykyisen Unitalin valmistaja voi käyttää lääkefirman vanhan tuotteen nimeä? Tuskin minäkään saisin alkaa valmistaa päänsärkypulveria ja nimetä sitä Hotaksi, joka on jo lakkautettu merkki.
Luultavasti vanha Unital sisälsi pentobarbitaalia joka nykyisin on poistettu käytöstä.
Oletko kuullut tuotemerkin ostamisesta? Sitä meinaan tapahtuu.
- Ei_meinaa_uni_tulla
Jees, eli melatoniini-pilleri siis kyseessä (50kpl 1mg). Otin viime yöksi yhden ja vaikutus oli kyllä huomattava. Millainen vaikutus lienee, jos ottaisin enemmän (pakkaus neuvoo tätä vastaan).
Mennyt tuo uni melko herkäksi viime vuosina, saattaa mennä parikin tuntia ennen unen tuloa. Yöllä saatan herätä ja pyöriä sängyssä 2-3 tuntia ennen nukahtamista.
Luultavasti kuitenkin suurin tekijä unettomuuteeni on tuo alakerran naapuri, joka on ottanut tehtäväkseen alkaa riehumaan harjanvarren/säbämailan yms. kanssa yöaikaan. Ilmeisesti menettänyt järkensä täältä kuuluvien askeläänien takia. Ei ole edes ensimmäinen naapuri, joka on alkanut toimimaan vastaavalla tavalla. Itselläni on ollut askellusongelmia, nämä taas johtuvat selkäongelmistani. Olen onnistunut muuttamaan askellustani enemmän päkiävoittoisemmaksi/pehmeämmäksi. Tämä on kuitenkin vieläkin liikaa alakerralle. Olen kyllä huomannut, että se on aivan sama kuka täällä kävelee, alakerrasta kuuluu vastaus aina.
Uskon että tässä talossa ei ole vain satsattu kerrosten väliseen äänieristykseen ja näin herkimmät ihmiset joutuvat kärsimään. Itse olen käyttänyt nukkuessani korvatulppia ja nyt olen alkanut turvautumaan näihin pillereihin. Alakerran möykkä tulee nimittäin korvatulpista läpi. Viime yö sujui suhteellisen hyvin, möykästä huolimatta tunnen kuitenkin nukkuneeni.
Voisin kirjoitella tästä vaikka kuinka, mutta parempi lopettaa avautuminen tältä erää.- 20+2
Oletko koittanut puuttua unettomuuden syihin? Naapurisi käytös vaikuttaa kotirauhan rikkomiselta ja jos pystyt todistamaan yhteyden kävelemisen ja naapurin möykkäämisen välillä, asian pitäisi olla päivänselvä. Ota siis yhteyttä poliisiin, jos naapurisi ei kuuntele järkeä. Inspiraatiota saat vaikka tästä KKO:n päätöksestä, jossa flyygelinsoitosta häiriintyneet naapurit laittoi kostoksi musiikin soimaan tarpeettoman kovaa ja sai sakkoja: http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1985/19850055t
- Ei_meinaa_uni_tulla
20+2 kirjoitti:
Oletko koittanut puuttua unettomuuden syihin? Naapurisi käytös vaikuttaa kotirauhan rikkomiselta ja jos pystyt todistamaan yhteyden kävelemisen ja naapurin möykkäämisen välillä, asian pitäisi olla päivänselvä. Ota siis yhteyttä poliisiin, jos naapurisi ei kuuntele järkeä. Inspiraatiota saat vaikka tästä KKO:n päätöksestä, jossa flyygelinsoitosta häiriintyneet naapurit laittoi kostoksi musiikin soimaan tarpeettoman kovaa ja sai sakkoja: http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1985/19850055t
Olen asunut nyk. asunnossani jo reilut 4 vuotta. Alakerrasta on muuttanut porukkaa pois ainakin kertaalleen. Tämä on soluasunto, olen vaihtanut huoneitakin kämppiksen kanssa. Ensimmäinen koputtelija oli aivan mielipuolinen, saattoi jystää yöt läpeensä. Kuuntelin kopistelua ainakin 2 vuotta ja siinä samalla tuli kyllä itsekin kolistelua takaisin.
Poliisit soittelin kertaalleen, mutta sattui ilmeisesti väärä asunto, huoneistot eivät ole jaettu samalla tavalla joka kerroksessa. En tiedä uskallanko soittaa poliiseja enään toista kertaa, vaikka periaatteessa jäljellä ei ole enään kuin yksi mahdollinen asunto. Tottakai vuokranantajaankin on otettu yhteyttä, mutta silloin möykän syytä ei saatu selville. Kävely on mitä ilmeisemmin (varmasti) se suurin syy, miksi ihmiset sekoavat alakerrassa.
Olen aina ajattelut, että antaa jystää, ei kannata ainakaan alkaa jystämään takaisin. Olen siis yrittänyt sivuttaa koko "ongelman". Yleensä tämä on johtanut vain koputtelun voimistumiseen ja lopulta se on kuulostanut siltä, kuin norsut kävelisivät alakerran seinillä. Omat askeleeni eivät ole varmasti lähimaillakaan samanlaista kolistelua. Päiväsaikaan tämä möykkä ei niinkään haittaa, ainoastaan yöllinen kolistelu tympii. - Ei_meinaa_uni_tulla
Ei_meinaa_uni_tulla kirjoitti:
Olen asunut nyk. asunnossani jo reilut 4 vuotta. Alakerrasta on muuttanut porukkaa pois ainakin kertaalleen. Tämä on soluasunto, olen vaihtanut huoneitakin kämppiksen kanssa. Ensimmäinen koputtelija oli aivan mielipuolinen, saattoi jystää yöt läpeensä. Kuuntelin kopistelua ainakin 2 vuotta ja siinä samalla tuli kyllä itsekin kolistelua takaisin.
Poliisit soittelin kertaalleen, mutta sattui ilmeisesti väärä asunto, huoneistot eivät ole jaettu samalla tavalla joka kerroksessa. En tiedä uskallanko soittaa poliiseja enään toista kertaa, vaikka periaatteessa jäljellä ei ole enään kuin yksi mahdollinen asunto. Tottakai vuokranantajaankin on otettu yhteyttä, mutta silloin möykän syytä ei saatu selville. Kävely on mitä ilmeisemmin (varmasti) se suurin syy, miksi ihmiset sekoavat alakerrassa.
Olen aina ajattelut, että antaa jystää, ei kannata ainakaan alkaa jystämään takaisin. Olen siis yrittänyt sivuttaa koko "ongelman". Yleensä tämä on johtanut vain koputtelun voimistumiseen ja lopulta se on kuulostanut siltä, kuin norsut kävelisivät alakerran seinillä. Omat askeleeni eivät ole varmasti lähimaillakaan samanlaista kolistelua. Päiväsaikaan tämä möykkä ei niinkään haittaa, ainoastaan yöllinen kolistelu tympii.Ensimmäinen ja kolmas kappaleeni ovat hieman ristiriitaisia. Rajat ne on minullakin, jossakin vaiheessa se pinna vain napsahtaa ja on pakko kolistella takaisin :P Varsinkin huonoina päivinä.
- vakisyöjä.
Melatoniinia saa ilman reseptiä apteekista ja luontaistuotekaupasta.
Annostus on yleensä 1-6mg illalla tunti ennen nukkumaan menoa. Melatoniini otetaan aina samaan aikaan hyvän tehon saavuttamiseksi.
http://www.melatonin.com/- osömn
Katoin apteekissa tota Unital-pakkausta. 15 euroa paketti !! Törkeetä rahastamista uniongelmaisilla ihmisillä. Ja melatoniini vielä tepsii hyvin harvoille, esim. mulle ei vaikuta mitään, oon ottanut ko. ainetta ihan lääkärin reseptillä. Harkitkaapa kahdesti, ennen kuin laitatte tohon "plaseboon" euronne.
- ????
Melatoniini löytyy Fimean lääkelistalta. EU:n ulkopuolelta ei voi tilata lääkkeitä. Tuo world wide pharmasia oli Utahissa = Usassa.
YA:ssa näkyy olevan itsehoitotuote (ilmeisesti reseptittä)
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=9911569(yabasecatalog) - Ex-uniongelmainen
???? kirjoitti:
Melatoniini löytyy Fimean lääkelistalta. EU:n ulkopuolelta ei voi tilata lääkkeitä. Tuo world wide pharmasia oli Utahissa = Usassa.
YA:ssa näkyy olevan itsehoitotuote (ilmeisesti reseptittä)
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=9911569(yabasecatalog)Laki muuttui muutama kuukausi sitten. Nyt voi tilata kolmen kuukauden saisin vaikka Pohjois-Koreasta.
- haluaisin tietää
Melatoniini tuntuu auttavan minulla. Onkohan siinä jotain haittavaikutuksia myös? Voiko käyttää niin usein ja niin pitkään kuin tarvitsee? Uskaltaako ottaa useamman tabletin pahimpina öinä?
- Olen kuullut
lääkärien sanovan seuraavaa;
- ei tule riippuvaiseksi
- annoksen auttaminen yli 6mg:n ei auta enempää
Jotkut silti tuntuvat käyttävän 10-15mg:n annioksia, itse en tunne asiaa.
Mutta näyttää myös siltä etteivät lääkäritkään tiedä sen enempää käytännön tasolla.
- nukkumaija1
Olen käyttänyt Unitalia kuukauden päivät ja toimii! Aamulla olo virkeä ja yöt sujuvat kivoja unifilmejä kattelessa. Suosittelen!
- Nukkumatti999
Sama juttu täällä. Unitalin avulla sain viimeein normaalin unirytmin ja joka yö riittävät unet. Elämä sujuu kotona ja töissa paljon paremmin kun ei enää kärsi univajeesta.
- kukkuukukkuuyöllä
Minulla ensimmäinen kuukausi oli hyvää aikaa, suorastaan hämmästyin kun unta riitti. Nyt on sitten kuitenkin kai tullut jonkin asteen "tottumus". Ei tunnu enää auttavan samoin kuin alussa. Turha väittää, ettei tule tottumusta.
- Nettiä selatessa
Hei,
Nämä lääkkeet ei mitään reseptittömiä ole, mutta tepsivät monentasoisiin unihäiriöihin
http://unikirja.blogit.fi/- 25+4
Heivaa noi mainoslinkkisi H**mettiin. 1 mg melatoniini on respavapaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465851Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583246- 1842701
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122524mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132219- 292161
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151896- 161596
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2701247