Tyttö vai poika?

fdhjj6

Ostin hiljattain uuden toverin kanarialinnulleni, mutta kaupassakaan eivät tienneet sukupuolta. Suunnilleen samankokoinen kuin sen uros toveri, ei ole vielä laulanut mutta piipittäessä sillä on kova ääni. Ei ole ihan yhtä vilkas kuin urostoveri mutta vilkas kuitenkin. Vaikuttaa niin sukupuolineutraalilta. Uros ei erityisemmin pidä siitä; ajaa pois viereltään ja yritti nokkaista. Jos onkin poika niin voivatko alkaa tapella? Tulen myöhään koulusta enkä tiedä laulaako se sillä välin. Olisiko mitään kikkoja tai tunnisteita miten sukupuolen saisi selvile?

2

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Nuorista voi olla aika hankala katsoa sukupuolta ja vanhemmillakin voi olla vähän hakusassa joskus. Luonnollisestikin jos lintu munii, on se varma naaras. Jos se ei lainkaan laula on se todennäköisesti naaras, samaten jos se laulaa todella innokkaasti ja taitavasti on se todennäköisesti koiras. Jonkun verran lauleva voi olla kumpi vaan, osa naaraistakin nimittäin laulaa vaikkei yleensä niin taitavasti ja monipuolisesti kuin koiras... Koiras on usein vähän solakamman mallinen kuin naaras. mutta tässä on niin paljon yksilöllistä/rotuvaihteluakin ettei ole kovin pätevä tunniste.
      Varmimmin sukupuolta voi arpoa pyrstön alta silloin kun linnut ovat sukukypsiä, koiraalla peräaukon tienoo törröttää ulospäin, naaraalla tasaisempi "hymy". Tuon tarkistaminen vaan vaatii linnun käteenoton jos ei höyhenten seasta saa muuten kurkittua, lisäksi kovin nuorilla ja ei -pesimävireisillä ero ei välttämättä ole kovin selvä.

      (ks esim http://www.westernwaterslager.com/text/Articles/Sexing.htm )

      Jos molemmat ovat koiraita on mahdollista että ne alkavat tapella, mutta yleensä kanarialaiset tulevat ihan kohtuuhyvin poikaporukallakin toimeen jos nyt ei sydänystäviä olisikaan, pieni ruokakuppinahistelu ei ole vaarallista kunhan molemmat saa kuitenkin syödäkseen riittävästi eikä höyheniä ala pölistä. Ihan pariskuntakin voi vähän kärttyillä joskus keskenään jos huono päivä sattuu, kanarialaiset ei muutenkaan ole niin yltiösosiaalisia esim peippoihin verrattuna.

    • Kokenut kasvattaja

      Tässä eroja kanarioiden sukupuolten välillä:

      Koiras: hoikka, hieman kookkaampi, rohkeampi (usein ensimmäisenä häkin ulkopuolella), laulaa, usein nahistelee.

      Naaras: sopuisa, hieman pyöreämpi, ei ääntele kuin vähän, hieman pienempi kooltaan, arempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe