ongelma vaihtovuoden kanssa!

nansku98

joo eli mulla on iso ongelma tän vaihtarijutun kanssa. munhan pitäis siis käydä 4 vuotta lukioa, mutta mua ärsyttää kun kaikki kaverit muuttaa ennempää ja ovat luokkaa ylempänä. toisena on myös kaikki muut "pelot" esim. miten selviin lentokentillä, bussissa tai hotellissa (jos välilaskulla joutuu jäämään yöksi)? ja mikä olis sitten hyvä järjestö (hinnalla ei sinänsä väliä)? onko yfu hyvä?

3

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfhjlsk

      Ymmärräthän, että eihän ne kaverit ole siellä kohdemaassakaan mukana...? Eli periaattees sama tilanne sit ku tuut takas Suomeen ku sillonkun oot vaihtarina.
      Ja todennäköisimmät ongelmat mitä tuut vaihtovuoden aikana kohtaamaan on tokkopa liikennevälineet (mikäli sinulla ei satu jtn fobiaa olemaan, jolloin ehkä kannattaa harkita vaihtoa lähtöön kahdesti) vaan enemminkin kultturishokki ja koti-ikävä.
      YFU:a voin suositella oikein lämpymästi. Heillä alkaa vissii nyt taas helmikuus haku vuodelle 14-15. Onnea vaihtariprosessiin! :D

    • Courage rules

      Jos toi sun nimimerkkisi viittaa sun syntymävuoteesi, niin oot kaiketi kasilla. Sen ikäisille tietty kaverit on kaikki kaikessa. Mutta ethän sä voi loppuelämääs aina mennä samoissa paikoissa kuin sun nykyiset kaverit! Jossain vaiheessa teidän on pakko erota, ja silti ne voi olla sun kavereita. Jos sä oikeesti haluat kokea vaihtovuoden, sä olet myös valmis eroamaan sun nykyisistä kavereista vuodeksi. Jos ne on oikeita kavereita, niin ne on sun kanssa sittenkin kun tuut takaisin ja ne on vuotta ylemmällä luokalla. Mut jos ne sitten hylkää sut, niin olis ne hylänyt sut jossain vaiheessa muutenkin. Vaihtarivuoden aikanakin saat uusia ystäviä, joiden kanssa voi syntyä loppuelämän pituisia ystävyyssuhteita. Oikeat kaverit ymmärtää kyllä.

      Jos oot siis kasilla, lähdet tod.näk. vaihtoon kahden vuoden päästä. Siinä vaiheessa osaat jo paljon enemmän englantia ja olet paljon itsevarmempi kuin nyt. Eli edellytykset selviytyä lentokentillä yms. on paljon paremmat kuin mitä juuri nyt tunnet. Varsin todennäköisesti et edes joudu matkustamaan yksin kuin mahdollisesti sen viimeisen pätkän kohdemaassa (kokemusta on) ja sittenkin saat siihen hyvät ohjeet ja neuvot ja varmistukset mitä tehdä jos jokin menisi pieleen. Kyllä näistä matkoista muutkin ovat selvinneet! Rohkeasti matkaan vaan.

    • annikola007

      Olen YFUn kautta vaihdossa ollu nyt 5kk ja taa on ihan mahtavaa!! :) uskallat vaan heittaytya kaikkeen mukaan ja lahtea JOKAIKISEEN juttuun mukaan! Niin niita kavereita saadaan, silla kavereiden saaminen ei ole itsestaan selvyys kuten usein luullaan. Oman vaihtari vuoden eteen pitaa tehda toita ja tama on vain yksi vuosi muiden joukossa. Lupaan kuitenkin etta selviat vaikka valilla olisikin rankkaa! Ja se matkustaminen kohde maahan on jannittavaa ja kokemus sekin :) Lentomatka tanne oli tosi janna ja ala murehdi siita. Organisaatio auttaa sua ja kun ite pysyy skarppina ni kaikki menee hyvin. Kuten sanoin, moni asia on ihan itsesta kiinni. YFU on hyva jarjesto, ainakin lennot ja koko matkustusjuttu oli tosi hyvin organisoitu. Ala ajattele niin etta kaikki sun kaveret menee eteenpai, itse en siita murehdi yhtaan. Tutustun sitten vaan uusiin ihmisiin kun palaan takaisin ja kylla ma silti oon kavereita mun vanhojenki kavereide kanssa. Ja lukiossa "luokat" ei nyt niin paljon merkitsekkaan kun kursseilla on eri ikaista porukkaa.
      TSEMPPIA!!! :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe