Minulla on excelissä kolme välilehteä nimeltään vaikkapa "Main menu", "Sheet 1" ja "Sheet 2".
Lähtökohtana on, että sheetit 1 ja 2 ovat piilotettuina siihen asti kunnes ohjelman käyttäjä aktivoi jomman kumman tai molemmat Main menu-tilassa painikkeita käyttämällä. (painikkeiden nimet ovat Sheet 1 ja Sheet 2)
Olisiko tällaista toimintoa mahdollista toteuttaa?
Toinen kysymys koskee kuvan hakemista solun arvon perusteella:
Esimerkiksi minulla on yhteen soluun luetteloituna "omena" ja "banaani" jos solussa lukee "omena" hakisi excel omenan kuvan haluamaani paikkaan, ja jos solun arvo ei ole "omena" hakee ohjelma banaanin kuvan samaan paikkaan.
Kuvat sijaitsevat toisella välilehdellä joka on piilotettu ohjelman käyttäjiltä.
Kiitos etukäteen avusta!
Piilotettujen välilehtien aktivointi painikkeilla & kuvien haku
avutonta
2
214
Vastaukset
helposti toteutettvissa VBA:lla
Auto_Open ja Auto_Close koodiin tarvittavat jutut
sitten kuvat laitat oikeeseen paikkaan ja niiden kaikkien .visible arvot =False. Solun arvot perusteella sitten muutat ko. kuvan .visible arvon =True
Keep EXCELing
@Kunde- avutonta
Kiitos kunde!
Voisitko vielä kirjoittaa esimerkkikoodit molemmista tapauksista, jotka voisin vaikka omaan exceliini pastettaa? Kirjoitetaanko Auto_Open ja Auto_Close-koodit tuonne "Main menun" makrovälilehdelle, entäs kuvat?
VBA:n suhteen olen vielä täysin lapsen kengissä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261710
- 1051195
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381071- 49979
- 128877
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni51870Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240838Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?70745Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178719Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55709