Tänään taas heräsin epämääräiseen ahdistukseen. Aika ajoin huomaan olevani niin pahansuopa ja inhottava ihminen kuin vain voi. Uskon, että kaikki -hyvä ja paha- palaa takaisin. Toisaalta sitä on tullut oltua niin ilkeä ja itsekäs, että pelottaa. Sitä yrittää pitää mielessä kaikki hyvän elämän ohjeet, mutta oma itsekkyys ja ylimielisyys nostavat päätään. Oppiikohan sitä koskaan elämään tavalla, jolla ei loukkaisi muita eikä itseään? Masentaa...
Ajatuksia
3
234
Vastaukset
- maahuuto
Juuri ajattelin samaa!
En saanut tänään edes pientä lohtua käveltyäni lehtimetsän lävitse, kuten usein muulloin vastaavissa tilanteissa teen.
Tuntui kuin koko Gaia olisi ollut välinpitämätön olemukselleni. - Eräs Alku
Ahdistusta itse kullakin. Minä osaan kyllä nimetä omani, mutta sen syy vaikuttaa kuitenkin jotenkin turhalta. Niinpä sitten kirjoitin paperille toivomuksen tulevaisuudesta: "jos vain jonain päivänä voisin sanoa nuorempana murehtineeni tällaisia asioita, mutta sittemmin oppineeni käsittelemään niitä toisin". Tosiaan. Sitä on joskus negatiivinen. Silloin herää miettimään, mitä tästä voi seurata ja se on hyvä tiettyyn pisteeseen asti.
Tehdyt teot on tehtyjä. Niitä ei pysty enää muuksi muuttamaan. Miten ne voi kääntää hyödyksi? Ottamalla opiksi. "En pitänyt itse siitä, että tein noin: koitan kiinnittää huomiota seuraavan kerran, että teen sitten jotenkin toisin".
Minä en usko, että sitä tarvitsee pelätä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jos teen jonkun tuon luontoisen virheen nyt. Sen seuraus tulee hetkessä: huono omatunto tehdystä loukkauksesta tai muuta. Sitähän se on se ahdistus: sitä negatiivisen takaisin saamista.
Minä toivon oppivani ottamaan minulle kuuluvan ahdistuksen vastaan ja käsittelemään sen ja sitten päästämään irti. En ikäänkuin jää tappelemaan sen kanssa, vaan hyväksyn, kun energia lyö takaisin kasvoille. En loukkaannu sille. Sain mitä ansaitsin, mutta sitten täytyy jatkaa eteenpäin toivottavasti hieman viisastuneempana. - Vilja
Jokaisella ihmisellä on oma "varjonsa" eli pimeä puolensa. Sen olemassaoloa ei kannata kieltää tai negatiivisuutta tukahduttaa, koska sitten ne energiat vasta alkavatkin kerääntyä ja paukahtavat lopulta päin naamaa rajuna reaktiona. Oma varjonsa kannattaa opetella tuntemaan. Aiheesta on olemassa myös monenlaisia wiccakirjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2835847Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373406Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212112Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol791644- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804