maitoa koiralle?

pirre

saako koiralle juottaa maitoa??

9

773

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keelay

Koira saa silloin tällöin tavallista "sinistä" maitoa, useimmiten kuitenkin annan vuohen maitoa. En kylläkään paljoa, mutta vähän =)

• Hilla

Voi kai sitä maitoa koirallekin antaa, jos maha kestää, saattaapi mennä ruikulille. Juustosta koira saa paremmin ne ravinteet mitä maidossakin on.

• hansuli

yleensä olen kuullut että ei saisi antaa...mutta uskoisin että se riippuu siitä miten koiran vatsa kestää maidon.meillä ainakin raksujen sekaan laitetaan sillon tällön maitoa ja ihan normaalisti koiran maha toimii. (juo muutenkin kun raksuissa)voithan kokeilla myös piimää,viiliä tai maitorahkaa tms. eli kyllä voit antaa,kunhan seuraat miten vatsa reagoi! =)

• Tiuku

Itse en maitoa koirilleni antaisi. Koirieni mahat ei sitä kestä, maito ei ole koiran ravintoa ja siitä ei todellakaan ole koran terveydelle mitään hyötyä.

Piimää meillä saa koirat joka päivä. Se sisältää mahalle terveellisiä maitohappobakteereja ja pitää mahan kunnossa. Meillä on käytössä sellainen piimä kuin AB-piimä, asidophilius-bifidus.

muöskin maitotuotteista koiralle hyviä onat bulgaria-jugurtti ja raejuusto.

• Ellen

Yleensä koiran vatsa ei kestä laktoosia, joten jos välttämättä haluat antaa koirallesi maitoa tai yleensäkin maitotuotteita, anna laktoositonta.

Jos vatsa ei mene löysälle, voi sitä hyvinkin silloin tällöin antaa. Jatkuvasti annettuna vatsa kaikella todennäköisyydellä alkaa oireilla.

• elmi

koirilla maha menee yleensä sekaisin maidosta.piimää ja rejuustoa sekä kermaviiliä voi antaa, ja muitakin hapatettuja maitotuotteita.

• Mimmu

Ei kuitenkaan saisi sisältää mausteita, sokeria, alkoholia, raakaa lihaa (ainakaan sian), keinotekoisia juuston- tai makkarankuoria, raakaa kalaa, raakaa kananmunan valkuaista, raakaa sipulia, suklaata, kaakaota, maitoa, luita, rustoja, suolaa, ksylitolia tai hiivaa.

Me kyllä ainakin annetaan piimää jotan eläinlääkäri suositteli koirille..

• hansuli
        Mimmu kirjoitti:

Ei kuitenkaan saisi sisältää mausteita, sokeria, alkoholia, raakaa lihaa (ainakaan sian), keinotekoisia juuston- tai makkarankuoria, raakaa kalaa, raakaa kananmunan valkuaista, raakaa sipulia, suklaata, kaakaota, maitoa, luita, rustoja, suolaa, ksylitolia tai hiivaa.

Me kyllä ainakin annetaan piimää jotan eläinlääkäri suositteli koirille..

nämähän ovat sitten näitä kiistelyn aiheita...meille ainakin eläinlääkäri sanoi että mikäli koiran vatsa kestää maitoa niin saa antaa...tosin...me annamme laktoositonta koska itsekin sitä joudun käyttämään...en edes ajatellut asiaa,kun pidin niin itsestään selvänä. kiitos teille ketkä korjasitte virheeni! =)

• Eve

En suosittelisi...mutta itsehän tiedät!
      Meillä annetaan aina silloin tällöin gefilus juomaa(porkkana,ananas) se tekee hyvää mahalle ja koiralle...niinkuin myös minulle!
      Ja koiruli tykkevvää aivan kamalasti. Jois sitä tölkki tölkulla!
      Toinen koiruli taas nyrpistää nenäänsä...
      Kannattaa kokeilla!

Monet koirat on hyla ja niiden vatsa ei kestä maitoa...meillä eivät saa maitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe