Vastuuton kaverini ottaa hamsun, APUA!

Pahoinvoiva naapuri

Eli, tilanne on tämä: Naapurissani asuu 10 vuotias tyttö, joka ei yksinkertaiesti osaa pitää lemmikkejä. Hänellä oli pari vuotta sitten kissa, jota hän pomputti trampoliinilla, ja tunki ahtaaseen laatikkoon, koskä hänestä oli "hauska kuulla sen kiljuvan ja naukuvan" Kissa kuoli ollessaan vuoden ikäinen. Viiime kesänä hän osti kanin, joka eli vain kaksi kuukautta. olen kysellyt häneltä, miten hän hoiti sitä, eikä hän antanut sille muuta ruokaa kuin ruohoa ja salaattia. Olen myös nähnyt, miten kaveri on väkisin syöttänyt kanilleen mm. karkkia.. Kaniraukka... Molemmilla kerroilla kun eläin on kuollut, olen nähnyt miten hän on marssinut hautaamaan eläintä metsään, ja nauranut, heitellyt laatikkoa jossa kuollut eläin on yms.... Paljompa eläimistään välitti. No, tänään hän kertoi minulle jotain mikä väänsi vatsaani. Hän aikoo ostaa hamsterin,ja on pian menossa ostamaan sitä. Onko mitään, mitä voin tehdä estääkseni häntä kiduttamasta hamsteria? Olen yrittänyt puhua hänelle, että hamsterit ovat herkkiä eläimiä, eikä niitä suositella alle 12-vuotiaille (itse olen siis 13v), ja että niiden hoitoon pitää tutustua, ja että ne vaativat aikaa ja huolenpitoa, mutta kaveri ei usko. Keksittekö mitä minun pitäisi tehdä, tai sanoa kaverille? Apua, en halua että hän kiduttaa hamsteria, tai mitään muutakaan eläintä! Tulee paha olo, kun vain ajattelenkin pientä, herkkää suloista hamsteria hänen nukkenaan...
Ps. kaverin vanhemmat eivät ota kantaa lemmikin hoitoon, kaveri saa mitä tahansa haluaa...

36

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mipi4

      kauheaa

    • Pahoinvoiva naapuri

      Niin on... Se ol iaivan sairasta miten se kohteli sitä kania ja kissaa...

    • Sedä

      No jos eläintä pidetään oikeasti lainvastaisesti, voit ilmoittaa nimettömänä eläinsuojeluvalvojalle, että hän käy tekemässä tarkastuksen. Jos epäkohtia löytyy, tarkastaja voi määrätä sakkoja tai eläintenpitokiellon. Hankalaahan on, ettei tollainen tarkastaja välttämättä näe asiatonta käsittelyä, mutta se voisi kyllä saada vanhemmat heräämään siihen että eläimistäkin pitää huolehtia.

    • dtrfytguyuhji

      Teet vain rikosilmoituksen eläinrääkkäyksestä.

    • Pahoinvoiva naapuri

      Ok (= Kiitos avusta

    • 20+1=?

      Et suosittele hamsteria alle 12 vuotiaalle tekstissäsi....Olen 10 vuotias ja olen eläinrakas ostan hamsterin maaliskuussa olen lukenut hamsuistaa paljon tietoa siis todella PALJON! osaan käsitellä niitä koska olen hoitanut kaverini hamsua ja toisen kaverin gerbiileitä(kaverini rääkkää gerbiileitäään ;( ) Se puristaa sen gerbiileitä niin et niiltä tulee vaahtoa suusta ainakin yks toinen kamu kerto. Joskus toivon et ne gerbiilit kuolis siis jos nyt joku tajuu et niitten ei tarvis kärsiä en tarkota kuolemisella et haluisin et kaikki eläimet kuolee ja et niit pitää kiduttaa vaan tarkotan et ne pääsis parempaa paikkaa toivottavasti kukaan ei saanut väärää kuvaa minusta...EN ole eläinrääkkääjä vaan eläinrakas EN halua kiduttaa eläimiä vaan hoitaa niitä tässä oli mun viesti en halua loukata ketään.

      • vihainen ... >:c

        Juu se riippuu ihan henkilöstä kuinka valmis on hoitamaan esim. hamsteria. :) Mä oon 11v ja meil on kaks hamsterii ja mitä parhaimmissa kodeissa. :3

        OIKEESTI KAUHEETA!! Pupu kuolee 2 kk ja kissa 1 vuotiaan! Dx

        Siis eikö sen vanhemmat ees yhtää välittäny siitä kissasta?!? Seh on perheen jäsen... :( TOI PITÄÄ ESTÄÄÄ :(


      • Anonyymi
        vihainen ... >:c kirjoitti:

        Juu se riippuu ihan henkilöstä kuinka valmis on hoitamaan esim. hamsteria. :) Mä oon 11v ja meil on kaks hamsterii ja mitä parhaimmissa kodeissa. :3

        OIKEESTI KAUHEETA!! Pupu kuolee 2 kk ja kissa 1 vuotiaan! Dx

        Siis eikö sen vanhemmat ees yhtää välittäny siitä kissasta?!? Seh on perheen jäsen... :( TOI PITÄÄ ESTÄÄÄ :(

        No jep! HIRVEE RÄÄKKÄÄJÄ


      • Anonyymi

        Jos joku käsittelee eläintä liian kovakouraisesti on siitä hyvä mainita.


    • Pahoinvoiva naapuri

      Juu, tuo "ikäraja" riippuu TÄYSIN ihmisen tyypistä. Monet 10 vuotiaat (esim. tämä naapurini) ajattelee, että eläin on jokin nukke, jolla voi leikkiä niinkuin haluuaa, jolla ei ole ajatuksia, tunteita tai arvoa. Jotkut vain eivät osaa ottaa vastuuta. Sinä kuulostat vastuullisemmalta, onnea hamsun hankintaan (=

    • Ufpo

      Tiedänpähän 14-vuotiaan tyypin, jolle ei eläimiä kuuluisi missään tapauksessa luovuttaa! Hän ratsastaa koiransa selässä ja lyö sitä usein. Tämä samainen henkilö myös pudottaa perheen kissan välillä tahallaan ulkona olevaan vesitynnyriin..
      Eli siis ei ne huonot ihmiset välttämättä ole aina 10v!

    • 2534641

      Sinun pitäisi kertos vanhemmilesi asiasta ja yrittää saada vanhempasi soittamaan eläinsuojelulaitoksiin ja PUHU kaverillesi vakavasti asiasta!!

    • Aloiiiiittaja

      Ufpo// Huoh. Olenko väittänyt, että kaikki 10 vuotiaat olisivat vastuuttomia, tai että kaikki eläinrääkkääjät olisivat 10 vuotiaita? En ole. Puhun nyt tästä yhdestä ainoasta tapauksesta... -.-'

    • ufpo

      En tarkoittanut viestiäni siten, että sinä aloittaja olisitkaan väittänyt niin. Usein vain olen nähnyt sanottavan, että 10v tai alle ei olisi vastuullinen eläimen omistaja ja haluasin vain kertoa, että näin ei suinkaan aina ole

    • Söpöt hamsut

      Ite olin 9v saadessani ekan hamsterin nyt niitä on ollut jo 2 ja tällähetkellä on toiset 2.Ja hyvin oon kaikista huolehtinut ja oon pian 12v

    • Huokauss

      HERRANJUMALA mitä toimintaa sun naapurilt!! :O Sano sille suoraan päin naamaa et eläimistä tuntuu samalta kuin ihmisestäkin ja että ne on ELÄVIÄ eläimiä jolla on myös tunteet!! Ja aika vastuuttomat vanhemmat sun naapurillas jos ei tajuu et toi on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ! Ilmota eläinsuojeluyhdistykseen nimettömänä. Sitä ennen hankit todisteet eläinrääkkäyksestä. Ota kuvia,videoo ja nauhoita sen puhetta yms. silleen että se kakara ei sitä huomaa. Ja toivo että ne todisteet riittää... Onnee vaa yrityksii ja toivotaa et eläinrääkkäys loppuis.

    • Sairaaankamalaaaaaa!

      Sano sille vaan päin naamaa et miltä siitä tuntuis jos sitä kidutettais!!!!!!!!!!
      Ite oon 10.v ja meil on kaks gerbiiliä ja pystyn ite hoitaan niitä HYVIN!!!!!!!!!

    • Järkyttynyt

      Kamalaa! Jos se haluaa niin paljon nauttii kun eläimiä sattuu, niin sen ei kannattais hankkia sellasta. Jos se aikoo sen hamsterin hankkia, niin sille pitää kyllä ensi pitää pieni "keskustelu" eläimistä ja niiden elintavoista. //Järkytysss

    • :((( ei näin

      Meidän naapurissa asuu myös yks 15 v tyttö äitinsä ja isänsä kanssa. Heillä on 3 kissaa ja koira. Kissat on kesäsin täynnä punkkeja,vanhin kissoista on HYVIN huonosti ruokittu ja laiha. Sanoin että he voisivat viedä vanhimman kissansa tarkastukseen sillä sen selässä ja mahan alla on paakkuja. Karvaakaan ei ole miltein yhtään.. Mutta he eivät voi viedä kissaansa eläin lääkäriin koska se ei anna ottaa syliin -_- ja koira.. se on pihakoira,häkissä jota ei siivota. Täynnä kakkaa ! Koiraa ei käytetä lenkillä kuin ehkä yhen kerran viikossa.. Juomana sadevesi. Ruokana on veteen laitetut luun muotoiset herkku palat. Tämän on minusta väärin. Kissoilla ei ole hiekkalaatikkoa, eikä ruoka kuppia. Vanhemmat eivät huolehdi tai ota kantaa eläinten hoidosta. Ja tämä 15 vuotias tyttö roikottelee nuorinta kissaa takajaloista koska se on hänestä hauskaa.. Hän on jotenkin vammainen koska kyllähän tuon ikäisen pitäisi ymmärtää miten eläimiä kohdellaan. Ja pahin. Heidän keskimmäinen kissa on raskaana ja he aikovat viedä pennut metsään korissa ja jättää sinne. sanoin että otan vaikka kaikki kissat ja vien ne jonnekin hyvään ja parempaan paikkaan hoitoon jossa niillä on hyvä olla! Sen jälkeen kaverini nyökkäsi ja sanoi että hän ei halua olla kaverini enää mutta antaa silti pennut.. Vanhin kissa on 25 ja nuorin 3. Koira on 13 v.

      • Tilanne kuulostaa todella pahalta, rääkkäykseltä. Nyt välittömästi ilmoitusta eläinsuojeluyhdistykselle tai lähimmälle eläinsuojeluvalvojalle.


      • Anonyymi

        Ilmoita eläinsuojelu heti


    • -Luna

      Tekis mieli tollaset pikkukakarat heittää pusikkoon. Pahoittelen, mutta ihan oikeasti! Eläinsuojeluilmoitus ja sanot sille stanan kakaralle ettei ota hamsteria!

    • kekku3

      Anna tämän kakaran nimi ja osoite niin käyn opettamassa hänelle miltä tuntuu kun roikotetaan, puristellaan ja kiusataan.

      • Anonyymi

        Sen kakaran "vanhemmille" se kohtelu aluksi kuuluisi. Ovat velvollisuutensa kasvattajina pahasti laiminlyöneet, valitettavasti.


    • hamster love 4ever

      yhyy! ei hamstereita tommoselle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;((((

    • kääpiö<3

      Kamala, ei tässä muuta voi sanoa. Niin sanattomaksi vetää.

    • nimetön

      siis mitäs v***ua??????!!!!! oon 11.v tyttö mulla on kaksi hyvinvoivaa hamsteria toinen 2.v ja toinen 1.v :33 ja en TODELLAKAA kestä sitä,et joku kohtelee eläimiää noin!!!!! sain ekan hamsterini kaheksan vuotiaana,mut siis oon kolmevuotiaast asti ollu tosi eläinrakas ja tietenki alus vanhemmat autto hiuka hoitamises.:)

    • Ciira

      Ei missään nimessä kuulosta hyvältä. Eläinsuojeluun vaan yhteyttä. Jos alaikäisille ostetaan lemmikkejä, vastuu niistä on viime kädessä aina alaikäisten huoltajilla.

    • Myöhästynyt

      Tommoset ihmiset joutas vankilaan! Itellä on kaveri jolla on noin kaksi vuotias koira. Hän itse on kertonut minulle ettei ikinä ole hoitanut koiraa tai sitä ei harjata. Toisetki kaverit on kertoneet että he on nähneet miten koiraa potkitaan ja heitetään laiturilta järveen ja kuinka sen turkki on takkuinen. Itse olen nähnyt tuon koiran kerran ja oli niin pimeää etten nähnyt millaisessa kunnossa se on. Ennen kuin koira viedään metsälle sille ei kahteen päivään anneta ruokaa jotta "se metsästäisi paremmin". Tai näin se kaveri sanoi. Olen lakannut olemasta hänen kaverinsa. En siedä tuollaista.
      Mitä pitäisi tehdä? = (

      • Sedä

        Ota yhteyttä oman alueesi eläinsuojeluvalvojaan!


    • Oobanaa

      Kaikki tuo on aivan hirveää! Mulla on kuollut gerbbu synnytyksen epäonnistuman takii. Toisen pentueen möin. Eli mulla on NYT vaan;
      2 degua ( jotka ovat mulle kuin omat lapseni♥)
      3 kanii♡♡♡
      1 gerbbu ( yksin sen takii koska sen laumatoverit melkein tappo sen ja sille jäi kamuistaan traumoja.)
      1 kullankallis hamsu♥♥

      Meidän perheellä on 2 koiraa
      Mä oon 12 v. Ja mulle uskaltaa siis jättää minkä eläimen vaan! Meiltä on kuollu ja myyty eläimiä aika paljo. Myyty siksi koska on ollu pito/ ylläpito ongelmia ja kuollu sairauteen tai vanhuuteen.
      ELÄINRÄÄKKÄYS SEIS!
      Kun olen käynyt peruskoulun menen jonnekkin eläinalalle♥

    • AikuisenMielipide

      Toivottavasti suurinosa ylläolevista kirjoituksista on provoja. Mutta oletetaan että ovat tosissaan. Aikuisena mielipiteeni on ehdottomasti että vanhempiensa luona asuva alle 18-vuotias on AINA vanhempiensa vastuulla, joten jos alaikäinen ottaa lemmikin, on lemmikin hyvinvointi aina vanhempien vastuulla. Vanhempien tulisi olla perillä lemmikin voinnista, eliniästä, mahdollisista koulutusmetodeista, lemmikkien määrästä ja sukupuolista (ei ole eettistä antaa lasten teettää pentuja... mm. eläinten geeniperimän, terveyden ja riskien vuoksi) jne. Vanhempien tulisi aina olla mukana ostotilanteesta ja perehtyä lemmikin hoitoon, vaikka se olisikin hamsteri, hiiri tai ötökkä! (Miten muutoin he voivat varmistua lemmikin vastuullisesta hoitamisesta...) Lemmikki on kuitenkin aina ELÄVÄ OLENTO, jolla on tunteet! Itse olen hankkinut 5-vuotiaalle pojalleni "oman" hamsterin, mitä hoidamme yhdessä, koska lemmikin hoitaminen opettaa lapsille vastuuta, huolenpitoa, empatiaa, vuorovaikutusta ja lemmikistä saa elinikäisen ystävän. Siksi mielestäni lemmikin ottamiselle ei sinänsä ole alaikärajaa, kunhan VANHEMMAT ovat AKTIIVISESTI mukana! Tietenkin lapsen iästä ja kokemuksesta riippuen vastuuta voidaan lisätä.

      Tämä keskustelu on ajautunut hieman pois raiteiltaan, joten takaisin aiheeseen. Kokemukseni mukaan lapset saattavat (en puhu kaikista lapsista...) kateellisina liioitella ja jopa keksiä juttuja kaveristaan. Joten jos kuulet kaveriltasi että joku yhteinen kaverinne pahoinpitelee lemmikkiään - varmista asia. Kysy muiltakin kavereilta mitä he ovat nähneet, mene itse katsomaan lemmikkiä, ja jos uskallat niin tiedustele vaikka kaverilta itseltään ja hänen sisaruksiltaan tai vanhemmiltaan kuinka lemmikkiä hoidetaan ja MITEN HE OVAT NÄHNEET SITÄ HOIDETTAVAN. Mikäli lapsi kaltoinkohtelee lemmikkiään, on syy lähes poikkeuksetta vanhemmissa! Mielenterveysongelmat, päihdeongelmat, työttömyys, välinpitämättömyys, VÄKIVALTA... Huomioikaa että nämä asiat ovat myös sellaisia mihin tulee puuttua! Mikäli LAPSI havaitsee tälläista toimintaa, on hänen heti otettava yhteyttä omiin vanhempiinsa, opettajiin tai muihin vastuullisiin aikuisiin. Jos vanhemmat eivät usko sinua, kerro isosisaruksellesi tai kavereillesi ja kertokaa yhdessä havannoistanne. En suosittele kuitenkaan lasten ottavan yhteyttä omin päin eläinsuojeluun, poliisiin tai lastensuojeluun, muuta kuin ääritapauksissa.

    • Anonyymi

      Ilmoita poliisille ja lastensuojelu eläimen kidutus ei ole normaali

    • Anonyymi

      Juttele hänen äiti kanssa ilmoita eläinsuojelu tuo ei ole normaali

    • Anonyymi

      tuo pitää loppuuaaa seis nyt tai paavo syö sut

    • Anonyymi

      hamsu kärsii paaaljoon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe