Maalämpö

Lisää lämpöä koppiin

Onko kellään muulla enää maalämmön keruuliuoksena freeziumia kuin meillä v. 2000 rakennetussa talossa. Ja jos on onko käynyt niin, että se pakkasilla sakkaantuu, pysäyttää koneen häiriötilaan, tarvitsee enemmän tilaa paisuntasäiliöön eli tunkee säiliöstä ulos pakkasten kovetessa. Nyt olen kyllästynyt siinä määrin, että maalämpöasentajan ehdotuksesta olemme siirtymässä etanoliin ( saapa nähdä miten vaihtotyö näin sydäntalvella onnistuu?). Siitä saadut kokemukset kun ovat myönteisemmät. Onko kokemusta vastaavista aineongelmista?

3

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thermia

      Kyllä on Freezium käytössä. Rakennettin talo v.2000-2002 ja sama sakkautumis- vaiva alkanut meilläkin juuri näinä päivinä - sakkakuppi täyttyy noin parissa minuutissa. Freezium valittiin , kun piti olla ympäristöystävällinen ja muutenkin hyvä aine, mutta tämä ongelma tyli täysin yllättäen. Aion kyllä ottaa yhteyttä Kemiralle, vaikka aikaa on mennytkin näin kauan.
      Tiedätkö onko maalämpöasentajallasi vastaavia kokemuksia?
      Mitenkä aiotte puhdistaa maapiirin putkiston siitä sakasta, ja seinämiin muodostuneen ja kovettuneen kerroksen, joka lähtenee juuri kylmän vaikutuksesta
      liikkeelle.
      Aineen silloinen myyjä täälläpäin (Pirkanmaalla) on mennyt konkurssiin ja sen nykyinen edustaja haisteli viemääni näytettä ja totesi , että siihen olisi sekoitettu glygolia aineen "jatkamiseksi" . Hän muisteli , että se RS-yhtiöt olisi ollut jo v. 2001 konkurssikypsä. Sakkaantumisilmiö johtuisi siten glygolin hajotessa nitriitiksi.
      Aine on nyt tarkemmissa tutkimuksissa ja saa nähdä , mitä selviää.

    • Herra auta!

      ja poks sanoi koneet,BUHAHAA;BUHAHAA
      Älkkää horjuko uskossanne!

    • nibe_7kw_

      Minulla on ollut vuodesta 2002 ja vieläkin ihan hyvälle näyttää. Ei ole sakkaantunut. Hain aineen suoraan kemiran tehtaalta oulusta, niin ei ole ollut välikäsiä. Pumppukin pelittänyt vielä ihan hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe