Maalämpö

Lisää lämpöä koppiin

Onko kellään muulla enää maalämmön keruuliuoksena freeziumia kuin meillä v. 2000 rakennetussa talossa. Ja jos on onko käynyt niin, että se pakkasilla sakkaantuu, pysäyttää koneen häiriötilaan, tarvitsee enemmän tilaa paisuntasäiliöön eli tunkee säiliöstä ulos pakkasten kovetessa. Nyt olen kyllästynyt siinä määrin, että maalämpöasentajan ehdotuksesta olemme siirtymässä etanoliin ( saapa nähdä miten vaihtotyö näin sydäntalvella onnistuu?). Siitä saadut kokemukset kun ovat myönteisemmät. Onko kokemusta vastaavista aineongelmista?

3

568

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thermia

Kyllä on Freezium käytössä. Rakennettin talo v.2000-2002 ja sama sakkautumis- vaiva alkanut meilläkin juuri näinä päivinä - sakkakuppi täyttyy noin parissa minuutissa. Freezium valittiin , kun piti olla ympäristöystävällinen ja muutenkin hyvä aine, mutta tämä ongelma tyli täysin yllättäen. Aion kyllä ottaa yhteyttä Kemiralle, vaikka aikaa on mennytkin näin kauan.
      Tiedätkö onko maalämpöasentajallasi vastaavia kokemuksia?
      Mitenkä aiotte puhdistaa maapiirin putkiston siitä sakasta, ja seinämiin muodostuneen ja kovettuneen kerroksen, joka lähtenee juuri kylmän vaikutuksesta
      liikkeelle.
      Aineen silloinen myyjä täälläpäin (Pirkanmaalla) on mennyt konkurssiin ja sen nykyinen edustaja haisteli viemääni näytettä ja totesi , että siihen olisi sekoitettu glygolia aineen "jatkamiseksi" . Hän muisteli , että se RS-yhtiöt olisi ollut jo v. 2001 konkurssikypsä. Sakkaantumisilmiö johtuisi siten glygolin hajotessa nitriitiksi.
      Aine on nyt tarkemmissa tutkimuksissa ja saa nähdä , mitä selviää.

• Herra auta!

ja poks sanoi koneet,BUHAHAA;BUHAHAA
      Älkkää horjuko uskossanne!

• nibe_7kw_

Minulla on ollut vuodesta 2002 ja vieläkin ihan hyvälle näyttää. Ei ole sakkaantunut. Hain aineen suoraan kemiran tehtaalta oulusta, niin ei ole ollut välikäsiä. Pumppukin pelittänyt vielä ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2341
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      59
      794
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      43
      752
    4. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      213
      594
    5. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      577
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      549
    7. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      524
    8. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      522
    9. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42