Hei!
Olen 19-vuotias nuori nainen ja kärsin vakavasta esiintymisjännityksestä ja se on minulle ongelma! Minulla on 4 viikon päästä esitelmä koulussa joka on PAKOLLINEN kurssin läpäisemiseksi.. Olen tähänkin asti vältellyt esitelmiä lukiossa valehtelemalla syyksi jotain uskottavaa.
Minulla ei ole ystäviä joten en ole tottunut ihmisten kanssa puhumiseen. Tuntemattomalle ihmiselle puhuminen saa minut voimaan pahoin sekä hikoilemaan niin että hiki oikein valuu pitkin naamaa.. Nämä samat oireet punastumisen lisäksi sain viimeksi kun piti luokassa lukea jotain tekstiä kirjassa vaikka istuin omalla paikalla eikä kukaan katsonut minua päin ( kaikki joutuivat lukea ) . Tuntui kun en olisi saanut henkeä ja aina silloin tällöin lopetin lukemisen kesken ilman että itse huomasin.. Paniikki yltyi ja veri virtasi ja hiki valui..se oli aivan kamalaa!
Mistä saisin apua tähän vaivaan!? Onko jotain oikeasti toimivia lääkkeitä? Mistä niitä saa? Pitäisikö minun hakeutua psykologille tai psykiatrille? Olen vakavissani! Tarvitsen apua ja äkkiä mutta en tiedä mistä aloittaa!
Esiintymisjännitys APUA!
PanikoivaEsiintyjä
1
118
Vastaukset
- tapimusta on
Mene lääkäriin joka voi määrätä lääkitystä paniikkioireisiin..mutta nekin ns paniikkihäiriölääkeet alkavat vaikuttaa vasta viikojen päästä.Jokin rauhoittava olisi paikallaan noissa jännitystilanteissa ensialkuun.Myös psykologille sinut pitäisi lääkärikäynnin jälkeen ohjata jotta voit saada apua paniikkihäiriöön ja ymmärrät että tätä vaivaa sairastaa monet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2344502Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752924- 472433
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451737- 781409
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831212- 211193
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137939- 69908
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86874