Hei!
Olen 19-vuotias nuori nainen ja kärsin vakavasta esiintymisjännityksestä ja se on minulle ongelma! Minulla on 4 viikon päästä esitelmä koulussa joka on PAKOLLINEN kurssin läpäisemiseksi.. Olen tähänkin asti vältellyt esitelmiä lukiossa valehtelemalla syyksi jotain uskottavaa.
Minulla ei ole ystäviä joten en ole tottunut ihmisten kanssa puhumiseen. Tuntemattomalle ihmiselle puhuminen saa minut voimaan pahoin sekä hikoilemaan niin että hiki oikein valuu pitkin naamaa.. Nämä samat oireet punastumisen lisäksi sain viimeksi kun piti luokassa lukea jotain tekstiä kirjassa vaikka istuin omalla paikalla eikä kukaan katsonut minua päin ( kaikki joutuivat lukea ) . Tuntui kun en olisi saanut henkeä ja aina silloin tällöin lopetin lukemisen kesken ilman että itse huomasin.. Paniikki yltyi ja veri virtasi ja hiki valui..se oli aivan kamalaa!
Mistä saisin apua tähän vaivaan!? Onko jotain oikeasti toimivia lääkkeitä? Mistä niitä saa? Pitäisikö minun hakeutua psykologille tai psykiatrille? Olen vakavissani! Tarvitsen apua ja äkkiä mutta en tiedä mistä aloittaa!
Esiintymisjännitys APUA!
PanikoivaEsiintyjä
1
136
Vastaukset
- tapimusta on
Mene lääkäriin joka voi määrätä lääkitystä paniikkioireisiin..mutta nekin ns paniikkihäiriölääkeet alkavat vaikuttaa vasta viikojen päästä.Jokin rauhoittava olisi paikallaan noissa jännitystilanteissa ensialkuun.Myös psykologille sinut pitäisi lääkärikäynnin jälkeen ohjata jotta voit saada apua paniikkihäiriöön ja ymmärrät että tätä vaivaa sairastaa monet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on305573- 535363
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1004390En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛163813Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443643Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai1313442Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53160Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1682916- 252629
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris392501