Hei!
Olen 19-vuotias nuori nainen ja kärsin vakavasta esiintymisjännityksestä ja se on minulle ongelma! Minulla on 4 viikon päästä esitelmä koulussa joka on PAKOLLINEN kurssin läpäisemiseksi.. Olen tähänkin asti vältellyt esitelmiä lukiossa valehtelemalla syyksi jotain uskottavaa.
Minulla ei ole ystäviä joten en ole tottunut ihmisten kanssa puhumiseen. Tuntemattomalle ihmiselle puhuminen saa minut voimaan pahoin sekä hikoilemaan niin että hiki oikein valuu pitkin naamaa.. Nämä samat oireet punastumisen lisäksi sain viimeksi kun piti luokassa lukea jotain tekstiä kirjassa vaikka istuin omalla paikalla eikä kukaan katsonut minua päin ( kaikki joutuivat lukea ) . Tuntui kun en olisi saanut henkeä ja aina silloin tällöin lopetin lukemisen kesken ilman että itse huomasin.. Paniikki yltyi ja veri virtasi ja hiki valui..se oli aivan kamalaa!
Mistä saisin apua tähän vaivaan!? Onko jotain oikeasti toimivia lääkkeitä? Mistä niitä saa? Pitäisikö minun hakeutua psykologille tai psykiatrille? Olen vakavissani! Tarvitsen apua ja äkkiä mutta en tiedä mistä aloittaa!
Esiintymisjännitys APUA!
PanikoivaEsiintyjä
1
102
Vastaukset
- tapimusta on
Mene lääkäriin joka voi määrätä lääkitystä paniikkioireisiin..mutta nekin ns paniikkihäiriölääkeet alkavat vaikuttaa vasta viikojen päästä.Jokin rauhoittava olisi paikallaan noissa jännitystilanteissa ensialkuun.Myös psykologille sinut pitäisi lääkärikäynnin jälkeen ohjata jotta voit saada apua paniikkihäiriöön ja ymmärrät että tätä vaivaa sairastaa monet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816