olen nyt lueskellut täältä ja muualta juttuja että monet laittavat mm.piimää ja raejuustoa koiran ruoan sekaan.
poikaystävän koira saa mielestäni aika kuivaa ja yksipuolista ruokaa, joten kaipaisin apua että voisin häntä asiasta valistaa.
koira on 8-vuotias cavalieri(iso rotuisekseen, painoa n.11 kg) ja saa ruoaksi koiran makkaraa ja raksuja, joskus maksalaatikkoa ja raksuja. tarviiko edes lisätä mitään? olisiko vinkkejä mitä kannattaa laittaa sekaan?kuinka paljon? koiran uloste ei ole normaalia ja turkistakin olen päätellyt että nyt on ruokavaliossa vikaa.
mikä olisi ns.ihanne ruokavalio tuon ikäiselle koiralle, koira on hyvä kuntoinen muuten mutta tuon ruoan suhteen toivoisin muutosta. ei liian rajua kuitenkaan..
maitotuotteiden lisääminen
6
438
Vastaukset
- Riva
aikuinen koira ei pysty hajottamaan laktoosia, joten hyla tai laktoosittomat maitotuotteet käy.
- elmi
koiran raksut pitäisi turvottaa eli liottaa ennen koiralle antamista.eli laitat sopivan määrän raksuja koiran kuppiin ja keität vettä ja kaadat veden raksujen sekaan.anna raksujen turvota rauhassa, että ne ovat imeneet kaiken veden, tai suurimman osan vedestä, sekä jäähtyneet tarpeeksi.kuumaa ruokaa kun koiralle ei saa antaa.sitten vaan piimää sekaan, niin hyvä tulee!!! ja voittehan (jos haluatte) totuttaa koiran vähitellen syömään kotiruokaa,(siis jos ei ennen ole syönyt??)sitten ainakin koiran turkki alkaa kiiltää, ja on muutenkin hyvässä kunnossa!
- eipäs saa
Hei,
mainitsit että syötät maksalaatikkoa koirallesi. Huomauttaisin että liika maksa on haitallista koiralle. Se voi aiheuttaa A-vitamiinimyrkytyksen tai -yliannostuksen, joka estää kalsiumin imeytymisen elimistöön. Se aiheuttaa mm. pehmeyttä ja murtumia luihin, sekä nivel- ja selkärankavaivoja. Lisäksi se haittaa pennun hampaiden kehitystä.
Koira ei saa nauttia enempää kuin kolmea kananmaksaa vastaavan annoksen maksaa viikossa. Liiasta maksan syömisestä aiheutuvat vaivat kehittyvät koiralle hitaasti ja oireiden ilmestyttyä siihen on liian myöhäistä puuttua, eikä mitään voi tehdä niiden parantamiseksi.- merkku
Jos koiran ruoka on yksipuolista niin ei se haittaa. Itse ajattelin kans niin mutta jos ruokaa vaihtelee koko ajan niin se käy mahan päälle. Alkaa ripuloida helposti. Ja naksut ovat kuivina ihan hyviä jos vaan on sitä vettä ja annostelee tarkasti ruokamäärän.
On mulla kyllä vieläkin tapana aina tehä jotaan vaihteluruokaa mutta sitten saa juosta ulkona kun molemmat koirat juoksuttaa kakille. Mutta paras on laittaa sen ruoan sekaan jota koira on tottunut syömään niin jotain muuta. Silleen maha kestää vaihtelun. - eipäs saa
merkku kirjoitti:
Jos koiran ruoka on yksipuolista niin ei se haittaa. Itse ajattelin kans niin mutta jos ruokaa vaihtelee koko ajan niin se käy mahan päälle. Alkaa ripuloida helposti. Ja naksut ovat kuivina ihan hyviä jos vaan on sitä vettä ja annostelee tarkasti ruokamäärän.
On mulla kyllä vieläkin tapana aina tehä jotaan vaihteluruokaa mutta sitten saa juosta ulkona kun molemmat koirat juoksuttaa kakille. Mutta paras on laittaa sen ruoan sekaan jota koira on tottunut syömään niin jotain muuta. Silleen maha kestää vaihtelun.Merkku, miten tämä liittyy edellä kirjoittamaani viestiin maksan syömisen vaarallisuudesta?
- tuleva eläinlääkäri
Kiva, että ajattelet koiran parasta, vaikka se ei ole edes omasi=)
Minä annan koiralleni luomu-ruokaa, joten en ehkä ole paras puhumaan yksitoikkoisista raksuista, mutta jos merkki on hyvää ja laadukasta, koiralle ei edes tarvitse antaa muuta ruokaa, joten onko ongelma siellä? Medän vipukka ollut paljon paremmassa kunnossa sen jälkeen kun syötin sille enemmän maitotuotteita, mutta tavallista maitoahan ei saa antaa joten se saa viiliä, piimää ja juustoa, ja hyvässä kunnossa on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648