Harkitsen tuota kameraa. Tuon videokuvauksen osalta mainitaan, että yhden otoksen pituus on 20 minuuttia. Katkaiseeko kamera kuvauksen sen jälkeen vai jatkaako suoraan uuden tiedoston luomisella ja edelleen kuvaamalla kunnes muistikortti on täynnä ?
D5100 videokuvaus ?
5
430
Vastaukset
- Ei-vidiootti
Luulen, että kyseessä on varotoimi kuvakennon ja prosessorin ylikuumenemisen varalta.
Mutta hei! Eikö tuo 20 minuuttia riitä liiankin hyvin? Eikö jokainen elokuva ole käytännössä kursittu kokoon lyhyistä otoksista leikkauspöydällä? Missä ihmeen käytössä kaipaat 20-minuuttista pidempien otosten tekomahdollisuutta?
Itselläni on Nikon D7000, jolle luvataan kai samat 20 minuuttia yhtäjaksoista videokuvausta. Olin kuitenkin jostakin lukevinani, että Canon digijärkkäreissä vastaava lukema olisi 12 minuuttia (liekö sitten kaikissa vai vain tietyissä malleissa?)
Minulle asialla ei ole merkitystä. En ole kuvannut D7000:llani videota sekuntiakaan. Olen ostanut laitteen still-kameraksi. - V-idiootti
Nykyisin tuo maksimi otoksen pituus on tämä (esimerkki Canon 600 D speksistä):
1920 x 1080 (1080p, 16:9) @ 30/25/24 fps
• 1280 x 720 (720p, 16:9) @ 60/50 fps
• 640 x 480 (4:3) @ 60/50 fps
• Quicktime MOV format (H.264 compression, linear PCM audio)
• Up to 29 min 59 sec (or max file size 4 GB)
Muistaakseni tuo 30 min rajoitus johtuu EU direktiivistä koska varsinaiset videokamerat halutaan pitää omana ryhmänä ( otoksen pituutta ei rajoiteta).- Jos kokeilisi videota
Millä asetuksilla kannattaa kuvausta kokeilla (tarkennustapa, alue, zoom)? Tavoitteena siis kuvata satunnaisesti lapsen liikuntasuorituksia videolle, vaikka still-kuvaus onkin pääroolissa.
- näin mennään
Jos kokeilisi videota kirjoitti:
Millä asetuksilla kannattaa kuvausta kokeilla (tarkennustapa, alue, zoom)? Tavoitteena siis kuvata satunnaisesti lapsen liikuntasuorituksia videolle, vaikka still-kuvaus onkin pääroolissa.
jatkuva tarkennus, full hd 25p tai 50p
- pojanpyllerö
Totanoin... Nikon d5100 ei ole 50p videota. 30p on maximi ja sitäkään ei voida saavuttaa PAL-videomuodossa. Siinä toisessa voi mutta en muista mikä sen nimi nyt olikaan :D enkä jaksa hakea kyseistä kameraa nyt kaapista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065