APUA! Vanhemmat ei anna lopettaa harrastusta! Ja mä haluun lop..

lonelygirl99

Moi! Halusin vaan purkaa mun surua tänne. Tänää meil tuli äitin:kaa vähän kisstaa, että miks en sais lopettaa harrastusta. Ne sano et kausimaksu on maksettu jo. Ja ne ties ennen sitä maksamista, että mä haluun lopettaa mun harrastuksen. Harrastan Hapkidoa joka on itsepuolustusta. Oon halunnu lopettaa harrastuksen jo viime vuonna, mut ku ei. Aina mulle sanotaa ei. Ja tänää äiti meinas heittää mut pihalle :(
Ja mun mielestä lapsilla on oikeus lopettaa harrastuksensa, jos ne haluu! Vanhemmat ei voi pakottaa lasta harrastamaan jotain jos lapsi ei halua harrastaa mitään!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiitti, jos kommentoitte :)

22

5226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Han_na6

      Hei, miten kauan olet harrastanut tuota lajia? Oletko aloittanut sen omasta halustasi vai pakottivatko vanhempasi sinut siihenkin?

    • mää

      joo... tiiän ihan tasan tasan ton tunteen...:( ihan sika ärsyttävää;(... Tai no oikeestaa mul on sillee et iskä kyl antais lopettaa mut äiti laittaa hanttii sitäki kovempaa. lievää diktatuuria ilmassa... mutta otan osaa ja toivottavasti saat tahtos läpi... tai siis ihan varmana viel joku päivä saat jos vaaa jaksat yrittää mutta siihen asti toivon sulle paljo voimia ja älä masennu vaik onki aika vaikeeta olla masentumatta tossa tilanteessa... ainaki mulla... no... joka tapauksessa SÄ PYSTYT SIIHEN ;) ,)

      • mää

        oho sorry vikast hymiöst tuli vahingos kyklooppi ;D


    • ONGELMAAH_

      Mun ongelma on se, että aiti ja isä eivät anna ALOITTAA uutta harrastusta! Oon monta kertaa sanonu niille että haluan aloittaa sen harrastuksen ja EI. Viime kesänä sain melkeen aloittaa sen mut silloin kaverit oli mulle tärkeämpiä, mutta nyt kun haluaisin niin he sanovat "tilaisuus meni jo kauan sitten" ......;(

      • Karate_on_kamalaa

        Onnekas...


    • samamulla

      mä soitan haitarii ja oon jo kauan halunnu lopettaa, se tuo stressiä ja kaikkee😭😭

      • präät

        Mullakin pärähtää hanuri aina silloin tällöin mutta se vaan naurattaa minua.


      • Anonyymi

        siis mulla on ihan sama mutta soitan viuluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mulla on ihan sama mutta soitan viuluu

        Sama juttu soitan pianoo


    • Uintiaharrastanut

      Mulla on tilanne siis se että, harrastin uintia. Pääsin parempaan ryhmään ja se oli vähän liikaa. Mun jalassa oli ollut ongelmia ja ne siitä sitten pahenivat. Halusin lopettaa ja vähän sen jälkeen kun otin tauon niin mun ainut kaveri siellä lopetti. Sen takia sen harrastuksen ns uudelleenaloittaminen oli vielä vaikeampaa. En siis vieläkään ole sitä uudestaan aloittanut mun iskä kokoajan vihjailee siitä ja siitä tulee mulle paha mieli. Oon harrastanu uintia melkein kuus vuotta. Ja sit vaan lopetin, tuntuu että tein väärin. Mutta en enää nauttinut uinnin harrastamisesta. Mun painokin on lähtenyt sen takia nousuun koska mulla ei ollut muita urheiluharrastuksia. Se ahdistaa että pano nousee ja muutenkin oon ehkä masentunut ja se vie mua entistä syvemmälle. Mulla on tosi paska omatunto enkä tiiä mitä pitäs tehdä.

      • Anonyymi

        mul on vaa sillee et jotai kuus vuotta sitten halusin harrastaa uintii semmoses lämpimäs altaas mut siitä sitten vähän aikaa niin piti siirtyä isoon ja kylmempään altaaseen ja halusin jo silloin lopettaa mut se ei käyny mun vanhemmille ja ne vaa pakotti mut harkkoihin vaikka en halunnu ja nyt tässä tänäpäivänä mä oon vihaamassa uintia eniten koko maailmassa eikä mun vanhemmat suostu vaikka ne tietää et must ei oo tulos mitää MM-kisoissa käyvää huippu uimaria ku aion lopettaa sen heti ku voin ja pahinta on se et mun äiti on mun yks valmentajista ja aina kun alan puhuu kuin vihaan uintii nii mun äiti pahoittaa mielen. auttakaa mua mä en kestä enää:(


      • Anonyymi

        mul on vaa sillee et jotai kuus vuotta sitten halusin harrastaa uintii semmoses lämpimäs altaas mut siitä sitten vähän aikaa niin piti siirtyä isoon ja kylmempään altaaseen ja halusin jo silloin lopettaa mut se ei käyny mun vanhemmille ja ne vaa pakotti mut harkkoihin vaikka en halunnu ja nyt tässä tänäpäivänä mä oon vihaamassa uintia eniten koko maailmassa eikä mun vanhemmat suostu vaikka ne tietää et must ei oo tulos mitää MM-kisoissa käyvää huippu uimaria ku aion lopettaa sen heti ku voin ja pahinta on se et mun äiti on mun yks valmentajista ja aina kun alan puhuu kuin vihaan uintii nii mun äiti pahoittaa mielen. auttakaa mua mä en tiedä mitä teen:(


    • Pakotettuharrastamaan

      Vanhemmat pakottivat mut alottamaan taekwondon, mutta aluksi oli ihan kivaa kun mulla oli pari kaveria samassa ryhmässä. Nyt ei ole yhtään tuttuja ja koko harrastus on pakkopuuroa..
      "Mutta kyllähän tämänikäisellä pitää yksi liikuntaharrastus olla!"
      Ja Vitut.

    • Uimari

      Ite oon harrastanut kilpauintia kohta 8vuotta ja vanhemmat vaan esittää ettei tiedä että vihaan sitä. Harrastan sen lisäksi ratsastusta joka on mulle laji joka pitää mut enään ilosena. Uinti nykyään vaan ahdistaa ja vanhemmat painostaa mua olee hyvä siinä, mutta kun en oo enkä ees haluu... Kuka haluu olla hyvä jossain mistä ei tykkää?
      Nyt ne ehdotti jo, että aloittaisin 10x uimatreenien ja 1x ratsastuksen lisäksi viel koriksen. Sanoin, "no millä ajalla, mulla ei oo muuten enään mitään elämää" ja äiti vaan vastasi "no eihän sulla nytkään ole". Mä tiedän että mulla ei oo elämää, mutta tarviiko tehdä siitä vielä vähemmän elämisen arvosta?

      • Kilpauimari

        Harrastan uintia myös oon nyt harrastanut noin 11-vuotta ja kilpauintia vähän vähemmän. Oon ollu puol vuotta ikäisteni parhaassa ryhmässä ja treenit alkaa mennä rankemmiksi, kun kisa kausi on menny. Ja harrastan myös räpyläuintia kerran viikossa ja uintii viis kertaa. Koulu stressaa aika paljon, mutta en tiedä miten kysyisin taukoo, kun ne sanoo et motivaatio tulee kyllä takaisin ja katuisit sitä, kun oot noin hyvässä ryhmässäkin. Kaikki mun ystävätkin lähtee vaikka sinne jää muitakin tyttöjä, mutta poikia tulee lisää enkä tykkää, kun vois sanoo et oon välillä ainut tyttö.


    • Lonely222

      Munkin äiti ei anna mun lopettaa harrastusta:( iskä kyllä antais mut äiti vaan sanoo ei. Se on itse penenä harrastanut sitä samaa enkä nyt kerro mitä harrastan kun pelkään et joku mut täst tunnistaa:0 help

    • Anonyymi

      Itekki olen harrastanut jo kuusi vuotta ja haluaisin kokeilla jotain muuta liikuntaa lopettaminen tuntuu harrastuspiirissä paljon hyväksytytymmältä kuin kotona

    • Anonyymi

      Et oo kyllä ainut! Mä 6 vuotta sitten alotin jääkiekon pelaamisen, ja oon nyt 2 vuotta halunnu lopettaa, koska jääkiekko vie liikaa aikaa ja ei oikeen edes huvita pelata. Mun vanhemmilla on vaa aivan surkeet logiikat enkä saa niitä käännettyä. Oon samaa mieltä mun mielestö vanhempien pitäs antaa oman lapsen päättää EDES omista harrastuksista!

      • Anonyymi

        Aina kun sulla on treenit niin mee ulos kävelee tai mee sun kaverille ja jos sun harrastuksesta tulee viesti sun vanhemmille että et oo ollut paikalla niin sano et sä et enään mene


    • Anonyymi

      Liikuntaan, kieliin ja matematiikkaan käytetty aika ei vanhempana takuulla harmita. Ehkä samaan voi lisätä soittamisen. Jos vaihtoehtona on ruutuaika, olet tyytyväinen vanhemmiten, jos vanhemmat pakottavat liikkumaan edes vähän. Aikoinaan kavereille oli matkaa 3 km ja usein palasin kotiin pimeällä, kun koko päivä/ilta oli oltu ulkona. Jos olisi ollut kännykät ja nykyinen tarjonta, ehkä olisi tuijotettu sitä ja nyt kohta 70-kymppisenä ei takuulla olisi tämä kunto... Muutama kaveri aloitti tupakoinnin iässä kun luulivat elävänsä ikuisesti, Nyt heitä HARMITTAA, onneksi itsellä ei raha riittänyt.

    • Anonyymi

      Mäkin haluun purkaa mun suruu tänne koska munkaan äiti ei anna mun lopettaa harrastusta ja se vaan aina sanoo että ”nokun me ollaan jo sovittu että jatkat tän kauden” mut mulla ei ollu ees vaihtoehtoo sanoo että ei :(

    • Anonyymi

      Mulla on silleen että alotin juuri cheerleadingin ja oon nyt käynyt kolme kertaa ja rakastan sitä! Mutta ongelma on se että tykkään cheeristä enemmän kun mun toisesta harrastuksesta jalkapallosta... Vanhemmat taas tykkää enemmän futiksesta. Tänään ku oli aika rankat mutta kivat cheerleading treenit, niin (on samana päivänä futistreenit) en sitten jaksanut mennä enää futistreeneihin. Iskä ei ottanut sitä lempeästi... Rupesi heti valittamaan että pitää kai sitten lopettaa se cheer jos ei jalkapalloon jaksa mennä! ÄRSYTTÄVÄÄ! Äiti taas sanoi että voin kai sitten jäädä pois tänään, kun särkee jalkoja ja päätä. Kuitenkin kun menen yläkertaan kuulen äidin ja iskän riitelevän siitä ja äidin sanovan mun pikkusiskosta että no sillä ainakin riittää energiaa ja että: (mun nimi) tykkää vaan tolleen olla omassa huoneessaansa. (Tai jotain sinne päin). Joten nyt mun vanhemmat ajattelee etten enää aio käydä futistreeneissä. Olen muutenkin jo monta kertaa ollut lopettamassa jalkapallon ja ajattelen sitä taas kerran... Masentaa!!!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe