Luusto kuvaus

rs2012

Hei kaikille palstan syöpäpotilaille. Elämäni BRCA potilaana jatkuu.Ennen joulua oikealta puoleta kylkiluustani löydettin joku muutos.Eilen kävin taas röntegenissä,onneksi sain olla rauhassa joulun ja uudenvuoden.

Ensimäisessä röngenissä käydessäni onkologi sanoi,että hän ottaa yhteyttä parin viikon päästä,jos jotain ilmenee.Hän otti yhteyttä 3 päivän päästä ja olinkin hänen luonaan heti silloin.Sain kuulla löydöksestä.Juuri ennen joulua.En tiedä oikein mitä tästä oikein ajattelen,en oikein uskallla ajatella yhtään mitään.Pelkään kun aloitan ajattelemisen.Ja en päästä ajatuksia sen pidemälle.Omia diagnooseja olen toki tehnyt,ja ne ovat sellaisia jotka sopivat minulle.

Tiedän että BRCA voi "syttyä" milloin vaan ja mitä sitten tapahtuu? Enempää sytostaateja ei kroppani kestä.Täytän pian 56 v.Koskaan aikaismemin en ole tuntenut että olisin sairas,en sitä tee nytkään, nyt tiedän vain että elämäni voi loppua lyheyeenkin.Eniten harmittaa että en saa lapsenlapseni elämää seurata.Ja ajattelen että tähänkö tämä nyt sitten loppuu?

6

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rs2012

      Lueskelin mitä olimme Claudian kanssa kirjoitelleet toisilemme.Hän pois menonsa tuli shokkina itselleni.Juttelin asiasta tyttäreni kanssa ja kuinka poissa tolaltani olin kun luin asiasta.Emme koskaan tavanneet toisiamme,meidät yhdisti sama syöpä.Samat ajatukset.Kiinnyt tähän ihanaan pienten lasten äitiin ja hänen suureen sydämmeen.Hän auttoi,antoi neuvoja,ymmärsi. Ja nyt hän on poissa.

      Oikeuden mukaisuutta ei ole olemassa.Jos jonkun olisi pitänyt saada elää,niin Claudia oli se.Nyt hän on nukkunut pois,ja emme saa hänta takaisin.Ajattelen hänen perhettään ja miltä heistä tuntuu,suru on valtava.En tiedä mitä kirjoittaisin,en löydä sanoja kuvailemaan ajatuksiani.Rauha Glaudian muistolle.

      • Schock

        Kirjoiti aikaisemmoin toisella rekisteröidyllä nickillä.


    • rs2012

      Tämä on ainut nicki nimi joka minulla on ja aloitin kirjoittamisen noin vuosi sitten,kun sairastuin rintasyöpääni. Kirjoittelin paljon Claudian kanssa muutenkin kuin täällä avoimesti,meillä oli paljon asioita jotka olivat "yhteisiä".

      Tsemppiä syöpää sairastaville ja suuret halit.Toivon että jokainen parantuisi ja saisi elää pitkään onnelista elämää.

      Pyydän myös että mitään ilkeilyä ei aloiteta,elämäni on tarpeekisi huonossa kunossa ja toivon että saisin tukea muilta syöpää sairastavilta.

    • päiväkerrallamennään

      Jaksamishalit aloittajalle! Tuskin c.c haluaisi että aloittaja surisi liikaa.

    • rs2012

      Kiitos sinulle.En itsekkään usko että Claudia niin haluasi,hänen pois menonsa tapahtui vain niin yllättäen,varmasti moni muukin asiaa ajattelee.Oli todella hienoa hänen mieheltään kertoa asiasta täällä.

      Syöpäpotilaan elämä voi olla hyvinkin arvaamatonta.Sen ymmärtää silloin kun se osuu omalle kohdalle,mitään ei voi ottaa itsestään selvyytenä enään silloin.Kun sain tietää olevani BRCA gen mutation kantaja en edes heti ymärtänyt mitä se oikein voi tuoda tullessaan.

      Olen jutellut asiasta onkologini kanssa ja hän on kertonut mitä mieltä kaikesta on.Hän on nuori nainen ja aina kovin kiireellinen,mutta mitään ei jätä tutkimatta,on siitä erikoisen tarkka.Sairaanhoitajani onkologi klinikalla on ihana, vähän vanhempi nainen,hänen kanssaan voin jutella kaikesta,jä hänellä on aikaa.Soitan klinikalle sielä on puh.vastaaja päällä,sanon kenen kanssa haluan jutella ja hoitajani soittaa takaisin kun hänellä on siihen aikaa,mutta aina samana päivänä.

      Kipulääkärini on johtaja ylilääkäri klinikalla,hän on vähän alle keskiiän,hyvä lääkäri,osaa työnsä,sanoo asiat suoraan,tekee erittäin paljon potilaidensa eteen töitä,etsii ja tutkii.Tapaan häntä muutaman kerran vuodessa ja puh.kanssakäyntiä tarpeen mukaan.

      Olen hyvissä käsissä jos näin voi sanoa,mutta ymärrän itsekkin,että kukaan ei pysty taikomaan.

    • -ra

      Voimia sinulle toivotaan ettei mitään pahaa ilisi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe