Montako sataa miljoonaa valtionkirkkojärjestelmä maksaa yhteiskunnalle vuosittain?
Yhteisöveron kautta maksetut tulonsiirrot, poppamiesten koulutusjärjestelmä (=teologiset "tiedekunnat"), lasten lakisääteinen indoktrinointi päiväkodeissa ja kouluissa, yleisradion kulut lakisääteisiin loitsumenojen lähettämisiin, vankila- ja sotilaspapit jne? Ev-lut lahkon saamat avustukset ja verohelpotukset.....
Miksi sivistysvaltiossa tuetaan ja käytetään rahaa yhteiskunnalle ja yksilöille selkeästi haitatallisen väkivaltauskonnon levittämiseen ja ylläpitoon?
Valtionkirkkojärjestelmän kustannukset
32
136
Vastaukset
- ...
"Miksi sivistysvaltiossa tuetaan ja käytetään rahaa yhteiskunnalle ja yksilöille selkeästi haitatallisen väkivaltauskonnon levittämiseen ja ylläpitoon?"
- Onko tämä nyt mikään sivistysvaltio, kun sisäministerinäkin on hihhuli pahimmasta päästä. - Oikeaa tietoa
Lainaus: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10990473#comment-0
Oikea tieto: Suomessa ei ole valtionkirkkoa.
Valtionkirkko on, kuten yhdyssanan genetiivimuodosta voi päätellä, valtion organisaatio. Valtio on pakkoyhteisö, joten siitä ei voi erota muuten kuin luopumalla kansalaisuudesta.
Suomessa voi kuitenkin erota kirkosta luopumatta kansalaisuudesta. Suomessa ei siis ole valtionkirkkoa.
Joissakin maissa (esim. Tanska) on valtionkirkko, josta poikkeuksellisesti voi erota. Kirkko on kuitenkin kirkkoministerin alainen valtion virasto. Suomessa ei ole niin.
Mikäli Suomessa olisi valtionkirkko, siitä tulisi olla maininta perustuslaissa, sillä valtionkirkkojärjestelmällä olisi vaikutuksia muun muassa uskonnonvapauteen. Tällaista mainintaa ei ole. Suomessa ei siis ole valtionkirkkoa.
Jotkut pitävät virheellisesti perustuslain mainintaa kirkkolain säätämisjärjestyksestä osoituksena valtionkirkosta. Kyseessä on kuitenkin täysin päinvastaisessa tarkoituksessa laadittu pykälä. Perustuslaki turvaa erillisen säätämisjärjestyksen, jotta kirkon itsenäisyys suhteessa valtioon tulisi varmistettua.
Kirkkolain säätämisjärjestyksessä esille tuleva kirkon itsenäisyys on seurausta uskonnonvapaudesta, joka niin ikään on mainittu perustuslaissa. Näin perustuslaki johdonmukaisesti noudattaa uskonnonvapauden periaatteita.
Valtionkirkosta voidaan toki puhua, mikäli täsmennetään, ettei sanalla tarkoiteta sitä, mitä sillä tavallisesti tarkoitetaan. Ateistijärjestöjen propagandassa valtionkirkko-sana on saanut uusia merkityksiä. Sitä käyttöä vastaan ei ole huomauttamasti, mutta kohtuullista olisi ilmaista, että sanalla on uusi tarkoitushakuisesti muunnettu merkitys.
Perustuslain tarkastelu johti selvään johtopäätökseen: Suomessa ei ole valtionkirkkoa.Suomi ei ole julistanut mitään sekulaarismia, joten valtionkirkko on näin ollen olemassa. Uskonnottomienkin tulee osallistua tavalla tai toisella jouluun, pääsiäiseen ja juhannuksen viettoon. Valtiohan ei tunnusta sitä millään että tässä valtiossa on uskonnottomiakin aika paljon eikä vain niitä jotka tahtovat juhlistaa kristillistä juhlaa.
Miten se oikeasti haittaisi teitä, jos Siwaakin isommat kaupat oisivat jouluna, pääsiäisenä ja juhannuksena auki yhtä normaalisti mitä ne ovat arkenakin. Se on suuri epäkohta uskonnottomia kohtaan, jotka näin ollen pakotetaan siihen jollakin tavalla mukaan, halusivat sitä tai ei!! Lisäksi täällä on todella unohdettu esim. muslimit, jotka eivät tiedä paljonkaan mitään joulusta tai pääsiäisestä, koska se ei koske heitä YHTÄÄN SEN ENEMPÄÄ KUIN MEITÄ USKONNOTTOMIAKAAN!!!!! Mutta se kristillisyyden pakkomielteinen uskon vouhottaminen, jolloin koko yhteiskunnan pitäisi olla kokonaan kiinni. Jollei ruokakaupat sais olla ihan normaalisti auki niin minusta tulisi laittaa yhtälailla poliisi-, palolaitokset ja sairaalat kiinni. Kaikkien sairaanhoitajien, poliisien, palomiesten ja lääkäreidenkin tulisi näin ollen viettää perheensä kanssa vapaata AINA joulut, pääsiäiset ja juhannukset jne. yhtälailla kuin kaupan kassojenkin!! Ei mitään erivapauksia pitäisi olla kun on kerran valinnut ammattinsa niin tulee olla töissä sen mukaan, eikä valittaa!! Mitä tapahtuisi, jos poliisit, palomiehet, lääkärit ja sairaanhoitajat viettäisivät jouluaa tai muuta turhamaista pyhäänsä kotonaan ja alkaisivat siitä valittaa!!!?? Ruoka on kuitenkin ihmiselle se kaikkein tärkein, joten en ymmärrä ja kykene näin ollen hyväksymään ettei sitä saa esimerkiksi jouluisin ostettua mistään isosta marketista!!!
Miten valtio voi tukea yhteisöä, jonka mielestä on ihan oikein kiduttaa ihmisiä kuoleman jälkeen ikuisesti, jos eivät usko heidän käsitykseen.
- 139
"on ihan oikein kiduttaa ihmisiä"
Miettikääpä hetki ihan rauhassa, mitä tai kenen tarkoituksia se mahtaakaan palvella, että ateistit käyttävät tuota "kiduttaa" -verbiä noin väärin aina tällaisissa yhteyksissä.
Ai että miten niin väärin? No tietenkin siten, että kiduttamisessa sitä suorittava taho joko ITSE kiduttaa tai MÄÄRÄÄ jonkun toisen kiduttamaan puolestaan kidutuksen kohdetta.
Kadotuksessa eli helvetissä eli saatanan ja sitä seuranneiden enkeleiden ja ihmisten iankaikkisessa erossa Jumalasta Jumala ei ole enää LAINKAAN läsnä. Hän ei siis todellakaan itse kiduta yhtään mitään!!
Jumala ei ole myöskään määrännyt saatanaa tai sitä seuraamaan lähteneitä demoneita kiusaamaan ja houkuttelemaan ihmisiä kadotuksen ansaan sen enempää täällä ajassa kuin ikuisuudessakaan.
Miten ihmeessä tässä siis saadaan Jumala "kiduttajaksi"? Ei mitenkään muuten, kuin väittämällä valheellisesti asiaa toiseksi, kuin mitä se on.
Tiedän, että tämä on valtavan hankala konsepti jopa fiksujen ateistien ymmärrettäväksi, mutta *** kidutuksen salliminen EI OLE SAMAA kuin itse kiduttaminen tai toisen määrääminen siihen ***.
Koittakaa ymmärtää: Jumalan tahdon noudattamatta jättämisen salliminen on ainoa looginen mahdollisuus toimintatavaksi Jumalalle, joka ei kaikkivaltiudestaan huolimatta SUOSTU pakottamaan ihmistä yhteyteensä.
Kadotus on siis ainoa jäljellä oleva vaihtoehto ihmiselle, joka on HALUNNUTKIN pysyä erossa Jumalasta ja Hänen valmistamastaan sovituksesta synnillemme. Kadotusta ei valmistettu ihmistä varten, mutta Jumala ei tahdo pakottaa ketään meistä yhteyteensä. Armossaan Hän sallii ihmisen myös luopua yhteydestään Jumalaan lopullisesti.
Jumala on myös etukäteen ilmoittanut tätä asiaa lukemattomien ihmisten sanojen ja kirjoitusten kautta, sekä Raamatussaan, että profeettojensa, evankelistojensa, ja opettajiensa kautta. Hän on siis VAROITTANUT ihmisiä, etteivät erehtyisi valitsemaan tuota surkeaa vaihtoehtoa.
No, kenen tarkoituksia tuollainen halpamainen sanojen merkityksen vääristäminen sitten palvelee - tietenkin Jumalan vihollisen, saatanan.
Kenen joukoissa te ateistihihhulit siis seisotte - siitä huolimatta, että LUULETTE tietenkin seisovanne itsenäisesti ja omalla järjellänne ymmärtävien ihmisten joukossa? - müsli-mies
139 kirjoitti:
Miettikääpä hetki ihan rauhassa, mitä tai kenen tarkoituksia se mahtaakaan palvella, että ateistit käyttävät tuota "kiduttaa" -verbiä noin väärin aina tällaisissa yhteyksissä.
Ai että miten niin väärin? No tietenkin siten, että kiduttamisessa sitä suorittava taho joko ITSE kiduttaa tai MÄÄRÄÄ jonkun toisen kiduttamaan puolestaan kidutuksen kohdetta.
Kadotuksessa eli helvetissä eli saatanan ja sitä seuranneiden enkeleiden ja ihmisten iankaikkisessa erossa Jumalasta Jumala ei ole enää LAINKAAN läsnä. Hän ei siis todellakaan itse kiduta yhtään mitään!!
Jumala ei ole myöskään määrännyt saatanaa tai sitä seuraamaan lähteneitä demoneita kiusaamaan ja houkuttelemaan ihmisiä kadotuksen ansaan sen enempää täällä ajassa kuin ikuisuudessakaan.
Miten ihmeessä tässä siis saadaan Jumala "kiduttajaksi"? Ei mitenkään muuten, kuin väittämällä valheellisesti asiaa toiseksi, kuin mitä se on.
Tiedän, että tämä on valtavan hankala konsepti jopa fiksujen ateistien ymmärrettäväksi, mutta *** kidutuksen salliminen EI OLE SAMAA kuin itse kiduttaminen tai toisen määrääminen siihen ***.
Koittakaa ymmärtää: Jumalan tahdon noudattamatta jättämisen salliminen on ainoa looginen mahdollisuus toimintatavaksi Jumalalle, joka ei kaikkivaltiudestaan huolimatta SUOSTU pakottamaan ihmistä yhteyteensä.
Kadotus on siis ainoa jäljellä oleva vaihtoehto ihmiselle, joka on HALUNNUTKIN pysyä erossa Jumalasta ja Hänen valmistamastaan sovituksesta synnillemme. Kadotusta ei valmistettu ihmistä varten, mutta Jumala ei tahdo pakottaa ketään meistä yhteyteensä. Armossaan Hän sallii ihmisen myös luopua yhteydestään Jumalaan lopullisesti.
Jumala on myös etukäteen ilmoittanut tätä asiaa lukemattomien ihmisten sanojen ja kirjoitusten kautta, sekä Raamatussaan, että profeettojensa, evankelistojensa, ja opettajiensa kautta. Hän on siis VAROITTANUT ihmisiä, etteivät erehtyisi valitsemaan tuota surkeaa vaihtoehtoa.
No, kenen tarkoituksia tuollainen halpamainen sanojen merkityksen vääristäminen sitten palvelee - tietenkin Jumalan vihollisen, saatanan.
Kenen joukoissa te ateistihihhulit siis seisotte - siitä huolimatta, että LUULETTE tietenkin seisovanne itsenäisesti ja omalla järjellänne ymmärtävien ihmisten joukossa?Me ihmiset osaamme hakea hoitoon sellaisen lähimmäisen, joka on haluton pääsemään esim. addiktioistaan eroon. Moni on pelastunut tuollaisen pakkotoimenpiteen johdosta.
Krisujumala ei ole vielä kehittynyt tuolle empaattisuuden asteelle, vaan hylkää - ei-pakkoa tekosyynä käyttäen - eksyneen karjan, joille annettiin hihulien toimesta täysin oksettava kuva tästä jumaluudesta. :( Voi poloisia vohlia, jotka uskikset ovat sysänneet kadotukseen. Nyyhkis. - Kyynikko
139 kirjoitti:
Kenen joukoissa te ateistihihhulit siis seisotte - siitä huolimatta, että LUULETTE tietenkin seisovanne itsenäisesti ja omalla järjellänne ymmärtävien ihmisten joukossa?"Miten ihmeessä tässä siis saadaan Jumala "kiduttajaksi"?"
Siten ihan ilman ihmettä, että tuo johtopäätös nousee siitä ev.lut. kirkon omasta opista, jonka mukan pelastava usko on yksin Jumalan teko. Siis YKSIN Jumalan lahja ilman m i t ä ä n ihmisen omaa osuutta. 139 kirjoitti:
Kenen joukoissa te ateistihihhulit siis seisotte - siitä huolimatta, että LUULETTE tietenkin seisovanne itsenäisesti ja omalla järjellänne ymmärtävien ihmisten joukossa?Ihan pientä täsmennystä nyt tuohon kiduttamiseen. Pidetään vellit ja puurot eri kupeissa, mutta syödään molemmat. Ensinnäkin se Helvetti ei ole mikään tehdas, missä Sa atana ruoskii ihmisiä ja kiduttaa heitä. Hlvetti on tulijärvi, jonne Jumala heittää ensin antikristuksen ja Satanan. Sen jälkeen viskataan sekaan ei-uskovaiset. Jumala tekee tämän. (Ilmestyskirja kertoo tuon tapahtumaketjun)
Tietenkin sitä voidaan miettiä, että kuka on vastuussa. Mikäli minä laitan puhalluslampun sun jalkapohjia polttamaan, niin onko se kiduttaja siinä tapauksessa se puhalluslamppu vai minä? Mikäli minä heitän sinut riittävän isoon kattilaan elävältä keitettäväksi, niin onko se vesi kiduttaja vai olenko se minä...Tuo on pikkasen mielipide asia, joten mitä mieltä sinä olet. Olenko minä noissa tapauksissa kiduttaja vai onko nuo esineet niitä kiduttajia?
Mikäli minä sanon sinulle, että sinä maksat minulle 5000 euroa tai muuten minä laitan puhalluslampun sun jalkapohjia polttamaan, niin onko se silloin uhkaus vai mahdollisuus sinulle pelastautua kidutukselta? Minähän kuitenkin varoitin sinua. Eikö se silloin ole sinun vika?
Mikäli et maksa ja minä poltan sillä puhalluslampulla sinun jalkapohjia, niin onko se silloin sinun vika kun et suostunut maksamaan? Vai onko se kenties minun vika?
Nämä on niitä moraalisia kysymyksiä, joihin minä en tiedä vastauksia kun minulla ei ole sitä oikeaa käsitystä moraalista mikä on luontaista uskovaisille.
"Kenen joukoissa te ateistihihhulit siis seisotte - siitä huolimatta, että LUULETTE tietenkin seisovanne itsenäisesti ja omalla järjellänne ymmärtävien ihmisten joukossa? "
Meillä mavetisimilaisuudessa ei luokitella ihmisiä teihin ja meihin. Meillä ei ole uskoa vaan kaikki on faktaa. Meillä ei ketään kiduteta ja meidän taivaskin on paljon mukautuvampi erillaisille ihmisille kuin teidän kuvitelmat Taivaasta. Me kun tiedetään kaikkien pääsevän sisälle, niin se taivaan ilon kirjo on paljon monimuotoisempi kuin kristittyjen kuvitelma taivaasta.- 139
müsli-mies kirjoitti:
Me ihmiset osaamme hakea hoitoon sellaisen lähimmäisen, joka on haluton pääsemään esim. addiktioistaan eroon. Moni on pelastunut tuollaisen pakkotoimenpiteen johdosta.
Krisujumala ei ole vielä kehittynyt tuolle empaattisuuden asteelle, vaan hylkää - ei-pakkoa tekosyynä käyttäen - eksyneen karjan, joille annettiin hihulien toimesta täysin oksettava kuva tästä jumaluudesta. :( Voi poloisia vohlia, jotka uskikset ovat sysänneet kadotukseen. Nyyhkis.Provosoit tahallasi, ja niin tehdessäsi eksyt entistä kauemmas asian käsittämisen lähettyviltä.
Yrität siis väittää, että pakkohoidossa ihmiselle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin päästä vaikkapa addiktiostaan eroon. Minä kysyn: mitenkä niin? Mikä ne vaihtoehdot vie pois? Ei mikään!! Pakkohoidossakin ihminen ainoastaan näkee selkeämmin olemassaolevat vaihtoehtonsa, ja ymmärtää, miksi toisin valitseminen olisi parempi valinta. Hänellä on kuitenkin edelleen täysi vapaus jättää valitsematta se, minkä tietää paremmaksi. Miten tämä eroaa siitä, että Jumala ilmoittaa Raamatussa meille olemassaolevat vaihtoehdot, ja jos me asiaa rehellisesti mietimme, niin mekin voimme nähdä, kumpi niistä on viisaampi valinta?
Sä et kertakaikkiaan vaan pysty käsittämään näitä asioita niin kauan, kuin sun motiivisi on vaan veetuilla uskoville. Rupees nyt ihan oikeesti harkitsemaan näitä juttuja, ilman mitään "sarvia ja hampaita".
Toi sun jälkimmäinen kappaleesi on sellaista sontaa, etten sitä tämän enempää edes kommentoi. - 139
Kyynikko kirjoitti:
"Miten ihmeessä tässä siis saadaan Jumala "kiduttajaksi"?"
Siten ihan ilman ihmettä, että tuo johtopäätös nousee siitä ev.lut. kirkon omasta opista, jonka mukan pelastava usko on yksin Jumalan teko. Siis YKSIN Jumalan lahja ilman m i t ä ä n ihmisen omaa osuutta.On siinä sen verran ihmisen osuutta, että ihminen ei kiistä Jumalan tarjoamaa uskoa.
- Todisteita, kiitos
139 kirjoitti:
On siinä sen verran ihmisen osuutta, että ihminen ei kiistä Jumalan tarjoamaa uskoa.
Minulle sitä ei ainakaan ole tarjottu niin, että voisin sen ottaa vastaan. Jos Jumala on olemassa, tehköön itsensä niin tunnetuksi, että häneen voivat uskoa kaikki. Muutoin hän on epäreilu. En ymmärrä, miksi Jumalan pitäisi pysyä niin salattuna.
- 139:lle
139 kirjoitti:
Provosoit tahallasi, ja niin tehdessäsi eksyt entistä kauemmas asian käsittämisen lähettyviltä.
Yrität siis väittää, että pakkohoidossa ihmiselle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin päästä vaikkapa addiktiostaan eroon. Minä kysyn: mitenkä niin? Mikä ne vaihtoehdot vie pois? Ei mikään!! Pakkohoidossakin ihminen ainoastaan näkee selkeämmin olemassaolevat vaihtoehtonsa, ja ymmärtää, miksi toisin valitseminen olisi parempi valinta. Hänellä on kuitenkin edelleen täysi vapaus jättää valitsematta se, minkä tietää paremmaksi. Miten tämä eroaa siitä, että Jumala ilmoittaa Raamatussa meille olemassaolevat vaihtoehdot, ja jos me asiaa rehellisesti mietimme, niin mekin voimme nähdä, kumpi niistä on viisaampi valinta?
Sä et kertakaikkiaan vaan pysty käsittämään näitä asioita niin kauan, kuin sun motiivisi on vaan veetuilla uskoville. Rupees nyt ihan oikeesti harkitsemaan näitä juttuja, ilman mitään "sarvia ja hampaita".
Toi sun jälkimmäinen kappaleesi on sellaista sontaa, etten sitä tämän enempää edes kommentoi.Eihän tuossa väitetty, että pakkohoidossa kaikki paranevat. Sanottiin vain, että monille se on ollut ainoa apu, mikä onkin totta.
Raamattua lukemalla monen mielestä ainoa oikea valinta on se, ettei Jumalaa sellaisenaan voi olla olemassa. Jos vielä opiskelee kristinuskon syntyä ja historiaa, huomaa entistä selvemmin, että koko homma on ihmisten keksimää.
Tämä ei ole veetuilua kenellekään, vaan itseni ja monen muun todeksi huomaamaa asiaa. - 139
139:lle kirjoitti:
Eihän tuossa väitetty, että pakkohoidossa kaikki paranevat. Sanottiin vain, että monille se on ollut ainoa apu, mikä onkin totta.
Raamattua lukemalla monen mielestä ainoa oikea valinta on se, ettei Jumalaa sellaisenaan voi olla olemassa. Jos vielä opiskelee kristinuskon syntyä ja historiaa, huomaa entistä selvemmin, että koko homma on ihmisten keksimää.
Tämä ei ole veetuilua kenellekään, vaan itseni ja monen muun todeksi huomaamaa asiaa."Eihän tuossa väitetty, että pakkohoidossa kaikki paranevat. Sanottiin vain, että monille se on ollut ainoa apu, mikä onkin totta.
Mitä sitten? Ei Kristinuskokaan sisällä lupausta, että jokin tietty uskoon tulevan ihmisen ongelma ratkeaisi. Nimim. "müsli-mies":hän esittää pohjimmiltaan, että Jumalan pitäisi pakolla pelastaa jokainen ihminen, riippumatta siitä, haluaako tämä olla Jumalan yhteydessä vai ei. Koska noin ei tapahdu, hän syyttää Jumalaa empaattisuuden puutteesta. Tuo on aivan suunnaton väärinymmärrys.
Samankaltaista suunnatonta - saatanan valheisiin perustuvaa - väärinymmärrystä on sinun kristinuskon synnyn ja historian "opiskelusi". - 139
Todisteita, kiitos kirjoitti:
Minulle sitä ei ainakaan ole tarjottu niin, että voisin sen ottaa vastaan. Jos Jumala on olemassa, tehköön itsensä niin tunnetuksi, että häneen voivat uskoa kaikki. Muutoin hän on epäreilu. En ymmärrä, miksi Jumalan pitäisi pysyä niin salattuna.
Sinä ilmeisesti pidät tuota "voisin ottaa vastaan" -tilannetta sellaisena, että sinun ei olisi enää mielekästä tai ehkä edes mahdollista olla ottamatta vastaan. Toisin sanoen, sinun olisi PAKKO uskoa. Mitä hemmetin uskoa sellainen enää olisi? Sehän olisi TIETÄMISTÄ. Jumala ei tee mitään sinun tietämiselläsi, sillä Hän on antanut sen sinulle. Sen sijaan sinun vapaasta valinnasta syntyvällä uskollasi Hän tekisi paljonkin, koska se on sinun vastarakkauttasi Hänelle.
"Jos Jumala on olemassa, tehköön itsensä niin tunnetuksi"
... niin tunnetuksi, että ihmisen on pakko uskoa Häneen? Älä pidättele henkeäsi sitä odotellessasi :) - Kyynikko
139 kirjoitti:
On siinä sen verran ihmisen osuutta, että ihminen ei kiistä Jumalan tarjoamaa uskoa.
Kuule 139, kristinopin mukaan usko on y k s i n Jumalan teko ja lahja. Siinä ei ihmisen omilla teoila ole mitään roolia. Jumalahan oli antanut pelastavan uskon joilekin jo ennen heidän syntymäänsä ja Eesauta Jumalan oli vihannut jo ennen tämän syntymää!!!!
- 139
Kyynikko kirjoitti:
Kuule 139, kristinopin mukaan usko on y k s i n Jumalan teko ja lahja. Siinä ei ihmisen omilla teoila ole mitään roolia. Jumalahan oli antanut pelastavan uskon joilekin jo ennen heidän syntymäänsä ja Eesauta Jumalan oli vihannut jo ennen tämän syntymää!!!!
Höpö höpö. Ymmärrät itsekin, että tuo ajatus on täysin mahdoton.
- 139
139 kirjoitti:
Höpö höpö. Ymmärrät itsekin, että tuo ajatus on täysin mahdoton.
Täsmennän vielä, että tottakai Jumala on antanut pelastavan uskon joillekin jo ennen heidän syntymäänsä!! Miksi - koska Hän on ennalta nähnyt, että tuo ihminen tulee vilpittömästi haluamaan sitä.
Toisekseen, on 100% varmaa, että Jumala ei omasta halustaan ja tahdostaan "vihaa" ketään ihmistä. Hänhän on erikseen luonut ja nimeltä kutsunut meidät jokaisen. Jos Raamatussa sanotaan, että Jumala vihasi jotakuta ennen tämän syntymää, se voi tarkoittaa korkeintaan sitä, että taas Jumala näki ennalta, miten tuo ihminen suhtautuu Häneen, ja tuon ihmisen tahdon mukaisesti ei myöskään johdattanut häntä löytämään itseään.
Kolmanneksi, mitä hemmetin järkeä sinä näkisit yhtään missään, jos Jumala olisi käsikirjoittanut senkin, että sinä nyt tulet uskoon ja tuo toinen ei? Miksi ihmeessä Hän olisi tehnyt itselleen sellaisia sätkynukkeja? Tottakai ihmisellä on myös rooli uskoontulossaan: hän haluaa sitä - hän ei torju sitä. - Kyynikko
139 kirjoitti:
Täsmennän vielä, että tottakai Jumala on antanut pelastavan uskon joillekin jo ennen heidän syntymäänsä!! Miksi - koska Hän on ennalta nähnyt, että tuo ihminen tulee vilpittömästi haluamaan sitä.
Toisekseen, on 100% varmaa, että Jumala ei omasta halustaan ja tahdostaan "vihaa" ketään ihmistä. Hänhän on erikseen luonut ja nimeltä kutsunut meidät jokaisen. Jos Raamatussa sanotaan, että Jumala vihasi jotakuta ennen tämän syntymää, se voi tarkoittaa korkeintaan sitä, että taas Jumala näki ennalta, miten tuo ihminen suhtautuu Häneen, ja tuon ihmisen tahdon mukaisesti ei myöskään johdattanut häntä löytämään itseään.
Kolmanneksi, mitä hemmetin järkeä sinä näkisit yhtään missään, jos Jumala olisi käsikirjoittanut senkin, että sinä nyt tulet uskoon ja tuo toinen ei? Miksi ihmeessä Hän olisi tehnyt itselleen sellaisia sätkynukkeja? Tottakai ihmisellä on myös rooli uskoontulossaan: hän haluaa sitä - hän ei torju sitä.Mutta kristinopin mukaan pelastavan uskon saminen on y k s i n Jumalan teko,joten jos minä en uskoa saa ei Jumala ole sitä minulle suonut.
- Valintamahdollisuus?
139 kirjoitti:
Kolmanneksi, mitä hemmetin järkeä sinä näkisit yhtään missään, jos Jumala olisi käsikirjoittanut senkin, että sinä nyt tulet uskoon ja tuo toinen ei? Miksi ihmeessä Hän olisi tehnyt itselleen sellaisia sätkynukkeja? Tottakai ihmisellä on myös rooli uskoontulossaan: hän haluaa sitä - hän ei torju sitä."Jos Raamatussa sanotaan, että Jumala vihasi jotakuta ennen tämän syntymää, se voi tarkoittaa korkeintaan sitä, että taas Jumala näki ennalta, miten tuo ihminen suhtautuu Häneen, ja tuon ihmisen tahdon mukaisesti ei myöskään johdattanut häntä löytämään itseään."
On siis ihmisiä, joille tuota pelastusta ei tarjota kertaakaan, koska Jumala tietää jo ennen ihmisen syntymää että ei siitä mitään tule. Onko tuollaisella ihmisellä sitä valinnan mahdollisuutta?
- näin meillä...
Suomessa ei tosiaan ole valtion kirkkoa, sillä valtiolla ei ole paljoakaan sanottavaa kirkon touhuihin.
Sen sijaan Suomessa on kirkon valtio. Kirkko vie, valtio vikisee.Eduskunta hyväksyy kirkkolain tai hylkää sen. Sillä tavalla valtio päättää kirkon asioista. Eduskunnalla on veto-oikeus.
Siinä olet kylläkin oikeassa, että Kirkko loppujen lopuksi vie valtiota. Onhan sen jäsenet soluttaunut läpi yhteiskunnan, niin korruptio kukaistaa. Suositaan kirkkoa ja kustannukset maksetaan valtion pussista. Eikä sille mielivallalle voi mitään.
- Kristinuskon kirja.
näin meillä
Olet aika pitkälti oikeassa vakavastikin puhuttaessa. Esim. valtio ei voi mitään kirkkolaille, jossa on yhteiskuntajärjestyksen vastainen laki rippisalaisuudesta. Samoin eilen tullut tieto vankilapapeista.
Silloin kirkko on erotettu valtiosta kun se on yhdistys yhdistysten joukossa. Jos se saa esim. hautausmaiden hoidon tarjouskilpailun perusteella. niin ok. - rahankeräys ym
Lisäksi kirkko saa järjestää rahankeräyksiä lainvastaisesti, ilman mitään seuraamuksia.
Ainut seuraamus on ollut, että aletaan miettiä lain rukkaamista kirkolle sopivaksi... - Mirka ........
Uskontoihin liittyvät palkalliset vapaapäivat maksaa työnantajille yli kaksimiljardia vuodessa. Tässä olisi hyvä keino säästää.
Lisäisin vielä alkoholipitoinen kirkollisviini on kirkoille verovapaata, jota en voi sietää koska se on suuri epäkohta muita kohtaan. Eikä heidän tarvitse anoa mitään anniskelulupaa, vaikka anniskelee ihmisille jokainen sunnuntai alkoholipitoisia juomia (ihan sama mikä sen määrä on per henkilö)!! Näin ollen baarin pitäjienkään ei tulisi anoa valtiolta mitään anniskelulupia!!
Päivi Räsänenkin puhuu kieltolain puolesta, mutta ei näe tässä että kirkollisviinikin on alkoholipitoinen juoma eikä mikään "Jeesuksen veri". Kirkon eriarvoinen asema tämän alkoholiverotuksen suhteen on ongelma!! Oli alkoholimäärä mikä hyvänsä niin missään julkisessa paikassa ei saa anniskella alkoholipitoisia juomia ilman anniskelulupaa ja sitä vieläpä verovapaasti.Olen ihan varma, että kirkosta, sen työntekijöistä ja vapaaehtoisista on yhteiskunnalle enemmän hyötyä kuin haittaa.
Leena, pappiKirkosta rakennuksena ei ole haittaa, eikä niistä työntekijöistäkään mutta niistä monista jäsenistä on, jotka tahtovat lätkiä sillä Raamatulla muita päähän jos maailma yhtään kehittyisi nykyistä suvaitsevaisemmaksi!! Homot tulis saada oikeuden vihkimiseen VÄLITTÖMÄSTI! Vihkiminen tulisi toteuttaa Suomen lain mukaan, eikä minkään "ihmisvihaa" janoavien kristityiden mielipiteen perusteella.
Miksi homoliitot ovat sallittuja jo monessa USA:n osavaltiossa ja Ruotsissa jne., mutta täällä oikeusvaltiossa nimeltä Suomi jauhetaan itsestäänselvyyksiä vasten ihmisten kehitystä ja ihmisoikeuksia. RAAMATTU EI OLE MIKÄÄN LAKIKIRJA JA SEN MUKAAN EI TULISI TEHDÄ YHTÄKÄÄN LAKIESITYSTÄKÄÄN!!
Suomessa tulisi näin ollen tehdä niin, että Suomen eduskunnasta karsitaan ne kansanedustajat pois, jotka tekevät päätöksiä uskontoon perustuen (kuten Päivi Räsänen jatkuvasti tahtoo tehdä "homoeheytyksineen")!! Sellaisesta pitäisi tuomita vähintään pois virastaan ja katsoisin, että sellaisesta Raamatullisesta tulkinnasta Suomen päättäjien tulisi saada jopa "elinkautisen vankilatuomion"!! Eduskunta ja koululaitosten tulisi olla täysin uskonnottomia ympäristöjä, jossa ei tehdä päätöksiä uskontoon perustuen eikä harjoiteta uskontoa opettamalla uskontoa!!
Kannatan sekulaarista valtiota. Se on ainut tapa, jolloin uskonvapaus toteutuu täysin eikä uskonvapaus olisi enää lainausmerkkien sisällä. Käytäntö on on eri kuin teoria. Niin kauan kun eduskunnassa pidetään valtiopäivillä Jumalanpalveluksia ja koulussa opetetaan uskontoa ja muita uskonnollisia lukukauden päättäjäisiä, joita uskovaiset kutsuvat kevät- ja joulujuhliksi...tämä valtio ei ole tasa-arvon mukainen, koska siinä ei huomioida uskonnottomia ihmisiä millään tavoin!!
Sekularismi ei vaikuttaisi kristillisten elämään. Niissä maissa, joista on luovuttu valtion tasolla uskonnosta niin niissä maissa on edelleenkin harjoitetaan kristinuskoa eli ei se mihinkään kuolisi. Esim. USA on sekulaarinen valtio, mutta kaikesta huolimatta kristillisin maa!!- Kristinuiskon kirja.
Leena-pappi 13.1. 14.16
Olen samaa mieltä kanssasi. Todiste näkyy kirkkoon kuuluvien kehityksessä. - Haloo Leena
Uskonnoista on todellakin vain haittaa. Uskontojen takia tapetaan ja riehutaan joka ikinen päivä.
- ate-is-me
on varmasti, jokainen henkilö joka käy töissä tekee työnsä, ja maksaa kirkolle siitä että se pilkkaa työläisten lapsia; saamillaan varoilla kirkko opettaa sellaiseksi jolla "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä" joka puolestaan johtaa lisäkustannuksiin, ja kirkon suojelemissa lahkoissa raiskataan lapsia - nuorimmat alle 6 vuotiaita ja heidän fyysistä ja psyykkisistä traumoista ja hoidoista maksaa veronmaksajat j. n. e. ja ihan varmasti sellaisella opilla jossa "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä" yhteikunta kehittyy huimaa vauhtia - 10:ä miljoonia euroja/vuosi kankkulan kaivoon
- Ateismi kiellettävä
ate-is-me kirjoitti:
on varmasti, jokainen henkilö joka käy töissä tekee työnsä, ja maksaa kirkolle siitä että se pilkkaa työläisten lapsia; saamillaan varoilla kirkko opettaa sellaiseksi jolla "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä" joka puolestaan johtaa lisäkustannuksiin, ja kirkon suojelemissa lahkoissa raiskataan lapsia - nuorimmat alle 6 vuotiaita ja heidän fyysistä ja psyykkisistä traumoista ja hoidoista maksaa veronmaksajat j. n. e. ja ihan varmasti sellaisella opilla jossa "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä" yhteikunta kehittyy huimaa vauhtia - 10:ä miljoonia euroja/vuosi kankkulan kaivoon
Ateismi se vasta sairasta on. Ateistit ovat jakaneet pornoa. Siispä ateistit kaikkineen ovat pelkkiä pornofriikkejä ja pornoaddikteja, mistä tulee kaamea kustannus valtiolle. Ateismi kiellettävä.
- peethoven
Valtionkirkko - missä? Kirkosta voit erota - valtiotta et voi olla. Jos tuntuu turhalta, niin älä maksa. Mutta älä myöskään käytä hyväksesi tätä kirkon kustantamaa foorumia, Mutta mille foorumille te a -, anti,- contra jumalattomat voisitte sappeanne purkaa. Pitäisiö yhdistyneen Aikuisviihdeteollisuus ry.:n perustaa nettilinkki "Porno Kuulolla!"
Kirkko toimii tässä jonkinlaisena terapiana, tai vaivaishoitolana ( tosin Lutherin hengessä!" Tuskinpa on toista ammattiuntaa ,m jota kohdellaan niin törkeästi, alle lipan ja vyön iskuja jaellen kuin papisto, joka täällä lauhkeasti vastailee.
Tuleepahan siinä pölhöimmällekin tutuksi ateistien moraalinen pohja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 73905
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713