Apua koodaukseen

Apuwwa

Eli tarvitsisin apua koodauksessa.

Ongelmat:
- Taustaväri pitäisi olla valkoisen sijasta #10161C
- Teksti on väärässä kohdassa, pitäisi saada se tuon valkoisen alueen sisään
- Alapalkin pitäisi olla ihan täysin alhaalla, eikä niin, että tuo taustakuva jatkuu sen alla

Sivut [url=http://aiwendil.webs.com/O.htm=help]täällä[/url]. (Kyseinen sivu on vain testi sivu)

Kiitos jos joku osaa auttaa! :)

12

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apuwwa
    • onnistuiko?

      kannattaa ainakin ihan ekaksi tehdä erillinen css tiedosto eikä joka sivulle siihen html koodin sekaan. Joudut aina muuttamaan jokaiseen sivuun sen muutoksen erikseen. Helpompi muuttaa vain yhteen tiedostoon ja muutokset näkyvät kaikilla sivuilla...

      sisalto diviin siis tuo margin, jospa auttaa kun laitat nollan perään sen px?
      Ja samoin sisalto diviin lisäät tuon kohdan
      background-color: #10161C;

      ja ehkäpä ne kaksi eri sisalto diviä voisi myös yhdistää, eli kirjoita saman divin koodit samojen sulkeiden { ja } sisään...

      • Apuwwa

        Eli nyt koitin, px ei auttanut perässä mitään ja yhdistäminen vain sekoitti koodit ja muokkasi fontin tyyliasetuksia...

        Haluaisitko sinä muokata lähdekoodia ja laittaa muokatun lähdekoodin tähän kommenttina? Veikkaisin, että se voisi tuottaa enemmän tulosta.


    • Härifrån tvättas

      Taustaväri on todella simppeli asettaa: lisää CSS-koodiin

      #sisalto { background: #10161C; }

      Tosin sisältöä on sen jälkeen mahdotonta lukea. Haluat ehkä asettaa lisäksi esimerkiksi

      #sisalto { color: white; }

      Valkoinen mustalla on muuten luettavuuden kannalta iso ongelma. Sellaista harrastavat jostain syystä lähinnä sellaiset sivuntekijät, joilla ei ole hajuakaan siitä, miten sen aiheuttamia ongelmia voisi jotenkin ratkoa.

      Tekstin ja palkin sijoittelu riippuu käytetystä frameworkista. Näyttää olevan jokin heebo tai meebo tai jotain sellaista. Opettele käyttämään sitä oikein. (Kun kaikki muu epäonnistuu, harkitse ohjeiden lukemista.) Tai harkitse jonkin muun, helppokäyttöisemmän välineen käyttöä. Esim. Microsoft Expression Web, joka taisi juuri muuttua maksuttomaksi.

      ”Ilmaisia” palveluja kuten Webs.com ei kannata käyttää edes kokeilu- ja opetteluvaiheessa. Ne suoltavat mukaan omiaa koodiaan, joka voi pahastikin sotkea asioita, myös kokeilua ja opettelua.

    • Apuwwa

      Koitan onnistuuko/osaanko. Minkä koodin laitan sitten muille sivuille, jotta ne ottavat sen css tiedosto kansion käskyt?

      "Valkoinen mustalla on muuten luettavuuden kannalta iso ongelma. Sellaista harrastavat jostain syystä lähinnä sellaiset sivuntekijät, joilla ei ole hajuakaan siitä, miten sen aiheuttamia ongelmia voisi jotenkin ratkoa."

      En tarkoittanut, että tekstit olisivat tummalla pohjalla vaan näin:
      http://i47.tinypic.com/1zd419t.jpg

      "Tekstin ja palkin sijoittelu riippuu käytetystä frameworkista. Näyttää olevan jokin heebo tai meebo tai jotain sellaista. Opettele käyttämään sitä oikein. (Kun kaikki muu epäonnistuu, harkitse ohjeiden lukemista.) Tai harkitse jonkin muun, helppokäyttöisemmän välineen käyttöä. Esim. Microsoft Expression Web, joka taisi juuri muuttua maksuttomaksi."

      Ohjeita olenkin yrittänyt lukea ja ymmärtää. Tuo leiska koodi pohja on täältä:
      http://www.menthal27.net/esimerkit/esimerkkeja-div-ulkoasuista/

      Ja ilmaista palvelua käytän siksi, että se riittää minun tarpeisiini. Sivut ovat oman koirani ja ihan omaksi ilokseni.

    • Apuwwa

      Apua tarttisin edelleen. Anyone?

      • Petteri

      • Apuwwa

    • mitensattuu

      mulla olis Bootstrappiin kasattuna koirasivut jos joku tarvii iha ilmatteks :) .. eli oon vain bootstrap osia ym tunkenu siihe sinne tänne miten sattuu.. en ulkoasuu miettiny sen kummemmin .. eli bootstrap on semmottinen hässäkkä et sivut scaalautuu kännyköihin ja tabletteihi :D

      • Apuwwa

        Eli silleen että ne pienenee kännykän näyttöön esim? Miten sellasen voi asentaa ja käviskö se sama sitten tuohon mun ulkkaan? Toki voin ottaa sellaisen vastaan mikäli sitä tarkoitit. ;)


    • Apuwwa

      Apua tarvitaan edelleen!!

    • Apuwwa

      Hei nyt joku ihana auta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe