kauhea lentomatka

tavallinen liikemies

Työnanatajani maksaa minulle lipun business osaan, mutta nyt jouduin lentämään tavallisten kansalaisten joukossa tavallisella pienellä paikalla New Yorkista Helsinkiin ja olipa kokemus!

Tila on ensiksikin ahdas vaikka kone on iso. Ei ollut vapaita paikkoja.

Edessäni istui rehevä itäisestä naapurista oleva pariskunta, joka käänsi istuimensa niin pitkälle kuin sai taaksepäin lepoasentoon. Ei auttanut pyynnöt suoristaa istuinta. Alle kouluikäinen lapseni istui vieressäni.

Jouduin siis seisomaan käytävillä ja onnekseni aina välillä istumaan jonkun toisen (sillä aikaa kävelevän) paikalla. Myös lentoemojen paikoilla sain istua.

Joten yrittäkää edes varata paikka vaikka rahalla.

Vielä parempaa jos koneesta poistettaisiin istuimen kallistus.

Ja kaikkein paras kielitaidottomilta itäisen naapurimaan kansalaisilta evättäisiin matkustuslupa Finnairin koneella.

En ole ollut rasisti ennen tätä kokemusta.

10

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voissa paistaa, silt

      Hyvä, kun kerroit, itselläni aivan samanlaisia kokemuksia venakoista.

    • haisnasfpha

      Venäläiset lentomatkustajat ovat kuin suomalaiset lentomatkustajat 80-luvulla ja vielä 90-luvun alkupuolella eli lentonoviiseja. Laskeutuessa taputetaan, lennolla käyttäydytään kuin siat pellossa, penkki lasketaan takakenoon eli takana istuvan syliin hirmuisella vauhdilla ihan kuin se ei liikkuisi muuten kuin voimalla puskemalla, jne. Valitettavasti monet suomalaisetkaan eivät ole vielä oppineet tavoille, mutta suunta on parempaan päin.

    • private jet

      Istuit välillä jonkun toisen (sillä aikaa kävelevän) paikalla? Aika outoa - en olisi kovinkaan iloinen jos löytäisin vieraan istuvan paikallani tultuani kävelyltä. En todellakaan haluaisi, että paikalleni jättämäni huovat, tyyny, kirja jne tulisivat vieraan kosketuksiin.

      Suomalaiset jaksavat aina marista kallistettavista selkänojista. Itse en ikinä lennä Finnairilla ja siksi en päädy suomalaisten seuraan - onneksi, sillä kallistan aina selkänojani. Useimmiten lennän Deltalla ja KLM:llä eikä siellä ikinä tule sanomista selkänojista ja kaikki sen laittavat alimpaan asentoon.

      Eniten minua häiritsevät ihmiset, jotka eivät mahdu penkkeihinsä vaan pursuavat ylitse. Tietysti myös penkin potkijat ovat ärsyttäviä, kuten ihmiset, jotka ottavat tukea edessä olevasta penkistä noustessaan ja istuutuessaan.

      • vedet silmistä

        KLM ja Delta on tosi hyvä vaihtoehto jos lentää Suomesta nykiin? Anna minun nauraa teidän typeryydelle....


      • private jet
        vedet silmistä kirjoitti:

        KLM ja Delta on tosi hyvä vaihtoehto jos lentää Suomesta nykiin? Anna minun nauraa teidän typeryydelle....

        Kuivaa kyyneleesi! Jos luet kommenttini tarkemmin, ehkä huomaat, etten puhu New Yorkiin lentämisestä, sillä keskustelun ydin ei liity matkan kohteeseen. USA:ssa on monta muuta kohdetta ja minun kohteeseeni matka onnistuu aina sujuvammin Deltalla ja KLM:llä - selkänoja kallistettuna ilman marinoita.


    • kuolen nauruun

      on se ihan kauheeta jos ei voi 8 tuntia istua turisti puolella....kuinka monella on rahaa busines lippuun...maksaa n. 5000 euroa Nykiin...siitä vaan...vahinko vaan että sinne ei kaikki mahdu vaikka rahaa olisikin...

      • Koettu on

        Pääsee reilusti alle 5000 ekun Nykiin bisneetissä, ainakin yksi henkilö. Rouvan kanssa reissatessa kaksikin ihmistä pääsee yhteensä alle ko. summan.

        Varaamalla samat lennot (siis tasan samat lennot Finskin koneella) American Airlinesin kautta, pääsee kaksi henkilöä n. 3500 ekulla meno-paluuna. Kanta-asiakaspisteitä ei tosin kartu ihan samalla tavalla kuin suoraan finskiltä varaamalla, mutta mitä sitten?


    • lopeta jo

      kerrotko missä olet töissä? Ei takuulla maksa mutta voihan tänne kirjoitella mitä haluaa....ihme ettei yksityissuihkaria?

    • r.ss. on vaikka pais

      Tämän hyvän kirjoituksen sanoma on: venäläiset pois muiden ihmisten lentomatkoilta, koska eivät osaa matkustaa. Minulla jos kellä on tästä kokemusta.

    • 6.kerta

      Air Berlin hyvä ja edullinen. Ystävälliset lentoemot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe