Shamanistiset voimaeläimet ja henkioppaat. Mitähän näin?

Raakile

Olin rummun rakennuskurssilla ja teimme "matkan" rumpua varten. Osaisiko joku tulkita matkaani?

Sain ensin näyksi muutaman lepakon, jotka lensivät pimeästä luolasta ulos.
Sitten hyvin, hyvin korkealla sinisellä taivaalla liiteli kotka. Kirkas kesäinen päivä. Korkealla olo korostui.

Sen jälkeen pöllö katseli puun oksalta hiljaa. Hiukan hämärä metsä ja pöllö katseli suurilla silmillään.

Kun olimme matkalla maa elementin kohdalla ja vieressäni käveli vanha mies, josta näin vain polven ja nilkan välisen osuuden. Sitä peitti nahkainen säärystin, joka oli kiristetty nahkanauhoilla. Kävelimme tavallaan mökilläni, vaikka maisema oli hiukan eri. Mökkini on vanha sähkötön maatalo.

Etelän kohdalla näin valkoiset tulen liekit. Siisi vitivalkoisena loimuavan tulen.

Sitten vesielementin kohdalla näin mammutin vihreällä ruoholla. Kauempana näkyi myös muita mammutteja, mutta ne olivat kaukana ja jotenkin utuisempia.

Kaipaisin kovasti tietoa näistä asioista, mutta olen myös hyvin kriittinen kaikkeen ennalta määriteltyyn ja tiukkoihin oppeihin uskonasioissa.
Ajattelen ennemminkin niin että pitää osata pyttää henkimaailmalta nöyrästi apua ja ohjausta. Sanoa että anteeksi, kun olen vain tyhmä ihminen ja en tiedä kuinka tämä rituaali pitäisi tehdä, mutta nyt haluan kuitenkin osoittaa kunnioitustani.

Jos joku kuitenkin sattusi tuntemaan noiden mainitsemieni voimaeläinten symboliikkaa, kuulisin mielelläni.

6

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lovi-Akka

      Kukaan muu kuin sinä itse ei voi tuota matkaasi tulkita. Symboliikka on eri riippuen keneltä kysyt, mitä kulttuuria tutkit jne. Parasta on tosiaan kysyä hengiltä itseltään ja luottaa omiin kokemuksiin ja tuntemuksiin.

    • Raakile

      Näinhän minäkin sen ajattelen. Hän -joka piti kurssin- sanoi voimaeläinteni olevan vahvoja, hyvin vahvoja. Hän epäili minun olleen joskus aikoinaan shamaani ja kertoi että kenties minua taas kutsutaan vanhaan ammattiini.

      Minulle on sattunut elämän varrella paljon pahaakin ja nuorena olin hyvinkin vihainen epäoikeudenmukaisuudesta. Sittemmin olen seestynyt ja arvelen että kokemukset ovat saattaneet antaa minulle lisää avarakatseisuutta joidenkin asioiden suhteen.

      En osaa tehdä henkimatkoja tai miksi niitä nyt kutsutaan, mutta joskus tunnen syvää yhteenkuuluvaisuutta menneitä polvia kohtaan. Tykkään hyräillä ja laulaa kalevalaisella nuotilla -ehkä enemmän joskus itseni vuoksi- mutta saatan sanoittaa laulun kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi.
      Kerran hyräilin "Tulkaa vanhat avukseni, tuekseni, turvakseni! Mulle mieli kirkas, selvä. Olo tyyni, rauhallinen.." olin menossa työhaastatteluun ja hermoilin kamalasti. Sain paikan vaikkei minulla ollut yhtään alan työkokemusta. Sinne pääsi alle 1% hakijoista joita oli satoja.

      Minulla ei ole mitään "koulutusta" henkimaailmaan, mutta selvästi aistin heidät välillä. jonkun kerran olen kuullut myös "kummistusten" soittavan kelloa ja koputtavan oveen yms.

      • Raakile

        Selvennän vielä tuota luritustani. Sana "vanhat" olisi kuulunut kirjoittaa isolla.
        Se on minun käyttämä nimitys henkimaailmasta. Kuolleista..tavallaan esi-isistä (vaikka he eivät olisin juuri minun biologisia esi-isiä)

        Vanhat on minun keksimä oma sana. Joka on yleisnimitys menneille polville, jotka seuraavat kulkuani. En tiedä sukulaisuussuhteista henkimaailmassa, mutta oletan että osaa Hengistä kiinnostaa eri asiat ja ihmiset. Usein paikan mukaan.
        Joskus aistin sen että Vanhat tulevat luokseni, mutta koskaan en ole nähnyt heitä.

        Toivoisin kovasti että mina opastettaisiin miten tehdä henkimatkoja ja muuta sellaista.
        Jonkin verran osaan parantaa käsillä. Sen opin nuorena ihan vahingossa, kun oli kova huoli yhdestä ihmisestä.


    • miehäsevaa

      Käy sellaisella sivulla kun rummuntekijä/karhunkantaja. Kysy siltä naiselta.

      • Raaakile

        Kiitos!
        Käyn katsomassa.

        Olen aloittaja, mutta kone ei tnnista minua. Siksi kolams a-kirjain.


      • Raaakile
        Raaakile kirjoitti:

        Kiitos!
        Käyn katsomassa.

        Olen aloittaja, mutta kone ei tnnista minua. Siksi kolams a-kirjain.

        Sivu oli jonkun yrittäjän mainossivu. kaipaisin enemmän sellaisia kontakteja joissa raha ei ole suurin motiivi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe