Retket Khao Lakista pienen lapsen kanssa?

S. Donald

Onko kenelläkään kokemuksia Khao Lakin retkistä pienen lapsen kanssa?
Meillä vajaa 5-vuotias poika ja ollaan parin kuukauden päästä menossa sekä Khao Lakiin että Phuketiin ja mietimme tässä retkivaihtoehtoja.
Viime vuotisella reissulla teimme vain puolen päivän korallisaaren retken (koska oltiin vain yksi viikko) mutta nyt kun ollaan pidempään, haluttaisi retkeillä heiman enemmän.
Esim. 2 päivän sademetsä retki kiinnostaisi, mutta hieman arveluttaa miten siellä lapsen kanssa pärjää... Entä miten esim. kanootti juttuja sisältävät retket, miten olette lapsen kanssa pärjänneet, vai oletteko jättäneet väliin? Omat pelastusliivit mukaan kotoa vai löytyykö paikan päältä kunnollisia liivejä lapselle?
Onko vinkkejä retkijärjestäjistä? Matkanjärjestäjän retket tuntuvat aika tyyriiltä ja ei välttämättä tarvita englannin kielistä opastusta.
Kiitos vinkeistä, kaikki mikä lapsen kanssa lomailuun Puketissa tai Khao Lakissa kiinnostaa!

4

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykyk

      Älkää nyt omia liivejä mukaan raahatko :D Ja älkää ostako kotimaisilta matkajärjestäjiltä, hinnat on tuplana ja silti retkien sisältä paikallisten matkanjärjestäjien retkiin verrattuna samoja tai paikallisilla jopa parempia! Kun etsitte sopivaa matkaa niin kysykää myyjiltä onko lapsille liivejä, yleensä näitä áina löytyy jokunen, mut jos ei nii sit ottakaa retki joltain sellaiselta jolta löytyy lapsillekkin liviit.

    • Emmiinah

      Veneretkistä (snorklaus) on kokemusta Love Andamanista ja ainakin heillä systeemit pelas hyvin. Retki Koh Tachaille oli 2300/hlö joulukuussa.

      Kannattaa kysyä vinkkejä Tripadvisorin Khao Lakin keskusteluforumilta, siellä on tosi hyviä paikan päällä pidempään asustavia asiasta tietäviä. Uskoisin, että tuonikäisen kanssa ainakin sademetsäretkistä hyvin selviäisi. Me tyydyttiin 3v. kanssa toistaiseks tohon veneretkeen ja puolen päivän norsusafariin.

    • Meri

      Retkistä en tiedä kun ollaan vasta menossa, mut itse olen ja aijon vastaisuudessakin ottaa pelastusliivit mukaan lapselle. Ei tarvii miettii sit onko niitä jossain veneessä tai ei . Krabilla olivat ainakin tosi kätevät.

    • Jos matkanjärjestäjien retket tuntuvat tyyriiltä, niin sademetsään pääsee omin päinkin. Tunnin ajomatkan päässä Khao Lakista on Khao Sokin upea sademetsäkansallispuisto, jonne nuo retket yleensä suuntaavat (aivan Khao Lakin vieressä pääsee viidakkotunnelmiin käymällä Lampi-vesiputouksella). Khao Sokiin voi ottaa vaikka taksin, kansallispuiston päämajan vieressä on useita majataloja, joista monet sopivat mainiosti myös perheille. Kansallispuiston viidakkopolut ovat hyvin merkittyjä ja niillä on helppo patikoida omin päinkin – tosin kannattaa muistaa, että sademetsä on yleensä täynnä iilimatoja, jotka ovat harmittomia mutteivät välttämättä lasten mieleen. Täällä opas Khao Sokiin:
      http://www.minnethaimaassa.com/pikaoppaat/pikaopas-kansallispuisto-khao-sok/
      Phuketista tehtävät retket Phang-Nga-lahdelle sopivat hyvin pienillekin lapsille: suurin osa matkasta tehdään isoilla laivoilla ja kajakkeja melovat yleensä retkenjärjestäjän palkolliset. Phuketissahan on muutenkin monenlaista tekemistä lapsille. Täällä lisää Phuketin tekemisistä:
      http://www.minnethaimaassa.com/phuket/phuket-tee-ja-nae/
      Retkenjärjestillä on pelastusliivejä, mutta usein vain aikuisten kokoa, joten viisivuotiaalle voi olla turvallisinta ottaa oma pelastusliivi mukaan. Tai uintilivii, jota on kiva käyttää myös hotellin uima-altaalla.
      Toivottavasti tästä on apua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3464
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      85
      3326
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      1986
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1276
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      860
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe