Mihin näistä kannattaisi muuttaa/mennä opiskelemaan?

California.

Los Angeles
San Francisco
San Diego

vai jokin muu Californian osa?

(Tai sitten

New York
Miami ? )

Eli mikä noista sopis tällaselle lämpimästä , rannasta ja rennoista/ystävällisistä ihmisistä pitävälle tytölle? ^^
Oon nyt 16, mut sit ku sinne meen opiskelemaan/asumaan, ni oon kai 17-21.

Ei trolleja kiitos , asiallisia vastauksia kaipailen.

5

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelu ekana

Mita aattelit opiskella? Siitahan se on eniten kiinni minne suuntaa.

Jos ranta ja lammin on haussa, niin San Franciscon voit ottaa heti pois listalta. Onhan taalla rantaa surffata, mutta ei rantaelamaa siina mielessa kuin LAn tai San Diegon suunnalla. Merivesi ei ylla lahellekaan etelan lampotiloja. Saati sitten ilmanlampotila, paitsi parina paivana syys-lokakuun vaihteessa.

New Yorkissa vuodenajan vaihtelut ovat hyvinkin suuria, en tieda miten se sopii ranta/lampo ajatteluun kun alue on taynna lunta ja tuulee kylmasti. Tuo rentous ja ystavallisyys on kans hieman vaakalaudalla.

Los Angeles ei minua henk.koht. houkuttele niin mitenkaa. Tietty siella on parit hyvat opiskelupaikat.

San Diego ehka.

Miami? enpa ole kaynyt,enka tunne koulujansa mitenkaan, eli ei kommenttia.

Muista Californian kaupungeista? Kuin ois Santa Barbara?

Mutta, mieti ekana mita silta koulutukselta haluat, ja suunnittele jatkoa sen pohjalta, ei vaan rannan ja lampiman suhteen. Kunnon opiskelupaikasta ja tutkinnosta on enempi apua kuin parista vuodesta lampimalla rannalla.

• California.

En tiedä vielä mitä haluan opiskella, mut kyl toi california tai muu usa opiskelupaikkana kiinnostaa...
        Entä yöelämä noissa paikoissa?

• 815
        California. kirjoitti:

En tiedä vielä mitä haluan opiskella, mut kyl toi california tai muu usa opiskelupaikkana kiinnostaa...
        Entä yöelämä noissa paikoissa?

USAlaisiin yliopistoihin ei noin vain "menna", pitaa pyrkia ja paasta sisaan. Tassa vaiheessa en hermoilisi yoelamasta vaan siita miten saisin kokoon $20000-40000/vuosi lukukausimaksuja siihen muun elaman kustannukset paalle. Kaliforniassa myos on kalliimpaa kuin muissa mantereen osavaltioissa.
        Yoelamaan ei alle 21 vuotias oikein paase mukaan.

• opiskelu ekana

815 vastasi kuten olisin itsekin vastannut. Ja ihan aiheesta.

• CA-asukki

Jeps.
      On toki halvempiakin opiskelupaikkoja kuin esim. Stanford, joka on n. $40 000 / lukuvuosi. Tosin sinne on myös käsittämättömän vaikea päästä. CA:ssa isojen kaupunkien asumiskustannukset ovat todellakin isot. SF:n ympäristössä yksiön vuokra saattaa olla $1500-2500/kk. NY:ssa vieläkin enemmän.

Jos et ole saamassa stipendiä, esim. urheilustipendiä, niin opiskelemaan ei välttämättä edes pääse, ellei ole osoittaa, että on rahaa maksaa opinnot.

Opiskelua EI kannata valita paikan, vaan alan kiinnostavuuden suhteen. YO-tutkinto tarvitaan, että pääset hakemaan collegeen / yliopistoon. Kannattavampaa voisi olla, että haet ensin Suomessa opiskelemaan ja yrität päästä sieltä vaihtoon. Tällöin saattaa olla, että vaihto-ohjelma kattaa osan kuluista. Tai sitten ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe